خانه کارشناسی ارشد برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

نحوه برنامه ریزی برای قبولی کنکور کارشناسی ارشد
برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد 1402

لازمه موفقیت در هر موضوعی داشتن یک برنامه ریزی هدفمند و اصولی برای انجام آن می باشد. برنامه ریزی در پیشبرد اهداف انسان دارای اهمیت بسزایی می باشد به طوری که ممکن است در جامعه امروز تصور این موضوع که فردی، تنها با تلاش و بدون داشتن برنامه ای منظم و دقیق بتواند به اهدافش برسد کمی خنده دار به نظر بیاید! موفقیت در آزمون ها و به ویژه آزمون کارشناسی ارشد نیز از آن دسته مسائلی است که داوطلبان برای شرکت در آن بیش از هر زمان دیگری نیاز به برنامه ای کارشناسی شده، دقیق و اصولی برای مطالعه دروس خود دارند.

هر یک از افراد دارای ویژگی ها و خصوصیات فردی و همچنین شرایط و اهداف متفاوتی نسبت به دیگران هستند بنابراین هیچ کس نمی تواند ادعا کند که یک برنامه کامل و جامع برای تمام افراد طراحی کرده است. ما نیز در این مطلب قصد نداریم تا به شما یک برنامه درسی بدهیم زیرا یک برنامه ریزی کارآمد می بایست با در نظر گرفتن شرایط و توانمندی های هر فرد طراحی شود و چه بهتر که این کار توسط یک مشاور خبره و کاردان انجام گیرد. به هر حال هدف ما از نوشتن این مطلب بیان نکات و راهکارهایی برای داشتن یک برنامه درسی ایده آل است.

هر فرد باید با مشورت با یک فرد آگاه و با توجه به خصوصیات فردی، شرایط زندگی خود و… نسبت به برنامه ریزی درسی برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد اقدام کند.

اهمیت برنامه ریزی در موفقیت کنکور کارشناسی ارشد 1402

برنامه ریزی یعنی نقشه ی راه هر فرد در مسیر تحقق اهداف و رویاهایش. بی شک در پیمودن هر مسیری، هر قدر هم که دشوار باشد، داشتن یک نقشه درست و کامل که همه مشکلات و موانع راه را پیش بینی کرده و در نظر گرفته است بیش از هر چیز دیگری می تواند ما را در رسیدن به مقصد پیش رو، یاری کند. کنکور کارشناسی ارشد هم برای متقاضیان دست کمی از یک مسیر پر پیچ و خم و دشوار ندارد و داوطلب تنها با داشتن یک برنامه اصولی و همه جانبه و عمل به آن می تواند با موفقیت به مقصد و اهداف خود برسد.

برنامه ریزی یکی از اصول لازم برای درس خواندن در کنکور است اما مسلما کافی نیست! همان طور که داشتن یک نقشه همه چیز تمام، به تنهایی و بدون داشتن یک راننده و اتومبیل سالم هیچ گونه فایده ای نخواهد داشت.

در کنار یک برنامه ریزی درسی کامل و جامع، میزان تلاش و پشتکار داوطلب، تغذیه، شرایط محیطی و… نیز از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار در مسیر پیشرفت افراد است. بنابراین در مطالعه دروس کنکور کارشناسی ارشد، ضمن داشتن برنامه ریزی های بلند مدت و کوتاه مدت، توجه به سایر عوامل نام برده نیز ضروری می باشد.

پیش نیازهای یک برنامه ریزی صحیح برای کنکور کارشناسی ارشد 1402

لازمه های برنامه ریزی صحیح کنکور ارشد
پیش نیازهای یک برنامه ریزی صحیح برای کنکور کارشناسی ارشد

همین حالا شروع کنید

در صورتی که دانشجوی ترم آخر کارشناسی یا فارغ التحصیل این مقطع می باشید و قصد شرکت در آزمون کارشناسی ارشد را دارید، به شما توصیه می کنیم که مطالعه خود را از همین حالا شروع کنید و درس خواندن خود را به تعویق نیندازید. فراموش نکنید که افراد موفق کارهای خود را در لحظه انجام می دهند. قطعا هر چه زمان بیشتری را به درس خواندن اختصاص دهید شانس موفقیت شما افزایش خواهد یافت. (البته به شرط داشتن یک برنامه ریزی معقول و منطقی و با رعایت سایر نکات که در ادامه بیان خواهیم نمود.)

منابع درسی مناسب برای رشته امتحانی خود را بشناسید

عناوین دروس امتحانی برای هر کد رشته ای که قصد شرکت در آزمون کارشناسی ارشد آن را دارید از دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری مشاهده کرده و با توجه به این دروس نسبت به تهیه کتاب های مورد نیاز خود اقدام کنید. براساس تنوع و گستردگی کتاب های درسی، سعی کنید منابع و کتبی که تهیه می نمایید شامل دو دسته منابع کلی و منابع کمکی باشند. منابع کلی عبارت اند از کتاب ها و جزوات پایه و اصلی در هر درس که معمولا در دانشگاه ها و توسط اساتید تدریس می شوند. منظور از منابع کمکی نیز کتاب های کمک آموزشی و کتاب های تستی است که داوطلب می تواند با کمی تحقیق و پرس و جو از اساتید و متقاضیان سال های گذشته، بهترین این کتاب ها را جهت تمرین و مطالعه تهیه نماید. کتاب های مدرسان شریف، پارسه، ماهان و… از جمله کتاب های معروف و پر فروش در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند و لازم است این کتاب های کمک درسی با توجه به رشته تحصیلی هر شرکت کننده انتخاب شوند.

توجه داشته باشید منابع و کتب درسی که مشخص می کنید، همه ی مباحث عنوان درسی را پوشش دهند؛ زیرا در برخی دروس به دلیل گستردگی هر مبحث، کتاب ها و جلدهای متعددی از آن به چاپ رسیده است. بنابراین دقت کنید که همه مباحث یک درس را، حتی با کتاب های متفاوت پوشش دهید.

این موضوع که پس از مدتی منابع و کتب درسی خود را تغییر دهید نیز خیلی به کارتان نخواهد آمد و به جز سردرگم ماندن شما بین منابع مختلف، ارمغانی برایتان به همراه نخواهد داشت. بنابراین توصیه ما به شما این است که تمامی منابع مفید و مورد نیاز خود را از همان ابتدا و با نهایت دقت تهیه نمایید.

اهداف خود را مشخص کنید

مسلما اولین و مهم ترین نکته برای یک برنامه ریزی اصولی، داشتن هدف است. پیش از نوشتن و آغاز برنامه ریزی، اهداف بلند مدت و کوتاه مدت خود را مشخص کنید. هدف بلند مدت برای هر داوطلب می تواند به پایان رساندن تمام منابع درسی و مرور آن ها تا زمان کنکور و هدف کوتاه مدت نیز یادگیری و مطالعه بخشی از منابع در طول یک هفته یا یک ماه باشد. یکی از مهم ترین عوامل در برنامه ریزی برای کنکور مشخص کردن اهداف و تعیین زمان برای انجام آن هاست. این کار باعث می شود تا در مسیری که پیش رو دارید قدم های خود را با اطمینان بیشتری بردارید. تعیین اهداف پیش از آغاز برنامه ریزی، علاوه بر نظم و جهت دادن به مسیر زندگی شما می تواند انگیزه شما را برای درس خواندن دو چندان کند. 

یک سوال چالشی که ذهن بسیاری از متقاضیان را به خود جلب می نماید، مربوط به انتخاب رشته و دانشگاه مقصد می باشد. طبیعتا مسیر زندگی هر شخص با فرد دیگر کاملا متفاوت بوده و نمی توان یک نسخه واحد برای همه داوطلبین تجویز کرد اما توجه به موارد زیر در تصمیم گیری، انتخاب رشته و دانشگاه و تعیین هدف نهایی بسیار اثر گذار است.

  • علاقه داوطلب
  • دوری و مسافت راه
  • میزان ارتباط رشته مورد نظر با رشته قبلی
  • هزینه و توانایی مالی
  • توجه به بازار کار رشته مورد نظر
  • سطح علمی دانشگاه
  • امکانات خوابگاه
  • و…

توصیه ما به شما این است که پیش از انتخاب و تعیین هدف خود تمامی موارد فوق را مد نظر قرار دهید و پس از بررسی هر کدام تصمیم نهایی خود را بگیرید.

از تجربه دیگران استفاده کنید

حتما شنیده اید که می گویند “جز به تدبیر پیر کار مکن”. این ضرب المثل نشاندهنده آن است که می بایست در هر امری از تجربه دیگران استفاده کرد؛ دیگرانی که مسیر پیش روی ما را طی کرده اند. این اشخاص چه به موفقیت دست یافته باشند و چه شکست نصیبشان شده باشد، می توانند راهنمای خوبی برای ما باشند؛ بنابراین از تجربه داوطلبان چند دوره گذشته استفاده کنید.

چگونه برای کنکور کارشناسی ارشد 1402 برنامه ریزی کنیم؟

برای داشتن یک برنامه ریزی صحیح لازم است ابتدا اطلاعات دقیقی از حجم منابع و کتبی که تهیه کرده اید داشته باشید، همچنین لازم است بدانید که چند روز برای مطالعه تا زمان کنکور فرصت دارید. پس از تعیین موارد فوق با توجه به مهلتی که در اختیار دارید منابع درسی خود را تقسیم بندی کنید؛ ابتدا حجم دروسی را که در هر ماه باید مطالعه کنید، مشخص نمایید و سپس حجم دروس برای مطالعه در هر هفته و نهایتا به صورت روزانه برنامه ریزی کنید.

توجه داشته باشید که برنامه ریزی بلند مدت را با توجه به شرایط خود و حدودا تا یک ماه مانده به زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سراسری 1402 انجام دهید به طوری که تا آن زمان بتوانید حداقل یک بار منابع درسی خود را به طور کامل مطالعه کنید. زیرا پس از آن نوبت جمع بندی دروس است.

برای داشتن یک برنامه کارآمد بهتر است در آغاز هر هفته برنامه درسی کل آن هفته را مشخص کنیم. به این صورت که در جدولی مانند جدول زیر ساعات مطالعه، خواب، استراحت، تفریح و… را مشخص کنید تا وظایفی را که برای رسیدن به اهداف خود در این هفته دارید بدانید.

نمونه برنامه ریزی تحصیلی کارشناسی ارشدجداول برنامه ریزی انواع مختلفی دارند و شما می توانید با توجه به سلیقه و نیاز خود از یکی از آن ها استفاده نمایید. نمونه ای از جدول برنامه ریزی که می تواند الگوی شما در طراحی یک برنامه اصولی باشد را در تصویر فوق مشاهده می کنید.

هر یک از داوطلبان شرایط و ویژگی های خاص خود را دارند، برخی ترجیح می دهند در سکوت شب درس بخوانند و برخی نیز مطالعه در روز را ترجیح می دهند البته ساعات کاری و کلاس های درس و… نیز عواملی تاثیر گذار در تعیین ساعات مطالعه شما می باشد. بنابراین هر فرد می بایست با توجه به ویژگی ها و شرایط فردی خود تقسیم بندی ساعات را در جدول انجام دهد. زمان بندی بالا صرفا جهت نمونه ارائه شده است. برای برنامه ریزی در این جدول کافی است تا در خانه های مربوط به هر بازه زمانی، انجام کارهای ضروری (عبادت، خوردن و آشامیدن، شرکت در کلاس های درسی و…) و همچنین مطالعه دروس و مباحث مورد نظر خود را قرار دهید. در تکمیل جدول برنامه ریزی منحصر به فرد خود به نکات زیر توجه داشته باشید.

  • در برنامه ریزی خود ساعاتی را برای جبران دروسی که موفق به مطالعه آن ها نشدید قرار دهید. کارها و اتفاقات غیرقابل پیش بینی بخش جدانشدنی زندگی ما هستند. بنابراین بهتر است ساعاتی را با عنوان “ساعات جبرانی” در برنامه خود قرار دهید تا در مواقع لازم عقب ماندگی های درسی خود را جبران کنید.
  • جمعه ها زمان خوبی برای جمع بندی و مرور مباحث مطالعه شده در طول هفته هستند، بنابراین سعی کنید در نوشتن برنامه برای روزهای جمعه خود به این نکته توجه کنید. حتی می توانید از مباحث مطالعه شده در طول هفته از خود آزمون تستی بگیرید.
  • سعی کنید در یک روز دروس متفاوتی را در جدول برنامه ریزی خود بگنجانید تا ذهن شما آمادگی لازم را جهت تطبیق با موضاعات جدید در جلسه کنکور پیدا کند.
  • بهتر است دروس تحلیلی و دروسی که نیاز به حل مسئله دارند را پیش از ظهر، حدود ساعت 10 تا 12 و یا بعد از ظهرها مطالعه و تمرین نمایید.
  • دروس و مباحثی را که نیاز دارند به خاطر سپرده شوند و یا به قولی حفظی هستند، بهتر است بعد از بیدار شدن از خواب و یا قبل از خواب مطالعه کنید.
  • بهترین زمان برای آغاز مطالعه بعد از نماز صبح می باشد.
  • پیش از آغاز هر هفته اهداف کوتاه مدت خود را برای آن هفته می دانید، مثلا می دانید که قرار است در طول این هفته فلان مباحث از فلان دروس را به اتمام برسانید، جهت ارزیابی این موضوع که چقدر به هدف خود نزدیک شده اید باید پس از تکمیل هر جدول، عملکرد خود در طول آن هفته را بررسی کنید و در سطر آخر جدول، مجموع ساعات مطالعه، ساعات خواب و مباحثی را که باقی مانده و موفق به مطالعه آن نشده اید یادداشت کنید تا در روزهای آتی از قلم نیفتند.
  • همان طور که در جدول مشاهده می کنید، دو خانه در انتهای جدول را به جریمه و پاداش اختصاص داده ایم که پیشنهاد می کنیم حتما از آن استفاده کنید. هفته هایی که موفق شده اید برنامه خود را به طور کامل انجام دهید و از عملکرد خود راضی بودید حتما برای خودتان پاداشی در نظر بگیرید. برای این موضوع می توانید زمانی را به کاری که دوست دارید بپردازید، چیزی که دوست دارید برای خود بخرید و یا حتی یک ساعت بیشتر بخوابید!

این موضوع به صورت کاملا برعکس هم برقرار است و چنانچه از عملکرد خود راضی نبودید، ساعات خواب شما بیش از حد مجاز بود و یا اتلاف وقت داشتید می توانید جریمه ای برای خود در نظر بگیرید و سعی کنید دیگر این مسائل تکرار نشود.

نحوه صحیح درس خواندن برای کنکور کارشناسی ارشد 1402

بهترین روش درس خواندن کنکور کارشناسی ارشد
نحوه صحیح درس خواندن برای کنکور کارشناسی ارشد

پس از تقسیم بندی دروس در جدول برنامه ریزی که پیش از آغاز هر هفته انجام می دهید، لازم است ابتدا از نحوه صحیح مطالعه دروس آگاهی داشته باشید تا مطالعه را با قدرت آغاز کرده و ادامه دهید. در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

مطالعه مفهومی

در آغاز مطالعه خود بهتر است یک بار مبحث درسی را روزنامه وار بخوانید و مرور کنید تا از موضوع کلی آن مطلع شوید و بتوانید روی درس تمرکز کنید. پس از آن که از موضوع مبحث آگاه شدید این بار باید به صورت دقیق و جزئی شروع به مطالعه کنید، در این مرحله از مطالعه برخلاف مرحله اول، به نکات و جزئیات متن توجه کنید و در حین مطالعه آن ها را با علامت گذاری های مختلف مشخص نمایید. از حاشیه نویسی نکات مهم هم غافل نشوید زیرا برای مرور مطالب بسیار به کارتان خواهد آمد.

پس از پایان مطالعه علاوه بر تسلط بر جزئیات باید یک درک کلی از موضوع داشته باشید.

خلاصه نویسی

برای تثبیت مطالب خوانده شده حتما نیاز به مرور و تکرار مطالب خواهید داشت. قطعا خواندن دوباره منابع درسی کاری زمان گیر و غیر معقول است که معمولا داوطلبان فرصتی برای آن ندارند. بهترین روش برای مرور و تثبیت مطالب در ذهن خواندن خلاصه هایی است که در هنگام مطالعه اصلی باید نسبت به تهیه آن اقدام کنید.

در خلاصه نویسی، پس از مطالعه هر مبحث می بایست با استفاده از علامت گذاری ها و حاشیه نویسی هایی که در حین مطالعه درس انجام داده اید خلاصه ای از نکات مهم و کاربردی آن را به طور خلاصه، کلیدی و در حجم کم یادداشت نمایید. خلاصه نویسی باید به گونه ای باشد که با مشاهده و خواندن نکات آن، مسائل مهم و اساسی مباحث برایتان یادآوری شود.

بنابراین بعد از مطالعه هر درس حتما خلاصه ای از نکات مهم آن را تهیه کنید، چرا که در مرور مطالب بسیار برایتان کاربردی و مفید خواهد بود.

حل سوال و تست

تا زمانی که یک مبحث را به طور کامل فرا نگرفته اید به هیچ وجه سراغ حل مساله نروید. پس از پایان مطالعه و خلاصه نویسی بهتر است با حل تست های آن مبحث به تثبیت مباحث مطالعه شده بپردازید. در حل این سوالات اصلا زمان را در نظر نگیرید و تمام تمرکز خود را روی درست حل کردن سوالات قرار دهید. در صورتی که پاسخ سوالی را نمی دانید به هیچ وجه به سرعت به پاسخ نامه مراجعه نکنید، نگاه کردن به پاسخ نامه و صرفا تایید صحت راه حل آن می تواند برای داوطلب کنکور کارشناسی ارشد بسیار خطرناک باشد! مجددا تکرار می کنیم که تا وقتی که تمام تلاشتان را برای حل مساله نکرده اید به پاسخ نامه آن مراجعه نکنید چرا که این کار قدرت فکر کردن را از شما خواهد گرفت.

مرور و تکرار مطالب

به دلیل حجم زیاد منابع و دروس در کنکور کارشناسی ارشد، انجام سه مرحله بالا لازم است اما کافی نیست، قطعا برای این که دروس خوانده شده تا زمان کنکور در خاطرتان بماند نیاز به مرور آن ها دارید. بنابراین بهتر است در برنامه ریزی خود زمان هایی را برای مرور مطالب قبلی قرار دهید.

برای جمع بندی و مرور مباحث مطالعه شده در هر هفته، جمعه ها بهترین زمان است. همچنین خوب است در پایان هر ماه نیز زمانی را به مرور و دوره دروس مطالعه شده اختصاص دهید. در این مرحله خلاصه نویسی هایی که داشته اید بسیار کمکتان خواهد کرد.

در پایان هر هفته و هر ماه از مطالبی که مطالعه کرده اید از خودتان آزمون تستی بگیرید. پس از پایان هر آزمون پاسخ های خود را بررسی نمایید و نکات جدید هر سوال را یادداشت نمایید. این کار علاوه بر مرور نکاتی که می دانستید باعث یادگیری نکات جدید نیز می شود.

بهتر است در حل تست هایی که به عنوان مرور حل می کنید زمان را هم در نظر داشته باشید.

جمع بندی

با نزدیک شدن به زمان کنکور کارشناسی ارشد نگرانی ها و دلهره های داوطلبان نیز بیشتر می شود و اکثر آن ها نگرانند که مباحث مورد مطالعه را به خاطر نیاورند و فراموش کرده باشند. اما آیا واقعا این گونه است؟ چاره چیست؟

این نگرانی ها معمولا درست نیستند و متقاضی که مباحث درسی خود را با روش های درست مطالعه فرا گرفته است، معمولا وقتی با سوال و گزینه های آن رو به رو می شود مطالبی که قبلا خوانده است در ذهنش فراخوانی می شود. اما اگر احساس می کنید مبحثی را فراموش کرده اید نگران نباشید، در جمع بندی ماه آخر و پیش از کنکور می توانید یک بار دیگر تمام مطالب را مرور کنید.

در مدت زمانی که در برنامه خود برای جمع بندی قرار داده اید پس از مطالعه خلاصه نویسی هایتان به سراغ تست ها و سوالات آزمون های کارشناسی ارشد سال های گذشته بروید و چه بهتر که هنگام پاسخ دادن به سوالات این آزمون ها شرایط کنکور را برای خود شبیه سازی کنید تا در جلسه کنکور با آمادگی و آرامش بیشتری حاضر شوید.

از اهمیت ضرایب دروس امتحانی در برنامه ریزی خود غافل نشوید

همانطور که می دانید دروس امتحانی تمامی رشته های مقطع کارشناسی ارشد به همراه ضرایب شان در  دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری قابل مشاهده است. پس در اولین قدم به دفترچه مذکور مراجعه کرده و از ضرایب هر درس مطلع شوید اما کسب آگاهی در این خصوص چه اهمیتی دارد؟

مهم ترین فایده این موضوع در نحوه برنامه ریزی درسی خود را نشان می دهید بدین ترتیب که شما با توجه به بالا بودن ضریب هر درس آن را در اولویت مطالعه خود قرار خواهید داد و وقت و انرژی بیشتری صرف آن می کنید و بر عکس دروسی که ضریب کمتری دارند در اولویت پایین تر قرار خواهند گرفت.

سایر نکاتی که لازم است بدانید

  • به پایان رساندن مقطع کارشناسی

داوطلبانی که در حال تحصیل در مقطع کارشناسی هستند از واحدهای درسی باقی مانده خود غافل نشوند و درس خواندن برای قبولی در واحدهای دانشگاهی را در اولویت قرار دهند. زیرا در صورتی که در دروس دانشگاهی خود قبول نشوند حتی در صورت کسب رتبه برتر در کنکور، حق ثبت نام در دوره کارشناسی ارشد را نخواهند داشت.

  • استعداد درخشان

متقاضیانی که شرایط استفاده از سهمیه استعداد درخشان کارشناسی ارشد را دارند می توانند بدون شرکت در کنکور، وارد مقطع ارشد شوند. بنابراین درصورتی که جزو افرادی برتر کلاس خود هستید حتما این موضوع را از طریق آموزش دانشکده خود پیگیری کنید.

  • ورزش 

صبح ها پیش از آغاز درس خواندن حتما زمانی را به ورزش کردن اختصاص دهید تا در طول روز با انرژی باشید.

  • تغذیه 

به هیچ وجه از اهمیت تغذیه غافل نشوید، از خوردن غذاهای چرب، سرخ شده و فست فود بپرهیزید و بیشتر از میوه جات، مغزها، سبزیجات و غذاهای بخارپز استفاده کنید.

  • سلامت

اهمیت توجه به سلامت خود را نادیده نگیرید؛ کمبود برخی ویتامین ها در بدن می تواند موجب بی حالی، خواب آلودگی و سستی بدن شود بنابراین بیشتر به سلامت و تغذیه خود توجه داشته باشید تا بتوانید از زمانی که به درس خواندن اختصاص می دهید به طور مفید استفاده کنید.

  • رفع موانع تمرکز حواس

محیط های شلوغ و پر سر و صدا و حتی محیط هایی که پر از وسیله و اشیا هستند را برای مطالعه انتخاب نکنید. به طور کلی از هر چیزی که باعث می شود تا تمرکز خود را از دست دهید دوری کنید.

در کنار تمامی مطالبی که در این مقاله به آن ها اشاره نمودیم، ذکر یک مورد ضروری است و آن هم چیزی نیست جز توجه به ظرفیت روانی خود. تلاش کردن در مسیر کنکور و کسب موفقیت در آن امر مهمی است که با برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد حاصل می شود اما مراقب باشید که در این مسیر، فشار روانی فراتر از ظرفیت تان را تحمل نکنید تا مبادا به فرسودگی ذهنی دچار شوید. به خودتان بیش از حد سخت نگیرید و هر از چندگاهی با تفریح های مناسب از خودتان تشکر کنید تا ادامه مسیر برایتان هموارتر شده و انرژی لازم را داشته باشید.

قطعا دانسته اید که برای رسیدن به هدف باید مطابق یک برنامه ریزی کامل و حرفه ای عمل کنید. بی شک برای داشتن یک برنامه کامل و بی عیب و نقص نیاز به مشورت با افراد آگاه و مشاوران خبره و با تجربه خواهید داشت. شما عزیزان جهت مطالعه مقاله ای در مورد مشاوره تحصیلی کارشناسی ارشد می توانید روی لینک مزبور کلیک کنید.

 

سوالات متداول

1- آیا می توان در حالی که واحدهای مقطع کارشناسی به اتمام نرسیده است، در کنکور کارشناسی ارشد شرکت نمود؟

امکان شرکت در کنکور ارشد برای داوطلبانی که واحدهای نا تمام در مقطع کارشناسی دارند، وجود دارد اما پس از پذیرفته شدن و حتی در صورت کسب رتبه برتر، حق ثبت نام در دوره کارشناسی ارشد را نخواهند داشت.

2- مشخص کردن اهداف پیش از آغاز به برنامه ریزی چه تاثیری در پیشبرد آن ها دارد؟

تعیین اهداف پیش از آغاز برنامه ریزی، علاوه بر جهت دادن به مسیر زندگی می تواند انگیزه شما را برای درس خواندن دو چندان کند.

3- داوطلبان جهت تثبیت یادگیری و حفظ مطالب در ذهن خود چه اقدامی می توانند انجام دهند؟

بهترین روش برای مرور و تثبیت مطالب در ذهن خواندن خلاصه هایی است که در هنگام مطالعه اصلی باید نسبت به تهیه آن اقدام کنید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد