خانه دکتری زمان ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400

زمان ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400

تاریخ ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400
زمان ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400

یکی از آزمون های پرطرفدار که هر ساله توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی برگزار می شود، آزمون دستیاری تخصصی پزشکی می باشد. داوطلبانی که در این آزمون پذیرش شوند بعد از گذراندن دوره چهارساله رزیدنتی، می توانند با عنوان پزشک متخصص وارد بازارکار شوند. متقاضیان واجد شرایط که قصد ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400 را دارند، باید ضمن فراهم آوردن مدارک لازم در زمان ثبت نام آزمون، اقدام به نام نویسی خود به صورت الکترونیکی نمایند.

متقاضیان برای نام نویسی در آزمون دستیاری پزشکی می بایست در زمان مقرر به سایت رسمی مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir مراجعه نمایند.

زمان ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400

ثبت نام این آزمون صرفا به صورت اینترنتی و از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور انجام خواهد گرفت. زمان ثبت نام اصلی این آزمون از 10 صبح روز شنبه مورخ 6 دی ماه آغاز شده و تا روز شنبه مورخ 13 دی ماه سال جاری از طریق سایت ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی ادامه داشت. همچنین داوطلبانی که به هر دلیلی، قصد ویرایش فرم ثبت نام خود را دارند می توانند در زمان ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400 یا مهلت مجدد ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400 اقدامات لازم را انجام دهند. شایان ذکر است مطابق با اطلاعیه های منتشر شده از طریق سایت مربوطه، تمدید مجدد زمان اولیه نام نویسی در آزمون مذکور در سه باز زمانی 22 تا 24 دی ماه، 1 تا 4 بهمن ماه و 21 تا 24 بهمن ماه سال 99 برای داوطلبان در نظر گرفته شد.

نحوه ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400

مرکز سنجش و آموزش پزشکی کشور عهده دار فرآیند برگزاری آزمون دستیاری پزشکی می باشد از این رو، تمامی مراحل آزمون دستیاری پزشکی (مانند ثبت نام، ویرایش، کارت ورود به جلسه و …) از طریق سایت رسمی این مرکز انجام می گیرد که مراحل آن در ادامه مطلب شرح داده شده اند.

  • وارد سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی sanjeshp.ir شده و از منوی سمت راست گزینه “تخصصی و فوق تخصصی پزشکی – دستیاری تخصصی پزشکی” را انتخاب نمایید.
  • سپس بر روی لینک فعال “ثبت نام جدید” کلیک کنید.
  • مجددا گزینه “ثبت نام جدید” را انتخاب نمایید.
  • در این بخش بعد از مطالعه مقررات مطرح شده، تیک عبارت “اینجانب موارد فوق را مطالعه نموده و می پذیرم” را فعال کنید.
  • پس از انتخاب ملیت خود، کد ملی را وارد کرده و گزینه “ادامه” را انتخاب نمایید.
  • در این مرحله بر روی لینک “پرداخت اینترنتی هزینه آزمون” کلیک نموده و هزینه ثبت نام را پرداخت کنید.
  • تیک مربوط به “آزمون دستیاری پزشکی تخصصی دوره 48” را فعال کرده و سپس گزینه “ادامه” را انتخاب نمایید.
  • در صورت اطمینان از پرداخت مبلغ مورد نظر، گزینه “پرداخت هزینه ثبت نام” را کلیک کنید.
  • در نهایت، بعد از درج نمودن اطلاعات لازم از جمله کد ملی، نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، نام پدر، آدرس پست الکترونیک و شماره تلفن در کادر های مربوطه، عبارت “ثبت اطلاعات و ادامه خرید اعتبار” را جهت منتقل شدن به درگاه پرداخت بفشارید.

هنگامی که مرحله پرداخت را با موفقیت پشت سر گذاشتید، می بایست مجددا به صفحه ثبت نام برگشته و بعد از وارد نمودن کد ملی و بارگذاری عکس، فرم ثبت نام را تکمیل نمایید.

نکات مهمی که باید در زمان ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی بدانید

  • در هنگام ثبت نام آزمون دستیاری تخصصی پزشکی شما ملزم به بارگذاری برخی از مدارک خود می باشید. برای این کار حتما پیرامون مدارک ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400، اطلاعات کافی را کسب نمایید و پیش از فرا رسیدن مهلت نام نویسی آن ها را آماده نمایید.
  • داوطلبانی که بدون توجه به شرایط اختصاصی آزمون اقدام به ثبت درخواست خود در این آزمون می نمایند، چنانچه واجد شرایط اعلام شده برای شرکت در این آزمون نباشند، ثبت نام آن ها در هر مرحله ای از آزمون که باشند باطل خواهد شد.
  • تمامی متقاضیان شرکت در آزمون پذیرش دستیار تخصصی، اعم از مشمولین آیین نامه اجرایی تسهیل ادامه تحصیل استعدادهای درخشان، نخبگان، مشمولین قانون تسهیل ازدواج جوانان، رتبه های برتر و… قبل از اتمام دوره آموزشی پزشکی عمومی، فقط یک بار می توانند در این آزمون شرکت نمایند.
  • داوطلبانی که دارای یکی از سهمیه های آزمون دستیاری پزشکی می باشند، باید به این نکته توجه داشته باشند که بعد از به اتمام رسیدن مهلت ثبت نام، هیچ گونه تغییر و ویرایش در سهمیه امکان پذیر نمی باشد.

همان طور که اشاره شد، ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400 صرفا به صورت اینترنتی و از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی sanjeshp.ir انجام می گیرد. توجه داشته باشید که مطالعه دفترچه ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی، برای آگاهی از مدارک مورد نیاز، ضوابط و شرایط شرکت در آزمون پیش از انجام فرآیند نام نویسی برای تمامی متقاضیان الزامی می باشد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از موارد فوق می توانید روی لینک مرتبط با آن کلیک نمایید.

 

سوالات متداول

1- زمان ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی به چه صورت است؟

ثبت نام در این آزمون از تاریخ 6 تا 13 دی ماه در نظر گرفته شد که در سه بازه زمانی 22 تا 24 دی ماه، 1 تا 4 بهمن ماه و 21 تا 24 بهمن ماه 99 تمدید شد.

2- ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی چگونه انجام می شود؟

این ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق سایت رسمی مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور، امکان پذیر است.

3- آیا امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام در آزمون دستیاری پزشکی وجود دارد؟

بله، داوطلبان می توانند در صورت نیاز به اصلاح در اطلاعات ثبت نامی خود در زمان نام نویسی و تمدید مجدد این آزمون، اقدامات لازم را انجام دهند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک نظر
  1. نیلوفر

    سلام خسته نباشید
    ببخشید یه سوال داشتم
    برای رینگ استریت شدن در آزمون دستیاری باید عقد قبل از امتحان پره اینترنی باشه؟

مشاوره دکتری پیج دکتری