خانه اخبار تحصیلی زمان ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد 97

زمان ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد 97

زمان ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد 97
زمان ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد 97
هرساله دانشگاه آزاد اطلاعیه ای را بر روی سایت قرار می دهد مبنی بر ثبت نام نقل و انتقالات دانشجویی و دانشجویانی که تقاضای تحصیل در دانشگاه دیگری را دارند می توانند ثبت نام به عمل بیاورند. دانشجویان قبل از ثبت نام باید دقت داشته باشند که برای این نقل و انتقالات دانشجویی شرایطی وجود دارد که فرد باید برای ثبت نام این شرایط نقل و انتقالات و میهمانی دانشگاه آزاد  را داشته باشد. با توجه به این که ظرفیت برای نقل و انتقالات محدود است لذا داوطلبان توجه داشته باشند که زمان ثبت خود را به روز آخر موکول نکنند زیرا این فرصت برای دانشجویانی است که قصد تحصیل در دانشگاه های دیگر را دارند یک فرصت طلایی تلقی می شود عدم موفقیت در ثبت نام به منزله از دست رفتن این فرصت طلایی می باشد. معمولا تقاضا برای مهمان شدن راحت تر انجام می پذیرد و همچنین اگر دانشجو منع آموزشی نداشته باشد و مدارکی که ارائه داده است درست باشد می تواند اقدام به انتقال دائم نماید. شایان ذکر است که دانشجو در هر نیمسال فقط یکبار می تواند اقدام به ثبت نام در نقل و انتقالات دانشجویی نماید.

دانشجویانی که در خواست برای انتقالی و مهمان دارند زمان ثبت نام خود را به آخرین روز ثبت نام موکول نکند زیرا تعداد محدود است و اولویت با کسانی خواهد بود که زودتر ثبت نام کرده اند.

زمان ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد 97

زمان ثبت نام برای نقل و انتقالات دانشجویی دانشگاه آزاد در نیمسال دوم سال تحصیلی 98-97 از تاریخ 15 آذرماه 97 شروع و تا 1 دی ماه 97 ادامه دارد. ثبت نام برای نقل و انتقالات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی فقط به صورت اینترنتی بعه نشانی ( www.mona.iau.ir ) خواهد بود. نتیجه در خواست دانشجویان نهایتا تا 72 ساعت پس از ثبت درخواست و قبل از شروع نیمسال تحصیلی در اختیار دانشجویان قرار داده خواهد شد.

شرایط عمومی نقل و انتقالات دانشجویی دانشگاه آزاد 97

  • عدم منع آموزشی دانشجو
  • انتقال دانشجویان در نیم سال اخر تحصیلی در هر یک از دوره های تحصیلی امکان پذیر نمی باشد.
  • انتقال برای دانشجویان در هر مقطع تحصیلی فقط یکبار می باشد.
  • انتقالی در صورتی پذیرفته خواهد بود که در دانشگاه مقصد رشته و گرایش دانشجو وجود داشته باشد.
  • دانشجو باید حداقل یک ترم را در دانشگاه مبدا گذرانده باشد مگر با شرایط خاص.
  • انتقال فقط برای دانشجویانی می باشد که با آزمون وارد دانشگاه شده باشند همچنین با در نظر گرفتن قوانین و ضوابط.
  • انتقال دانشجویان از دانشگاه های برون مرزی به سایر دانشگاه های کشور امکان پذیر نمی باشد.
  • انتقال دانشجوبان دانشگاه های غیر حضوری ( الکترونیکی ) به دانشگاه های حضوری امکان پذیر نمی باشد.
  • انتقالی دانشگاه های بین المللی فقط به دانشگاه های بین المللی امکان پذیر می باشد.
  • مهمان و انتقال دانشجویان به دانشگاه هایی که فرد عضو هیئت علمی می باشند و یا جزو کارکنان امکان پذیر نمی باشد.
  • نقل و انتقال دانشجویان غیر ایرانی از طریق اداره امور بین الملل و کمسیون نقل و انتقالات با توجه به قوانین و تبصره مورد بررسی قرار می گیرد.

شرایط مهم و اثرگذار برای پذیرش درخواست نقل و انتقالان دانشجویی دانشگاه آزاد

الف) قوانین مربوط به نقل و انتقالات دانشجویی خانواده شاهد و ایثار گران = نقل و انتقال دانشجویان آزاده، جانبازان 25 درصد و بالاتر همچنین همسر و فرزندان آن ها- همسر و فرزندان شهدا و مفقود الاثران – جانبازان 5 درصد و همچنین همسر و فرزندان آن ها – خواهر و برادر شهدا – رزمندگانی که حداقل 6 ماه در جبه های نبرد حق علیه باطل حضور داشته اند می توانند مدارک خود را جهت نقل و انتقال ارائه دهند.

ب) قوانین مربوط به دانشجویان بیمار، معلول، باردار = دانشجویان بیماری های صعب العلاج ناشنوا، نابینا، دیالیزی، سرطان و….. همچنین بانوان باردار با ارائه مدارک لازم به کمسیون پزشکی و کمسیون نقل و انتقالات دانشجویی می توانند نسبت به انتقال و یا مهمان خود اقدام نمایند.

ج) قوانین مربوط به فوت والدین – همسر – فرزند = دانشجویانی که پدر یا مادر خود را بعد از پذیرفته شدن از دست داده اند و یا دانشجویانی که همسر و فزرنداشان را از دست داده اند شامل این قوانین خواهند بود.

د) قوانین مربط به چند دانشجویی = اگر در اعضای خانواده بیش از یک نفر در دانشگاه های آزاد اسلامی مشغول به تحصیل باشند مهمان برای یک یا چند نفر از آن ها باتوجه به شرایط دانشگاه مقصد مورد قبول خواهد بود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره