خانه نمونه دولتی اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی ششم ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی ششم ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

اعلام نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم 1403 - 1404

مدارس نمونه دولتی به خاطر امتیازات ویژه از جمله سطح علمی و امکانات آموزشی بالا باعث شده اند بسیاری از دانش آموزان پایه ششم ابتدایی برای ورود به پایه هفتم این مدارس با یکدیگر به رقابت بپردازند.

تا چند سال اخیر، شرط راهیابی دانش آموزان به مدارس نمونه دولتی شرکت در آزمون مذکور بوده است اما از سال 96 به بعد بنا به تصمیمات وزارت آموزش و پرورش کشور، آزمون مدارس نمونه دولتی برای پایه ششم به هفتم حذف گردید و هدف از این کار، مطلوب کردن شرایط برای دانش آموزانی است که قصد تحصیل در این مدارس را دارند.

دانش آموزان برای ثبت نام در مدارس نمونه دولتی پایه ششم به هفتم، می بایستی به نزدیک ترین مدارس نمونه دولتی محل زندگی خود به صورت حضوری مراجعه نمایند.

حذف آزمون نمونه دولتی پایه ششم ابتدایی 1403 – 1404

آزمون نمونه دولتی پایه ششم ابتدایی به دلایل مختلفی از جمله کاهش فشار و استرس ناشی از آمادگی دانش آموزان برای آزمون، از سال ۹۶ به بعد حذف گردید ولی این بدان معنا نیست که همه ی دانش آموزان مجاز به ثبت نام در مدارس نمونه دولتی باشند، بلکه فقط نوع جذب دانش آموز تغییر کرده است. به عبارت دیگر دانش آموزان پایه ششم ابتدایی برای ورود به پایه هفتم مدارس نمونه دولتی دیگر در هیچ آزمونی شرکت نخواهند کرد و بر اساس معدل و سوابق تحصیلی که دارند ، گزینش خواهند شد.

نحوه ثبت نام مدارس نمونه دولتی در پایه ششم ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

حال با حذف آزمون نمونه دولتی در پایه ششم ابتدایی، سوالی که برای والدین و دانش آموزان ایجاد شده است این است که نحوه پذیرش در این مدارس به چه صورت خواهد بود؟ در پاسخ باید بگوییم که با توجه به حذف آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی برای این مقطع، نحوه جذب دانش آموز در مدارس نمونه دولتی برای پایه ششم به هفتم، از حالت برگزاری آزمون به هیئت امنایی تغییر یافته است و دانش آموزان با معدل و سوابق تحصیلی بهتر، در اولویت پذیرش قرار دارند. افراد داوطلب جهت نام نویسی در مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم، در پایه ششم ابتدایی می بایست امتیاز “خیلی خوب” را در کارنامه داشته باشند.

دانش آموزانی که هوش و توانایی لازم بری تحصیل در مدارس نمونه دولتی را دارند، بایستی مدارک تحصیلی خود را به مدرسه مورد نظر ارائه دهند و مدرسه پس از بررسی صلاحیت های عمومی و شرایط علمی دانش آموز، چنانچه او را واجد شرایط لازم بداند، پذیرش را انجام خواهند داد.

نحوه اعلام نتایج مدارس نمونه دولتی در پایه ششم ابتدایی 1403 – 1404

بر خلاف سال های گذشته که برای پایه ششم به هفتم آزمون برگزار می گردید و نتایج نیز به صورت اینترنتی از طریق سایت اداره آموزش و پرورش هر استان اعلام می شد، از سال 98 نتایج پذیرش یا عدم پذیرش دانش آموز در مدرسه نمونه دولتی از طریق خود مدرسه به اطلاع دانش آموزان و والدین خواهد رسید. در نتیجه داوطلبان ورود به پایه هفتم مدارس نمونه دولتی برای آگاهی از نتیجه نام نویسی خود لازم است که در بازه زمانی مشخص که به آنان اطلاع داده شده است، به مدارس ثبت نامی خیش مراجعه نمایند.

مدارک لازم برای ثبت نام حضوری پایه هفتم مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

دانش آموزانی که جزء پذیرفته شدگان نهایی مدارس نمونه دولتی قرار دارند، بایستی همراه با مدارک لازم حداکثر تا شهریور ماه برای ثبت نام خود اقدام نمایند. از جمله مدارک لازم عبارتند از :

  • پرونده تحصیلی دانش آموز
  • کارنامه تحصیلی پایه ششم ابتدایی
  • اصل و کپی از تمام صفحات شناسنامه دانش آموز
  • شناسنامه سلامت دانش آموز
  • ۸ قطعه عکس 4*3
  • کپی شناسنامه و کارت ملی پدر و مادر

 

سوالات متداول

1- چگونه از نتایج پذیرش پایه هفتم در مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ مطلع شویم؟

با توجه به حذف آزمون این پایه، نتایج آن به صورت اینترنتی منتشر نمی شود و دانش آموزان و والدین آن ها، از طریق مدارسی که در آن ثبت نام کرده اند باخبر می شوند.

2- نتایج پذیرش پایه هفتم نمونه دولتی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ چه زمانی اعلام می شود؟

دانش آموزان پس از ارائه مدارک لازم به مدارس مربوطه، باید منتظر تماسی از سوی مسئولین باشندکه بیانگر پذیرش آن ها است.

3- چه عاملی می تواند در پذیرش دانش آموز پایه هفتم، در مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ بیش از همه تاثیرگذار باشد؟

معدل و سوابق تحصیلی افراد تاثیر بسزایی در این مورد خواهد داشت.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره نمونه دولتی پیج سمپاد