خانه دانشگاه آزاد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما بهبهان

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما بهبهان

ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد 98 - 99
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 98 – 99
چند صباحی است که شاهد ارائه اکثریت رشته های دانشگاهی به صورت بدون کنکور می باشیم. یکی از دانشگاه های ارائه دهنده این رشته ها ، دانشگاه آزاد می باشد. امکان ثبت نام بدون کنکور ، برای تمام داوطلبان واجد شرایط فراهم است ؛ چه آن ها که در آزمون سراسری شرکت کرده و چه آن ها که در این آزمون مشارکتی نداشته اند. این مورد را می توان از طریق کارنامه ای که با اعلام نتایج کنکور ، منتشر می شود نیز تایید کرد. تمامی افرادی که به موجب ثبت نام کنکور آزاد و سراسری در جلسه آزمون حضور داشته باشند ، مجاز به انتخاب رشته بدون آزمون می شوند.

به طور کلی ، تمامی داوطلبان می توانند یک لیست انتخابی از رشته های با آزمون (در صورت مجاز شدن) و یک لیست از رشته های بدون آزمون را در سامانه های مربوطه ، ثبت نمایند

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی و از طریق سایت رسمی دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد.

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما بهبهان 98 – 99

نیمسال اول تحصیلی (مهر ماه)

ثبت نام بدون کنکور آزاد برای نیمسال تحصیلی اول ، از 27 اسفند ماه 97 آغاز شد و تا روز 20 شهریور ماه 98 نیز ادامه داشت. پیش بینی می شود ثبت نام نیمسال تحصیلی اول در دوره های بعد نیز ، به همین شکل باشد. تقریبا هر داوطلب ، حدود 6 ماه فرصت داشت که نسبت به ثبت انتخاب های خود در سایت انتخاب رشته کنکور آزاد اقدام کند.

نیمسال دوم تحصیلی (بهمن ماه)

دانشگاه آزاد معمولا ، در نیمسال تحصیلی دوم نیز رشته هایی را به صورت بدون آزمون ارائه می دهد. زمان ثبت نام بدون کنکور آزاد ترم بهمن از اواخر آبان ماه شروع شده و تا اواسط بهمن ماه ، ادامه می یابد. لازم به ذکر است که برای اطلاع از رشته های بدون کنکور آزاد بهمن ماه باید به دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته همین ترم مراجعه نمایند. داوطلبان جهت اطلاع از زمان انتشار دفترچه و یا شروع ثبت نام ، می توانند در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی عضو شده و از اخرین اخبار مربوط به این فرآیند ، مطلع شوند.

داوطلبان توجه داشته باشند ، تا زمانی که هزینه ثبت نام بدون کنکور آزاد را پرداخت نکنند و یا به اصطلاح ، کارت اعتباری گروه آزمایشی مورد نظر را خریداری ننمایند ، نمی توانند وارد سامانه ثبت نام و انتخاب رشته این دانشگاه شوند.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما بهبهان 98 – 99

دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور آزاد حاوی تمام شرایط لازم برای نام نویسی می باشد که جهت سهولت شما عزیران ، آن ها را در ادامه بیان می کنیم.

  1. داوطلبانی مجاز به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد هستند که تا روز پایانی شهریور ماه ، تحصیلات مقطع قبلی خود را به اتمام برسانند.
  2. متقاضیانی که دارای مدرک دیپلم شاخه کاردانی ، فنی و حرفه ای و یا هنرستان نظام قدیم هستند ، می توانند در دوره کاردانی پیوسته ثبت نام نمایند.
  3. افرادی که قصد دارند در مقطع کاردانی پیوسته ثبت نام کنند ، باید دقت داشته باشند که رشته مورد نظر با مدرک تحصیلی اخذ شده آن ها مطابقت داشته باشد.
  4. علاقه مندان به تحصیل در دوره کارشناسی ناپیوسته با داشتن مدرک کاردانی و بدون در نظر گرفتن تطبیق مدرک تحصیلی با رشته مورد نظرشان می توانند نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.
  5. برای ثبت نام در مقاطع کاردانی ناپیوسته و یا کارشناسی پیوسته ، داشتن مدارک دیپلم نظام قدیم یا جدید ، پیش دانشگاهی و یا کاردانی الزامی است.
  6. داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام جدید هستند اما مدرک پیش دانشگاهی را ندارند ، مجاز به ثبت نام در دوره های کاردانی ناپیوسته یا کارشناسی پیوسته نمی باشند.
  7. تعداد انتخاب های مجاز برای ثبت نام در دوره های کاردانی پیوسته و یا کارشناسی ناپیوسته ، حداکثر یک کد رشته در 20 کد محل است.
  8. حداکثر انتخاب های داوطلبان جهت ثبت نام در دوره های کاردانی ناپیوسته یا کارشناسی پیوسته ، 20 کد رشته محل می باشد.
  9. داوطلبان آقا نباید از لحاظ خدمت دوره ضرورت ، مشکلی داشته باشند.
  10. افرادی که سابقه تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته را داشته اما به هر دلیلی با اخذ مدرک کاردانی از ادامه تحصیل سر باز زده اند ، اگر از نظر خدمت سربازی مشکلی نداشته باشند ، امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته را خواهند داشت. هم چنین اگر دارای کارت معافیت و یا پایان خدمت باشند ، می توانند در مقطع کارشناسی پیوسته به ادامه تحصیل بپردازند.

مدارک ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد واحد سما بهبهان 98 – 99

ثبت نام اینترنتی بدون کنکور آزاد نیاز به ارائه مدارک خاصی ندارد. در واقع می توان گفت مدارک لازم ثبت نام آزاد بدون کنکور در یک فایل اسکن شده عکس پرسنلی با ویژگی های زیر ، خلاصه می شود.

  • عکس باید دارای اندازه 3*4 و یا 4*6 باشد.
  • بهتر است عکس داوطلب دارای پس زمینه سفید بوده و حتما تمام رخ باشد.
  • هیچ گونه اثر مهر ، منگنه و … بر روی عکس موجود نباشد.
  • فایل اسکن شده عکس ، نباید دارای حاشیه زائد نباشد.
  • فرمت عکس مورد نظر ، باید JPG باشد.
  • حجم فایل اسکن شده باید حداکثر 70 کیلوبایت باشد.
  • ابعاد عکس اسکن شده باید حداقل 200×300 و حداکثر 300×400 باشد.

جدا از بارگذاری فایل عکس ، جهت تکمیل فرم ثبت نام ، نیاز به وارد نمودن برخی اطلاعات هویتی مانند نام و نام خانوادگی ، شماره شناسنامه ، تاریخ تولد ، نام پدر ، معدل ، جزئیات مربوط به آخرین مدرک تحصیلی و … نیز می باشد. بنابراین توصیه می شود به هنگام نام نویسی در سامانه دانشگاه آزاد ، مدارک مربوط به اطلاعات شخصی خود را در دسترس داشته باشید.

ارائه مدرک فارغ التحصیلی و تاییدیه مدرک کاردانی به دانشگاه ، برای داوطلبانی که قصد ثبت نام در مقطع کارشناسی ناپیوسته را دارند الزامی است. چنان چه این افراد مورد پذیرش در دانشگاه قرار گیرند تا دو ماه ، فرصت دارند که لیست ریزنمرات مقطع کاردانی خود را به دانشگاه عرضه نمایند.

شهریه دانشگاه آزاد واحد سما بهبهان 98 – 99

داوطلبانی که مورد پذیرش در دانشگاه آزاد قرار می گیرند موظفند به ازای هر ترم تحصیلی ، مبلغی را به عنوان شهریه پرداخت نمایند که از دو قسمت ثابت و متغیر ، تشکیل شده است. قسمت ثابت شهریه معمولا تا پایان دوره تحصیل دانشجویان ثابت بوده و کمتر دچار تغییر می شود. اما میزان آن برای ورودی های جدید در هر سال تحصیلی کمی بیشتر از مبلغی است که دانشجویان ورودی های سابق ، به عنوان شهریه ثابت پرداخت می نمایند.

بخش عمده شهریه دانشگاه آزاد را قسمت متغیر آن ، تشکیل می دهد. زیرا شهریه متغیر برای تمام دانشجویان بسته به نوع رشته ، تعداد واحدهای اخذ شده در هر ترم و نوع آن ها متفاوت است. میزان شهریه متغیر ، در طول دوره تحصیل دانشجو نیز افزایش می یابد. بنابراین می توان گفت شهریه کلی دانشگاه آزاد ، در هر سال تحصیلی با افزایش 10 الی 15 درصدی همراه است.

میانگین مبلغ شهریه هر ترم دانشگاه آزاد 98
رشته های علوم پایه و انسانی
حداقل 1 میلیون و 450 هزار تومان و حداکثر 2 میلیون و 300 هزار تومان
رشته های فنی مهندسی
حداقل 1 میلیون و 750 هزار تومان و حداکثر 2 میلیون و 900 هزار تومان

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما بهبهان 98 – 99

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد شامل دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته ای است که رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ارائه شده در مقاطع کاردانی و کارشناسی به صورت کامل ، در آن بیان شده اند. اما جهت دسترسی آسان به رشته های ارائه شده در این واحد دانشگاهی ، جدولی مطابق زیر ، برایتان فراهم نموده ایم.

لیست رشته های ارائه شده در دانشگاه آزاد واحد سما بهبهان در نیمسال اول 98
رشته های کاردانی پیوسته
حسابداریساختمان – کارهای عمومی ساختمان
تربیت بدنینقشه کشی معماری – معماری
الکترونیک – الکترونیک عمومیمکانیک خودرو – مکانیک خودرو
الکتروتکنیک – برق صنعتینرم افزار کامپیوتر


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره