خانه کارشناسی ارشد تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد
تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1403

پس از این که سازمان سنجش کارنامه اولیه شرکت کنندگان را که شامل رتبه و نمرات آن ها می باشد، از طریق سایت مختص خود منتشر کرد، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند، می بایست در موعد مقرر به سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد آزاد مراجعه کرده و ثبت لیست کدرشته های انتخابی خود را آغاز نمایند. مهلتی که برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد در نظر گرفته می شود، معمولا هر ساله یک بار تمدید می گردد تا جاماندگان نیز بتوانند نسبت به انجام امور مربوطه اقدام نمایند.

 لینک مستقیم انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

( بعد از فعال شدن درگاه لینک فعال میشود )

لینک مستقیم ویرایش انتخاب رشته کنکور کاشرناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402

لینک مستقیم ویرایش انتخاب رشته کنکور کاشرناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402

 

در بازه زمانی تمدید مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، امکان ویرایش کدرشته های انتخابی وجود دارد.

 مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1403

با اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، نوبت به مرحله حساس و سرنوشت ساز انتخاب رشته می رسد. تقریبا مرحله انتخاب رشته دانشگاه های آزاد و سراسری در یک دوره و نزدیک به هم صورت می گیرند اما از نظر طول دوره با یک دیگر تفاوت دارند. برای انتخاب رشته دانشگاه های آزاد، داوطلبان می بایست با استفاده از کد دسترسی مندرج در کارنامه خود، به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کرده و کد رشته های مورد نظر خود را به ثبت برسانند.

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در بازه دهه دوم خرداد۱۴۰۳ انجام می شود ولیکن امکان تمدید این مهلت هم میباشد.

تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1403

پس از پایان مهلت اولیه انتخاب رشته، برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه ها که به هر دلیلی موفق به ثبت کدهای انتخابی خود نشدند، فرصت مجددی جهت انجام این فرآیند در نظر گرفته می شود.

توجه داشته باشید که در این بازه زمانی علاوه بر امکان ثبت کد رشته محل های جدید توسط جاماندگان این فرآیند، اجازه ویرایش انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز به داوطلبان داده می شود.

راهنمای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

آن دسته از داوطلبانی که قصد انتخاب کد رشته های مربوط به دانشگاه آزاد را دارند، می بایست در مدت زمان مقرر به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد مراجعه کرده و پس از پرداخت هزینه انتخاب رشته کنکور ارشد آزاد، به تکمیل مراحل انتخاب رشته خود بپردازند. توجه داشته باشیدبرای ورود به سامانه انتخاب رشته به کد دسترسی مندرج در کارنامه خود که از سایت سازمان سنجش دریافت کرده اید، نیاز خواهید داشت.

پیش از هر اقدامی لازم است دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد را از سایت این دانشگاه دریافت کنید و به منظور آگاهی از شرایط و ضوابط مربوطه، آن را مورد بررسی قرار داده و با دقت مطالعه نمایید. پس از مطالعه دفترچه و یادداشت نمودن کد رشته های مورد نظر، می توانید مطابق با راهنمای زیر، انتخاب رشته خود را به انجام برسانید.

  • ورود به سایت  azmoon.orgو انتخاب گزینه “انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال 1403دانشگاه آزاد اسلامی” 

اولین مرحله انتخاب رشته دانشگاه ازاد

  • وارد کردن کد دسترسی 7 رقمی و کد ملی و لمس کلید “ورود”

دومین مرحله انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

  • انتخاب گزینه “پرداخت” جهت واریز هزینه انتخاب رشته  مبلغ دوره گذشته 190 هزار تومان بود اما مبلغ این دوره اعلام نشده است

مرحله سوم انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

  • درج اطلاعات کارت بانکی خود در بخش های مربوطه و کلیک روی گزینه “پرداخت” و دریافت شناسه و کد رهگیری
    چپهارمین مخرحله انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
  • وارد کردن اطلاعات خواسته شده و لمس کلید “جستجو”

پنجمین مرحله انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

  • انتخاب کد رشته های مورد نظر و کلیک بر ری گزینه “ثبت نهایی”

پنجمین مرحله انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

پس از اتمام مراحل فوق، یک کد دریافت می کنید که لازم است آن را تا زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزادنزد خود نگه دارید.

توجه داشته باشید امکان ویرایش انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد تا پایان زمان تمدید مهلت انتخاب رشته فراهم می باشد. از همین رو، داوطلبانی که در مهلت زمان تعیین شده، نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کرده بودند نیز می توانند با مراجعه به صفحه مذکور و انتخاب گزینه “ویرایش انتخاب رشته”، کدهای ثبت شده خود را حذف، جابه جا کرده یا کد رشته ای را به لیست خود اضافه نمایند.

ممکن است بسیاری از داوطلبان پس از انتخاب رشته دانشگاه آزاد، موفق به پذیرش در هیچ یک از انتخاب های خود نشوند. این دسته از متقاضیان می توانند مجددا شانس خود را در تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد  امتحان نمایند. شایان ذکر است این مرحله هر ساله به صورت مرتب برگزار نمی شود، چرا که ظرفیت دانشگاه ها و صندلی های خالی باقی مانده برای هر رشته در سال های مختلف متفاوت است. همچنین شما می توانید برای آگاهی از زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، روی لینک مرتبط با آن کلیک نمایید.

سوالات متداول

1- آیا امکان تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۲ وجود دارد؟

بله، مهلت انتخاب رشته این آزمون تا روز شنبه 27 خرداد 1402 تمدید شده است.

2- انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ از طریق چه سایتی انجام می شود؟

انجام مراحل انتخاب رشته متقاضیان از طریق سایت سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی این دانشگاه به نشانی azmoon.org صورت می پذیرد.

3- آیا در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ امکان ویرایش رشته محل های انتخابی داوطلب وجود دارد؟

بله، امکان ویرایش رشته محل های انتخابی علاوه بر مهلت اولیه، در بازه زمانی تمدید شده نیز در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد