خانه کارشناسی ارشد شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

نحوه پرداخت شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳
شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه غیرانتفاعی 1402 – 1403

یکی از فاکتورهای بسیار مهم در انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی، هزینه می باشد. توجه به مسئله شهریه دانشگاهی در کنار موارد مهمی مانند علاقمندی، کیفیت دانشگاه، کوتاهی مسیر، ارائه یا عدم ارائه خوابگاه و… می تواند به شما در زمان انتخاب رشته کمک شایانی بکند. تحصیل در دانشگاه های غیر روزانه اعم از شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و آزاد، به شرط پرداخت مبلغی تحت عنوان شهریه امکان پذیر می باشد.

کسانی که می خواهند نسبت به ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در مقطع ارشد اقدام کنند، بایستی آمادگی خود را جهت ادامه تحصیل در یکی از رشته های گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی و هنر به صورت شهریه پرداز اعلام نمایند و ابتدا میزان هزینه پرداختی لازم را در نظر بگیرند. لازم به ذکر است که دانشجویان موسسات و دانشگاه های غیرانتفاعی، به علت پرداخت شهریه از تعهد خدمت بعد از دوران فارغ التحصیلی معاف خواهند بود.

ادامه تحصیل در مقطع ارشد دوره های غیر روزانه از جمله غیرانتفاعی مستلزم پرداخت شهریه ثابت و متغیر (ترمی) می باشد.

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

شهریه دانشگاه غیرانتفاعی 1402 – 1403 از دو بخش ثابت و متغیر تشکیل می شود. شهریه ثابت هر دانشجو با توجه به سال ورود وی به دانشگاه مشخص می شود و در طول دوران تحصیل نیز دستخوش تغییر نمی گردد. مبلغ شهریه متغیر به صورت ترمی و بر اساس تعداد واحدهای اخذشده دانشجویان و نوع رشته تحصیلی نیز تعیین شده و نمی توان نرخ ثابتی برای آن اعلام کرد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که شهریه دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی به صورت سالیانه و به میزان 10 الی 15 درصد افزایش می یابد.

میزان شهریه دانشگاه غیرانتفاعی توسط هیات امنای هر واحد دانشگاهی و به صورت مجزا تصویب می شود. همچنین یکی از موارد مهمی که در تعیین نرخ شهریه این مراکز آموزش عالی تاثیرگذار است، کیفیت آموزشی واحدهای مختلف دانشگاهی می باشد. در واقع مراکز غیرانتفاعی، بسته به کیفیت و امکاناتی که در اختیار دارند، رتبه بندی می شوند. در این رتبه بندی، مراکز باکیفیت تر را با عنوان دانشگاه و واحدهای باکیفیت پایین را با عنوان موسسه غیرانتفاعی نام گذاری می کنند. جدول زیر بر اساس آخرین شهریه تعیین شده نگارش شده است و چنانچه تغییری در مبالغ شهریه ایجاد شود، این مقاله به روز خواهد شد.

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه غیرانتفاعی 1402 – 1403
گروه آزمایشیحداقل و حداکثر میزان شهریه
علوم انسانی4 میلیون و 300 هزار تومان الی 5 میلیون و 500 هزار تومان
فنی مهندسی5 میلیون و 800 هزار تومان الی 7 میلیون تومان
علوم پایه4 میلیون و 800 هزار تومان الی 5 میلیون و 800 هزار تومان
علوم پزشکی
هنر4 میلیون و 600 هزار تومان الی 5 میلیون و 800 هزار تومان

فرمول محاسبه شهریه دانشگاه غیر انتفاعی 1402 – 1403

برای محاسبه شهریه کامل یک ترم تحصیلی در دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ از یک فرمول خاص می توان بهره برد در این صورت دانشجویان می توانند با جایگذاری میزان تعداد واحد های ثابت و متغییر اخذ شده، میزان نهایی شهریه خود را بدست آورند.

شهریه یک ترم X واحدی = شهریه ثابت + (شهریه متغیر * X)

نحوه پرداخت شهریه کارشناسی ارشد غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402 – 1403، چنانچه در یکی از کد رشته محل های دانشگاه غیرانتفاعی پذیرفته شده باشید، می بایست در وهله اول به سایت اینترنتی واحد دانشگاهی مربوطه بروید و با آگاهی از جزئیات و مدارک لازم برای ثبت نام، جهت تکمیل فرآیند نام نویسی خود به صورت حضوری و در زمان تعیین شده به دانشگاه محل پذیرش خود مراجعه نمایید.

پس از ثبت نام قطعی در دانشگاه غیر انتفاعی تنها در صورت پرداخت شهریه مربوطه، مجوز شرکت در کلاس های درسی برای پذیرفته شدگان صادر می شود. بر اساس آخرین اطلاعات موجود، پرداخت شهریه دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت واحد دانشگاهی مربوطه و پرتال شخصی دانشجو انجام می پذیرد و دانشجویان می بایست پیش از شروع نیمسال تحصیلی، نسبت به پرداخت آنلاین شهریه ثابت خود اقدام نمایند تا بتوانند روند انتخاب واحد را به انجام رسانند.

توجه کنید که امکان پرداخت قسطی شهریه ترمی دانشگاه غیرانتفاعی، به قوانین و مقررات واحد پذیرفته شده بستگی دارد. البته دانشجویان می توانند جهت واریز این وجه، از تسهیلات و وام دانشجویی مرتبط نیز استفاده کنند. شایان ذکر است که چنانچه دانشجویی نسبت به دریافت مرخصی ترمی اقدام نماید، می بایست تمامی شهریه ثابت آن ترم را به واحد محل تحصیل خود پرداخت کند.

همچنین انتظار می رود که شهریه ترم های تابستانی غیرانتفاعی در کلیه مقاطع تحصیلی، حدودا نصف شهریه ثابت نیمسال مهر و بهمن باشد. ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که شهریه دروس معرفی به استاد، به میزان یک دوم نرخ شهریه ثابت تعیین شده است.

 

سوالات متداول

1- چه زمانی می بایست نسبت به پرداخت شهریه ثابت کارشناسی ارشد دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ اقدام کرد؟

پس از انجام ثبت نام قطعی در واحد دانشگاهی پذیرفته شده و در هنگام انتخاب واحد می بایست شهریه ثابت را به حساب دانشگاه واریز کرد.

2- میزان شهریه ارشد دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ برای ادامه تحصیل در رشته های گروه علوم پایه چه مقدار است؟

شهریه تقریبی این دانشجویان در بازه تقریبی 4 میلیون و 800 هزار تومان الی 5 میلیون و 800 هزار تومان قرار دارد.

3- شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه غیرانتفاعی چگونه تعیین می شود؟

تعیین میزان شهریه این دانشگاه به موارد متعددی از جمله کیفیت آموزشی، امکانات تحصیلی، رتبه بندی و تصمیم هیات امنای واحد دانشگاهی مربوطه بستگی دارد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴۹ نظر
  1. Zahra

    سلام ممنون از مقاله خوبتون میشه بفرمایید شهریه رشته صنایع دستی در مقطع ارشد در دانشگاه های غیر انتفاعی و شبانه به طور تقریبی چقدر هست؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      شهریه این رشته در حدود ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان الی ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می باشد.

  2. Er

    سلام شهریه غیر انتفاعی کارشناسی ارشد دانشگاه علم وفرهنگ تهران برای رشته مهندسی صنایع چقدر است

    • ایران مشاوره

      با سلام، شهریه رشته مدنظرتان در دانشگاه برای مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علم وفرهنگ در حدود ۵/۰۰۰/۰۰۰ الی ۶/۸۰۰/۰۰۰ تومان خواهد بود.

  3. M2

    سلام من مدیریت آموزش عالی دانشگاه غیرانتفاعی علم و صنعت قبول شدم .میشه راهنماییم کنید ک حدودا شهریه چقدره؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، شهریه ی دانشگاه غیرانتفاعی هر ترم حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ الی ۵ میلیون تومان می باشد.

  4. علی

    درود رشته بازیگری و رشته سینما در مراکز غیرانتفاعی به چه صورت است با تشکر

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود شهریه دانشگاه غیرانتفاعی در رشته های هنری ۴ میلیون تومان تا ۵.۵ میلیون تومان می باشد.

  5. محمدی

    سلام و عرض ادب
    شهریه هر ترم ارشد طراحی پارچه و لباس چقدر است؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، شهریه ی هر ترم دانشگاه غیر انتفاعی در مقطع کارشناسی ارشد، حدود ۵ میلیون تومان می باشد.

  6. محراب

    سلام و وقت بخیر.
    شهریه هر ترم دانشگاه غیرانتفاعی سوره در مقطع کارشناسی ارشد گرافیک
    ( بدون کنکور) چقدر است؟

    • ایران مشاوره

      با سلام شهریه دانشگاه غیر انتفاعی در مقطع کارشناسی ارشد در بازه ۶ میلیون تومان الی ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می باشد.

  7. سایه

    سلام وقتتون بخیر . شهریه ارشد بالینی دانشگاه غیرانتفاعی و پیام نور را می فرمایید

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، شهریه حدودی رشته ذکر شده در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه غیر انتفاعی (۴/۱۰۰/۰۰۰_ ۵/۰۰۰/۰۰۰ ثابت+ متغیر) و دانشگاه پیام نور (۳/۵۰۰/۰۰۰_ ۴/۵۰۰/۰۰۰) می باشد.

  8. الیزابت

    سلام.نحوه پذیرش ارشد رشته نقاشی در دانشگاه سوره چگونه است؟و شهریه هر ترم این رشته چقدر هست؟آیا بدون کنکور هم میشه ارشد نقاشی رو در این دانشگاه قبول شد ؟اگه امکان داره برام توضیح بدید .چگونه؟ممنون

    • ایران مشاوره

      با سلام، پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد از طریق آزمون سراسری یا استعداد درخشان است، هزینه هر ترم به صورت حدودی در دانشگاه های غیرانتفاعی برای رشته های گروه هنر حدود ۳/۰۰۰/۰۰۰ الی ۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان می باشد.

  9. Soheili

    سلام من ارشد دانشگاه ازاد یه ترم خوندم الان همون رشته رو برا تکمیل طرفیت پیام نور و غیرانتفاعی شرکت کردم ایا میتونم بعد از قبولی از ازاد انصراف بدم و واحدهای ترم اول رو ک پاس کردم تطبیق واحد کنم؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، بله، شما می توانید در صورت موافقت دانشگاه، واحدهای گذرانده خود را تطبیق بزنید.

  10. ربیعی

    سلام اگر ارشد غیر انتفاعی رو ثبت نام کنم برای تکمیل ظرفیت که الان اومدم ، میتونم باز کنکور ۳ ماه دیگه یعنی ارشد ۱۴۰۱ رو شرکت کنم ؟ یا دیگه نمیتونم ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، بله، محدودیتی ندارید، مطابق با دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری سال ۱۴۰۱، در صورت نداشتن منع نظام وظیفه، دانشجویان دانشگاه های دوره های شهریه پرداز میتوانند پس از اعلام نتیجه نهایی انصراف دهند.

  11. آیسان

    سلام وقتتون بخیر . تو کدوم دانشگاه ها بدون کنکور میتوان ثبت نام کردمقطع ارشد ? البته جز افراد نمره درخشان هم نیستیم

    • ایران مشاوره

      با سلام، در حال حاضر اطلاعیه ای در خصوص پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد به صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی منتشر نشده است؛ شما می توانیدبا عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد ، از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوید.

  12. معین

    سلام وقت شما بخیر، شهریه دانشگاه علم فرهنگ برای ارشد حقوق خصوصی چقدره ؟
    با شهریه دانشگاه آزاد چقدر فرق داره ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، شهریه حدودی هر ترم رشته های گروه علوم انسانی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های غیر انتفاعی (۳/۳۰۰/۰۰۰_۴/۲۰۰/۰۰۰ ثابت+ متغیر) می باشد.

  13. فاطمه

    سلام وقت بخیر کارشناسی ارشد رشته کامپیوتر دانشگاه غیرانتفاعی چقدر میشه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، شهریه ی دانشگاه های غیرانتفاعی در مقطع کارشناسی ارشد برای گروه فنی مهندسی حدود ۳/۱۰۰/۰۰۰ الی ۴/۰۰۰/۰۰۰ تومان می باشد.

  14. بهناز

    سلام وقتتون بخیر. شهریه دانشگاه سوره تهران. در مقطع کارشناسی ارشد رشته صنایع دستی چقدر میشه.؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، شهریه ی دانشگاه غیرانتفاعی در مقطع کارشناسی ارشد برای رشته ی ذکر شده حدود ۲/۲۰۰/۰۰۰ الی ۲/۸۰۰/۰۰۰ تومان می باشد.

  15. مرمر

    سلام وقت بخیر ، هزینه رشته علوم تربیتی در دانشگاه غیر انتفاعی و یا پیام نور مقطع کارشناسی ارشد چقدر هست ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، شهریه حدودی هر ترم رشته مورد نظر در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (۳/۰۰۰/۰۰۰_۴/۵۰۰/۰۰۰ ثابت+ متغیر) و دانشگاه غیر انتفاعی (۳/۳۰۰/۰۰۰_ ۴/۶۰۰/۰۰۰ ثابت+ متغیر) می باشد.

  16. زهرا

    سلام
    شهریه غیر انتفاعی ارشد در رشته حسابداری و حسابرسی چقدر میشه؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، شهریه حدودی هر ترم رشته های مورد نظر در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه غیر انتفاعی ۳/۳۰۰/۰۰۰_ ۴/۲۰۰/۰۰۰ (ثابت+ متغیر) می باشد.

  17. بانو

    سلام
    ببخشید هزینه ی ارشد روانشناسی بالینی پردیس خودگردان حدودا چقدر میشه؟ غیرانتفاعی حدودا چقدر میشه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، حدود شهریه دوره های پردیس خودگردان دانشگاه های سراسری، در مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی، از ۵.۹۰۰.۰۰۰ تا ۷.۱۰۰.۰۰۰ تومان (ثابت و متغیر) و دانشگاه های غیرانتفاعی، از ۲.۸۰۰.۰۰۰ تا ۳.۸۰۰.۰۰۰ تومان (ثابت و متغیر) می باشد.

  18. حسین

    سلام ارادت. شهریه غیر انتفاعی رشته مهندسی معماری و معماری داخلی چقدر میشه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، حدود شهریه دانشگاه های غیرانتفاعی در مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی معماری، از ۳.۱۰۰.۰۰۰ تا ۴.۰۰۰.۰۰۰ تومان (ثابت و متغیر) می باشد.

  19. افسون

    سلام خوبید وقتتون بخیر ببخشید شهریه دانشگاه غیرانتفاعی رشته مددکاری اجتماعی چقدر میشه ؟!

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، شهریه حدودی رشته مورد نظر در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه غیر انتفاعی هر ترم (۲/۸۰۰/۰۰۰_ ۳/۸۰۰/۰۰۰ ثابت+ متغیر) می باشد.

  20. آذر

    سلام شهریه ارشد علوم تربیتی نوبت دوم، پردیس، غیرانتفاعی و پیام نور استان تهران چقدر می‌شه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، شهریه ی دوره ی نوبت دوم در مقطع کارشناسی ارشد برای گروه علوم انسانی حدود ۳/۰۰۰/۰۰۰ الی ۴/۵۰۰/۰۰۰ تومان می باشد.

  21. محمد

    سلام
    میزان شهریه ارشد مهندسی کامپیوتر در پردیس‌های خودگردان، غیرانتفاعی، پیام نور و دانشگاه آزاد را لطف میکند.

  22. زهرا

    سلام وقت بخیر شهریه دانشگاه غیر انتفاعی رشته طراحی پارچه و لباس در مقطع ارشد چقدره

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، شهریه حدودی هر ترم رشته های هنر در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه غیر انتفاعی (۳/۰۰۰/۰۰۰_۳/۹۰۰/۰۰۰ ثابت+ متغیر) می باشد.

  23. پریسا

    سلام وقت بخیر هزینه ارشد حسابداری دانشگاه غیر انتفاعی چنده…ممنون میشم اگه شهریه ی پیام نور حسابداری هم اگر درجریانین بگین ممنونم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، شهریه حدودی رشته مورد نظر در مقطع ارشد دانشگاه غیر انتفاعی (۲/۸۰۰/۰۰۰_ ۳/۸۰۰/۰۰۰ ثابت و متغیر) و در دانشگاه پیام نور (۲/۵۰۰/۰۰۰_ ۳/۴۵۰/۰۰۰ ثابت+ متغیر) می باشد.

  24. لیلا

    سلام وقت بخیر
    شهریه ارشد رشته انرژی معماری دانشگاه غیرانتفاعی چقده؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، حدود شهریه دانشگاه های غیر انتفاعی در مقطع کارشناس ارشد رشته های گروه فنی و مهندسی، از ۳.۱۰۰.۰۰۰ تا ۴.۰۰۰.۰۰۰ تومان (ثابت و متغیر) می باشد.

  25. شبنم

    سلام خسته نباشید شهریه ارشد روانشناسی عمومی غیرانتفاعی چقدرمیباشد

    • ایران مشاوره

      با سلام، شهریه ی دانشگاه غیرانتفاعی در مقطع کارشناسی ارشد برای گروه علوم انسانی حدود ۲/۸۰۰/۰۰۰ الی ۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان می باشد.

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد