خانه کنکور زمان مصاحبه رشته های نیمه متمرکز ۱۴۰۲

زمان مصاحبه رشته های نیمه متمرکز ۱۴۰۲

زمان و شیوه مصاحبه رشته های متمرکز دارای شرایط خاص 1402
زمان مصاحبه رشته های متمرکز دارای شرایط خاص 1402

تحصیل در بیشتر رشته ها و دانشگاه های دارای شرایط خاص ملزم به شرکت در کنکور سراسری می باشد و داوطلبانی که حد نصاب نمره آزمون را کسب کرده باشند، مدتی پس از انتخاب رشته کنکور به صورت چند برابر ظرفیت پذیرش رشته محل مورد نظر خود، دعوت به مصاحبه می شوند. نتایج اولیه رشته های نیمه متمرکز کنکور سراسری سال 1402 در بازه زمانی معینی از سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر شده و افرادی که به مصاحبه احضار شده اند می توانند به وسیله سایت مذکور و یا سایت دانشگاه موردنظر خود، از زمان، محل و جزئیات برگزاری مصاحبه مطلع شوند.

اطلاع از زمان مصاحبه رشته های نیمه متمرکز (دانشگاه های دارای شرایط خاص) از طریق سایت سازمان سنجش و یا سایت دانشگاه مقصود امکان پذیر است.

زمان و محل برگزاری مصاحبه رشته های نیمه متمرکز 1402 

مصاحبه مهمترین مرحله ی پذیرش در رشته های متمرکز دارای شرایط خاص به شمار می آید. پس از بررسی فرم انتخاب رشته داوطلبان، از افرادی که در این رشته ها رتبه لازم را کسب کرده باشند برای انجام مرحله دوم آزمون یا همان مصاحبه رشته های نیمه متمرکز دعوت به عمل می آید.

لازم به ذکر است داوطلبانی که اسامی آنان در لیست پذیرفته شدگان برای مصاحبه رشته های نیمه متمرکز سال 1402 اعلام شده است، برای اطلاع از زمان دقیق مصاحبه دانشگاه مورد نظر خود می بایست به پایگاه اینترنتی دانشگاه که در جدول آورده شده است مراجعه کنند.

نکته شماره 1: زمان بندی مصاحبه برای رشته هایی که در ادامه به آن می پردازیم از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود.

نکته شماره 2: به علت آن که هنوز کنکور سراسری 1402 برگزار نشده است نمی توان به طور دقیق زمان و محل برگزاری مصاحبه رشته های نیمه متمرکز برای سال 1402 را اعلام نمود اما در ادامه به زمان و محل برگزاری مصاحبه رشته های نیمه متمرکز دوره گذشته اشاره کرده ایم تا بتوانید یک پیش زمینه ای نسبت به آن داشته باشید.

نکته شماره 3: با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از محل برگزاری مصاحبه رشته های نیمه متمرکز آزمون سراسری سال 1401 مطلع شده و درصورتی که تغییراتی در محتوای آن برای سال 1402 به وجود آمد، لینک مربوطه در این مقاله بارگزاری خواهد شد.

زمان و محل برگزاری رشته های نیمه متمرکز دانشگاه فرهنگیان

داوطلبان می توانند با توجه به مشخص شدن زمان دقیق مصاحبه رشته های تحصیلی در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی در سایت سازمان سنجش، وارد درگاه اینترنتی اداره آموزش و پرورش استان خود شده و با آماده نمودن مدارک مورد نیاز، اقدامات لازم جهت مصاحبه را انجام دهند. در دوره گذشته افراد می توانستند در اول شهریور ماه نسبت به مراحل گفته شده اقدام کنند. پیش بینی می شود که برای مصاحبه سال 1402 نیز به همین شکل باشد.

آدرس سایت مصاحبه رشته های دارای شرایط خاص دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی 1402

زمان و محل برگزاری رشته های نیمه متمرکز کاردانی و کارشناسی فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی

کسانی که در اعلام نتایج اولیه کاردانی و کارشناسی رشته های فوریت های پزشکی، پذیرفته شده اند می بایست با توجه به استان و شهرستان محل سکونت خود به دانشگاه های علوم پزشکی مشخص شده مراجعه کنند و طبق اطلاعیه موجود در فهرست مکان مصاحبه رشته های رشته های فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی جدول از زمان و محل مصاحبه آگاه شوند. به محض انتشار فهرست محل برگزاری مصاحبه رشته های فوریت های پزشکی کنکور سراسری 1402 لینک زیر فعال می شود.

محل برگزاری مصاحبه رشته های فوریت های پزشکی کنکور سراسری 1402

زمان و محل برگزاری رشته های نیمه متمرکز سایر دانشگاه ها

درصورتی که اسامی شما به جز موارد بالا در لیست پذیرفته شدگان رشته های دارای شرایط خاص قرارگرفته باشد، می بایست در زمان مشخص به سایت سازمان سنجش مراجعه نموده و از جزئیات مصاحبه (زمان و محل برگزاری آن، شرایط عمومی و اختصاصی و همچنین مدارک مورد نیاز) مطلع شوید. در دوره گذشته افراد در اوایل مهرماه در سایت مذکور اطلاعات لازم را کسب نمودند.

نکته 1: افرادی که به دو موسسه معرفی شده اند، می توانند در زمان های مشخص شده، به هر دو برای انجام مراحل مختلف گزینش مراجعه کنند.

نکته 2: داوطلبان می بایست در بازه زمانی مقرر توسط موسسات و دانشگاه ها به محل مصاحبه مراجعه نمایند زیرا که معرفی اسامی متقاضیان چند برابر ظرفیت، به معنی قبولی آن ها نمی باشد. پیشنهاد می کنیم در صورت کسب نیاز به اطلاعات بیشتر در این زمینه در کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره عضو شوید.

نحوه شرکت در مصاحبه رشته های نیمه متمرکز 1402

پذیرفته شدن نهایی در رشته محل های دارای شرایط خاص، ملزم به شرکت و کسب نمره حدنصاب در مصاحبه و گزینش می باشد. بنابراین لازم است تا داوطلبان با آمادگی کامل در مصاحبه رشته های نیمه متمرکز 1402 شرکت نمایند. به همین جهت در این بخش به بیان نکاتی در خصوص شرکت در مصاحبه دانشگاه های دارای شرایط خاص می پردازیم.

  1. در جلسه مصاحبه از داوطلبان سوالات اعتقادی ، علمی و روان شناسی پرسیده می شود.
  2. ممکن است یک سوال را به دو نوع مختلف مطرح کنند تا صداقت و یا عدم صداقت داوطلب سنجیده شود، بنابراین اگر پاسخ سوالی را نمی دانید صادقانه بگویید که در حال حاضر حضور ذهن ندارید.
  3. نحوه پوشش داوطلبان در جلسه مصاحبه اهمیت بسیاری دارد. سعی کنید در روز مصاحبه لباس رسمی بپوشید.
  4. نوع آرایش مو و صورت داوطلب در جلسه آزمون حائز اهمیت می باشد، سعی کنید آرایش صورت و موهایتان ساده و در عین حال مرتب باشد.
  5. نحوه صحبت داوطلب با مصاحبه کنندگان نیز اهمیت به سزایی در پذیرش یا عدم پذیرش وی دارد؛ سعی کنید آرام و شمرده صحبت کنید.
  6. قبل از انجام مصاحبه چند نفس عمیق بکشید و به این موضوع بیندیشید که شما بهترین داوطلب برای این مصاحبه هستید.
  7. سعی کنید لبخند به لب داشته باشید و خود را با اعتماد به نفس نشان دهید.
  8. درحین مصاحبه ارتباط چشمی خود را با اساتید قطع نکنید زیرا نشان می دهد از اعتماد به نفس برخوردارید و به خود مسلط هستید.
  9. داشتن انگیزه قوی و هدف های بزرگ برای ادامه تحصیل از موارد مهمی است که می تواند کلید اصلی موفقیت در این مصاحبه باشد.
  10. هنگام پاسخ به سوالات اساتید آرامش خود را حفظ کنید و از شتاب زدگی بپرهیزید سعی کنید در کمال آرامش و اعتماد به نفس پاسخگوی سوالات اساتید باشید.
  11. به سوالاتی که از شما پرسیده می شود دقت کنید و هم چنین با تمرکز به سوالات پاسخ های درست و منطقی، بی حاشیه و کوتاه دهید و از عجله کردن بپرهیزید.

مدارک مورد نیاز در روز مصاحبه

  • اصل و کپی شناسنامه
  • اصل و کپی کارت ملی
  • اصل و کپی مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی

آدرس درگاه های اطلاع رسانی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ارائه دهنده رشته های نیمه متمرکز 1402

داوطلبانی که جزو دعوت شدگان مصاحبه هستند، می بایست از زمان و محل برگزاری مصاحبه به طور دقیق مطلع شوند زیرا عدم حضور در مصاحبه به معنای انصراف از تمامی مراحل گزینش تلقی می گردد. بنابراین در صورتی که به مصاحبه دانشگاه بقیه الله، مصاحبه دانشگاه شاهد، مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و یا مصاحبه سایر دانشگاه های دارای شرایط خاص دعوت شده اید، می توانید با مراجعه به لینک های مربوطه، سایت دانشگاه ها و یا تماس با مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره اطلاعات کاملی را در این خصوص کسب نمایید.

لینک مستقیم ورود به سایت دانشگاه های ارائه دهنده رشته های نیمه متمرکز
نام دانشگاه یا موسسه آموزش عالیآدرس سایت
دانشگاه شاهد تهرانshahed.ac.ir
دانشگاه شهید مطهریgolestan.motahari.ac.ir
دانشگاه علوم قضائی و خدمات اداری دادگستریujsas.ac.ir
دانشگاه علامه طباطبائی تهرانatu.ac.ir
دانشگاه تهرانut.ac.ir
دانشکده غیر انتفاعی رفاه تهرانrefah.ac.ir
دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایرانiribu.ac.ir
دانشگاه غیرانتفاعی امام رضا مشهدimamreza.ac.ir
دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)bmsu.ac.ir
دانشگاه علوم پزشکی ارتشajaums.ac.ir

سوالات متداول

1- مصاحبه رشته های متمرکز دارای شرایط خاص ۱۴۰۲ در چه تاریخی انجام می شود؟

جهت اطلاع از زمان دقیق مصاحبه دانشگاه مورد نظر خود می بایست به پایگاه اینترنتی دانشگاه مراجعه نمایید.

2- زمان مصاحبه رشته های متمرکز دارای شرایط خاص ۱۴۰۲ از چه طریق اطلاع رسانی می گردد؟

از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و سایت هر دانشگاه اعلام می گردد.

3- در روز مصاحبه رشته های دارای شرایط خاص چه مدارکی مورد نیاز است؟

داوطلبان می بایست در این روز مدارکی مانند اصل وکپی شناسنامه، کارت ملی و دیپلم خود را به همراه داشته باشند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور