خانه شهریه ها شهریه دکتری دانشگاه پردیس خودگردان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

شهریه دکتری دانشگاه پردیس خودگردان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

میزان شهریه مقطع دکترا پردیس خودگردان ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳
شهریه دکتری دانشگاه پردیس خودگردان 1402 – 1403

داوطلبانی که قصد ورود به دانشگاه های پردیس خودگردان در مقطع دکتری ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ را دارند، می توانند از دو طریق ثبت نام آزمون دکتری و استعداد درخشان اقدام نمایند. دانشگاه پردیس خودگردان در دسته دانشگاه های شهریه پرداز قرار دارد و اتفاقا از شهریه نسبتا بالایی برخوردار است؛ بنابراین جهت تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی آن اعم از مقطع دکتری، بایستی هزینه آن را پرداخت کنید.

هزینه تحصیل دانشگاه مذکور از دو بخش ثابت و متغیر تشکیل شده که شهریه ثابت آن در نیمسال ورود دانشجو به دانشگاه مشخص می شود و تا اتمام تحصیلات در سنوات مجاز وی بدون تغییر باقی خواهد ماند. مبلغ شهریه متغیر نیز با توجه به نوع و تعداد واحدهای اخذ شده در هر رشته متفاوت است. لازم به ذکر است، افرادی که با آزمون و یا سهمیه استعداد درخشان دکتری به این دانشگاه وارد شده اند، از شهریه های یکسانی برخودارند.

میزان شهریه دکتری پردیس های خودگردان هر ساله 10 الی 15 درصد افزایش می یابد.

شهریه دکتری دانشگاه پردیس خودگردان 1402 – 1403

مبلغ شهریه پردیس خودگردان 1402 – 1403 به نسبت شهریه دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه ها بیشتر است و هر ساله نیز بنا به تصمیم هیات امنای دانشگاه مقداری به آن افزوده می شود. البته شهریه این دانشگاه ها در سراسر کشور، با توجه به عواملی همچون کیفیت آموزشی، خدمات و امکانات عرضه شده و… اندکی با هم تفاوت دارند. شهریه دکتری پردیس خودگردان به دو شکل ثابت و متغیر تعریف شده که ثابت در سال ورود دانشجویان تعیین می شود و بدون تغییر است؛ اما متغیر بسته به تعداد و نوع واحدهای عملی یا نظری رشته های مختلف، در هر ترم متفاوت می باشد.

زمان پرداخت این مبالغ در هنگام انتخاب واحد است؛ یعنی شما شهریه ثابت به علاوه درصدی از کل شهریه متغیر را در ابتدا می پردازید و مابقی آن را در طول ترم تحصیلی و تا قبل از شروع امتحانات به حساب دانشگاه واریز می نمایید. البته قسط بندی و یا چگونگی پرداخت این هزینه ها را بایستی از دانشگاه محل قبولی خود سوال کنید. در ادامه مطلب، میزان شهریه پردیس خودگردان مقطع دکتری در گروه های آموزشی علوم انسانی، علوم پایه، علوم پزشکی، فنی مهندسی و هنر ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ را قرار داده ایم.

میزان شهریه دکتری دانشگاه پردیس خودگردان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳
گروه آموزشیحداقل مبلغحداکثر مبلغ
علوم انسانی17 میلیون تومان و 300 هزار تومان22 میلیون و 800 هزار تومان
فنی مهندسی19 میلیون و 300 هزار تومان21 میلیون تومان
علوم پایه10 میلیون و 223 هزار تومان16 میلیون و 860 هزار تومان
علوم پزشکی17 میلیون و 400 هزار تومان19 میلیون و 500 هزار تومان
هنر21 میلیون تومان22 میلیون تومان

مبالغی که در جدول فوق ذکر کرده ایم، برای مقطع دکتری ناپیوسته می باشد که نشان دهنده شهریه ثابت و متغیر یک ترم به طور میانگین است. بنابراین هزینه یک نیمسال تحصیلی در مقطع دکتری پیوسته علوم پزشکی، بین 18 میلیون تومان الی 23 میلیون تومان می باشد. توجه کنید که بالا بودن میزان شهریه پردیس خودگردان به دلیل کیفیت و ارائه خدمات آموزشی قابل قبول و همچنین خودگردان بودن آن است.

 

سوالات متداول

1- چه زمانی می بایست به پرداخت شهریه دکتری دانشگاه پردیس خودگردان ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ اقدام کرد؟

پس از انجام ثبت نام قطعی در واحد دانشگاهی پذیرفته شده و به هنگام انتخاب واحد می بایست شهریه ثابت به حساب دانشگاه واریز گردد.

2- شهریه دکتری دانشگاه پردیس خودگردان ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ چقدر می باشد؟

این میزان با توجه به تعداد، نوع واحد و رشته های مختلف متفاوت است که برای اطلاع از مبلغ دقیق هر یک می توانید به متن مقاله مراجعه کنید.

3- میزان شهریه علوم پزشکی دانشگاه پردیس خودگردان در مقطع دکتری ناپیوسته چقدر است؟

شهریه قابل پرداخت برای این دانشجویان از مبلغ حداقل 17 میلیون و 400 هزار تومان الی 19 میلیون و 500 هزار تومان تخمین زده شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴ نظر
  1. شکوفه

    سلام نتایج انتخاب رشته اومده ومن پردیس خودگردان شیراز نمره حدنصاب رو آوردم این یعنی همین دانشگاه قبول شدم یا هنوز باید مصاحبه برم؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام،
      این پذیرفتگی به این معناست که شما دعوت به مصاحبه شده وباید خود را برای آن آماده کنید.

  2. الهه

    سلام شهریه اتاق عمل پردیس اهواز چقده

    • ایران مشاوره

      با سلام، حدود شهریه دانشگاه های پردیس خودگردان در مقطع کارشناسی پیوسته رشته اتاق عمل، از ۷.۸۰۰.۰۰۰ تا ۹.۰۰۰.۰۰۰ تومان (ثابت و متغیر) می باشد.

دریافت مشاوره