خانه مدارس تدریس خصوصی حسابان

تدریس خصوصی حسابان

کلاس خصوصی درس حسابان
تدریس خصوصی حسابان

 

برای ثبت نام در کلاس های تدریس خصوصی حسابان با کارشناسان ایران مشاوره تماس بگیرید👈 02191018024

و یا فرم زیر را تکمیل نمایید

قیمت: 0 تومان

 

درس حسابان ، جزو دروس ریاضی پایه های یازدهم و دوازدهم رشته ریاضی و فیزیک محسوب می گردد که در قالب دو کتاب حسابان 1 و 2 ارائه می شود. من باب اهمیت این درس باید گفت که از مباحث آن سوالاتی در کنکور سراسری و المپیادهای دانش آموزی مطرح می شود و هم چنین در دانشگاه نیز با عناوین دیگر ، همراه بسیاری از دانشجویان می باشد.

گستردگی و پیچیدگی ریاضیات موجب شده است که دانش آموزان و دانشجویان زیادی به تدریس خصوصی روی آورند. چرا که در یک کلاس خصوصی درس ریاضی ، دانش آموز ، آزادی عمل بیشتری دارد و می تواند تعامل بهتری با معلم خود داشته باشد ، سوالات خود را مطرح کند و وقت بیشتری را صرف برطرف کردن مشکلاتش نماید. هم چنین معلم خصوصی نیز تمام تمرکز خود را به تنها شاگردش اختصاص می دهد و سعی می کند در کمترین زمان ممکن ، موجب پیشرفت او شود.

گروه ایران مشاوره ضمن آمادگی برای برگزاری کلاس های خصوصی در مناطق مختلف تهران اعم از سعادت آباد ، پونک ، تجریش ، ولیعصر ، آزادی ، جمهوری ، شهر ری و … و نیز شهرستان هایی مانند اسلامشهر ، پاکدشت ، ورامین ، رباط کریم ، بهارستان و … ، تصمیم دارد تا با کادر آموزشی مجرب خود در مسیر رسیدن به اهدافتان ، با شما همراه و هم پا باشد.

دانش آموز می تواند در کلاس خصوصی درس حسابان ، نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کرده و جهت بهبود و تقویت آن ها تلاش کند.

تدریس خصوصی حسابان یازدهم

دانش آموزان ، برای اولین بار درس حسابان را در پایه یازدهم رشته ریاضی و فیزیک تجربه می کنند. سرفصل ها و محتوای آن ها در کتاب حسابان 1 به شرح زیر می باشد.

محتوای کتاب حسابان 1
سرفصلعنوان دروس
جبر و معادلهمجموع جملات دنباله های حسابی و هندسی

معادلات درجه دوم

معادلات گویا و گنگ

قدر مطلق و ویژگی های آن

آشنایی با هندسه تحلیلی

تابعآشنایی بیشتر با تابع

انواع تابع

وارون تابع

اعمال روی توابع

توابع نمایی و لگاریتمیتابع نمایی

تابع لگاریتمی و لگاریتم

ویژگی های لگاریتم و حل معادلات لگاریتمی

مثلثاترادیان

نسبت های مثلثاتی برخی زوایا

توابع مثلثاتی

روابط مثلثاتی مجموع و تفاضل زوایا

حد و پیوستگیمفهوم حد و فرآیندهای حدی

حدهای یک طرفه (حد چپ و حد راست)

قضایای حد

محاسبه حد توابع کسری

پیوستگی

ممکن است با برخی از مباحث فوق در پایه های تحصیلی قبل آشنا شده باشید اما حسابان به صورت گسترده تری به آن ها می پردازد. از همین رو پیچیدگی این درس موجب ترغیب بسیاری از دانش آموزان به کلاس و معلم خصوصی می شود.

یک معلم خصوصی می تواند با توضیحات پایه ای و مقدماتی کامل درس حسابان ، ذهن دانش آموز را برای یادگیری و پذیرش تمامی مباحث آماده کند. حال ممکن است با خود بگویید که در مدارس نیز همین شیوه اجرا می شود ؛ بنابراین تفاوت در چیست؟ فکر شما درست است و جای انکار ندارد ، اما مسئله دانش آموز است. در یک کلاس مدرسه بین چندین نفر ، هزاران عامل وجود دارد که می تواند تمرکز دانش آموز را نامتعادل کند و در نتیجه یادگیری به آن شکلی که باید انجام نمی شود.

بنابراین یک مزیت تدریس خصوصی را می توان افزایش تمرکز دانش آموز دانست ؛ به نحوی که حتی اگر او قصد تمرکز بر روی موضوع درس را نداشته باشد ، معلم می تواند وی را وادار به توجه کند یا برگزاری کلاس را به زمانی موکول نماید که دانش آموز از لحاظ روحی و فکری ، شرایط مساعدی داشته باشد.

تدریس خصوصی حسابان دوازدهم

دومین کتاب حسابان با محتوای زیر ، متعلق به پایه دوازدهم دانش آموزان ریاضی و فیزیک می باشد.

محتوای کتاب حسابان 2
سرفصلعنوان دروس
تابعتبدیل نمودار تابع

تابع درجه سوم ، توابع یکنوا و بخش پذیری و تقسیم

مثلثاتتناوب و تانژانت

معادلات مثلثاتی

حدهای نامتناهی – حد در بی نهایتحدهای نامتناهی

حد در بی نهایت

مشتقآشنایی با مفهوم مشتق

مشتق پذیری و پیوستگی

آهنگ متوسط تغییر و آهنگ لحظه ای تغییر

کاربردهای مشتقاکسترمم های یک تابع و توابع صعودی و نزولی

جهت تقعر نمودار یک تابع و نقطه عطف آن

رسم نمودار تابع

تا حدی می توان حسابان 2 را مکمل حسابان پایه یازدهم و کمی دشوارتر دانست. از طرفی پایه دوازدهم ایستگاه آخر قطار دوران تحصیل مدرسه است که دانش آموزان پس از آن می توانند با شرکت در آزمون سراسری و یا عدم حضور در آن ، آینده خود را رقم بزنند.

دانش آموزان پایه دوازدهم رشته ریاضی و فیزیک باید بدانند که بخشی از سوالات ریاضیات کنکور آن ها ، متعلق به درس حسابان می باشد. بنابراین نمی توانند به راحتی از این درس گذر کنند و یا آن را کنار بگذارند. از طرف دیگر امتحانات پایان ترم این پایه ، به صورت نهایی برگزار می شود و نمرات مکتسبه دانش آموزان در کارنامه آزمون سراسری آن ها موثر است.

اهمیت پایه تحصیلی دوازدهم ، ذهن بسیاری از خانواده ها و حتی دانش آموزان را به سمت کلاس های خصوصی سوق می دهد. از جمله دروس پر طرفدار آموزش به صورت خصوصی می توان به ریاضیات اشاره کرد که حسابان نیز جزئی از آن محسوب می شود.

یک معلم خصوصی با تجربه در زمینه تدریس حسابان پایه دوازدهم ، به خوبی با عوامل موفقیت دانش آموزان در امتحانات نهایی و کنکور سراسری و نحوه طرح سوالات آن ها آشنا است و با یک برنامه ریزی اصولی و هدفمند ، می تواند دانش آموز را در مسیر درست قرار دهد تا بداند برای هر کدام از اهداف خود ، چگونه باید تلاش کند.

تدریس خصوصی حسابان کنکور

داوطلبان کنکوری معمولا به دو گروه تقسیم بندی می شوند ؛ گروه اول افرادی هستند که بلافاصله پس از فارغ التحصیلی و اخذ دیپلم در آزمون سراسری شرکت می کنند اما گروه دوم را داوطلبانی تشکیل می دهند که چند سالی از تاریخ اخذ دیپلم آن ها می گذرد.

در بخش قبل ، از میزان اهمیت و تاثیر حضور معلم خصوصی در کنار یک دانش آموز پایه دوازدهم و داوطلب کنکور صحبت کردیم اما در مورد داوطلبانی که پس از چند سال به آزمون سراسری روی آورده اند ، حرفی نزدیم. دوری این افراد از کتاب ها و محیط مدرسه ، می تواند موجب فراموشی بسیاری از مباحث درسی شود. به ویژه درس حسابان که جزئی از ریاضیات است و نیاز به تکرار و حل تمرین فراوانی دارد.

از طرفی معضل تغییر کتاب یا مباحث آن نیز وجود دارد که ممکن است برای برخی از داوطلبان مطرح باشد. بنابراین بهره مندی از وجود یک معلم خصوصی می تواند تا حد زیادی مسیر دستیابی به موفقیت را برای داوطلبان جهت شرکت در کنکور ، هموار سازد. معلمان خصوصی متبحر ، با نوع و نحوه طرح سوالات در آزمون سراسری و مهم ترین بخش های کتب درسی آشنا هستند ، می دانند که برای هر مبحث چه اندازه وقت باید صرف کرد و … .

تدریس خصوصی حسابان المپیاد دانش آموزی

تدریس خصوصی حسابان در سطح المپیاد
تدریس خصوصی حسابان المپیاد دانش آموزی

المپیادهای دانش آموزی جزو مسابقات علمی هستند که موجب رقابت دانش آموزان پایه های دهم و یازدهم با یک دیگر می شوند. جدا از موفقیت های کشوری و بین المللی که می توان در این آزمون ها کسب کرد ، امتیاز ورود بدون کنکور در دانشگاه های سراسری نیز برای برگزیدگان برخی از المپیادها وجود دارد. اینجا است که اهمیت آزمون های المپیاد دانش آموزی خودنمایی می کند.

درس حسابان جزو مواد امتحانی آزمون المپیاد ریاضی ، فیزیک و هم چنین نجوم و اخترفیزیک می باشد. نکته قابل توجه این است که برگزیدگان هر سه المپیاد در سطح کشوری ، می توانند از تسهیلات ورود بدون آزمون به دانشگاه های سراسری استفاده نمایند (در زیرگروه مربوطه) و همین امر موجب می شود بسیاری از دانش آموزان و حتی خانواده های آن ها ، به فکر تدریس خصوصی بیفتند.

طبیعتا سطح علمی المپیاد و مدارس ، تفاوت زیادی با هم دارند. از همین رو اعتماد و یاری گرفتن از معلمی که سابقه تدریس حسابان در سطح المپیادی را داشته باشد ، می تواند تا حد زیادی باعث موفقیت دانش آموز شود. زیرا به موجب تجربه چندین ساله اش می داند که برای هر نوع سوال و مبحث ، چه تکنیک هایی به کار می آیند ، چگونه باید برای موفقیت در المپیاد تلاش کرد ، بهترین منابع را می شناسد و … . به علاوه در کلاس های تدریس خصوصی ، دانش آموز می تواند به راحتی سوالات و مشکلات خود را با معلم در میان بگذارد و آن ها را برطرف کند که این ، خود بر افزایش اعتماد به نفس دانش آموز بسیار نقش دارد.

تدریس خصوصی مشتق

یکی از مهم ترین مباحث ریاضیات که در کتاب حسابان پایه دوازدهم رشته ریاضی و فیزیک نیز به چشم می خورد ، مشتق و مشتق گیری است. بسیاری از دانش آموزان با این مبحث مشکل دارند ؛ زیرا دارای قواعد ، قضایا و فرمول های متعددی می باشد که به خاطر سپردن و استفاده از تمام آن ها کمی دشوار خواهد بود.

علاوه بر امتحانات نهایی ، از مشتقات و کاربرد آن ها در آزمون سراسری نیز سوالاتی مطرح می شود. بنابراین داوطلبان باید با روش های تشریحی و کنکوری آشنا باشند تا بتوانند در هر دو آزمون موفق باشند.

حضور یک معلم خصوصی در این برهه زمانی حساس به شدت کارآمد می باشد. زیرا او با طرح برنامه ای اصولی و هدفمند می تواند دانش آموز را از سردرگمی نجات دهد و موجبات موفقیت او را در آزمون سراسری و امتحانات نهایی فراهم آورد. یک معلم خصوصی می تواند دانش آموز را با روش های پاسخگویی مناسب به سوالات مشتق کنکور و امتحانات نهایی آشنا سازد و با حل تمرینات مکرر ، مهارت او را تقویت کند.

تدریس خصوصی مثلثات

به جرئت می توان مثلثات را یکی از شیرین ترین مباحث ریاضی دانست که به علت قواعد و فرمول های بسیاری که دارد ، مورد کم لطفی دانش آموزان قرار می گیرد. تسلط هر چه بیشتر بر روابط مثلثاتی ، علاقه به یادگیری آن را در فرد بیشتر می کند.

آیا می دانستید که هر ساله 1 الی 3 سوال از آزمون سراسری به مثلثات اختصاص می یابد که با کمی تمرین و تکرار ، می توانید آن ها را به درستی پاسخ دهید؟! یک معلم خصوصی متبحر می تواند با ایجاد انگیزه در دانش آموز ، استفاده از روش های نوین و مبتکرانه و هم چنین حل تمرینات و مسائل متعدد و متنوع او را به یادگیری این مبحث تشویق کند.

تدریس خصوصی تابع

توابع ، بخش عمده ای از حسابان و هم چنین ریاضیات را تشکیل می دهند ؛ به نحوی که وجود و کاربرد آن ها را در تمام مباحث ریاضی مانند حد و پیوستگی ، مشتق ، انتگرال ، مثلثات و … می توان احساس کرد. با توجه به کاربرد گسترده توابع در جای جای ریاضیات ، یادگیری کامل آن ، بسیار حائز اهمیت است. چرا که در غیر این صورت می تواند عدم یادگیری سایر مباحث را به دنبال داشته باشد.

از آن جا که توابع در ریاضیات بسیار کاربردی هستند ، نمی توان به راحتی از یادگیری آن ها منصرف شد. کلاس های فوق برنامه و تدریس خصوصی ، مناسب چنین شرایطی می باشند. یک معلم خصوصی ، تمام تمرکز خود را به دانش آموزی که رو به رویش قرار دارد اختصاص می دهد. بنابراین دانش آموز نیز کمتر می تواند توجهش را به چیزی غیر از بحث درسی معطوف کند. افزایش تمرکز دانش آموز بر روی مبحث درسی می تواند قوه یادگیری او را بهبود ببخشد. زمانی که جرقه های یادگیری در ذهن دانش آموز زده شوند ، علاقه او به یادگیری نیز چند برابر می شود.

تدریس خصوصی حسابان در منزل یا آموزشگاه!؟

حال ممکن است برای شما سوال شود که کلاس خصوصی در منزل برگزار شود بازدهی بیشتری دارد و یا در آموزشگاه ها؟ پاسخ این سوال بستگی به دانش آموز دارد. ممکن است یک دانش آموز در فضای منزل تمرکز بیشتری داشته باشد که در نتیجه منجر به یادگیری او می شود. اما نقطه مقابل او دانش آموزی است که فضای منزل حس و حال درس را به او القا نمی کند و موجب سلب تمرکزش می گردد. بنابراین ممکن است آموزشگاه ها برای افرادی با این ویژگی مناسب تر باشند. این مورد تنها یک مثال بود که بتواند به خوبی حق مطلب را ادا کند.

طبیعتا عوامل بسیاری وجود دارند که می توانند بر تصمیم والدین و دانش آموزان مبنی بر انتخاب منزل یا آموزشگاه برای تدریس خصوصی ، دخیل باشند. اخذ تصمیم درست ، شناخت کاملی از روحیات و اخلاقیات دانش آموز را می طلبد.

به طور کلی درس حسابان ، جزو دروس پیچیده و در عین حال شیرین رشته ریاضی و فیزیک محسوب می شود که دانش آموزان باید برای موفقیت در آزمون سراسری آن را به خوبی فرا گیرند. حتی مباحثی از آن در دوران تحصیلی دانشگاه نیز مطرح می شود. بنابراین فرار از ریاضیات ممکن نیست! پس سعی کنید به سمتش بروید و از مقابله با آن نهراسید.

 

برای ثبت نام در کلاس های خصوصی حسابان با کارشناسان ایران مشاوره تماس بگیرید👈 02191018024

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس