خانه کنکور تاثیر سهمیه مناطق، ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا و رزمندگان در کنکور ۱۴۰۳

تاثیر سهمیه مناطق، ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا و رزمندگان در کنکور ۱۴۰۳

میزان تاثیر سهمیه مناطق، ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا و رزمندگان در کنکور 1402
تاثیر سهمیه مناطق، ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا و رزمندگان در کنکور سراسری 1403

یکی از نکات مهم در رابطه با کنکور سراسری، میزان اعمال سهمیه ها در آن می باشد، که این مسئله تاثیر به سزایی بر رتبه قبولی کنکور متقاضیان خواهد داشت. یکی از اهداف اعمال سهمیه در آزمون سراسری، ایجاد برابری و عدالت برای پذیرش افرادی است که به امکانات آموزشی دسترسی چندانی ندارند.

کنکور سراسری شامل سهمیه های مختلفی از جمله مناطق، رزمندگان و ایثارگران، خانواده شهدا، بهیاری و… می باشد که توضیحات آن از طریق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری در اختیار افراد قرار می گیرد و هر کدام به شیوه خاصی بر نتیجه عملکرد داوطلبان در روند انتخاب رشته کنکور سراسری تاثیرگذار خواهد بود. توجه داشته باشید که بهره مندی از سهمیه ها و امتیازات کنکور سراسری، مستلزم برخورداری از یک سری شرایط خاص است و برخی از نهادهای مربوطه از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران، می بایست ابتدا صلاحیت داوطلب را تایید نمایند.

سهمیه بسیج فعال در کنکور سراسری موثر نمی باشد و تاثیر این سهمیه برای دانشگاه آزاد نیز حذف شد.

حذف سهمیه های کنکور سراسری 1403

در سال های گذشته سهمیه های مختلفی برای شرکت کنندگان کنکور سراسری در نظر گرفته می شد؛ مانند سهمیه های بومی گزینی، بومی منطقه ای، بومی قطب، بومی ناحیه ای، بسیج فعال و… که این موارد، به دلیل ایجاد مشکلات مختلف از سهمیه های کنکور حذف شدند.

از دیگر سهمیه های حذف شده در کنکور سراسری ۱۴۰۳می توان به امتیاز تسهیلات فرزندان هیئت علمی، سهمیه‌ های قهرمانان، حافظان قرآن و کشاورزی اشاره نمود. گمانه زنی هایی نیز پیرامون حذف سهمیه بهیاری به گوش رسیده اما توجه داشته باشید که این امتیاز، طی آخرین تغییرات تصویب شده، به مدت 5 سال دیگر مورد تمدید قرار گرفته است.

  1. سهمیه مناطق حذف نشده است و از آن تحت عنوان سهمیه گزینش آزاد یاد می شود. به این معنا که داوطلبان غیر مشمول سهمیه های ایثارگری، شهدا، جانبازی و…، تحت پوشش سهمیه مناطق قرار خواهند گرفت.
  2. تغییرات چندانی در سهمیه ایثارگران به چشم نمی خورد اما توجه داشته باشید که حدنصاب نمره لازم برای پذیرش سهمیه ایثارگران معادل 70 درصد و برای سهمیه رزمندگان برابر 75 درصد آخرین قبولی گزینش آزاد تعیین شده است.
  3. همچنین سهمیه مناطق محروم نیز دستخوش تغییرات جدی شده و تنها بر اساس نیاز منطقه ای و مصوبه شورای گسترش دانشگاه ها اعمال می شود. سهمیه حوادث غیرمترقبه حذف نمی گردد و در مورد المپیادی ‌های جهانی، سهمیه همچون گذشته است اما در خصوص المپیاد‌ های دانش آموزی داخل کشور، دارندگان مدال طلا، نقره یا برنز، حداکثر به میزان 5 درصد ظرفیت و به صورت مازاد، صرفاً در رشته‌ های مرتبط، حق استفاده از سهمیه خود را دارند.

تاثیر سهمیه مناطق در کنکور سراسری 1403

پرجمعیت ترین سهمیه در کنکور سراسری، سهمیه مناطق است و به تمامی داوطلبانی تعلق می گیرد که از داشتن سهمیه های ایثارگران، خانواده شهدا و… محروم هستند. بنابراین می توان گفت که حدود 95 درصد متقاضیان شرکت در کنکور سراسری، مشمول استفاده از سهمیه مناطق خواهند بود.

این امتیاز خود شامل سه سهمیه مجزای منطقه 1، منطقه 2 و منطقه 3 می باشد و داوطلبان با در نظر گرفتن شرایط خود می توانند یکی از این سهمیه ها را جهت اعمال در نتیجه آزمون سراسری انتخاب کنند.

ملاک دسته بندی سهمیه مناطق بر اساس فرصت های برابر و عدالت آموزشی است. به نحوی که از شهرهای منطقه 1 تا نواحی تحت پوشش منطقه 3، میزان دسترسی و برخورداری از امکانات لازم تحصیلی کاهش می یابد.

شرایط انتخاب سهمیه مناطق برای داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳
داوطلبان نظام آموزشی جدید (3-3-6) می بایست با توجه به بخش محل اخذ مدرک سه سال آخر دبیرستان (پایه دهم تا دوازدهم)، نوع سهمیه منطقه خود را انتخاب کنند.نوع سهمیه منطقه داوطلبان نظام ترمی واحدی و سالی واحدی آموزش متوسطه، با در نظر گرفتن بخش محل اخذ مدرک تحصیلی دوره پیش دانشگاهی و دو سال آخر دبیرستان تعیین می شود.

متقاضیان نظام قدیم آموزش متوسطه نیز با توجه به بخش محل اخذ مدرک تحصیلی سه سال آخر دبیرستان یا هنرستان می بایست نسبت به تعیین نوع منطقه خود اقدام کنند.

در صورتی که بخش محل اخذ مدرک تحصیلی داوطلبان متفاوت باشد، سهمیه داوطلب بر اساس بخش محل اخذ مدرک تحصیلی که در منطقه مرفه تری قرار دارد، تعیین می شود. (حتی اگر داوطلب یک سال از سه سال را در آن بخش تحصیل کرده باشد.)

فارغ التحصیلان مقطع کاردانی پیوسته در آموزشکده های فنی و حرفه ای، بر اساس بخش محل اخذ مدرک تحصیلی سه سال آخر دوره دبیرستان یا هنرستان، جزو یکی از سهمیه های مناطق 1، 2 و یا 3 محسوب می شوند.

داوطلبانی که حداقل دو سال از سه سال آخر تحصیل در دوره متوسطه خود و یا سال آخر دوره متوسطه خود را در خارج از کشور گذرانده اند، جزو سهمیه منطقه 3 محسوب می شوند.

تمامی داوطلبان معلول شامل: نابینا، ناشنوا، نیمه بینا، نیمه شنوا و معلولین جسمی حرکتی، جزو سهمیه منطقه 3 محسوب می شوند.

توجه داشته باشید که شهرهای بزرگ و پیشرفته و در واقع مراکز استان ها منطقه 1، مناطق نیمه پیشرفته منطقه 2 و شهرهای محروم که دسترسی چندانی به امکانات آموزشی ندارند، جزء منطقه 3 محسوب می شوند. همچنین چنانچه متقاضی، بخش مربوط به محل اخذ مدرک تحصیلی خود را به اشتباه در فرم ثبت نام کنکور سراسری درج نماید، به طوری که سهمیه منطقه وی دستخوش تغییر گردد، پذیرش داوطلب به طور کلی لغو خواهد شد.

نحوه اختصاص سهمیه مناطق به داوطلبان

به دلیل این که داوطلبان کنکور سراسری از امکانات آموزشی یکسان برخوردار نمی باشند، ظرفیت هر یک از رشته های دانشگاهی را بر اساس تعداد شرکت کنندگان هر منطقه تقسیم بندی می کنند.

برای مثال اگر ظرفیت یک کد رشته محل 100 نفر باشد و تعداد داوطلبان مناطق 1، 2 و 3 به ترتیب 35، 45 و 20 نفر باشد، بنابراین انتظار می رود 35 درصد از ظرفیت رشته به داوطلبان منطقه 1، 45 درصد از ظرفیت رشته به داوطلبان منطقه 2 و 20 درصد از ظرفیت رشته به داوطلبان منطقه 3 اختصاص یابد. همچنین بر اساس این تقسیم بندی، داوطلبان هر منطقه صرفا با شرکت کنندگان منطقه خود در رقابت هستند نه با متقاضیان مناطق دیگر.

تاثیر سهمیه رزمندگان در کنکور سراسری ۱۴۰۳

رزمندگانی که از تاریخ 31 شهریور ماه 59 الی 31 شهریور ماه 67 به مدت 6 ماه متوالی یا متناوب و به صورت داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه حضور داشته اند، می توانند با مراجعه به ارگان ذی ربط مانند وزارت جهاد کشاورزی یا سازمان بسیج مستضعفین و پس از تایید ستاد کل نیروهای مسلح (سازمان بسیج مستضعفین و ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) نسبت به تکمیل فرم مربوط به استفاده از سهمیه اقدام نمایند تا پس از زمان ثبت نام، سهمیه آن ها مورد تایید قرار بگیرد. این افراد می بایست پس از تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان، کد پیگیری 12 رقمی مربوطه را از نهاد مربوطه دریافت نموده و آن را در زمان ثبت نام کنکور سراسری 1403، در سایت سازمان سنجش آموزش کشور وارد کنند.

لازم به ذکر است که این کد 12 رقمی، هر ساله و از آزمونی به آزمون دیگر مورد تغییر واقع می شود و متقاضی می بایست مجددا نسبت به دریافت آن از واحد موردنظر اقدامات لازم را به انجام رساند.

  • متقاضیانی که قصد دارند از سهمیه رزمندگان استفاده کنند، می بایست 75 درصد نمره آخرین نفر قبولی را کسب نمایند تا مشمول این سهمیه شوند
  • نیروهای فعال بسیجی و بسیجیان عادی پایگاه های مقاومت مشمول سهمیه رزمندگان نمی شوند.
  • حضور افراد دارای تعهدات و ماموریت های خدمتی وزارت ها و سازمان های نظامی در جبهه و طرح شش ماهه دانشجویان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، حضور داوطلبانه تلقی نمی گردد و این افراد مشمول سهمیه مذکور نخواهند شد. در نتیجه، داوطلبانی که در دوران جنگ تحمیلی از کارکنان رسمی، پیمانی و وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده اند، در صورت داشتن حداقل 6 ماه سابقه خدمت پیوسته و 9 ماه سابقه خدمت ناپیوسته اضافه بر تعهدات، می توانند از سهمیه رزمندگان استفاده کنند.
  • مناطق عملیاتی مورد تایید بر اساس مصوبات شورای عالی دفاع تعیین می شود.
  • در صورت عدم تایید سهمیه و درج سهمیه مناطق بر روی کارت ورود به جلسه کنکور سراسری می بایست به واحد اداری مربوطه در محل تشکیل پرونده مراجعه نمایید.

تاثیر سهمیه جانبازان و ایثارگران در کنکور سراسری 1403

بر اساس قوانین موجود در کنکور سراسری 1403، 25 درصد از ظرفیت هر کد رشته محل ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری به همسر و فرزندان شهدا و مفقود الاثرها، آزادگان و همسر و فرزندان آن ها، جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آن ها اختصاص می یابد و این افراد مشمول سهمیه ایثارگران خواهند بود. 5 درصد از ظرفیت هر کد رشته محل نیز به جانبازان زیر 25 درصد، همسر و فرزندان آن ها و فرزندان و همسر رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه تعلق می گیرد که تحت عنوان سهمیه 5 درصد ایثارگران از آن یاد می شود. در همین خصوص توصیه می شود به نکات زیر توجه کنید.

  • داوطلبان دارای سهمیه جانبازان و ایثارگران باید با مراجعه به سازمان های مربوطه، کد پیگیری 12 رقمی مربوط به سهمیه خود را دریافت کنند. برای اطلاع از نحوه دریافت کد ایثارگری ارتش و سپاه بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.
  • این دسته از داوطلبان باید 70 درصد نمره آخرین نفر قبولی در گزینش آزاد را کسب کنند تا مجاز به استفاده از سهمیه خود باشند.
  • متقاضیان مشمول سهمیه 25 درصدی، در صورتی که در حین نام نویسی اینترنتی آزمون سراسری، بخش مربوط به سهمیه خود را تکمیل ننمایند، این سهمیه ابتدا به مشمولین سهمیه 5 درصدی که شرایط لازم را داشته باشند، اختصاص می یابد و در صورت خالی ماندن مجدد این ظرفیت، مابقی آن به داوطلبان آزاد واگذار می گردد.
  • لازم به ذکر است که ظرفیت کد رشته محل هایی به سهمیه ایثارگران اختصاص می یابد که امکان گرد کردن ریاضی در آن ها وجود داشته باشد.
  • پذیرفته شدگان دوره های روزانه دانشگاه ها، حتی در صورت انصراف، دیگر مجاز به استفاده از سهمیه ایثارگران (برای دوره روزانه) نخواهند بود اما در دوره های غیر روزانه، استفاده از سهمیه تا 1 بار دیگر مانعی ندارد. (چه برای شرکت در دوره روزانه و چه غیر روزانه)

تاثیر سهمیه خانواده شهدا در کنکور سراسری ۱۴۰۳

خانوانده محترم شهدا اعم از همسران و فرزندان شهدا، پدر، مادر، برادر و خواهر شهید، مشمول این سهمیه می گردند. یکی از شروط تعلق گرفتن سهمیه خانواده شهدا این است که داوطلب می بایست 85 درصد نمره آخرین فرد قبولی را کسب نماید تا سهمیه برای او اعمال گردد. ذکر این نکته ضروری است که سهمیه خانواده شهدا همانند سهمیه مناطق فقط برای کد رشته محل هایی که داوطلب، بومی آن جا می باشد، اعمال می گردد.

مشمولان این سهمیه برای استفاده از آن، کافی است که بند مربوط به سهمیه شهدا در فرم تقاضانامه اینترنتی ثبت نام کنکور سراسری را تکمیل نمایند و این افراد، نازی به مراجعه به درگاه اینترنتی ایثار نخواهند داشت.

تاثیر سهمیه بهیاران در کنکور سراسری 1403

بر اساس مندرجات دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1403 و بنابر تصمیم مراجع ذی ربط، از سال 1400 سهمیه ویژه بهیاران به مدت 5 سال و به میزان حداکثر 5 درصد از ظرفیت کد رشته محل های ارائه شده در تمامی دوره های روزانه و غیر روزانه (به جز رشته محل های مناطق محروم، بلایای طبیعی و دارای تعهد خدمت کارشناسی پیوسته پرستاری) به بهیاران واجد شرایط اختصاص می یابد. حدنصاب نمره لازم برای استفاده از این سهمیه، حداقل 70 درصد از نمره آخرین سهمیه گزینش آزاد است.

شرایط برخورداری از این سهمیه به این ترتیب است.

  • دارا بودن سلامت کامل جسمی و روحی
  • داشتن گواهینامه اشتغال به خدمت دولتی یا غیردولتی به عنوان بهیار در استان محل خدمت، پس از اخذ مدرک دیپلم به تایید دفتر پرستاری محل خدمت
  • دارا بودن حداقل 3 سال سابقه خدمت اعم از دولتی یا غیردولتی به عنوان بهیار در استان محل خدمت، پس از اخذ مدرک دیپلم به تایید دفتر پرستاری محل خدمت
  • داشتن دیپلم بهیاری نظام قدیم یا جدید آموزشی به اضافه مدرک پیش دانشگاهی مورد تایید وزارت آموزش و پرورش حداکثر تا تاریخ 13 شهریورماه 1403
  • سهمیه بهیاری در رشته محل های پرستاری، فقط در استان محل خدمت بهیار اعمال می شود و داوطلبان، حق استفاده از آن در سایر استان های کشور را ندارند.

توجه داشته باشید که طول دوره تحصیل و نظام آموزشی پذیرفته شدگان این سهمیه، مطابق با آیین نامه آموزشی مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته مصوب شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی است و این افراد مجاز به ارائه درخواست جابجایی یا انتقال نخواهند بود. لازم به ذکر است که درس های گذرانده شده متقاضی در دوره بهیاری، در مقطع کارشناسی پیوسته تطبیق داده نخواهد شد و دانشجو می بایست تمامی دروس برنامه ریزی شده را بگذراند.

 

سوالات متداول

1- آیا برای معلولان سهمیه ای جداگانه در کنکور سراسری در نظر گرفته می شود؟

خیر، داوطلبانی که دارای معلولیت هستند، جزو مشمولین سهمیه منطقه 3 به حساب می آیند.

2- سهمیه در نظر گرفته شده برای داوطلبان بسیجی در کنکور سراسری به چه صورت است؟

این سهمیه تنها برای دانشگاه های آزاد در نظر گرفته شده بود که از سال 98 به طور کلی حذف شد.

3- آیا امکان استفاده همزمان از دو یا چند سهمیه در کنکور سراسری وجود دارد؟

خیر، پذیرش داوطلبان در کنکور سراسری فقط در یکی از سهمیه های تعریف شده امکان پذیر می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۸۱ نظر
  1. سحر

    سلام خسته نباشید من سال دهم و یازدهم و نصف دوازدهم رو در تهران درس خوندم و الان داریم به منطقه محروم ۲ میریم و باید اونجا ادامه تحصیل بدم سهمیه محروم میگیرم؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      خیر، طبق قانون سهیمیه شما سهمیه منطقه ۱ می باشد.

  2. عسل

    سلام من با سهمیه مجاز دانسگاه فرهنیگیان سدم و انتخاب رشته نکردم سال ۱۴۰۳
    سهمیه برای ملی ندارم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      چنانچه انتخاب رشته ای در دوره روازنه نداشته باشید سهمیه تان سوخت نشده است.

  3. A

    سلام وقتتون بخیر من از مشاور مدرسه پرسیدم گفتش که اگه عمو شهید شده باشه یه درصدی تعلق میگیره درسته؟ حتی یکی از اقوام عموش شهید شده بود سهمیه تعلق گرفته بود بهش ممنون میشم توضیح بدید جدید ابلاغ شده؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود خیر، سهمیه شهدا فقط به خواهر ، بردار ، پدر ، مادر و همسر و فرزندان تعلق میگیرد.

  4. معتمدی

    سلام خسته نباشید پدر من در مناطق مرزی خدمت کرده
    ایا سهمیه ای تعلق میگیره ؟ برای کنکوری یا جای دیگری ؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      در صورت داشتن کارت ایثارگری از بنیاد ایثارگران و حداقل شش ماه حضور متوالی در جبهه این سهمیه به شما تعلق خواهد گرفت.

  5. مهرداد بیرامی

    سلام وقتتون بخیر
    پدر من جانباز ۲۰ درصد هستن و ۶ ماه هم حضور در جبهه دارن
    میخواستم بدونم سهمیه من ۲۵ درصد هست یا ۵ درصدی ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، سهمیه ۵ درصد ایثارگری شامل شما می شود.

  6. سمیرا مرتضوی

    سلام منطقه دو هستم امسال پزشکی مشهد قبول شدم در ثبت نام دانشگاه فرم شماره چهار تعهد میخوان ازم که دوبرابر مدت تحصیلم خدمت رایگان داشته باشم میشه راهنمایی کنید به چه صورته امسال اینطوری شده؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      مناطق ۲ و ۳ تعهد خدمت دارند که پس از پایان تحصیلات و گذراندن طرح نیروی انسانی میتوانید مدرک خود را آزاد کنید.

  7. درسا

    سلام خسته نباشید من یکی از عمو هام جانباز ۲۵ درصدی د یکیشون ۷ ماه جبهه رزمنده بوده ب من سهمیه تعلق میگیره؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود خیر، سهمیه ای به شما تعلق نمی گیرد.

  8. درسا

    سلام خسته نباشید من یکی از عمو هام ۲۵ درصد جانبازه و یکیشون ۷ ماه تو جبه رزمنده بوده ب من سهمیه تعلق میگیره؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود خیر، از طریق عمو شما نمی توانید سهمیه دریافت نمایید.

  9. Ehsan

    سلام من سال دهم و یازدهم رو در شهر منطقه س۳گذروندم و برای سال دوازدهم آزمون تکمیل ظرفیت مدرسه منطقه ۲شرکت کردم و قبول شدم ولی پشیمون شدم و نرفتم الان میخوام بدونم ممکنه بخاطر آزمون دادن منطقه ۲رد کنن ممنون میشم از پاسخ گویی

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود خیر، هیچ مشکلی برای شما بروز نخواهد داد.

  10. سیما

    سلام میخواستم بپرسم ایا سهمیه ایثارگران روی تاثیر قطعی معدلم تاثیر داره؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود،خیر سهمیه در معدل موثر نیست

  11. ایلیا

    سلام میخواستم بدونم من الان اگه برای کنکور از سهمیه استفاده کنم ولی انتخاب رشته نکنم میتونم سال بعد هم ازش استفاده کنم؟ شنیدم میگن حتی اگه انتخاب رشته نکنی ولی مجاز بشی دیگه نمیتونی استفاده کنی
    درسته؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      در صورت این که دانشگاه، سهمیه ایثار گری شما را برای رشته مورد نظرتان هنگام ثبت نام (در دانشگاه های روزانه) اعمال نماید، دوره بعدی امکان استفاده از این سهمیه میسر نخواهید بود.
      لازم به ذکر است صرفا در صورت مجاز شدن سهمیه شما استفاده نمی شود.

  12. امیر

    سلام وقت بخیر
    ببخشید من سال دهم و یازدهم خودم رو منطقه دو درس خوندم. سال دوازدهم رو اگه منطقه ۳ بخونم ، میتونم از سهمیه منطقه ۳ استفاده کنم.؟

    • ایران مشاوره

      با سلام خیر، منطقه کنکوری شما منطقه ۲ می باشد.

  13. مهدی رضائی

    سلام من سال گذشته از سهمیه ۲۵ درصد استفاده کردم و دانشگاه قبول نشدم باز میتونم از سهمیه استفاده کنم؟؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، بله می توانید همچنان از سهمیه خود استفاده نمایید.

  14. عادله

    سلام از سهمیه برادر جانباز میشود استفاده کرد

    • ایران مشاوره

      با سلام خیر ، سهمیه برادر جانباز تعلق نمی گیرد.

  15. محمد

    با سلام می خواستم بدونم اگه من امسال از سهمیه ایثار گری برای کنکور استفاده کنم اما داشنگاه نرم ایا میتونم سال بعد هم از سهمیه استفاده کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام ، تنها با ثبت نام برای کنکور سراسری و عدم رفتن به دانشگاه ؛ سهمیه ی شما از بین نخواهد رفت ؛ برای اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه نمائید:سهمیه کنکور

  16. فاطمه محمدی

    سلام اگر پدری جانباز یا شهید باشه سهمیه اون به بچه های پسرش هم تعلق میگیره؟
    مثلا برای کنکور ، تعیین رشته نهم به دهم و…

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، بله این سهمیه شامل حال فرزندان میشود.

  17. مهدی

    سلام خسته نباشید
    من برای بار سوم دارم کنکور میدم ولی بخاطر سربازی رفتم آزاد رشته حسابداری کارشناسی پیوسته ثبت نام کردم دو ترمم مرخصی گرفتم بعد گزینه سهمیه ۵ درصد جانبازی زدم موقع ثبت نام کنکور اینبارم برای من لحاظ میشه؟؟
    ممنون از سایت خوبتون

    • ایران مشاوره

      سلام ، وقتتون بخیر. با توجه به اینکه از سهمیه خود جهت ورود به دانشگاه شهریه پرداز استفاده کردین هیچ مشکلی وجود ندارد و میتوانید باز هم از این سهمیه جهت ورود به دانشگاه های روزانه هم استفاده کنید.

  18. یاسر

    سلام.به فردیکه مدال برنز المپیاد را داره سهمیه ای تعلق میگیرد؟اگر میگیرد چگونه است یعنی جزو کدام دسته میشود؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، مطابق با دفترچه ثبت نام کنکور سراسری سال ۱۴۰۲، سهمیه ای به شما تعلق نخواهد گرفت.

  19. محمد امین سیف الهی

    سلام
    خواستم بدونم به نوه شهید هم سهمیه میرسه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام خیر فقط فرزندان و همسر شهید می توانند از سهمیه استفاده کنند.

  20. Mina

    سلام من داییم‌ شهیده . آیا سهمیه تعلق میگیره ؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، خیر، سهمیه ای برای دایی شهید به شما تعلق نخواهد گرفت.

  21. ایوب

    باسلام خدمت کارشناس محترم
    بنده دبیر زبان انگلیسی هستم تازه اسخدام شدم میخوام کنکور ارشد شرکت کنم در رشته مدیریت اجرایی من عضو فعال بسیج هستم آیا میتونم در کنکور از سهمیه بسیج استفاده کنم ؟ با تشکر

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری سال ۱۴۰۱، سهمیه ی بسیجی فعال، جزء سهمیه های ذکر شده نمی باشد.

  22. هدی

    سلام . سهمیه ای برای افراد عینکی داریم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با دفترچه ثبت نام کنکور سراسری سال ۱۴۰۱، سهمیه ای در خصوص افراد عینکی در نظر گرفته نشده است.

  23. مهدی

    سلام وقت بخیر من دوتا از دایی هام و یکی دیگه جانباز هستند آیا سمیه کنکور برای قبول شدن در دانشگاه فرهنگیان شامل من می شه

  24. جوادی مقدم

    کسانی که سهمیه ایثارگری دارن باید در کدوم آزمون شرکت کنند؟ برای قاضی شدن
    سلام
    کسانی که سهمیه ایثارگری دارند باید در جذب اختصاصی شرکت کنند؟
    صرف داشتن سهمیه ایثارگری میشه در جذب اختصاصی شرکت کرد و به مصاحبه علمی رفت؟
    برای قاضی شدن

    • ایران مشاوره

      با سلام، جذب اختصاصی قضاوت، مختص به فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر کشور می باشد.

  25. جوادی مقدم

    سلام وقت بخیر با تراز ۷۵۰۰ ایثارگران ۵ درصد میشه رفت علوم قضایی روزانه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، قبولی شما در رشته و دانشگاه موردنظرتان، به عوامل مختلفی مانند: ظرفیت دانشگاه ها، تعداد داوطلبان، نوع چینش انتخاب رشته و … بستگی دارد.

  26. دلا

    سلام دانشگاه علوم قضایی آزاد کارشناسی بخونم میتونم ارشد روزانه برم بخونم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، بله، شما می توانید با مدرک کارشناسی دانشگاه آزاد، در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کرده و اقدام به انتخاب رشته های دوره روزانه دانشگاه ها نمایید.

  27. ساسان

    سلام وقت بخیر سهمیه ۵ درصد شانس بیشتری داریم یا منطقه یک؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، معمولا سهمیه ۵ درصد ایثارگری تاثیر بیشتری نسبت به سهمیه منطقه ۱ در رتبه و قبولی شما دارد.

  28. شایان

    سلام ۱۸۱ ماه جبهه ۲۵ درصد محسوب میشه؟

  29. سلیمی

    سلام ۱۸۲ ماه مناطق عملیاتی ۵ درصد هست یا ۲۵ درصد؟

  30. طاها

    سلام ۱۵ سال مناطق عملیاتی در کنکور چند درصد محاسبه میشه ۵ درصد یا ۲۵ درصد؟

  31. دلارم

    سلام وقت بخیر ۱۸۲ ماه جبهه سهمیه ۲۵ درصد هست یا ۵ درصد؟

  32. فاطمه

    سلام وقت بخیر میشه از سهمیه عمو در کنکور استفاده کرد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با دفترچه ثبت نام کنکور سراسری سال ۱۴۰۱، خیر امکان استفاده از سهمیه عمو وجود ندارد.

  33. A

    سلام وقتتون بخیر
    بنده پارسال از سهمیه ۲۵ درصدجانبازی استفاده کردم و غیرانتفاعی قبول شدم و یک ترم رفتم ، اگر انصراف دهم از دانشگاه میتونم چون غیردولتی بودم از سهمیه مجدد استفاده کنم

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، مطابق با دفترچه ثبت نام کنکور سراسری سال ۱۴۰۱، شما مجاز به استفاده مجدد از این سهمیه در این آزمون نمی باشید.

نمایش دیدگاه های بیشتر
مشاوره کنکور پیج کنکور