خانه مدارس شرایط ثبت نام دبیرستان علامه طباطبایی 1400 – 1401

شرایط ثبت نام دبیرستان علامه طباطبایی 1400 – 1401

شرایط ثبت نام مدارس علامه طباطبایی 1400 - 1401
شرایط ثبت نام دبیرستان علامه طباطبایی 1400 – 1401
مجتمع آموزشی علامه طباطبایی فعالیت خود را در سال 1372 با یک مدرسه راهنمایی و 5 کلاس آغاز کرد و اکنون به دلیل استقبال و رضایت خانواده ها از این مدرسه، امکانات آموزشی و رفاهی آن گسترش یافته است و در چند منطقه مختلف شهر تهران و در مقاطع تحصیلی اعم از پیش دبستانی، ابتدایی، دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه مشغول به فعالیت است. به دلیل استقبال بسیار زیاد دانش آموزان از این مدارس و ظرفیت پذیرش کم، مسئولین مدرسه تصمیم به برگزاری آزمون علمی و مصاحبه گرفتند. دانش آموزان پس از ثبت نام آزمون دبیرستان علامه طباطبایی دوره دوم متوسطه و یا سایر مقاطع، در صورت کسب نمره قابل قبول و پذیرش در مصاحبه، مجاز به ادامه تحصیل در مدارس علامه طباطبایی می باشند. داوطلبان جهت تحصیل در این مدارس می بایست ابتدا شرایطی را داشته باشند و سپس نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند.

طبق آمار به دست آمده از آزمون دوره های قبل مدارس علامه طباطبایی، به طور میانگین سالانه بالغ بر 3500 نفر در این آزمون شرکت می کنند که از این تعداد تنها حدود 600 نفر پذیرفته می شوند.

شرایط ثبت نام دبیرستان علامه طباطبایی 99 – 1400

مدارس علامه طباطبایی به دو موسسه “اندیشه مهر علامه طباطبایی” و “موسسه فرهنگی ادب و دانش” تقسیم می شوند که امکان تفاوت جزئی در شرایط ثبت نام برای آن ها وجود دارد.

دانش آموزان علاقه مند به تحصیل در مدارس علامه طباطبایی در صورت داشتن شرایط لازم می توانند در فرآیند ثبت نام آزمون دبیرستان علامه طباطبایی شرکت کنند. شرایط اختصاصی آزمون مذکور به شرح زیر می باشند.

شرایط ثبت نام مدارس علامه طباطبایی
عنوان موسسه / دوره تحصیلیدوره اول متوسطهدوره دوم متوسطهمیان پایه تحصیلی
موسسه اندیشه مهر علامه طباطباییدارای مقیاس خوب، خیلی خوب یا معادل آن در کارنامه نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی یا کارنامه نوبت اول سال ششم ابتداییداشتن حداقل معدل 19 در کارنامه نوبت اول سال تحصیلی جاری و یا معدل 19 در خرداد 98
کسب قبولی در آزمون ورودی
پذیرش در مصاحبه حضوریپذیرش در مصاحبه حضوری
موسسه فرهنگی ادب و دانشکسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس نوبت دوم پایه پنجم ابتداییداشتن حداقل معدل 19 در کارنامه پایانی پایه هشتم یا نیمسال اول پایه نهمکسب حداقل معدل 19 در کارنامه نیمسال اول تحصیلی سال 98 – 99
شرکت در جلسه توجیهیپذیرش در آزمون ورودی
کسب قبولی در آزمون ورودیموفقیت در مصاحبه حضوری
توضیحات: 1. پذیرش میان پایه تحصیلی در موسسه اندیشه مهر علامه طباطبایی تنها برای پایه های هشتم و نهم مدارس دخترانه و پسرانه می باشد.

2. ثبت نام میان پایه در موسسه فرهنگی ادب و دانش، برای دانش آموزان دختر در پایه های هشتم، نهم، یازدهم، دوازدهم و برای دانش آموزان پسر تنها در پایه های یازدهم و دوازدهم انجام می گیرد.

مدارس علامه طباطبایی جزو مدارس برتر کشور می باشند که در برخی از دوره ها با برگزاری آزمون ورودی، اقدام به جذب دانش آموز می کنند. معمولا زمان ثبت نام دبیرستان علامه طباطبایی دوره اول متوسطه پسرانه و دخترانه کمی با هم متفاوت خواهد بود و اما فرآیند نام نویسی هر دو، بسته به نام مدرسه، از طریق سایت های mat.ir و alameh.ir انجام می شوند. داوطلبان در زمان ثبت نام، می بایست اولویت محل تحصیل خود را انتخاب کنند. لازم به ذکر است که ملاک پذیرش دانش آموزان در مدارس علامه طباطبایی، علاوه بر قبولی در آزمون های ورودی، کسب امتیار لازم در مصاحبه حضوری نیز می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس