خانه کنکور سرنوشت کنکور 98 چه میشود!؟

سرنوشت کنکور 98 چه میشود!؟

در نهایت سرنوشت کنکور 98 چه میشود!؟

سرنوشت کنکور سراسری 97 چه می شود؟
سرنوشت کنکور سراسری 97 چه می شود؟
عنوان مقاله ای که برای شما آماده کرده ایم باعث دغدغه بسیاری از کنکوری های سال 97 می باشد و بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری 97 نگران این موضوع هستند که با توجه به تغییرات کتاب های درسی طی این سال ها و تغییر نظام آموزشی آموزش و پرورش، طرح سوالات به چه صورت خواهد بود. داوطلبان بیشتر نگران این مسئله اند که اگر به هر دلیلی از آزمون کنکور خود راضی نبودند و تمایل داشتند سال بعد هم شانس خود را برای قبولی در رشته مورد علاقه خود بیازمایند تکلیفشان چیست؟ البته توصیه ما به داوطلبان کنکور سراسری 97 این است که با تمام قدرت و توان به مقابله با غول کنکور بروند و منتظر کنکور سال بعد نباشند. اگر شما هم جزء افرادی هستید که مسئله کنکور 98 ذهن و فکر شما را درگیر کرده است در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا در خصوص موارد مشابه در سال های گذشته به بررسی این موضوع بپردازیم و با توجه به اطلاعیه های سازمان سنجش نگرانی های شما را مرتفع کنیم.

موارد مشابه در سال های گذشته

درسال 81 نیز با توجه به اینکه نظام آموزشی از ترمی واحدی به سالی واحدی تغییر کرده بود این نگرانی نیز در آن سال وجود داشت که با توجه به تغییر کتاب های درسی، سوال های کنکور از کدام کتابها مطرح خواهد شد؟ خوشبختانه در سال 81 سازمان سنجش برای فارغ التحصیلان نظام تحصیلی قدیم و جدید سوال های مجزا طراحی کرده و این روند تا کنکور 83 هم ادامه یافت. بعد از سال 83 نیز روند به حالت عادی خود بازگشت. با توجه به توضیحات ارائه شده می توانید امیدوار باشید که کنکور 98 نیز مانند کنکور سال 81 برگزار شود. طبق اعلام معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش به احتمال خیلی زیاد نجوه برگزاری کنکور سال 98 نیز به سبک کنکور سال 81 خواهد بود به این ترتیب که سوالات در بخش های یکسان کتاب های درسی نظام جدید و قدیم یکسان خواهد بود و در قسمت های متفاوت کتب درسی به صورت کاملا مجزا مطرح خواهد شد توجه داشته باشید که  زمان برگزاری کنکور های نظام جدید و قدیم همزمان خواهد بود. برای اطلاع از آخرین تغییرات در نحوه برگزاری کنکور 97 و 98 می توانید در کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره عضو شوید.

منابع کنکور سراسری با توجه به تغییرات نظام و کتاب های آموزشی

مطابق آنچه که در سال گذشته اتفاق افتاده برای کنکور سراسری 97 از دروس سال های دوم و سوم دبیرستان و فیزیک سال اول سوال مطرح خواهد شد. در کنکور سراسری سال 98 نیز با توجه به تغییر نظام آموزشی کتاب ها و سرفصل های سال های یازدهم و دوازدهم مورد سوال خواهند بود. حال سوال اینجاست که پشت کنکوری های سال 97 که به هردلیل نتوتنسته اند در رشته مورد علاقه خود پذیرفته شوند، برای شرکت در کنکور سال 98 تکلیفشان چیست؟ پاسخ این سوال هنوز به درستی مشخص نشده است ولی به احتمال فراوان دو کنکور مجزا برای متقاضیان ورود به دانشگاه ها یعنی فارغ التحصیلان نظام جدید و قدیم برگزار می شود. پس لازم نیست کتاب های مربوط به نظام جدید را برای کنکور سراسری 98 مطالعه کنند.

زمان و نحوه ثبت نام در کنکور سراسری

با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش در ارتباط با اعلام زمان ثبت نام کنکور 97 ، داوطلبان متقاضی ثبت نام در کنکور سراسری از تاریخ 1 بهمن ماه به مدت یک هفته می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و ارائه مدارک لازم اقدام به ثبت نام نمایند. داوطلبان برای ثبت نام اینترنتی باید حتما کد سوابق تحصیلی دیپلم و کد سوابق پیش دانشگاهی را در اختیار ذاشته باشید. برای دریافت کد سوابق تحصیلی در مقاطع دیپلم و پیش دانشگاهی می توانید به مدرسه محل تحصیل یا آموزش پرورش منطقه خود مراجعه کنید یا با مشاوران ما در مشاوره تحصیلی  ایران مشاوره در تماس باشید. مورد دیگری که در ثبت نام کنکور سراسری 97 باید حتما دقت داشته باشید خرید کارت اعتباری مورد نیاز برای رشته و دانشگاه مدنظر داوطلب می باشد. توجه داشته باشید که یرای هر زیر گروه آزمایشی شامل گروه آزمایشی انسانی، گروه آزمایشی تجربی، گروه آزمایشی ریاضی، گروه آزمایشی هنر و زبان باید یک کارت اعتباری جداگانه خریداری کنید. بازهم دقت کنید که اگر قصد دارید در دانشگاه های پیام نور یا غیر انتفاعی هم ثبت نام کنید باید کارت اعتباری جداگانه تهیه کنید. با توجه به ادغام کنکور دانشگاه آزاد و سراسری نیازی نیست برای ثبت نام در کنکور دانشگاه آزاذ سال 97 کارت اعتباری جداگانه تهیه کنید. بعد از خرید کارت اعتباری شما اجازه ثبت نام در کنکور را خواهید داشت اگر تمام مراحل ثبت نام را درست طی کرده باشید سیستم برای شما یک کد رهگیری ارائه می دهد که باید تا پایان پذیرش و ثبت نام در دانشگاه، آن را نزد خود نگه دارید. متقاضیان ثبت نام کنکور سراسری 97 در سراسر ایران می توانند در صورت بروز مشکل در مراحل ثبت نام، ثبت نام کنکور خود را به مشاوران ما در مشاوره تحصیلی تلفنی  ایران مشاوره بسپارند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید..

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. پارمیتا

    سلام.یعنی الان رتبه ها هم دو دسته خواهند شد؟واز کجا بدونیم که با چه رتبه ای میشه رشته دلخواه قبول شد؟

  2. نیک بخش

    سلام خسته نباشید ببخشید من داوطلب آزاد کنکور ۹۷ هستم به طوری که در مدرسه دولتی پیش دانشگاهی رو تحصیل نکردم و فقط از طریق مدرسه ی شبانه امتحانات رو دادم و خودم در یک آموزشگاه آزاد امسال رو تحصیل کردم سوال من اینه که آیا داوطلب های آزاد مثل من میتوانند در کنکور ۹۸ شرکت کنند؟ من متولد مرداد ۷۹ هستم

مشاوره کنکور پیج کنکور