خانه مدارس بارم بندی امتحانات نهایی پایه دوازدهم انسانی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

بارم بندی امتحانات نهایی پایه دوازدهم انسانی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

بارم امتحانات نهایی پایه دوازدهم انسانی
بارم بندی امتحانات نهایی پایه دوازدهم انسانی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

فصل امتحانات همواره برای دانش آموزان استرس زیادی را به همراه داشته است. دغدغه درس و امتحان نه تنها دانش آموزان بلکه خانواده آن ها را نیز درگیر می کند. یک از راه های کاهش اضطراب دوران امتحان، همراه بودن دانش آموزان با معلمان در طول سال تحصیلی می باشد تا مطالعه تمامی دروس برای شب های امتحان انباشته نشود.

 

راه دیگر موفقیت و کاهش استرس روزهای نفس گیر امتحان، به کار گیری یک برنامه ریزی درسی مناسب و هدفمند می باشد و یکی از اقدامات موثری که می تواند شما را برای دستیابی به نتیجه مطلوب و قرارگیری در مسیر درست مطالعه کمک کند، اولویت بندی مطالب است. از جمله موارد حائز اهمیت که می بایست در برنامه ریزی و اولویت بندی مطالعه هر یک از دروس امتحانی در نظر گرفته شود، آگاهی از بارم امتحانات می باشد. شما می توانید با توجه به ارزش و بارم بندی هر یک از فصل های دروس خود، مدت زمان مناسب برای مطالعه هر درس را تعیین نمایید تا با تاکید بیشتر بر روی مباحث مهم تر، مسیر رسیدن به نتیجه دلخواه در امتحانات را برای خود هموار سازید.

آگاهی از بارم بندی امتحانات نهایی می تواند یک عامل مهم در برنامه ریزی درسی در فصل امتحانات باشد.

بارم بندی امتحانات نهایی پایه دوازدهم انسانی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

در پایه دوازدهم انسانی آموخته های دانش آموزان در هر یک از دروس فلسفه 2، جغرافیا 3، ریاضی و آمار 3، عربی 3، دین و زندگی 3، تاریخ 3، جامعه شناسی 3، فارسی 3، علوم و فنون ادبی 3، زبان انگلیسی 3 و سلامت و بهداشت به صورت امتحانات نهایی مورد سنجش قرار می گیرد. برای این که دانش آموزان بتوانند با موفقیت این امتحانات را پشت سر بگذارند، می بایست تا حدودی با سوالات و مباحث امتحانی آشنا باشند. به همین منظور، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با ارائه اطلاعات لازم به دانش آموزان در این زمینه، آن ها را در جهت رسیدن به نتیجه مطلوب در امتحانات یاری می کند.

 

حذفیات امتحان نهایی پایه دوازدهم انسانی و سایر تغییرات ایجاد شده در ارزشیابی نهایی این پایه در قالب دفترچه هایی بر روی سایت سایت مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی به نشانی aee.medu.ir قرار می گیرد که جهت دسترسی آسان تر شما به فایل این بارم بندی ها لینک دریافت آن ها را در جداول زیر قرار داده ایم. شایان ذکر است این جدول مطابق با آخرین بارم بندی اعمال شده در امتحانات نهایی می باشد و در صورت هر گونه تغییر، جداول فوق به روز رسانی خواهند شد.

بارم بندی امتحانات پایه دوازدهم 1402 – 1403
لینک دانلود فایل بارم بندی امتحانات پایه دوازدهم رشته انسانی

(به منظور دریافت فایل، روی لینک فوق کلیک نمایید.)

آگاهی از میزان اهمیتی که دروس و مباحث مختلف در امتحانات نهایی مدارس و همچنین کنکور سراسری دارند، می تواند موجبات طراحی یک برنامه اصولی و منسجم را فراهم نمایند. در واقع اطلاع از بارم بندی دروس موجب می شود از هدر رفتن انرژی و زمان شما جلوگیری شود و زودتر به نتیجه دلخواه خود دست یابید. در صورت تمایل می توانید با کلیک بر روی زمان و نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم مدارس اطلاعات لازم در این زمینه را کسب نمایید.

 

سوالات متداول

1- از چه طریقی می توان از بارم بندی دروس پایه دوازدهم رشته انسانی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ مطلع شد؟

این بارم بندی ها در قالب فایل هایی بر روی سایت مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی به نشانی aee.medu.ir قرار می گیرد.

2- اطلاع از بارم بندی دروس پایه دوازدهم رشته انسانی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ از چه نظر دارای اهمیت است؟

بارم بندی ها میزان اهمیت دروس مختلف در ارزشیابی نهایی این پایه را نشان می دهند.

3- آیا آگاهی از بارم بندی دروس پایه دوازدهم رشته انسانی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ می تواند برای معلمان نیز مفید باشد ؟

این بارم بندی ها می تواند به معلمان جهت طراحی نمونه سوالات کمک کند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس