خانه دانشگاه آزاد اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

فرآیند تکمیل ظرفیت را می توان فرصتی استثنایی برای داوطلبانی در نظر گرفت که در زمان مقرر موفق به شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد نشده اند و حالا می خواهند شانس خود را برای بار دیگر از طریق انتخاب رشته مجدد در مرحله تکمیل ظرفیت این دانشگاه امتحان کنند.

همچنین متقاضیانی که پس از اعلام نتایج نهایی کنکور با وجود شرکت در انتخاب رشته، موفق به کسب قبولی در هیچ یک از کد رشته های انتخابی خود نشده باشند نیز می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت آزاد شرکت نمایند. نتایج این فرآیند به صورت اینترنتی اعلام شده و پذیرفته شدگان نهایی آن می توانند پس از ثبت نام در سامانه آموزشیار، ترم تحصیلی خود را آغاز کنند.

✅لینک مستقیم اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1402

(در صورت انتشار نتایج، لینک فوق فعال خواهد شد.)

نتایج انتخاب رشته تکمیل ظرفیت رشته های علوم پزشکی آزمون سراسری دانشگاه آزاد از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی به نشانی sanjesh.iau.ir اعلام می شود.

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

داوطلبانی که موفق به ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1402 نشده اند، می توانند در مهلت مشخص نسبت به ثبت نام خود در فرآیند تکمیل ظرفیت های خالی این دانشگاه برای نیمسال دوم در صورت اعلام، اقدام به ثبت نام کنند. پس از نام نویسی در سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد نیز معمولا چند روز بعد، نتایج در دسترس ثبت نام کنندگان قرار می گیرد.

از این رو لازم است بدانید آخرین زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد، سال 99 بوده است. لذا تمامی شرکت کنندگانی که در این فراخوان ثبت نام کرده اند، می توانند به صورت اینترنتی با مراجعه به سایت رسمی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org از وضعیت پذیرش خود در کد رشته محل انتخابی آگاه شوند. در سال 1401 نیز فرآیند تکمیل ظرفیت برای رشته های بدون آزمون و طرفا بر اساس سوابق تحصیلی بود.

همچنین شما عزیزان می توانید با پیوستن به کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره، از اخبار مربوط به فرآیند های مختلف دانشگاه آزاد مانند مرحله تکمیل ظرفیت، زمان انتشار دفترچه و… در اسرع وقت مطلع شوید.

نحوه مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1402

داوطلبانی که در بازه زمانی مشخص شده جهت تکمیل ظرفیت و پس از مطالعه دقیق دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 1402، اقدام به انتخاب رشته های مقاطع مختلف می نمایند، در صورت پذیرش می توانند با مراجعه به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد، ثبت نام مجازی خود را انجام داده و سپس با شروع نیمسال جدید، تحصیل خود را در دانشگاه محل قبولی آغاز کنند.

همان طور که ذکر شد، دریافت نتایج تکمیل ظرفیت رشته های مقاطع کاردانی و کارشناسی علوم پزشکی کنکور دانشگاه آزاد به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه اختصاصی این دانشگاه امکان پذیر است که در ادامه مراحل آن به صورت تصویری شرح داده شده است.

  • ابتدا به سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org و یا azmoon.iau.ac.ir مراجعه نموده و بر روی لینک “اعلام نتایج مرحله تکمیل ظرفیت آزمون سراسری سال 1402 (ویژه رشته های گروه علوم پزشکی)” کلیک کنید.

مرحله اول مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

  • پس از درج کد ملی و کد دسترسی انتخاب رشته، کلید “ورود” را جهت مشاهده کارنامه خود بفشارید.

مرحله دوم مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

اعتراض به نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

پس از اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بهمن ماه، یا مهر ماه، ممکن است داوطلبان زیادی نسبت به نتیجه قبولی اعلام شده (عدم اعمال سهمیه، درصدهای غیرقابل باور، رتبه و …) اعتراض داشته باشند. با توجه به این که امکان اعتراض به نتایج اعلام شده وجود دارد، داوطلبان می توانند با مراجعه به سامانه پاسخگویی دانشگاه آزاد، مراحل لازم را جهت ثبت درخواست خود طی نمایند.

نکته قابل توجه در مورد داوطلبانی که مشغول به تحصیل هستند اما در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت شرکت می کنند، این است که اگر در مرحله تکمیل ظرفیت مورد پذیرش قرار گیرند، امکان بازگشت به رشته قبلی خود را نخواهند داشت و باید در کد رشته محل قبولی جدید، ثبت نام نمایند.

حال کسانی که کارنامه مرحله تکمیل ظرفیت رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد خود را دریافت نموده و در دانشگاه مورد نظر خود پذیرفته شده اند، می بایست به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم ثبت نام خود به صورت مجازی اقدام کنند.

 

سوالات متداول

1- نتایج تکمیل ظرفیت رشته های مقاطع کاردانی و کارشناسی کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ چه زمانی منتشر می شود؟

هنوز زمان و تاریخ دقیقی از انتشار نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ مشخص نمی باشد. لذا در صورت انتشار اطلاعیه ای در این خصوص خبر از طریق این مقاله در دسترس قرار می گیرد.

2- جهت مشاهده نتایج انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد باید به کدام سایت مراجعه کرد؟

داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد نتایج خود را دریافت کنند.

3- پذیرفته شدگان نهایی تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد از چه زمانی می توانند در دانشگاه محل پذیرش تحصیل کنند؟

با توجه به تاخیر در زمان اعلام نتایج، تحصیل داوطلبان از نیمه دوم اسفند ماه شروع می شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵ نظر
  1. علی

    با سلام و خسته نباشید.
    ببخشید با تراز ۵۴۰۰ و سهمیه پنج درصد شانس قبولی پرستاری یا بهداشت عمومی تکمیل ظرفیت آزاد رو دارم؟ اگه پاسخ بدین ممنون میشم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، با توجه به آخرین تراز قبولی، شما با تراز ۵۴۰۰ شانس قبولی در رشته بهداشت عمومی برخی از دانشگاه های آزاد را دارا می باشید.

  2. محسن

    سلام لطف کنید بفرمایید آیا امکان قبولی من در رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد واحد اصفهان با توجه به اینکه رزرو هستم وجود داره یا خیر ممنون میشم جواب بدید.

  3. فائزه

    سلام توروخدا جواب منو بدین. من تا الان دانشجو نبودم و مهرماه برای ثبت نام هیچ اقدامی نکردم. الان میخوام رشته زبان انگلیسی ورودی بهمن دانشگاه آزاد ثبت نام کنم. چه تاریخی وچکارکنم

    • ایران مشاوره

      باسلام
      شما می توانید رشته مد نظر خود را در صورت ارائه بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه آزاد (از نیمه دوم دی ماه به بعد) ثبت نام کنید.

دریافت مشاوره