خانه مشاوره تحصیلی راهنمای ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویی

راهنمای ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویی

نحوه ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویی
راهنمای ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویی

در راستای رفع مشکلات دانشجویان در زمینه آموزش های مجازی، اخباری مبنی بر اختصاص اینترنت رایگان دانشجویی در مهر ماه 1400 منتشر شد که بر مبنای آن، استفاده از سامانه های آموزش برخط با تعرقه اینترنت رایگان تلفن همراه یا تلفن ثابت (ADSL) برای تمامی محصلین مراکز دانشگاهی و حوزوی فراهم شده است. لازم است بدانید فعال سازی بسته های اینترنتی مشروط به پشت سر گذاشتن مراحل قانونی مربوط به تایید اطلاعات می باشد که هر کد ملی تنها یک بار حق ثبت نام در سامانه هدیه های مناسبی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را دارا می باشد و امکان هیچ تغییری در اطلاعات ثبت شده وجود ندارد.

دانشجویان جهت دریافت 30 گیگ اینترنت رایگان باید به سامانه هدیه های مناسبتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نشانی الکترونیکی مراجعه نمایند.

ارائه 30 گیگ اینترنت رایگان به دانشجویان و طلاب

بر اساس آخرین اطلاعیه صادره، به جای رایگان کردن تعرفه اینترنت استفاده از سامانه های آموزش مجازی دانشگاه های کشور، به هر یک از دانشجویان و طلاب جهت بهره مندی از خدمات آموزش آنلاین، بسته اینترنتی رایگان اختصاص داده می شود. بنابراین متقاضیان می بایست در زمان مقرر با مراجعه به سامانه ictgifts.ir جهت ثبت نام اینترنت رایگان اقدام کنند. ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویی در این سامانه از روز 7 مهر ماه 1400 فعال شده و به مدت 7 روز ادامه دارد. همچنین توجه کنید که اجرای این روند با توجه به رقم آخر کد ملی دانشجویان و طلاب امکان پذیر است که تاریخ های آن در جدول زیر قرار دارد.

رقم آخر کد ملی دانشجویان و طلاب زمان ثبت نام بسته اینترنت رایگان 
0 ، 1 و 2چهارشنبه 7 مهر ماه 1400
3 ، 4 و 5پنجشنبه 8 مهر ماه 1400
6 ، 7 ، 8 و 9جمعه 9 مهر ماه 1400
کلیه متقاضیاناز روز شنبه 10 مهر ماه 1400 تا پایان مهلت ثبت نام

لازم به ذکر است که بسته هدیه با حجم 30 گیگابایت برای بازه زمانی شش ماهه پیش بینی شده که امکان نام نویسی جهت دریافت اینترنت رایگان در سامانه مذکور با اتمام زمان ثبت نام، وجود نخواهد داشت. توجه نمایید که بسته مربوطه پس از به اتمام رسیدن زمان ثبت نام دریافت اینترنت، بر روی اپراتور انتخابی داوطلب فعال خواهد شد.

راهنمای ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویی

  • ابتدا وارد سامانه ثبت نام هدیه های مناسبتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نشانی الکترونیکی ictgifts.ir شوید.
  • پس از ورود به سامانه، روی گزینه “هدیه دانشجویان و طلاب” کلیک کنید.
  • بعد از مطالعه قوانین و مقررات، تیک عبارت “مطالعه کردم و قبول دارم” را فعال نموده و کلید “ادامه” را بفشارید.
  • در این مرحله اطلاعات خود شامل کد ملی، شماره تلفن همراه و کد امنیتی را در کادرهای مربوطه وارد نموده و پس از مشخص کردن نوع اپراتور (همراه و یا ثابت)، روی گزینه “ادامه” کلیک نمایید.

با توجه به تعداد دانشجویان و نهادهای مختلف متولی آموزش عالی لازم است در تکمیل اطلاعات خود در سامانه مذکور، دقت کافی را داشته باشید. همچنین ممکن است پس از ثبت نام در سامانه به دلیل عدم ورود اطلاعات پایه ای فرد به عنوان دانشجو، فرآیند نام نویسی وی با موفقیت پیش نرود، بنابراین در آخرین مرحله ثبت درخواست، امکان ثبت اعتراض جهت رسیدگی به اطلاعات تکمیلی وجود خواهد داشت.

 

سوالات متداول

1- زمان ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویی چه تاریخی است؟

زمان ثبت نام بسته اینترنتی دانشجویان و طلاب از روز 7 مهر ماه 1400 در نظر گرفته شده که جزِئیات آن در متن مقاله موجود می باشد.

2- جهت ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویی به کدام سایت مراجعه کنیم؟

این فرآیند از طریق سامانه ثبت نام هدیه های مناسبتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نشانی الکترونیکی ictgifs.ir انجام می پذیرد.

3- هر فرد چند بار می تواند جهت ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویی اقدام کند؟

هر شخص با کد ملی خود تنها یک بار فرصت ثبت نام در سامانه مربوطه را دارد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره