خانه کنکور آمار دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲

آمار دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲

آمار دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سراسری 1402
آمار دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1402

هر ساله بین تعداد زیادی داوطلب که علاقه مند ورود به دانشگاه هستند، کنکور سراسری برگزار می شود. همه شرکت کنندگان در روز برگزاری آزمون می بایست کارت ورود به جلسه کنکور سراسری و کارت ملی یا شناسنامه عکس دار خود را به همراه داشته باشند. در واقع، کارت ورود به جلسه اطلاعاتی نظیر زمان و مکان برگزاری کنکور، اطلاعات فردی، شماره داوطلبی، سهمیه، دین، زبان و وضعیت معلولیت داوطلب را دربر می گیرد.

با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور سراسری، اطلاعیه دریافت کارت ورود به جلسه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود که داوطلبان می بایست طبق زمان اعلام شده به سایت مذکور مراجعه کرده و نسبت به دریافت کارت اقدام نمایند. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی را در خصوص آمار نهایی دریافت کارت مذکور ارائه نماییم.

آمار داوطلبانی که هر ساله کارت ورود به جلسه کنکور سراسری را دریافت می کنند، نسبت به افرادی که در مرحله ثبت نام نسبت به نام نویسی اقدام کردنده اند، کمتر است.

آمار دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1401

کنکور سراسری هر سال به منظور پذیرش داوطلبان در دوره های روزانه، نوبت دوم، مجازی، دانشگاه آزاد، پیام نور، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی و غیر دولتی برگزار می‌شود.

تعداد کسانی که در کنکور سراسری 1401 ثبت نام کردند، یک میلیون 488 هزار و 959 داوطلب است اما همه این افراد بنا به دلایلی کارت ورود به جلسه دریافت نمی کنند و این آمار هر سال نسبت به افرادی که فرآیند ثبت نام کنکور سراسری را انجام می دهند، کمتر می باشد.

با توجه به این که کنکور سال جاری در روزهای 8 الی 11 تیر ماه برگزار می شود، تا کنون حدود 725 هزار نفر کارت ورود به جلسه خود را دریافت کرده اند. بر این اساس، آمار نهایی دریافت کنندگان این کارت هنوز مشخص نیست اما آمار مذکور در سال گذشته به این صورت بوده که از تعداد یک میلیون و 393 هزار و 233 کارت صادر شده، 994 هزار داوطلب کارت خود را دریافت کرده بودند.

به دلیل شیوع ویروس کرونا این آمار در سال 1400 بسیار کاهش یافت و فقط 87 درصد داوطلبان به دریافت کارت ورود به جلسه اقدام نمودند ولی با توجه به کاهش شیوع این ویروس پیش بینی می شود این روند برای کنکور سال جاری بهتر شود. در صورت انتشار اطلاعیه جدیدی در این خصوص، این مقاله بروز شده و اطلاعات مربوطه در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد. همچنین شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره از آخرین اخبار در این خصوص مطلع شوید.

 

سوالات متداول

1- تعداد دریافت کنندگان کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۱ چند نفر است؟

هنوز اطلاعیه ای در این خصوص منتشر نشده است اما تا کنون تنها 725نفر از ثبت نام کنندگان، نسبت به دریافت کارت خود اقدام کردند.

2- کارت ورود به جلسه کنکور سراسری معمولا چه زمانی منتشر می شود؟

کارت ورود به جلسه کنکور سراسری از تاریخ 5 تا 7 تیر ماه سال جاری قابل دریافت می باشد.

3- کارت ورود به جلسه کنکور سراسری حاوی چه اطلاعاتی است؟

این کارت اطلاعاتی نظیر زمان و مکان برگزاری، اطلاعات فردی، شماره داوطلبی، وضعیت معلولیت و... را دربر می گیرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور