خانه پذیرش بدون کنکور زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

زمان ثبت نام بدون کنکور پیام نور 1402

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه های سراسری می باشد که به علت داشتن مزایای بسیاری مورد توجه داوطلبان قرار دارد. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور از طریق سازم ان سنجش اطلاع رسانی و در زمان های مشخصی که به وسیله همین سایت اعلام می شود، انجام می گردد.

کسانی که به هر دلیلی موفق به پذیرش در کنکور سراسری نشده اند می توانند در زمان اعلام شده جهت نام نویسی از سایت سنجش اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته در دانشگاه پیام نور نمایند.

 

✅لینک مستقیم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402

(با شروع فرآیند ثبت نام، لینک فوق فعال خواهد شد.)

لینک مستقیم ورود به سایت سازمان سنجش

 

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور برای ورودی مهر ۱۴۰۲ از 31 مرداد ماه آغاز و تا 4 شهریور ادامه دارد.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مهرماه 1402

داوطلبانی که پس از شرکت در کنکور و اعلام نتایج کنکور سراسری به نتیجه مطلوبی دست نیافته اند و یا افرادی که در آزمون سراسری شرکت نکرده اند، می توانند شانس خود را جهت ورود به رشته های بدون آزمون دانشگاه پیام نور امتحان نموده و نسبت به ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اقدام نمایند.

شایان ذکر است زمان ثبت نام برای هر دو گروه یکسان می باشد اما دفترچه انتخاب رشته متفاوت است. دفترچه انتخاب رشته حاضران در کنکور سراسری 28 و دفترچه غایبین کنکور 29 مرداد ماه 1402 از سوی سازمان سنجش منتشر شد.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور برای هر دو گروه در ورودی مهر ۱۴۰۲ از 31 مرداد ماه آغاز و تا 4 شهریور ادامه دارد. البته تمدید مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور با توجه به روند ثبت نام این دانشگاه در سال های گذشته محتمل است.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مهرماه 1402
داوطلبانمهلتتمدید مهلت
کسانی که در کنکور ثبت نام کرده اند31 مرداد الی 4 شهریورنامشخص
کسانی که در کنکور ثبت نام نکرده اند31 مرداد الی 4 شهریورنامشخص

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهمن ماه 1402

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهمن ماه هنوز به طور دقیق اعلام نشده است، اما از آن جایی که سال گذشته این روند در اواخر آذر ماه صورت گرفته بود پیش بینی می شود برای امسال هم در همین تاریخ باشد.

همچنین برای کسانی که نیمسال ورودی خود را بهمن ماه انتخاب کرده اند، فرصتی برای ثبت نام فراهم خواهد شد. به محض انتشار اخبار جدید، مربوط به زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور در نوبت بهمن ماه، در همین مقاله و در کانال تلگرام بدون آزمون اطلاع رسانی خواهد شد.

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402

ثبت نام داوطلبان در رشته های بدون آزمون نیمسال تحصیلی اول و دوم بدون کنکور دانشگاه پیام نور به صورت اینترنتی انجام می شود. داوطلبان ثبت نام در این دانشگاه برای اینکه فرآیند ثبت کد رشته محل های بدون آزمون خود را از طریق سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور به انجام رسانند، می توانند مطابق مراحل زیر عمل کنند.

لازم به ذکر است کسانی که در کنکور ثبت نام نکرده اند جهت ثبت نام در رشته های بدون کنکور پیام نور ملزم به پرداخت هزینه هستند که درمورد داوطلبان کنکور سراسری صادق نیست.

 

  • ابتدا به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایید و سپس از منوی رنگی موجود در سمت راست صفحه به بخش “سراسری” وارد شوید.

مرحله یک ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور سراسری

  • در این مرحله بر روی لینک فعال “سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال 1402 (مخصوص داوطلبانی که در آزمون ثبت نام ننموده اند.)” کلیک کنید.

مرحله دوم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

مرحله سوم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

  • در مرحله بعد، دکمه “سریال سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال 1402” را بفشارید و سپس بر روی گزینه “تایید و ادامه” کلیک نمایید.

مرحله چهارم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

  • اکنون اطلاعات خواسته شده را در کادرهای مشخص شده در صفحه پیش رو درج کرده و بعد از انتخاب درگاه پرداخت مورد نظر، بر روی عبارت “تایید و ادامه” کلیک کنید.

مرحله پنجم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

  • کد پیگیری پرداختی که سایت صادر نموده را یادداشت کرده و بعد از مطالعه قوانین و فعال کردن تیک مربوطه، گزینه “ادامه روند پرداخت” را انتخاب نمایید.

مرحله ششم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

  •  اطلاعات کارت بانکی خود را در کادر های مربوطه درج کنید و کلید “پرداخت” را بفشارید.

مرحله هفتم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

  • سپس به صفحه سوم ثبت نام بازگردید و بر روی گزینه “ثبت نام جدید” کلیک نمایید.

مرحله هشتم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

  • در این مرحله سریال ثبت نام خریداری شده را جهت آغاز فرآیند نام نویسی در بخش های مربوطه وارد کنید و پس از فعال نمودن عبارت موجود، در آخر کلید تایید را بفشارید.

نهمین مرحله از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

کد رشته های انتخابی خود را مطابق اولویت های مدنظر در فرم انتخاب رشته قرار دهید. نهایتا از کد پیگیری 16 و شماره پرونده 7 رقمی صادر شده از سوی سامانه پرینت تهیه کرده و آن را نگه دارید.

به این نکته توجه نمایید داوطلبانی که در کنکور سراسری ثبت نام نموده و اکنون خواهان شرکت در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور هستند می بایست مانند تصویر زیر “انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 1402” را از لینک انتخاب رشته کنکور سراسری انتخاب کنند و بدون پرداخت هیچ هزینه ای، فرایند انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند.

 انتخاب رشته کنکور سراسری

اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه پیام نور برای متقاضیانی که در این پذیرش شرکت نموده اند، در زمان مقرر از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. در این مرحله، داوطلبان از نتیجه قبولی یا عدم قبولی خود آگاه شده و سایر مراحل ثبت نام خود را با توجه به شیوه نامه دانشگاه پیام نور طی می نمایند.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مهر ماه ۱۴۰۲ چه زمانی انجام می شود؟

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور برای ورودی مهر ۱۴۰۲ از 31 مرداد ماه آغاز و تا 4 شهریور ادامه دارد.

2- ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور در نوبت بهمن ماه ۱۴۰۲ چه زمانی انجام می شود؟

هموز زمان دقیق ثبت نام مشخص نیست اما احتمالا در اواخر آذر ماه نام نویسی امکان پذیر خواهد بود.

3- داوطلبان در زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ می بایست از چه طریقی اقدام کنند؟

نام نویسی بدون کنکور این دانشگاه برای هر دو نیمسال تحصیلی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۵ نظر
  1. بازنشسته الف ن

    با سلام ، من مدرک کاردانی گرافیک رایانه دارم‌، می‌توانم بدون مدرک‌ پیش دانشگاهی برای رشته روانشناسی و یا نقاشی شرکت کنم‌/

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، بله میتوانید و منعی نخواهد بود.

  2. الف ن

    با سلام ، من مدرک کاردانی گرافیک رایانه دارم‌، می‌توانم بدون مدرک‌ پیش دانشگاهی برای رشته روانشناسی و یا نقاشی شرکت کنم‌/

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، در صورتی که نظام آموزشی شما ۶.۳.۳ (جدید) باشد، محدودیتی برای ثبت نام شما وجود ندارد و در غیر اینصورت شما لازم است با مراجعه به ادارۀ آموزش و پرورش، برای تطبیق مدرک دیپلم خود اقدام کنید و بعد ثبت نام دانشگاه را انجام دهید.

  3. لیلا

    سلام وقتتون بخیر من در حال تحصیل در دانشگاه شهید مدنی هستم و میخام هم زمان در پیام نور هم بخونم حتما باید انصراف بدم ؟!

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، مطابق با سنوات گذشته، در صورت موافقت هر دو واحد دانشگاهی، منعی بابت تحصیل همزمان نخواهید داشت.

  4. ..

    سلام من توی کنکور ۱۴۰۰ یکی از رشته های پیام نور رو اوردم ولی اقدامی نکردم، الان با توجه به این شرایط میتونم بهمن برم این دانشگاه یا نه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، شما می توانید به صورت حضوری به دانشگاه محل قبولی مراجعه کرده و وضعیت خود جهت ثبت نام را بررسی نمایید.

  5. مریم

    سلام برای گذراندن کارشناسی ارشد رشته جغرافیا زمان ثبت نام فراگیر پیام نور از کجا باید اطلاع یابم لطفا راهنمایی بفرمایید

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، در حال حاضر اطلاعیه ای در این خصوص منتشر نشده است؛ جهت اطلاع از آخرین اخبار می توانید عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد باشید.

  6. مهدی

    سلام برای ثبت نام کارشناسی ارشد پیام نور تو رشته مدیریت ساخت چه باید کرد؟

    • ایران مشاوره

      باسلام . شما باید تا اواخرمهرماه منتظر باشید تادفترچه ی فراگیرپیام نور درسایت سنجش ارائه شود.

  7. ایران مشاوره

    سلام
    برای ثبت نام در رشته های بدون آزمون دانشگاه پیام نور شما حتما باید مدرک پیش دانشگاهی داشته باشید.ضمن اینکه دانشگاه پیام نور در مقطع کاردانی پذیرش دانشجو ندارد و فقط در مقطع کارشناسی پیوسته از داوطلبان ثبت نام می کند.شما می توانید به آموزش و پرورش ناحیه خود مراجعه و نام مراکزی که می توانید در انجا مدرک پیش دانشگاهی بگیرید را تهیه نمایید و نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایید.

  8. فرشاد

    سلام من دیپلم گرافیک دارم و میخوام در دانشگاه پیام نور رشته صنایع بخونم آیا کاردانی صنایع هست؟ بدون کنکور میتونم ثبت نام کنم؟ اگه نمیشه کجا و چطوری باید پیش دانشگاهی بخونم؟

    • ایران مشاوره

      سلام معمولا رشته های ارائه شده در دانشگاه پیام نور حالت پیوسته دارد و شما باید برای وارد شدن به این دانشگاه، مدرک پیش دانشگاهی داشته باشید و میتوانید آدرس مدارس بزرگسالان استان خود را از آموزش و پرورش استان دریافت کنید و مدرک پیش دانشگاهی را با شرکت کردن در مدارس بزرگسالان دریافت کنید.

دریافت مشاوره