خانه مشاوره تحصیلی تعویق آزمون وکالت 99

تعویق آزمون وکالت 99

تعویق زمان آزمون وکالت 99
تعویق آزمون وکالت 99

طی چندین سال گذشته، آزمون وکالت به عنوان یکی از آزمون های مهم، هر ساله و معمولا در فصل پاییز به صورت یک مرحله ای و طی یک امتحان کتبی (تستی) جهت ارائه پروانه وکالت دادگستری به پذیرفته شدگان واجد شرایط آزمون وکالت برگزار می گردد.

لذا دواطلبان با مشخص شدن زمان ثبت نام آزمون وکالت و همچنین فراهم نمودن مدارک ثبت نام آزمون وکالت به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و مراحل ثبت نام خود را به صورت اینترنتی به انجام می رسانند. اما بر اساس اطلاعیه های منتشر شده از سوی سایت مذکور و به علت شیوع بیماری کرونا و همه گیر بودن آن، آزمون وکالت 99 در موعد مقرر برگزار نگردیده و اجرای آن به زمان دیگری موکول شده است.

برگزاری آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری 99 به تعویق افتاده و در 20 فروردین ماه 1400 نیز برگزار نشد.

تعویق زمان برگزاری آزمون وکالت برای سومین بار!

با توجه به ثبت نام آزمون وکالت 99 در بازه زماین 6 الی 16 مهر ماه 99، قرار بر این بود که این آزمون در روز ۲۱ آذرماه 99 برگزار شود. اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزاری این امتحان برای اولین بار به تعویق افتاد و مقرر شد که در نیمه دوم اسفند ماه برگزاری آن، اجرایی گردد. در زمان مقرر جهت برگزاری آزمون در 22 اسفند ماه کارت ورود به جلسه آزمون وکالت 99 بر روی سایت ثبت نام آزمون وکالت قرار گرفت اما چند روز قبل از برگزاری، مجددا و برای بار دوم، زمان برگزاری آزمون وکالت در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی با تاخیر حدودا یک ماهه مواجه شده و روز 20 فروردین ماه 1400 جهت برگزاری آزمون مذکور به داوطلبان اعلام گردید.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده بر روی سایت سازمان سنجش به ‌دلیل شرایط قرمز کرونا در اکثر استان های کشور، آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون های وکلای دادگستری 99 در تاریخ ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۰ نیز برگزار نشد. لذا داوطلبان می توانند با عضویت در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره از زمان جدید برگزاری آزمون فوق و همچنین هر گونه اخبار و تغییرات احتمالی مرتبط با آن آگاه شوند.

علی رغم این که با توجه به اطلاعیه صادره از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور، آزمون وکالت 99 برای سومین بار به تعویق افتاده است، اما هنوز تاریخ جدیدی برای برگزاری این آزمون از سوی مراجع ذی صلاح اعلام نشده است. شاید این تاخیرهای پیش آمده فرصت مناسبی برای آن دسته از داوطلبانی باشد که به هر دلیل نتوانسته اند در روزهای گذشته به مطالعه بهتر و دقیق تر منابع آزمون وکالت پرداخته و خود را برای شرکت در این آزمون آماده نمایند. برای اطلاع از جزئیات مربوط به هر یک ار مباحث فوق، می توانید روی لینک مرتبط با آن کلیک کنید.

 

سوالات متداول

1- آزمون وکالت 99 در چه زمانی برگزار می شود؟

علی رغم تعویق مجدد و عدم برگزاری این آزمون در روز 20 فروردین ماه 1400، هنوز زمان جدیدی جهت برگزاری آن اعلام نشده است.

2- اطلاعیه های مرتبط با زمان برگزاری و تعویق آزمون وکالت 99 از چه طریق منتشر می گردد؟

این اطلاعیه ها از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده و اخبار آن از طریق کانال تلگرام ایران مشاوره نیز اطلاع رسانی می گردد

3- کارت ورود به جلسه آزمون وکالت 99 چه زمانی منتشر می شود؟

این کارت از تاریخ 17 فروردین ماه از طریق سایت sanjesh.org در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره