خانه دانشگاه آزاد زمان تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 1401

زمان تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 1401

مهلت تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 1400
زمان تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 1400

هر ساله پس از اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد عده ای از داوطلبان موفق به قبولی در کد رشته محل های انتخابی خود نشده و یا از رشته و دانشگاه محل قبولی خود رضایت کافی ندارند. در این حالت دانشگاه آزاد فرصت مجددی تحت عنوان تکمیل ظرفیت در اختیار متقاضیان قرار می دهد و به این شیوه اقدام به پر کردن صندلی های خالی رشته هایی می کند که در زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ظرفیت آن ها تکمیل نشده است.

بر همین اساس داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد می توانند در زمان تعیین شده که از طریق سایت این دانشگاه به نشانی azmoon.org به اطلاع آن ها می رسد، اقدام به ثبت نام در این مرحله نمایند و شانس خود را برای ورود به رشته مورد نظر امتحان کنند.

مهلت و زمان نام نویسی در تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد از طریق سامانه سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اطلاع رسانی می شود.

زمان تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 1401

معمولا پس از اعلام نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد و به اتمام رسیدن ثبت نام پذیرفته شدگان در دانشگاه ها، مشخص می شود که چه تعداد از رشته ها با ظرفیت خالی مواجه شده اند. بنابراین در صورتی که ظرفیت رشته ها پر نشود، مرحله تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد انجام می شود.

زمان تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد از سوی سایت سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی این دانشگاه به آدرس اینترنتی azmoon.org به اطلاع متقاضیان می رسد. به این صورت که این مرکز دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد را بر روی سایت خود منتشر کرده و متقاضیان می توانند با مطالعه لیست رشته های ارائه شده نسبت به شرکت در آن اقدام نمایند.

با توجه به این که هنوز هیچ گونه اطلاعیه ای از طریق سایت مذکور برای سال 1401 منتشر نشده است، نمی توان در مورد اجرا و یا عدم اجرای این فرآیند در سال جاری اظهار نظر کرد. در سال 99 مرحله نام نویسی در تکمیل ظرفیت فقط برای رشته های پیراپزشکی در مدت زمان حدودا 2 ماهه یعنی از اواخر آبان ماه لغایت اواسط بهمن ماه انجام شد اما سال گذشته تکمیل ظرفیت در رشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار نشد.

لازم به ذکر است در صورت دریافت هرگونه اطلاعات در رابطه با انجام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد از منابع معتبر، مقاله فوق بروزرسانی شده و اطلاعیه مربوط به زمان و تمدید آن در کانال تلگرام کنکورایران مشاوره نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 1401

انتخاب رشته و ثبت نام در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد در زمان مقرر شده و به صورت اینترنتی انجام می شود. داوطلبان برای دسترسی به شرایط و نکات مربوطه، می توانند با مراجعه به سایت رسمی این دانشگاه به نشانی azmoon.iau.ac.ir دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد را دریافت کرده و مطالعه نمایند. 

  1. مراجعه به سایت دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org و انتخاب لینک فعال “سامانه انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت آزمون سراسری سال 1401”
  2. تکمیل کادرهای مربوطه با “کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد” و “کد ملی”
  3. پرداخت هزینه ثبت نام در دوره تکمیل ظرفیت با استفاده از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب
  4. ثبت کد رشته محل های مورد نظر

تمامی داوطلبانی که در کارنامه خود، مجاز به انتخاب رشته شده باشند، می توانند در تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد شرکت کنند. نکته مهم دیگر این که رشته انتخابی داوطلب در این مرحله باید با گروه آزمایشی که در کنکور آن شرکت کرده است، مطابقت داشته باشد. اگر در زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد و سراسری در یکی از رشته محل های انتخابی برای هر دو دانشگاه، قبول شده باشید، امکان ثبت نام در تکمیل ظرفیت برای شما فراهم خواهد بود. اما توجه کنید که چنان چه در کد رشته محل جدید موفق به کسب قبولی شوید، دیگر امکان بازگشت و ادامه تحصیل در رشته قبلی خود، در دانشگاه آزاد را نخواهید داشت.

نهایتا لازم به ذکر است، تکمیل ظرفیت فرصتی نیست که در همه دوره ها و برای تمامی داوطلبان تکرار شود. بنابراین توصیه می کنیم از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را کنید. چرا که این شانس می تواند شما را از آزمون سال آینده و ورود به دانشگاه با یک سال تاخیر، معاف سازد.

 

سوالات متداول

1- تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ از چه زمانی شروع می شود؟

پس از اتمام فرآیند ثبت نام دانشگاه ها و در صورت وجود ظرفیت خالی، زمانی برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت تعیین خواهد شد که در حال حاضر زمان دقیق آن مشخص نیست.

2- متقاضیان در زمان تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ از کدام سایت می توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند؟

داوطلبان می توانند از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.iau.ac.ir در بازه مقرر نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

3- چه افرادی می توانند در زمان تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ انتخاب رشته کنند؟

احتمالا تمامی داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت نام نویسی خود را انجام دهند که هنوز روند دقیق برگزاری آن مشخص نیست.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۸ نظر
  1. شوقی

    سلام، پس کی تکمیل ظرفیت شروع میشه ما که مردیم از انتظارررررر

  2. احمد راد

    با سلام و خسته نباشید.
    راجع به اولویت انتخاب رشته دانشگاه آزاد: بنده با تراز ۵۶۰۰ و سهمیه بسیحی فعال پرستاری دزفول ذخیره ردیف ۱۴ قبول شدم درحالیکه دوستم با تراز کمتر و سهمیه بسیحی فعال پرستاری اصلی الیگودرز قبول شدن و این درحالی هست که من دزفول رو اولویت بالاتر زدم و دوستم الویت الیگودرز رو زودتر زده. ممنون میشم اگه راجع به این مشکل اطلاعی در اختیارمون قرار بدید؟؟ با تشکر

  3. فاطمه

    سلام من ترازم ۷۰۸۶ شد و سهمیه ۵% ایثارگران دارم و تقریبا همه پیرا پزشکی ها ی شهرای مختلف رو انتخاب کردم اما نتیجه انتخاب رشته دانشگاه آزادم مردود شد ، ولی طبق آخرین تراز قبولی دانشگاه آزاد ک داخل سایت های مختلف دیدم باید قبول میشدم! میخواستم بدونم با تراز من احتمال داره تکمیل ظرفیت مهر قبول شم پیراپزشکی‌‌‌؟
    مخصوصا پرستاری چطور؟ کجاها قبول میشم پرستاری؟ عادی منظورم هستش اگه عادی قبول نمیشم ظرفیت خودگردان چطور؟قبول میشم یا نه؟ ممنون میشم جواب بدین…

  4. زهرا

    سلام با تراز ۹۶۱۶میتونم پزشکی مازاد ازاد اردبیل قبول شم ؟باتوجه به این که تو انتخاب رشته سراسری پزشکی مازاد یاسوج قبول شدم ایا اگه ثبت نام کنم دیگه نمیتونم ازاد ثبت نام کنم؟ممنون
    در ضمن من سهمیه ندارم.ممنون

  5. مهسا

    سلام من رتبه کنکور زبانم خوب نشد ولی سوابق زبانم خوبه ،میخواستم بدونم ایا امکانش هست دبیری زبان انگلیسی با توجه به انتخاب رشته با سوابق قبول شم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام براساس رتبه امکان قبولی شما در تکمیل ظرفیت وجود دارد ولی براساس سوابق خیر .

  6. فربد

    با سلام. ببخشید من جمعه در قسمت ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد رشته های انتخاب شده رو ویرایش کردم و بعد ثبت هم کردم ولی بعد از ثبت همون رشته های قبلی رو نشون میده چه کار باید کرد؟ با تشکر

    • ایران مشاوره

      باسلام.لطفا مجدد اطلاعات خود را ویرایش نمایید چون احتمالا مراحل ویرایش برای شما اعمال نشده است.

دریافت مشاوره