خانه مدارس اعلام نتایج آزمون المپیاد ادبی 99 – 1400

اعلام نتایج آزمون المپیاد ادبی 99 – 1400

انتشار کارنامه المپیاد ادبی 99 - 1400
اعلام نتایج آزمون المپیاد ادبی 99 – 1400

آزمون المپیاد ادبی 99 – 1400 مانند روند هر سال بین دانش آموزان کشور از رشته های علوم انسانی، معارف، تجربی و ریاضی، طی 4 مرحله برگزار می شود. معمولا نتیجه 2 مرحله نخست این آزمون به فاصله تقریبا 1 ماه اعلام می گردد و دوره سوم آن نیز تابستان شروع خواهد شد. به طور کلی زمان اعلام نتایج هر سال بدون تغییر خواهد بود مگر تحت شرایطی خاص که آن هم از طریق سایت ثبت نام المپیاد دانش آموزی اعلام خواهد شد.

زمان اعلام نتایج توسط سامانه المپیادهای علمی دانش آموزی در موعد مقرر اعلام خواهد شد و داوطلبان به صورت اینترنتی می توانند اقدام به مشاهده کارنامه خود کنند.

زمان انتشار نتایج آزمون المپیاد ادبی 99 – 1400

پس از ثبت نام و برگزاری آزمون داوطلبان در انتظار اعلام نتایج خواهند بود. پس از اعلام نتیجه مرحله اول و تعیین برگزیدگان، شرکت کنندگان مرحله بعد تعیین شده و به رقابت می پردازند. در نهایت هم برگزیدگان مرحله دوم وارد دوره تابستان می شوند. کارنامه اولین مرحله المپیاد ادبی در روز چهارشنبه 1 اردیبهشت ماه 1400 منتشر شده و از طریق سایت oly.medu.ir در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت.

با توجه به این که در حال حاضر زمان اعلام نتایج سایر مراحل المپیاد این رشته مشخص نیست، توصیه می کنیم در کانال تلگرام مدارس ایران مشاوره عضویت داشته باشید و از تاریخ دقیق اعلام اسامی پذیرفته شدگان سایر مراحل این آزمون باخبر شوید.

راهنمای مشاهده کارنامه آزمون المپیاد ادبی 99 – 1400

پس از اعلام نتیجه آزمون المپیادها، کارنامه هر داوطلب در صفحه کاربری اش در سامانه المپیادهای علمی دانش آموزی قرار می گیرد و دانش آموزان با طی مراحل زیر می توانند از نتیجه عملکرد خود در این رقابت مطلع شوند.

  • در مرحله اول وارد سایت “سامانه المپیادهای علمی دانش آموزی” به نشانی oly.medu.ir شوید.
  • از قسمت راست سایت پنل مربوطه را انتخاب کنید.
  • در دو قسمت کد ملی و رمز همگام، کد ملی خود و رمز همگام دریافتی از مدرسه به هنگام ثبت‌ نام آزمون المپیاد ادبی را وارد نمایید.
  • سپس وارد صفحه کاربری خود شده و از قسمت مربوطه می توانید به کارنامه المپیادی خود دسترسی داشته باشید.

ظرفیت برگزیدگان هر مرحله از آزمون المپیاد ادبی 99 – 1400

ظرفیت برگزیدگان آزمون المپیاد ادبی نیز مانند سایر المپیادها هر ساله تغییر می کند. البته تعداد پذیرفته شدگان هر دوره بستگی به تعداد شرکت کنندگان و نمره های اکتسابی آن ها از هر مرحله دارد. اما با توجه به قبولی های گذشته، می توان میانگین برگزیدگان را تعیین کرد.

مرحله اول: در این مرحله حدود 1000 نفر انتخاب شده و تمامی آن ها به مرحله بعد راه پیدا می کنند.

مرحله دوم: تعداد برگزیدگان این مرحله را می توان حدودا 40 نفر دانست.

مرحله سوم: تا کنون برگزیدگان دوره آموزشی تابستان المپیاد ادبی 18 نفر بوده اند که دانش آموزان رشته های علوم انسانی و معارف از اولویت و امتیازات بیشتری نسبت به شرکت کنندگان از رشته های ریاضی و تجربی برخوردارند.

بهتر است بدانید که ممکن است در هر مرحله نسبت به رتبه، درصدها و یا کلیات کارنامه از سمت کاربر اعتراضی وجود داشته باشد. گاهی اعتراض به نتایج آزمون المپیاد دانش آموزی با موفقیت روبرو است گاهی هم نه. توصیه می شود تنها درصورت اطمینان از مورد تایید قرار گرفتن دلایل اعتراض خود، درخواست بررسی مجدد نمایید.

زمانی که برای ثبت درخواست تجدید نظر تعیین می شود معمولا با زمان اعلام نتیجه یکسان است. بنابراین داوطلب در بازه ای معین فرصت دارد که نسبت به اطلاعات موجود در کارنامه درخواست اعتراض خود را ثبت کند. همچنین پس از درخواست اینترنتی کاربر حدود یک تا دو هفته زمان می برد تا نتیجه آن مجددا در صفحه کاربری او نمایش داده شود.

 

سوالات متداول

1- تاریخ اعلام نتایج مرحله اول آزمون المپیاد ادبی 99 - 1400 به چه صورت است؟

این نتایج در اسفند ماه 99 منتشر می گردد.

2- نتایج آزمون المپیاد ادبی 99 - 1400 از چه طریقی اعلام می شود؟

نتایج از طریق سایت ثبت نام المپیادهای دانش آموزی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

3- زمان مشاهده نتیجه اعتراض به نتایج آزمون المپیاد ادبی 99 - 1400 به چه صورت است؟

مشاهده اعتراض به کارنامه دریافتی، حدود یک تا دو هفته پس از اعلام نتیجه آزمون می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس