خانه کنکور شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

شرایط مورد نیاز ثبت نام کنکور سراسری 1403

شرکت در هر آزمونی از جمله کنکور سراسری مستلزم آگاهی از شرایط و مقرراتی است که برای آن در نظر گرفته می شود. این آزمون هر ساله توسط سازمان سنجش آموزش کشور جهت گزینش داوطلبانی که واجد شرایط و توانایی های لازم جهت تحصیل در دانشگاه هستند، برگزار می گردد.

 

علاقه مندان به ثبت نام کنکور 1403 که هرساله در پنج گروه آزمایشی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، زبان های خارجه و هنر با یکدیگر به رقابت می پردازند، می بایست ابتدا پس از انتشار دفترچه ثبت نام کنکور به مطالعه آن پرداخته و با اطلاع از شرایط و زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۳ نسبت به نام نویسی اینترنتی خود اقدام نمایند.

این امر موجب می شود تا آن ها اطلاعات لازم و هر چه که باید در خصوص شرکت در آزمون مذکور بدانند را به دست آورند و به این ترتیب نام نویسی خود را با آگاهی کاملی از طریق سایت سازمان سنجش به انجام برسانند.

داشتن دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 یا دیپلم 4 ساله نظام قدیم آموزش متوسطه و یا مدرک کاردانی یکی از شرایط اختصاصی شرکت در کنکور سراسری می باشد.

شرایط عمومی ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

تصمیماتی که اخیرا در راستای حذف کنکور نظام قدیم اتخاذ گردید، نشان می دهد که شرکت کنندگان صرفا می بایست دارای شرایط کنکور نظام جدید باشند. این شرایط در دو بخش عمومی و اختصاصی دسته بندی می شوند که قسمتی از دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری را به خود اختصاص می دهند. متقاضیان در صورت احراز تمامی این شرایط مجاز به نام نویسی و شرکت در آزمون می باشند.

  • اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان ذکر شده در قانون اساسی کشور
  • نداشتن اعتیاد به هیچ گونه مواد مخدر
  • عدم سوء پیشینه کیفری
  • عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم سوء پیشینه اخلاقی

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری 1403

  • دارا بودن دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 (در شاخه های نظری، فنی و حرفهای و کاردانش) که تا 31 شهریور ۱۴۰۳ دریافت شود یا دیپلم 4 ساله نظام قدیم آموزش متوسطه یا مدرک کاردانی الزامی است.
  • افرادی که تحصیلات خود را در مقطع کاردانی رشته های آموزش غیرپزشکی به پایان رسانده اند، در صورتی مجاز به شرکت در کنکور هستند که مدرک مربوط به خدمات قانونی خود را حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 1403 و یا 30 بهمن ۱۴۰۳ دریافت نمایند، لذا این دسته از داوطلبان در زمان ثبت نام دانشگاه ملزم به ارائه گواهی پایان دوره طرح نیرو انسانی خود هستند.
  • دانش آموختگان رشته های تحصیلی مورد نیاز وزارت بهداشت (مشمولین خدمات اجباری قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان در مقطع کارشناسی که باید حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 1403 و یا 30 بهمن ماه ۱۴۰۳ خدمات خود را به پایان رسانده باشند، و در صورت قبولی در دوره دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی نیازی به گذراندن دوره طرح مجدد نخواهند داشت.)
  • دانشجویان دوره نوبت دوم (شبانه)، دانشگاه آزاد، نیمه حضوری، مجازی، ظرفیت مازاد و پردیس خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی – غیرانتفاعی و… (به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه برای آقایان) می توانند بدون انصراف از دانشگاه، در کنکور سراسری 1403 شرکت نمایند. لازم به ذکر است که این دسته از داوطلبان در صورت موفقیت در کنکور و قبل از ثبت نام در رشته محل جدید می بایست از دانشگاه قبلی خود انصراف قطعی داده و گواهی مربوط به آن را به موسسه پذیرنده ارائه نمایند.
  • متقاضیان (آقا) نباید از نظر سازمان نظام وظیفه محکوم به ممنوعیت از تحصیل باشند.
  • داوطلبان آقا می بایست گواهی پایان خدمت سربازی و یا معافیت از آن (دائم و یا موقت) خود را دریافت کرده باشند.
  • متقاضیان ثبت نام رشته ای شناور می بایست کارت اعتباری رشته مورد نظر را با پرداخت هزینه تهیه نمایند.

تبصره:

پیرو انتشار آخرین اخبار در این زمینه همه داوطلبان اعم از دانش آموزان و فارغ التحصیلان شاخه های نظری ،فنی و حرفه ای و کاردانش در تمام نظام های آموزش و پرورش می بایست نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی بر اساس برنامه اعلام این وزارت خانه اقدام نمایند.

همچنین لازم به ذکر است که در آزمون سراسری ۱۴۰۳ و پس از آن، برای داوطلبانی که سابقه تحصیلی ناقص داشته و یا کلا سابقه ای در این خصوص ندارند، نمره کل سابقه تحصیلی، نسبت به سوابق موجود داوطلب در گروه درخواستی اعمال می شود و نمره آزمون اختصاصی جایگزین آن نخواهد شد. 

البته توجه به این نکته نیز ضروری است که، چنانچه داوطلبی در امتحاناتی که وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد سوابق پیش بینی می کند، شرکت نکرده و اقدام به ایجاد سوابق تحصیلی برای دروس عمومی و اختصاصی ننماید، نمره آن درس برایش “صفر” لحاظ خواهد شد. 

شرایط پیرامون مقررات وظیفه عمومی کنکور سراسری 1403

شرایط مربوط به وظیفه عمومی جهت ثبت نام کنکور سراسری
دارا بودن کارت پایان خدمت هوشمند
دارا بودن کارت معافیت دائم هوشمند (کفالت، پزشکی، ایثارگران و موارد خاص)
داشتن برگ معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت (پزشکی، کفالت) در مدت اعتبار آن
مشمولانی که در سال آخر دوره متوسطه ۱۴۰۲ – 1403 در حال تحصیل بوده و در همین سال حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ۱۴۰۳ معافیت تحصیلی اخذ کنند، در سنوات مجاز فارغ التحصیل می شوند.
دانش آموزانی که قبل از سن مشمولیت دیپلم نظام آموزشی جدید خود را دریافت نمایند.
سربازان در حال خدمتی که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا دیپلم نظام آموزشی جدید (3 – 3 – 6) بوده و پذیرفته شده دوره کارشناسی و بالاتر باشند.

شرایط استفاده از سهمیه های کنکور 1403

یکی از عناوین موثر بر روی رتبه و حتی پذیرش در رشته های کنکور سراسری و آزاد ۱۴۰۳، سهمیه های در نظر گرفته شده برای این آزمون می باشد به این صورت که برخی از داوطلبین با یک سری شروط معین می توانند، امکان استفاده از ظرفیت های مجزا و پذیرش در کد رشته های کنکوری را داشته باشند. این شرایط به طور مفصل در قسمت زیر بیان خواهد شد.

سهمیه مناطق

می توان گفت این سهمیه برای تمامی متقاضیان شرکت کننده در آزمون سراسری که خواستار استفاده از سهمیه های دیگر نباشند در نظر گرفته شده است که متناسب با محل دریافت مدرک تحصیلی سه سال آخر دبیرستان در سه بخش منطقه 1، 2 و 3 تقسیم بندی می شود.

سهمیه رزمندگان

  • حضور داوطلبانه حداقل شش ماه متوالی یا متناوب داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه های نبرد از تاریخ 31 شهریور 59 تا 31 شهریور ماه 67 الزامی است.
  • داوطلبانی که در دوران جنگ تحمیلی از کارکنان رسمی، پیمانی و وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده اند، در صورت داشتن حداقل 6 ماه سابقه خدمت پیوسته و 9 ماه سابقه خدمت ناپیوسته، می توانند از سهمیه رزمندگان استفاده کنند.
  • داوطلبان بسیجی عادی و فعال جزو این سهمیه محسوب نمی گردند.
  • فرد متقاضی برای استفاده از سهمیه فوق می بایست 75 درصد امتیاز قبولی آخرین فرد مورد پذیرش در سهمیه آزاد را کسب نموده باشد.

سهمیه خانواده شهدا، ایثارگران 5 و 25 درصد

  • 25 درصد از ظرفیت های در نظر گرفته شده از هر کدرشته به همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثران، آزادگان و همسر و فرزندان آنان، جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان تعلق می گیرد.
  • 5 درصد دیگر از ظرفیت های پذیرش در هر کد رشته برای جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان و همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه معین شده است.
  • شرکت کنندگان در کنکور سراسری که دارای سهمیه های مذکور هستند می بایست 70 درصد نمره آخرین فرد قبولی در سهمیه آزاد را به دست آورند.

سهمیه بهیاران

سهمیه بهیاران با حداکثر 5 درصد از ظرفیت پذیرش در تمامی دوره ها، از سال 1400 و به مدت 5 سال برای داوطلبانی در نظر گرفته می شود که دارای شرایط زیر باشند.

  • سلامت کامل جسم و روان
  • داشتن حداقل سه سال سابقه کاری بعد از دریافت دیپلم بهیاری در استان محل خدمت
  • دیپلم نظام قدیم 4 ساله یا نظام جدید سه ساله و داشتن مدرک پیش دانشگاهی مورد تایید وزارت بهداشت تا تاریخ 31 شهریور ماه ۱۴۰۳
  • کسب حد نصاب نمره 70 درصد امتیاز آخرین فرد پذیرش شده در سهمیه آزاد برای آن کد رشته محل
 حدنصاب امتیاز لازم برای پذیرش داوطلبان دارای سهمیه در کنکور سراسری
عنوان حدنصاب قبولی 
سهمیه خانواده شهدا70 درصد نمره آخرین فرد قبولی در سهمیه آزاد
سهمیه ایثارگران 5 درصد70 درصد نمره آخرین فرد قبولی در سهمیه آزاد
سهمیه ایثارگران 25 درصد70 درصد نمره آخرین فرد قبولی در سهمیه آزاد
سهمیه رزمندگان75 درصد نمره آخرین فرد قبولی در سهمیه آزاد
سهمیه بهیاران70 درصد نمره آخرین فرد قبولی در سهمیه آزاد

 

شرایط ثبت نام اتباع خارجی در کنکور سراسری 1403

اتباع خارجی بایستی علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی ذکر شده در این مقاله و فعال نمودن بند مربوط به تقاضانامه اینترنتی ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ بایستی شرایط ذیل را نیز داشته باشند.

  • تنها اتباع غیر ایرانی مقیم جمهوری اسلامی ایران و دارای اقامت قانونی مجاز به ثبت نام در کنکور سراسری خواهند بود.
  • تمامی داوطلبان تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در رشته ها و مقاطع و دوره های مختلف، مشمول این شرایط و ضوابط این شیوه نامه می باشند.
  • حداکثر میزان مدت تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه پیام نور 5 سال و در صورت افزایش مدت سنوات، تمدید نیمسال تحصیلی به مدت دو نیمسال خواهد بود.
  • این دسته از متقاضیان مجاز به انتخاب رشته در مناطق غیر مجاز نخواهند بود و در صورت پذیرفته شدن در آزمون ورودی همان سال پذیرششان لغو می گردد.
  • لذا این دسته از شرکت کنندگان در صورت قبولی در محل غیر مجاز می توانند در اولین کد رشته تحصیلی مجاز، ادامه تحصیل دهند.
  • در صورت مشاهده مغایرت شرایط ثبت نام و پذیرش متقاضیان در هر مرحله از نام نویسی از ادامه پذیرش دانشجو جلوگیری به عمل می آید.

شرایط تحصیل مجدد دانشجویان انصرافی در کنکور سراسری 1403

  • متقاضیانی که انصراف می دهند حق بازگشت و تحصیل در رشته تحصیلی سابق خود را نخواهند داشت.
  •  آن دسته از متقاضیانی که در کنکور سال ۱۴۰۲ مجاز به تحصیل در یکی از دانشگاه های روزانه شده بودند می توانند در رشته های روزانه کنکور سال بعد شرکت کنند.
  • دانشجویانی که در دوره های روزانه به تحصیل پرداخته و از دانشگاه محل آموزش خود انصراف نداده باشند و در آزمون سراسری پذیرفته شوند، می توانند در آزمون سراسری 1403 ثبت نام نمایند.

شرایط شرکت در کنکور با رشته غیر مرتبط ۱۴۰۳

یکی از مسائلی که شاید برای بسیاری از کنکوری ها حائز اهمیت باشد این است که آیا می توان دیپلم رشته تجربی را داشت در صورتی که در کنکور زبان و هنر نام نویسی کرد؟ در این بخش باید بگوییم که بله. مطابق با مصوبات جدید و حذف دروس عمومی و تاثیر 50 درصدی سوابق تحصیلی، افرادی که به طور مثال دارای دیپلم رشته تجربی باشند ولی در کنکور هنر و زبان ثبت نام نمایند به جای 50 درصد تاثیر سوابق تحصیلی 26 درصد برای آنها لحاظ خواهد شد.

شرایط شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳ با مدرک کاردانی

بنا بر مندرجات دفترچه کنکور سراسری، دارندگان مدرک کاردانی یا فوق دیپلم، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و همچنین افرادی که دارای مدرک کاردانی پیوسته بوده و یا حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ماه 1403 در این مقطع فارغ التحصیل می شوند، می توانند در کنکور سراسری ثبت نام نمایند.

در ضمن ثبت نام و ادامه تحصیل پذیرفته شدگانی که شروع آموزش آن ها از نیم سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۳ – 1404 می شود، در صورتی که مدرک کاردانی خود را تا تاریخ 30 بهمن ماه ۱۴۰۳ دریافت کنند، مانعی نخواهد داشت.

همچنین فارغ التحصیلان دوره کاردانی رشته های آموزشی غیر پزشکی چنانچه نهایتا تا تاریخ 31 شهریور ماه 1404 تعهدات و خدمات قانونی خود را انجام داده باشند، می توانند در این آزمون شرکت نمایند.

 

علاقه مندانی که با بررسی شرایط فوق، اطمینان پیدا کنند که هیچ گونه مشکلی برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ ندارند، می توانند با فراهم آوردن مدارک ثبت نام کنکور در موعد مقرر به ثبت اطلاعات خود در سایت ثبت نام کنکور سراسری بپردازند. ممکن است دانشجویان دانشگاه های روزانه به هر دلیلی دچار محرومیت از شرکت در کنکور شده و خواستار اطلاع از شرایط رفع محرومیت کنکور باشند. اگر این مسئله جزء دغدغه های شما نیز هست می توانید با کلیک بر روی لینک های مربوط، اطلاعات لازم را دریافت کنید.

 

نکات مهم ⭐
  • داشتن دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 یا دیپلم 4 ساله نظام قدیم آموزش متوسطه یا مدرک کاردانی یکی از شرایط مهم ثبت نام کنکور است.
  • تمامی متقاضیان باید با مراجعه به سایت my.medu.ir و طبق راهنمایی های مقاله کد سوابق تحصیلی این کد 19 رقمی را دریافت کنند.
  • داوطلبان کنکور سراسری سال 1402 و دانشجویان دوره روزانه، بدون انصراف مجاز به ثبت نام هستند.
  • داوطلبان آقا باید مدرک پایان خدمت سربازی و یا معافیت دائم یا موقت را داشته باشند که جزئیات آن در صفحه 22 دفترچه ثبت نام ذکر شده است.
  • جزئیات شرایط ثبت نام و سهمیه ها را می توانید در صفحه 20 و 24 دفترچه با دانلود فایل آن از طریق لینک دفترچه ثبت نام کنکور مطالعه نمایید.

 

سوالات متداول

1- آیا فارغ التحصیلان مقطع کاردانی رشته های آموزش غیرپزشکی مجاز به ثبت نام در کنکور سراسری ۱۴۰۳ می باشند؟

این داوطلبان تنها در صورتی که مدرک مربوط به خدمات قانونی خود را حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ۱۴۰۳ و یا 30 بهمن ۱۴۰۳ دریافت نمایند می توانند نام نویسی کنند.

2- شرایط نظام وظیفه برای شرکت در کنکور سال ۱۴۰۳ به چه صورت می باشد؟

این شرایط در چند دسته معافیت دائم، موق، پابان خدمت و... در نظر گرفته شده که به طور کامل در متن مقاله ذکر گشته است.

3- برای ثبت نام در کنکور سراسری ۱۴۰۳ حداقل باید دارای چه مدرک تحصیلی باشیم؟

داشتن دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 که تا 31 شهریور ۱۴۰۳ اخذ شود، یکی از شرایط اصلی نام نویسی می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱,۰۰۷ نظر
  1. سعید

    وقتتون بخیر
    من مرخصی گرفتم و می‌خوام کنکور بدم ولی یکی از شروط ثبت نام دانشجو روزانه برای کنکور اینه که نباید تعهد خدمت داشته باشه بعد از تحصیل
    من روزانه ام ولی خب اول کار از همه فرم تعهد خدمت گرفتن که بعد از تحصیل باید دوبرابر مدت زمان تحصیلمون برای هر ارگان دولتی و خصوصی که نیاز هست رایگان خدمت کنیم
    الان برای ثبت نام کنکور مشکلی ندارم ؟؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      خیر، مشکلی برای شما ایجاد نخواهد شد.

  2. زهرا

    سلام من مدرک دیپلمم تو دانشگاه آزاده و نمیتونم بگیرمش….آیا با کپی دیپلم میتونم ثبت نام کنم برای کنکور؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      برای ثبت نام در کنکور سراسری نیازی به بارگزاری مدرک تحصیلی خود نخواهید داشت.

  3. محمد خدابنده

    سلام
    من کاردانی حسابداریم رو تا شهریور ۴۰۳میگیرم خواستم بدونم بدون ایجاد سابقه تحصیلی میتونم از ۴۰% شرط معدل استفاده بکنم با اینکه حتما باید ایجاد سابقه بکنم تا مشمول اون ۴۰% باشم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود شما حتما باید ایجاد سوابق بکنید، به این دلیل که از ۵۰ درصد تاثیر، درصد کمی را می توانید به خود اختصاص دهید.

  4. حدیثه

    وقتتون بخیر باشه.امکانش نیس ک مدرکمو معادلسازی کنم و مدرک فوق دیپلم بگیرم و بعد هم وارد دانشگاه فرهنگیان شم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، در صورت داشتن شرایط ثبت نام و شرط سنی، محدودیتی برای شما وجود ندارد.

  5. حدیثه

    سلام خسته نباشید من دانشجوی ترم ۷ روزانه ام.اگر فرهنگیان قبول بشم باید جریمه بدم به دانشگاه؟اگرنخوام جریمه بدم میتونم معادلسازی کنم؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      بله، در صورت انصراف از دانشگاه نیاز است تا هزینه انصراف را پرداخت کنید.

  6. آذر حبیبی

    سلام وقت بخیر من کارشناسی حسابداری دارم فاراغا تحصیل شدم میتونم کنکور ثبت نام کنم ؟ چون دانشگاه دولتی بودم مسکلی ایجاد نمیکنه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، بله، شما محدودیتی برای ثبت نام کنکور سراسری ندارید.

  7. صادق

    سلام من امسال فارغ‌التحصیل رشته فوریت های پزشکی شدم و میخوام امسال در کنکور سراسری شرکت کنم ایا با داشتن طرح وزارت بهداشت میشه تو کنکور شرکت کرد یا اول باید طرح رو گذروند

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      چنانچه پذیرش در سه رشته اصلی را بیاورید این امکان هست که طرح رشته قبلی را با رشته جدید انجام دهید.

  8. ستاره

    سلام وقتتون بخیر
    من امسال دوازدهم میخونم میخواستم آذر ماه در کنکور اردیبهشت فرهنگیان ثبت نام کنم تا اردیبهشت هم که معدل کل دیپلمم نمیاد چی کار کنم!؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      شما معدل خود را به صورت تقریبی وارد میکنید و با توجه به کد سوابق تحصیلی از نمرات شما استعلام گرفته می شود.

  9. یاری

    سلام وقت بخیر
    ببخشید میشه هم کنکور فنی داد مثلا حسابداری و هم کنکور یکی از رشته های نظری؟مثل انسانی
    و برای هردو انتخاب رشته کرد یا خیر

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      به دلیل مجزا بودن این آزمون ها، در صورت داشتن شرایط لازم مانعی وجود نخواهد داشت.

  10. علیرضا

    سلام وقت بخیر
    من ترم ۷ کارشناسی برق روزانه دولتی هستم و بنا به دلایلی قصد دارم مدرک کاردانی بگیرم و برم خدمت
    سوالم اینه بعد از خدمت میتونم کنکور تجربی بدم با کاردانی برق و مشکلی یا محدودیتی پیش نمیاد چون دانشگاه دولتی بودم؟؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه، محدودیت دیگری شامل حال شما نخواهد بود.

  11. محمد

    سلام مجدد میشه هم برای کنکور ارشد وهم کنکورسراسری نام نویسی بکنیم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود اگز شما مشکل نظام وظیفه نداشته باشید، منعی برای این کار نخواهید داشت.

  12. محمد

    سلام وخسته نباشیدبامدرک کاردانی فنی ومهندسی میتونم براکنکورتجربی شرکت کنم ممنون ازپاسخگوییتون

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه مانعی برای شما وجود ندارد.

  13. زهرا

    سلام و سلامتی
    با دیپلم کاردانش و پیش دانشگاهی هنر و لیسانس مدیریت بازرگانی
    میشه کنکور تجربی شرکت کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، در صورتی که شما دارای گواهی پیش دنشگاهی باشید، می توانید در کنکور سراسری شرکت کنید.

  14. زهرا

    سلام و سلامتی
    با داشتن دیپلم کارودانش و پیش دانشگاهی هنر و لیسانس مدیریت بازرگانی میتونم کنکور تجربی شرکت کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      با توجه به تغییرات به وجود آمده در کنکور سراسری بهتر است تطبیق دروس تجربی را انجام دهید تا ۴۰ درصد از سهمیه آزمون را از دست ندهید.

  15. حسن

    سلام وقت بخیر من کاردانی بهداشت مدارس دارم میتونم تو کنکور سراسری شرکت کنم ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه، شما می توانید در کنکور سراسری ۱۴۰۳ شرکت کنید.

  16. فرشته

    سلام
    من فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت هستم
    ودیپلمم ریاضی هست
    میتونم کنکور رشته پزشکی شرکت کنم؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، مشکلی برای ثبت نام در کنکور سراسری نخواهید داشت.

  17. علی

    سلام من قبلاً یکبار انصراف دادم و تو رشته دیگه ای مشغول شدم و سال دیگه مدرک کارشناسیمو میگیرم آیا میتونم تو کنکور سراسری ۱۴۰۳ شرکت کنم؟ و اگر قبول بشم مشکلی بابت انتخاب رشته هست؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      خیر شما یکبار از شانس انصراف و تحصیل مجدد خود استفاده نموده اید لذا بعد از خدمت سربازی صرفا می توانید در دوره قبلی تحصیل نمایید.

    • زهره

      سلام وقت بخیر،من کنکور علوم انسانی سراسری ۹۸ قبول شدم، والان رشته مو دوست نداشتم کاردانی گرفتم میخواهیم دوباره کنکور علوم انسانی امسال بدم بنده میتونم کنکور بدم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، بله، شما می توانید در کنکور انسانی شرکت کنید.

  18. حدیثه

    سلام وقتتون بخیر یه سوال داشتم من برای دانشگاه ثبت نام اینترنتی و انجام دادم ولی حضوری و بنا به شرایطس نتونستم برم و دیروز آخرین مهلتش بود الان میتونم پیگیری بکنم و ثبت نام کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      بهتر است در اولین فرصت نسبت به تکمیل ثبت نام خود اقدام نمایید.

  19. الهام هاشمی

    سلام من کارشناسی ارشد کامپیوتر هستم، رشته دیپلمم فنی حرفه ای بوده، آیا الان میتونم با ارائه کاردانی کامپیوتر در کنکور سراسری علوم تجربی رشته های پزشکی و داروسازی شرکت کنم؟ و کدوم معدلم حساب میشه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، مشکلی برای ثبت نام در کنکور نخواهید داشت اما می بایست با مراجعه حضوری به آموزش و پرورش منطقه نسبت به تکمیل سوابق تحصیلی خود اقدام نمائید.

  20. علیرضا هاشمی

    سلام من کارشناسی ارشد کامپیوتر هستم، رشته دیپلمم فنی حرفه ای بوده، آیا الان میتونم با ارائه کاردانی کامپیوتر در کنکور سراسری علوم تجربی رشته هاش پزشکی مثل داروسازی شرکت کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، در صورت نداشتن مشکل سربازی، شما می توانید در کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت نام خود را انجام دهید.

  21. Mohammad

    سلام من الان مدرک کاردانی رشته فنی ساختمان دارم میخوام بدونم ک برا کنکور ۱۴۰۳ میتونم شرکت کنم ممنون

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، بله، شما می توانید در کنکور سراسری ۱۴۰۳ شرکت کنید.

  22. نیلی

    سلام ، وقت بخیر
    بنده دیپلم ۳ ساله انسانی دارم فارغ التحصیل سال ۹۲ هستم و پیش دانشگاهی ندارم و مدرک کاردانی دارم. برای شرکت در دانشگاه سراسری با سوابق تحصیلی مشکلی نیست؟ و باید مشخصات مدرک کاردانی را در قسمت ثبت نام چگونه وارد کنم ؟ چون فقط برای پیش دانشگاهی جا گذاشتن.
    ممنونم از شما

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      مانعی برای شما وجود ندارد، شما می توانید مدارک کاردانی خود را در قسمت پیش دانشگاهی بارگذاری نمایید.

  23. سمانه

    سلام من مدرک کاردانی دارم نرم افزار کامپیوتر . متولد ۷۷هستم میخوام برای کنکور سال اینده شرکت کنم ……..ایا برای اینکار باید به مدرسه بزرگسالان برم و امتحان برای دریافت سوابق تحصیلی بدم یا همین مدرک کاردانیم بعنوان سوابقم درکنکور سراسری بحسوب میشه……..اگر بدون ایجاد سوابق برای کنکور سراسری اقدام کنم نمات دروس برام صفر لحاظ نمیشه. واینکه چه زمان باید اقدام کنم برای مدرسه بزرگسالان. ممنون میشم جواب بدید

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      برای کنکور سراسری سال ۴۰۳ چهل درصد شرط ورود به دانشگاه معدل کتبی امتحان نهایی است ( بر اساس رشته ای که مد نظر دارید ) شما می بایست امتحان نهایی رشته مدنظر را شرکت کرده و سوابق تحصیلی را بدست بیاورید تا ۴۰ درصد شرط ورود را از دست ندهید.

  24. سمانه

    اگر بدون ایجاد سوابق برای کنکور سراسری اقدام کنم نمات دروس برام صفر لحاظ نمیشه. واینکه چه زمان باید اقدام کنم برای مدرسه بزرگسالان. ممنون میشم جواب بدید

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      در صورت نداشتن سوابق نمره معدل برای کنکور صفر لحاظ خواهد شد.
      برای اینجاد سوابق تحصیلی می بایست به مدرسه بزرگسالی مراجعه بفرمائید که رشته تجربی، ریاضی یا انسانی را ارائه می دهند.

  25. کرمی

    سلام ببخشید من دیپلم نظام قدیم تجربی دارم و الان برای کنکور ۴۰۲انسانی ثبت نام کردم و موقع ثبت نام عنوان دیپلممو دیپلم تجربی زدم یعنی سوابق تجربیمو وارد کردم ولی خرداد ماه تمام امتحانات  نهایی انسانی رو واسه گرفتن دیپلم  انسانی نظام جدید شرکت کردم میخواستم بدونم الان تاثیر این نمرات انسانی برای کنکور امسال چجوری برام لحاظ میشه آیا سنجش برام درستش میکنه و سوابق انسانی رو برام میزنه یا الان باید توی کارتم ویرایش کنم عنوان دیپلممو بزنم انسانی؟اگر عنوان دیپلمم همچنان تجربی بمونه بازم تاثیر نمرات انسانی برام گذاشته میشه یا نه؟!

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود ، باید عنوان دیپلم خود را ویرایش کنید.

  26. محمد امین

    سلام وقتتون بخیر ببخشید کسی که دوبار کنکور شرکت کرده و قبول نشده میتونه بعد از اینکه واسه اولبن بار دانشگاه میره در کنکور ۱۴۰۳ شرکت کنه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، بله؛ در صورتی که مشکل نظام وظیفه نداشته باشید و دارای معافیت تحصیلی باشید، محدودیتی از بابت تعداد دفعات شرکت در کنکور برای شما وجود ندارد.

نمایش دیدگاه های بیشتر
مشاوره کنکور پیج کنکور