خانه کنکور زمان برگزاری آزمون عملی کنکور هنر ۱۴۰۳

زمان برگزاری آزمون عملی کنکور هنر ۱۴۰۳

تاریخ دقیق برگزاری آزمون عملی کنکور هنر 1403

ثبت نام در کنکور هنر و زبان 1403 همانند دیگر گروه های آزمایشی و همزمان با آن ها از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. متقاضیانی که در آزمون هنر نام نویسی می کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند که مبنای پذیرش در بعضی از رشته های آن، تنها به کسب رتبه قبولی کنکور ختم نمی شود بلکه داوطلب بایستی در آزمون عملی این رشته ها نیز شرکت نموده و نمره حدنصاب آن را به دست آورد.

 

آزمون عملی در واقع برای برخی از رشته های هنر مانند آهنگسازی، ادبیات نمایشی، ارتباط تصویری و… که در ادامه به آن ها اشاره شده است، برگزار می شود که حضور در آن برای پذیرش در رشته های مذکور، الزامی می باشد. اطلاعیه مربوط به زمان دقیق و محل برپایی این آزمون عملی نیز از طریق سایت sanjesh.org منتشر می گردد.

زمان و محل برگزاری آزمون عملی رشته های هنر، برای هر یک از رشته ها متفاوت می باشد.

زمان و محل برگزاری آزمون عملی کنکور هنر ۱۴۰۳

همان طور که گفته شد، پذیرش داوطلبان در برخی از رشته های کنکور هنر 1403 منوط به کسب موفقیت در آزمون عملی آن است و تنها کسانی مجاز به شرکت در این آزمون می باشند که در محل برگزاری آزمون سراسری حضور داشته اند. بنابراین افراد می توانند با اعلام علاقه مندی و پرداخت هزینه، حداکثر در آزمون عملی 2 مجموعه از رشته های مورد نظر خود شرکت کنند.

 

متقاضیان واجد شرایط ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر ۱۴۰۳ در صورتی که نام نویسی خود را در موعد مقرر از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به انجام رسانده اند، می بایست اطلاعیه های صادر شده از سایت مذکور را به منظور آگاهی از تاریخ و محل برگزاری این آزمون پیگیری نمایند.

البته هنوز زمان برگزاری آزمون عملی هنر سال 1403 مشخص نیست اما در صورت انتشار اخبار مرتبط، مقاله حاضر بروزرسانی می گردد، همچنین داوطلبان می توانند با عضویت در کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره، اطلاعیه ها را به صورت لحظه ای دنبال نمایند.

 

نحوه برگزاری آزمون عملی کنکور هنر

همانطور که اشاره شد، آزمون عملی کنکور هنر تنها برای بعضی از رشته ها و فقط برای آن دسته از داوطلبینی که در جلسه آزمون اولیه یعنی کنکور هنر حضور داشته و اعلام علاقه مندی خود را با پرداخت هزینه برگزاری آزمون در درگاه اطلاع رسانی این سازمان اعلام نموده اند، برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است که قبل از آن متقاضیان باید وارد سایت سازمان سنجش شده و کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند و در زمان اعلام شده به محل برگزاری آزمون مراجعه نمایند.

 

در این مرحله سوالاتی از داوطلبان پرسیده شده و توانایی و مهارت ایشان در رشته مربوطه سنجیده می گردد. آمادگی پیش از شرکت در آزمون عملی می تواند موجب حفظ اعتماد به نفس داوطلب گشته و شانس قبولی وی را بالا ببرد، بنابراین در ادامه قصد داریم نکاتی را بیان کنیم که قطعا آگاهی از آن ها تاثیر گذار خواهد بود.

نام رشتهنوع سوالات
رشته های تجسمیطراحی فیگور، چهره و فعالیت های مختلف به سبک رئالیسم
طراحی صنعتیپرسش های فنی (تئوری) و طراحی ابزار آلات (عملی)
مجسمه سازیهم طراحی و هم حجم سازی به وسیله گل، سیم و…
رشته های نمایشیتحلیل متون نمایشنامه ها و… همچنین اجرا
کتابت و نگارگرینگارگری طرح، خوشنویسی و…
نوازندگی موسیقی ایرانی، جهانی و نظامینوازندگی و سلفژ
آهنگسازیساز شناسی، سلفژ، نوازندگی و…
عکاسیآشنایی با دوربین و موضوعات مربوطه همچنین ارائه مجموعه عکس به همراه توضیحات لازم

کارت ورود به جلسه آزمون عملی کنکور هنر 1403

آزمون عملی قابل تمدید و تکرار نمی باشد، بنابراین لازم است داوطلبان پس از پرداخت هزینه ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر ۱۴۰۳ در موعد مقرر برای دریافت کارت ورود به جلسه آن اقدام نمایند. فراموش نکنید که آن دسته از داوطلبانی که با پرداخت هزینه در آزمون عملی دو رشته ثبت نام کرده اند، باید دو عدد کارت ورود به جلسه آزمون عملی کنکور هنر 1403 به صورت جداگانه دریافت کنند.

زمان انتشار کارت ورود به جلسه آزمون عملی کنکور هنر ۱۴۰۳
رشته هاتاریخ انتشار
نقاشیهنوز اعلام نشده است.
ارتباط تصویری
آموزش هنر
طراحی پارچه
طراحی لباس
طراحی صنعتی و کتابت
نگارگری
ادبیات نمایشیهنوز اعلام نشده است.
بازیگری
طراحی صحنه
نمایش عروسکی
آهنگ سازی
موسیقی ایرانی
موسیقی جهانی
مجسمه سازی
عکاسی

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون عملی کنکور هنر 1403

  • مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org
  • انتخاب گزینه “سراسری”
  • کلیک بر روی لینک فعال شده “دریافت کارت ورود به جلسه آزمون عملی هنر ۱۴۰۳”
  • انتخاب یکی از روش های زیر برای دریافت کارت:
  • شماره پرونده + شماره سریال ثبت نام + شماره شناسنامه
  • شماره پرونده + نام و نام خانوادگی + شماره شناسنامه
  • شماره پرونده + شماره صندلی

 

اگر پس از دریافت کارت ورود به جلسه آزمون عملی کنکور هنر 1403 در هریک از اطلاعات درج شده بر روی آن مغایرتی وجود داشت، داوطلب باید قبل از برگزاری آزمون به باجه رفع نقص سازمان سنجش آموزش کشور که مستقر در مراکز استان ها است، مراجعه کند. زمان مراجعه به باجه های رفع نقص معمولا از ساعت 8:00 صبح الی 12:00 ظهر و 14:00 الی 18:00 عصر می باشد که به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر الزامی است.

 

سوالات متداول

1- آزمون عملی هنر ۱۴۰۳ در چه تاریخی برگزار می گردد؟

زمان و محل برگزاری آزمون عملی کنکور هنر برای سال جاری هنوز مشخص نمی باشد.

2- آزمون عملی کنکور هنر ۱۴۰۳ کجا برگزار می شود؟

مکان برگزاری این آزمون نیز برای هر رشته متفاوت می باشد که آدرس آن ها از طریق سایت سازمان سنجش و این مقاله اطلاع رسانی می شود.

3- آیا امکان رفع نواقص کارت ورود به جلسه آزمون عملی هنر وجود دارد؟

بله، داوطلبان می توانند در ساعات 8:00 الی 12:00 ظهر و 14:00 الی 18:00 عصر در تاریخ مقرر به باجه های رفع نواقص مستقر در مراکز استان ها مراجعه نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک نظر
  1. زهرا

    سلام ایا در کنکور ۹۸ ازمون عملی رشته بازیگری کارگردانی در شهر کرمان هم برگزار میشود یا منحصرا فقط در تهران است؟

مشاوره کنکور پیج کنکور