خانه کارشناسی ارشد اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد سراسری ۱۴۰۳

اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد سراسری ۱۴۰۳

زمان جواب مرحله تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد سراسری 1400
اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد سراسری 1403

فرآیند تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد سراسری را می توان فرصت دوباره برای داوطلبانی دانست که پس از اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد، ثبت نام خود را در کد رشته قبولی انجام نداده اند و یا از رشته انتخابی خود رضایت کافی ندارند.

این افراد پس از نام نویسی در مرحله تکمیل ظرفیت، می توانند از نتایج خود در زمان مشخص آگاه شوند که این کارنامه‏، از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل دریافت می باشد. نتیجه این مرحله نیز باید پیش از شروع کلاس های ترم بهمن اعلام شود تا پذیرفته شدگان بتوانند ثبت نام خود را انجام داده و به موقع در کلاس ها حاضر شوند که در ادامه این مقاله، زمان و نحوه مشاهده نتایج به صورت گام به گام برای شما ذکر شده است.

شرکت کنندگان تکمیل ظرفیت ارشد برای مشاهده نتایج می بایست شماره پرونده خود را به همراه داشته باشند.

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری ۱۴۰۳

همان طور که ذکر شد، پذیرش دانشجویانی می توانند در ‏فرآیند تکمیل ظرفیت ارشد شرکت کنند که در جلسه کنکور حضور داشته و مجاز به انتخاب رشته شده اند. حال داوطلبانی که بعد از مطالعه دقیق دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری بهمن ماه، در این مرحله شرکت کرده اند، می توانند از قبولی قطعی خود در زمانی که توسط سازمان سنجش ارائه می گردد، مطلع شوند.

با توجه به این که پذیرفته شدگان نهایی تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد می بایست از بهمن ماه تحصیل خود را آغاز کنند، نتایج این مرحله نهایتا تاپایان دی ماه منتشر خواهد شد.

نکته: شرکت کنندگان پذیرفته شده در مقطع ارشد دانشگاه ها و موسسات عالی سراسری می بایست به جهت اطلاع از زمان دقیق ثبت نام نهایی خود دراواسط بهمن ماه به سایت رسمی دانشگاه محل پذیرش مراجعه کرده و در زمان مقرر، با در دست داشتن مدارک مورد نیاز ثبت نام، به محل دانشگاه مربوطه مراجعه کنند.

نحوه مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری 1403

مشاهده و دسترسی به نتایج کسانی که در زمان تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد سراسری ۱۴۰۳ ،مراحل ثبت نام خود را به انجام رسانده اند، به صورت اینترنتی و از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور امکان پذیر می باشد که مراحل آن در ادامه ذکر شده است.

  • در قدم اول به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org مراجعه نموده و عبارت “کارشناسی ارشد” را از منوی سمت راست سایت انتخاب نمایید.مرحله اول مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت ارشد
  •  از بین لینک های موجود در صفحه، بر روی لینک “سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403 (اعلام اسامی پذیرفته‌ شدگان نهایی مرحله تکمیل ‌ظرفیت)” کلیک کنید.مرحله دوم مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت ارشد
  • بر روی گزینه “ورود به سیستم” کلیک نموده و واردد مرحله بعد شوید.مرحله سوم مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت ارشد
  • با ورود به سامانه اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد، احتمالا دو روش زیر برای شما نمایان می شوند که با درج اطلاعات لازم و سپس فشردن “مشاهده نتیجه” می توانید کارنامه نهایی را دریافت کنید.
  1. درج شماره پرونده، کد ملی و سال تولد
  2. وارد کردن شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام

مرحله چهام مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت ارشد

نحوه اعتراض به نتایج تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد سراسری ۱۴۰۳ 

داوطلبانی که هرگونه اعتراضی نسبت به نتایج اعلام شده دارند یا گمان می کنند که در نحوه محاسبه نتایجه آن ها اشتباهی رخ داده است، می توانند در زمان مناسب درخواست خود را به ارسال کنند. مهلت ثبت اعتراض معمولا همزمان و یا پس از انتشار نتایج می باشد که در ادامه مراحل آن برای شما شرح داده شده است.

  • وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شوید و از منوی “سیستم پاسخگویی” که در سمت چپ سایت وجود دارد، گزینه “ارسال درخواست” را انتخاب کنید.
  • اگر دارای پروفایل کاربری در این سامانه می باشید، باید بر روی “ورود به سیستم” کلیک کرده و با درج نام کاربری و رمز عبور وارد صفحه خودتان شوید اما چنان چه پروفایل کاربری در این سامانه ندارید، با انتخاب “عضویت در سایت” مراحل ساخت حساب کاربری جدید را طی کنید.
  • با ورود به سامانه ارسال درخواست، از منوی موجود در قسمت راست صفحه، بر روی گزینه “درخواست جدید” کلیک نمایید.
  • از منوی کشویی “نوع آزمون” و “سال” را به ترتیب کارشناسی ارشد و 1403 انتخاب کنید.
  • اگر در زمان مناسبی وارد این سامانه شده باشید، لینک فعال ” اعتراض به نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد۱۴۰۳” را مشاهده خواهید کرد.
  • سرانجام وارد صفحه درج درخواست تجدید نظر شده و عنوان و متن اعتراض خود را به ثبت برسانید.

 

سوالات متداول

1- نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری۱۴۰۳ چه زمان اعلام می شود؟

نتایج این مرحله از تکمیل ظرفیت نهایتا تا اواخر دیماه 1403 منتشر خواهد شد.

2- چگونه می توان نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری را مشاهده کرد؟

داوطلبان از طریق سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور می توانند نتایج خود را مشاهده کنند.

3- آیا امکان ثبت اعتراض به نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری وجود دارد؟

بله‏، متقاضیان می توانند در زمان مشخص از طریق سایت sanjesh.org نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴ نظر
  1. زهره

    سلام، من در مقطع ارشد رشته مدیریت صنعتی ۹۸ قبول شدم و الان مشغول تحصیلم و از طرفی تکمیل ظرفیت رشته مدیریت مالی هم شرکت کردم اگر قبول بشم باید برم در رشته مدیریت مالی یا اینکه میتونم در همین رشته ی فعلی ادامه بدم. آیا راهی برای انصراف از تکمیل ظرفیت وجود داره؟

    • ایران مشاوره

      با سلام .
      شما در صورتی که در مرحله تکمیل ظرفیت پذیرفته شوید می بایست در همان رشته ثبت نام انجام دهید و قبولی اولیه شما لغو می شود.

  2. Barana

    با سلام سوال بنده اینه که من برای تکمیل ظرفیت ارشد ثبت نام کردم و با توجه به اینکه نتیجه قبل از بهمن ماه اعلام میشود نمیدونم ایا باید برای ثبت نام ارشد ۹۹ اقدام کنم که اذر ماه هست؟

    • ایران مشاوره

      با سلام . در حال حاضر مرحله تکمیل ظرفیت مقطع کارشناسی ارشد داوطلبان سال ۱۳۹۸ در حال انجام می باشد و شما هم می توانید اقدام به ثبت نام کنید .

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد