خانه کنکور نحوه دریافت کد ایثارگری ارتش و سپاه برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

نحوه دریافت کد ایثارگری ارتش و سپاه برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

دریافت کد ایثارگری ارتش و سپاه برای ثبتنام کنکور 1403

یکی از موضوعات مهم برای داوطلبان در زمان ثبت نام کنکور، نحوه مشمولیت و بهره مندی از سهمیه های کنکور می باشد. توجه داشته باشید که سهمیه های آزمون سراسری 1403 شامل سهمیه مناطق، سهمیه ایثارگران 5 و 25 درصدی، سهمیه رزمندگان و سهمیه خانواده شهدا و… می باشد و استفاده از این امتیازات، مستلزم دارا بودن شرایط خاصی است که مفاد دقیق آن در دفترچه ثبت نام کنکور به چشم می خورد. از میان این موارد، به کار گیری سهمیه های ایثارگری 5 درصد و رزمندگان، نیازمند دریافت کد ایثارگری از سایت اینترنتی ارگان مربوطه و ثبت آن در فرم تقاضانامه اینترنتی ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ است.

 

متقاضیانی که قصد استفاده از انواع سهمیه های کنکور را دارند، در ابتدا می بایست از مشمولیت خود اطمینان حاصل نمایند و سپس در صورت نیاز، نسبت به دریافت کد سهمیه از سازمان و نهاد مربوطه اقدام نمایند. سازمان سنجش آموزش کشور نیز پس از پایان رویه ثبت نام کنکور سراسری 1403، اقدامات لازم جهت استعلام صحت اعتبار سهمیه مذکور را به انجام رسانده و در صورت کسب تاییدیه، داوطلب می تواند از امتیاز خود به نحوی سودمند استفاده نماید.

مشمولان استفاده از سهمیه های ایثارگری 5 درصد و رزمندگان می بایست در حین ثبت نام اینترنتی کنکور سراسری، کد ایثارگری مربوط به خود را در سایت سازمان سنجش وارد نمایند.

جزئیات و میزان تاثیر گذاری کد ایثارگری سپاه و ارتش برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

همان طور که اشاره نمودیم، داوطلبان مشمول سهمیه 25 درصدی کنکور 1403 نیازی به دریافت کد ایثارگری ندارند و صرفا می بایست در زمان ثبت نام کنکور، بخش مربوط به سهمیه خود در فرم نام نویسی سایت سازمان سنجش را تکمیل نمایند اما آن دسته از متقاضیانی که دریافت کد ایثارگری برای آن ها تعریف شده است، باید به سایت ارگان موردنظر خود مراجعه نموده و با وارد نمودن اطلاعات لازم از جمله کدملی نسبت به دریافت کد رهگیری اقدام کنند.

سایت دریافت کد ایثارگری سپاه و ارتش کنکور سراسری ۱۴۰۳

ذکر این نکته حائز اهمیت است که سایت داوطلبان ایثارگری و جانبازی که ارگان مربوطه آن ها سپاه پاسداران است، isaar.ir می باشد و مشمولان سهمیه ارتش نیز می توانند برای اخذ کد رهگیری خود به سامانه اینترنتی aja.ir مراجعه نمایند. لازم به ذکر است که این کد رهگیری 12 رقمی برای هر آزمون در هر سال تحصیلی متفاوت خواهد بود و کلیه مشمولانی که به واسطه یک مرتبه بهره مندی از این امتیاز، در دوره روزانه دانشگاه ها پذیرفته شده اند، دیگر مجاز به استفاده از آن در آزمون سراسری نخواهند بود.

راهنمای دریافت کد ایثارگری ارتش برای ثبت نام کنکور سراسری 1403

داوطلبانی که مشمول سهمیه ایثارگری ارتش هستند، جهت دریافت کد ایثارگری ارتش برای نام نویسی کنکور سراسری ۱۴۰۳ می توانند از طریق سایت ارتش جمهوری اسلامی ایران به نشانی aja.ir اقدام کنند. بدین منظور لازم است مراحل لازم را مطابق راهنمای موجود در ادامه مقاله طی نمایند.

  • ورود به سایت ارتش جمهوری اسلامی ایران به نشانی aja.ir و انتخاب گزینه “کد رهگیری ایثارگران” از منو موجود در سمت راست صفحه

مرحله اول دریافت کد ایثارگری ارتش برای ثبت نام کنکور سراسری

  • انتخاب یکی از گزینه های “کد رهگیری پایوران” یا “کد رهگیری وظیفه” با توجه به نوع دوره خدمت. شرط قرار گرفتن ایثارگر در رده کارکنان وظیفه، حداقل 12 ماه حضور در مناطق عملیاتی می باشد و این شرط برای کارکنان پایور، حداقل 8 ماه ارزیابی شده است.

مرحله دوم دریافت کد ایثارگری ارتش برای ثبت نام کنکور سراسری

  • در صورتی که گزینه “کد رهگیری پایوران” را انتخاب نمایید، تصویر زیر نمایان می شود که لازم است اطلاعات مورد نیاز از جمله کد ملی، شماره کارگزینی و شماره کارت را در بخش های مربوطه وارد کرده و کلید “تایید” را بفشارید. پس از طی این مرحله، کد 12 رقمی ایثارگری در اختیارتان قرار می گیرد. داوطلبان وظیفه نیز در این مرحله می توانند با درج کدملی ایثارگر نسبت به دریافت کد رهگیری مربوط اقدام نمایند. 

مرحله سوم دریافت کد ایثارگری ارتش برای ثبت نام کنکور سراسری

شایان توجه است که در صورت عدم موفقیت در دریافت کد مورد نظر، بایستی مراجعه حضوری داشته باشید.

راهنمای دریافت کد ایثارگری سپاه برای ثبت نام کنکور سراسری 1403

مرجع رسیدگی به درخواست دریافت کد ایثارگری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پایانه اینترنتی isaar.ir است و متقاضیان مشمول می توانند به کمک دستورالعمل زیر نسبت به اخذ کد رهگیری خود اقدام نمایند.

  • با مراجعه به سایت isaar.ir، گزینه “خدمات پرکاربرد” را از منو واقع در سمت چپ صفحه اصلی انتخاب نمایید.

مرحله اول دریافت کد ایثارگری سپاه برای ثبت نام کنکور سراسری

  • در مرحله بعد می بایست بر روی کلید “استعلام ایثارگر یا وابسته” از بخش خدمات الکترونیکی عمومی کلیک کنید.

مرحله دوم دریافت کد ایثارگری سپاه برای ثبت نام کنکور سراسری

  • سپس می توانید با درج کدملی ایثارگر و عبارت امنیتی و در نهایت انتخاب دکمه “استعلام”، رویه را با موفقیت به پایان برسانید.

مرحله سوم دریافت کد ایثارگری سپاه برای ثبت نام کنکور سراسری

شرایط استفاده از سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری ۱۴۰۳

  • رزمندگانی که حداقل شش ماه متوالی یا متناوب به صورت داوطلبانه در مناطق عملیاتی حضور داشته اند می توانند در صورت مراجعه به ارگان مربوطه، نسبت به تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان در این آزمون استفاده نمایند.
  • جانبازان، ایثارگران، رزمندگان و مفقود الاثر ها و همچنین همسر و فرزندان آنها می توانند نسبت به تکمیل بند مربوط به تقاضانامه جهت شرکت در کنکور سراسری استفاده کنند.
  • همچنین لازم به ذکر است که خانواده های معظم شهدا نیز می توانند با تکمیل بند مربوطه از این سهمیه استفاده کنند.
  • افرادی که از کد سهمیه ها برای یکبار در دانشگاه های روزانه استفاده کرده اند دیگر نمی توانند در این دوره از این سهمیه ها استفاده نمایند اما استفاده مجدد از سهمیه برای شرکت در دوره های شبانه، غیرانتفاعی و … تا یک بار مانعی ندارد.
  • پذیرفته شدگان دوره های روزانه قبل که ثبت نام نکرده و یا انصراف داده اند، می توانند سهمیه خود را برای شرکت در دوره های غیر روزانه استفاده نمایند. توجه داشته باشید که این امر برای پذیرفته شدگان غیر روزانه به این صورت نیست و افراد مورد نظر می توانند مجددا از سهمیه خود در دوره های روزانه و غیر روزانه استفاده کنند.

چنانچه پس از پایان فرایند مذکور با پیام “تقاضای شما در حال بررسی می باشد” مواجه شدید، می بایست 15 روز منتظر بمانید و در صورت مشاهده مجدد این پیام پس از مهلت مذکور، لازم است که به ارگان مربوطه یا بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه نمایید. توصیه می شود که پس از دریافت کد ایثارگری، یک پرینت از فرم مربوطه دریافت کرده و آن را تا زمان اعلام نتایج کنکور نزد خود نگه دارید. ذکر این نکته حائز اهمیت است که دارا بودن کارت ایثار برای دریافت کد ایثارگری ارتش و سپاه لازم و ضروری خواهد بود.

 

سوالات متدوال

1- کد ایثارگری ارتش و سپاه برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ چه تاثیری بر رویه پذیرش داوطلبان دارد؟

شما می توانید با دریافت کد 12 رقمی ایثارگری، از سهمیه مرتبط با آن بهرمند شده و شانس قبولی خود را در کنکور سراسری افزایش دهید.

2- چگونه می توان کد ایثارگری سپاه برای ثبت نام کنکور سراسری را دریافت کرد؟

انجام این رویه از طریق مراجعه به سایت isaar.ir امکان پذیر است که شرح دقیق دستورالعمل آن در متن مقاله به چشم می خورد.

3- آیا مشمولان سهمیه 25 درصد ایثارگری نیز می بایست نسبت به دریافت کدرهگیری 12 رقمی برای ثبت نام کنکور سراسری اقدام نمایند؟

خیر، صرفا داوطلبان استفاده از سهمیه 5 درصدی ایثارگری و رزمندگان می بایست کد ایثارگری را دریافت و در فرم تقاضانامه ثبت نام کنکور درج نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۹۹ نظر
  1. مهدخت

    سلام کسی اطلاع داره پیش کد ایثارگری ارتش امسال چی هست؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود شما با ورود به سامانه آجا می توانید کد پیگیری ایثارگری را دریافت کنید.

  2. کنکوری

    سلام من برای کنکورم سهمیه پنج درصدی رو ثبت کرده بودم اما کد باطل شده بود و نمیدونستم الان نتیجه ها اومده میتونم کد رو بگیرم و تا پایان انتخاب رشته اعمال کنم؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      پیشنهاد می شود در سیستم پاسخگویی سنجش درخواست خود را ثبت نمایید.

  3. مددی

    سلام خسته نباشید
    من در سال ۹۸ در کنکور سراسری از سهمیه ۵ درصدی پدرم استفاده کردم ، امسال میخواستم برای ارشد دوباره استفاده کنم که میرم سایت سپاه و ارتش و کد و ملی میزنم میاره نا معتبر است ! چیکار کنم ؟ و آیا میتونم دوباره استفاده کنم ؟ از کدوم ارگان پیگیری کنم ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، شما دقیقاً باید مطمئن باشید که ارگان ایثارگری پدر شما سپاه می باشد یا ارتش؟ آن گاه با در دست داشتن مدارک هویّتی، تحصیلی خودتان، کارت ایثارگری و پایان خدمت پدرتان به صورت حضوری به دفاتر نیروی انسانی همان ارگان مراجعه کنید.

  4. ابراهیم زاده

    سلام.مدرک کارشناسی یا لیسانسمرا شهریور۱۴۰۰میگیرم.ایا میتونم با این مدرک یعنی کارشناسی دراستخدامی ۱۴۰۰شرکت منم

  5. رقیه

    سلام وقت بخیر .من پدرم حضور۶ماه درمناطق عملیاتی داشته وبخاطرهمین داداشم هم کسرخدمت گرفت .ولی کارت ایثارگری ندارد .الان من که میخوام ازسهمیه ۵درصدی درکنکورارشداستفاده کنم حتمابایدکارت ایثارباشد یا نه ممنون

  6. ترانه

    سلام من پدربزرگ پدریم جانباز ۵ درصد بودن و الان یه ماهی میشه ک فوت کردن من سهمیه ایی تو کنکور ندارم ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، خیر شما از این طریق شامل سهمیه ایثارگری کنکور نمی باشید.

  7. بهمن

    سلام من برای دریافت کد ایثارگری اقدام کردم آیا در مرحله دریافت کارت آزمون کارشناسی ارشد میتونم اطلاعات رو ویرایش و کد ایثارگری رو وارد کنم یا خیر با تشکر

    • ایران مشاوره

      با سلام، با توجه به اطلاعیه ی منتشر شده در سایت سازمان سنجش، شما می توانید از تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۰۵ الی ۱۳۹۹/۱۱/۰۸، اقدام به ویرایش اطلاعات خود نمایید.

  8. حمید برغمدی

    سلام می خواستم بدونم سهمیه حتما باید برای پدر باشه یا فامیل نزدیک باشه تا بتونم استفاده کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، سهمیه ایثارگران و جانبازان متعلق به جانباز، همسر و فرزند جانباز می باشد.

  9. شجاعی

    سلام من کد سهمیه گرفتم هنگام ثبت نام ولی در کارنامه ارگان مربوطه تایید نکرده برای گرفتن تاییدیه باید چه اقدامی کنم در کارنامه ذکر شده مشروط بر تایید ارگان در رشته ای که قبول شدم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، با مراجعه به ارگان نظامی مربوطه مدارک لازم را دریافت کرده و برای دانشگاه خود ارسال نمایید.

  10. مهدی

    سلام،من کد سهمیه رو گرفتم.داخل دفترچه ب عنوان مثال کد ملی رزمنده رو کد ایثار زده اما داخل کد سهمیه من کد ملی داوطلب ثبت شده ایا کد سهمیه درسته؟

    • ایران مشاوره

      با سلام ،
      شما در قسمت مربوط به کد پیگیری ۱۲ رقمی سهمیه ، کد دریافتی از ارگان مربوطه را وارد نمایید.لازم به ذکر است درج کد ملی داوطلب به عنوان کد ایثار نمی تواند صحیح باشد.

  11. محمدی

    سلام
    پورتال ارتش کد دوازده رقمی ایثارگران را_ با پیام خطا دراتصال سرور _ اعلام نمی کند.
    چگونه کد را دریافت کنیم؟
    باتشکر

    • ایران مشاوره

      با سلام ،
      چنانچه موفق به دریافت کد از طریق پورتال جامع ارتش نشده اید ، می توانید با مراجعه حضوری به ارگان مربوطه نسبت به دریافت کد ایثارگری اقدام نمایید.

  12. محمد نظری

    سلام تروخدا ب من جواب بدین
    پدر من از سال ۶۳ تا دی ماه ۶۴ ب مدت ۱۸ ماه در منطقه شوش دانیال خوزستان سرباز وظیفه بودن(ژاندارمری) + ۴ ماه حضور داوطلبانه در جبهه دارن!
    میخواستم ببینم این منطقه جزو منطقه جنگی یا منطقه عملیاتی به حساب میاد؟!
    و اینکه ایا سهمیه ۵ درصدی به من تعلق میگیره!! ؟؟
    تروخدا جواب بدین ممنون

    • ایران مشاوره

      با سلام،
      شما می بایست فرآیند دریافت کد را از همان ارگان مربوطه پیگیری نمایید و در صورت تایید میتوانید از سهمیه ایثارگران استفاده نمایید.

  13. علی مازیار

    من درخواست کد ۱۲ رقمی سهمیه کنکور کردم و کد پیگیری رادریافت کردم اما نمیدانم چگونه باید با کد پیگیری نتیجه را جستجو کنم

  14. فاطمه عباسی

    سلام من وقتی کنکور و ثبت‌نام کردم سهمیه ایثارگران من رو قبول کرد اما توی کارنامه رتبم با سهمیه مناطق هستش. چطور میتونم رتبه با سهمیه ایثارگران و بگیرم؟

  15. سلین

    سلام وقتتون بخیر من هر چی تو سایت ایثار کد ملی پدرمو وارد کردم بهم ود رهگیری نداد.پدرم ۲۴ ماه خدمتشو تو جبه بوده و کارت ایثارگری هم داره ‌. ولی تو قسمت سهمیه ها ،تیک فرزند ستاد نیروی های مسلح رو زدم و اطلاعات پدرم رو وارد کردم‌ . ولی بجای کد ایثار گری، شماره ایثار گری که ده رقمی بود رو وارد کردم و سیستم از قبول کرد . بنظر شما اشکالی داره؟تورو خدا جواب بدین من فقط امروز رو وقت دارم درستش کنم

  16. پوریا

    ببخشید من پدرم ۲۴ ماه در جبهه حضور داشته و کارت ایثار هم دارد. منظور ار حضور داوطلبانه در ثبت نام کنکور چیست؟

  17. پوریا

    درود بر شما خسته نباشید ۵ درصدی فقط برای داوطلب هاست یا شامل وظیفه ها هم میشه؟؟؟
    خیلی ممنون میشم پاسخ بدید.

  18. Sima

    سلام‌ خسته نباشین من پدرم از ارتش ایثار داره باید تو کنکور نیروی مسلح بزنم

  19. سپهر

    ببخشید من پدرم ۲۴ ماه در جبهه حضور داشته و کارت ایثار هم دارد. منظور ار حضور داوطلبانه در ثبت نام کنکور چیست؟

  20. شاهرخ

    سلام لطفا پاسخ دهید من پدرم ۱۵ درصد سهمیه داره ایا برای ثبت نام کنکور و داراشدن سهمیه ۵ درصدی با استفاده از جانبازی پدرم من هم باید کد پیگیری وارد کنم یا فقط مختص رزمندگان جبهه است؟

  21. ریحانه

    سلام. ببخشید باید کد رهیگیری برای ثبت نامه کنکور بزنیم؟

  22. معصومه

    سلام ببخشید پدر من ۲۴ ماه (دوران سربازیشو) تو جبهه بوده ولی تو پرونده اش ۱۲ ماه ثبت کرده اند چطور میتونیم اطلاع پیدا کنیم که ۱۲ ماه رو داوطلبانه ثبت کردن یا نه؟ در ضمن کد ۱۲ رقمی رو برای کنکور دریافت کردیم اگه این مدت که تو جبهه بودن داوطلبانه حساب نشه بازم میتونیم از سهمیه استفاده کنیم یانه؟باتشکر

  23. طاهره

    با سلام و خسته نباشید. پدر بنده ۱۵ ماه جبهه سربازی رفته. جز ارتش بوده و کارت ایثار هم داده. پارسال هم سهمیه ۵ درصدی داشتم ولی قبول نشدم. امسال میخوام دوباره کنکور بدم ولی وقتی تدی سایت اجا میدم ارور میزنه و کد رهگیری نمیاد. لطفا مرا راهنمایی کنید. با تشکر از شما

  24. شهلا

    سلام من پدرم کارت ایثار دارن(نیروی زمینی ارتش).من وارد سایت شدم قسمت پایوران رو هم وارد شدم.اما فقط کد ملی و شماره کار گزینی داره.وشماره کارت جز موارد نیست.کد ملی رو هم میزنم میگه موردی یافت نشد.چیکار باید انجام بدم؟

  25. سارا

    سلام این کدی که به اول اضافه میشه برای همه یکیه؟اگه برای همه یکیه لدفا یکی به منم بده چون سایت برا من اصلا کار نمیکنه

  26. wesal

    سلام خوب هستین ارگان مربوطه کجاس؟
    جایی که اعزام به خدمت شده یاجایی که خدمت میکرده پدرمن ارتش بوده وجزوکارکنان وظیفست خواهش میکنم جواب بدید؟

  27. Faeze

    سلام من به واحد مربوطه مراجعه میکنم ولی کسی در جریان این سهمیه نیس میشه بگید دقیقا به کجا باید برم کدوم بخش این کارو رو انجام میده؟ زمانی ندارم دیگه برای ثبت نام لطفا کمکم کنید

  28. صادق

    سلام. لطفا جواب بدید
    برای تایید کد رهگیری۱۲ رقمی، باید قبل از ثبت نام بریم ارگان مربوطه یا بعد از ثبت نام؟ ممنون

    • ایران مشاوره

      با سلام
      شما می بایست قبل از انجام ثبت نام در کنکور سراسری جهت دریافت کد رهگیری ایثارگری به ارگان مربوطه(سپاه و ارتش) مراجعه نمایید.

  29. زهرا

    سلام به من گفتن برای سهمیه۵درصدی قبل ازکدملی عدد۳۲وارد کنم..قبل ازکدملی خودم بایدوارد کنم یاپدرم؟

  30. صادق

    سلام. وقت بخیر. من از سایت ارتش کد رهگیری۱۲ رقمی رو گرفتم، الان باید اول. برم ارتش تایید کنم بعد ثبت نام کنم یا اول ثبت نام کنم بعد برم تاییدیه بگیرم؟ و دوم اینکه باید شهری که اعزام شدن برم یا شهری که الان ساکن هستیم هم میتونم برم؟ ممنون میشم پاسخ بدید.

  31. Abbas

    باسلام
    من پدرم ۲۴ ماه حضور داشته تو منطقه که شش ماه داوطلبانه بوده حالا تو بند ۲۸ ثبت نام کنکور
    من ۲۴ ماه رو بزنم یا ۶ ماه رو؟

  32. سام

    سلام
    پدر من کارت ایثارگری کارکنان وظیفه غیر داوطلبانه به مدت یک سال و یازده ماه حضور در جبهه رو داره …مجروح جنگی هم نیستن
    تو سایت اجا هم وارد نمیشیم
    آیا من هم جزو سهمیه حساب میشم میشم برای دانشگاه یا خیر ؟

  33. سیدفرهاد

    سلام ببخشید سایت آجا قطع نمیشه داخلش شد برای گرفتن کد رهگیری برای ثبت نام کنکور،، چکار باید کرد؟؟؟ شما دلیل قطعی رو میدونین

نمایش دیدگاه های بیشتر
مشاوره کنکور پیج کنکور