خانه دانشگاه آزاد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما رودبار

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما رودبار

ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد 98 - 99
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 98 – 99
دانشگاه آزاد ، یکی از دانشگاه هایی است که در سال های اخیر بسیاری از رشته های خود را به صورت بدون آزمون ارائه می دهد. از این طریق امکان تحصیلات دانشگاهی در مقاطع کاردانی و کارشناسی برای تمام داوطلبان واجد شرایط فراهم شده و دغدغه پذیرفته شدن در آزمون سراسری پس از اعلام نتایج کنکور نیز کمرنگ تر می گردد.

تمامی داوطلبان ، چه آن ها که به ثبت نام کنکور سراسری و آزاد پرداخته اند و چه آن ها که در این آزمون شرکت نکرده اند ، می توانند لیستی از رشته های انتخابی خود را برای تحصیل بدون کنکور در دانشگاه آزاد تهیه کرده و در سامانه انتخاب رشته این دانشگاه ثبت نمایند.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی و از طریق سایت رسمی دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد.

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما رودبار 98 – 99

ثبت نام بدون کنکور آزاد معمولا در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن انجام می شود. ثبت نام نیمسال تحصیلی دوم ، اغلب اوقات با عنوان تکمیل ظرفیت این دانشگاه شناخته می شود که داوطلبان می بایست دفترچه مربوط به ثبت نام و انتخاب رشته آن را تهیه و مطالعه نمایند. جدول زیر بیانگر زمان ثبت نام بدون کنکور آزاد در دو نیمسال تحصیلی اول و دوم ، می باشد.

جدول زمان بندی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 98 – 99
نیمسال تحصیلی مهر ماهنیمسال تحصیلی بهمن ماه
27 اسفند ماه 97 لغایت 20 شهریور ماه 9828 آبان ماه 98 لغایت 30 دی ماه 98

نحوه ثبت نام نیمسال تحصیلی اول ، معمولا به صورت اینترنتی می باشد. به این صورت که داوطلبان با مراجعه به سایت انتخاب رشته آزاد و پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور آزاد می توانند وارد سامانه ثبت نام و انتخاب رشته شوند ، اطلاعات خود را درج کنند و سپس لیست رشته های انتخابی خود را وارد نمایند.

ثبت نام رشته های بدون کنکور آزاد بهمن ماه در سال های اخیر به صورت حضوری و با مراجعه به واحد دانشگاهی مورد نظر انجام می پذیرد. تمامی داوطلبان می توانند با عضویت در کانال تلگرام انتخاب رشته پیگیر اخبار مربوط به این فرآیند باشند.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما رودبار 98 – 99

شرایط ثبت نام بدون کنکور مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد مطابق با دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد ، به شرح زیر می باشد.

  • فراغت از تحصیل تا روز 30 شهریور ماه ، جهت ثبت نام در نیمسال تحصیلی مهر ماه
  • تطابق رشته انتخابی دارندگان دیپلم شاخه کاردانی ، فنی و حرفه ای و یا هنرستان نظام قدیم با مدرک تحصیلی آن ها ، جهت تحصیل در مقطع کاردانی پیوسته
  • داشتن مدرک کاردانی برای ثبت نام در دوره کارشناسی ناپیوسته
  • دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و کاردانی برای ثبت نام در دوره های کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته
  • انتخاب حداکثر یک کد رشته در 20 کد محل به هنگام ثبت نام در مقاطع کاردانی پیوسته یا کارشناسی ناپیوسته
  • انتخاب حداکثر 20 کد رشته محل هنگام ثبت نام در مقاطع کاردانی ناپیوسته یا کارشناسی پیوسته
  • عدم وجود مشکل نظام وظیفه عمومی برای آقایان

گفتنی است علاوه بر موارد مذکور ، داوطلبانی که در گذشته مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته بودند اما با انصراف از ادامه تحصیل ، موفق به اخذ یک مدرک کاردانی شده اند ، می توانند به ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته بپردازند. اما باید توجه کنند که ثبت نام در مقطع کارشناسی پیوسته با داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت و مقطع کارشناسی ناپیوسته در صورت نداشتن مشکل سربازی امکان پذیر است.

مدارک ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد واحد سما رودبار 98 – 99

داوطلبانی که قصد ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد را دارند ، لازم است مدارکی را جهت درج اطلاعات و ارائه در سامانه ثبت نام و انتخاب رشته این دانشگاه در دسترس داشته باشند. مدارک لازم ثبت نام آزاد بدون کنکور بدین شرح می باشد:

  • یک قطعه عکس 3*4 یا 4*6
  • مدارک تحصیلی مرتبط
  • شناسنامه و کارت ملی

مدارک تحصیلی ، شناسنامه و کارت ملی به منظور درج اطلاعات آن ها در سامانه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد مورد نیاز است اما یک قطعه عکسی که گفته شد ، می بایست با ویژگی های زیر در سامانه مذکور بارگذاری شود.

  • تمام رخ
  • دارای پس زمینه سفید
  • فرمت JPG
  • حجمی بیشتر از 70 کیلوبایت
  • دارای ابعاد حداقل 200×300 و حداکثر 300×400
  • نداشتن حاشیه زائد
  • عاری از هر گونه خدشه (اثر مهر ، منگنه و …)

ارائه مدرک فارغ التحصیلی و تاییدیه مدرک کاردانی داوطلب به دانشگاه ، به هنگام ثبت نام در مقطع کارشناسی ناپیوسته الزامی است. هم چنین پس از کسب قبولی در این مقطع ، داوطلبان حداکثر 2 ماه مهلت دارند که لیست ریزنمرات مقطع کاردانی را به دانشگاه محل قبولی تحویل دهند.

شهریه دانشگاه آزاد واحد سما رودبار 98 – 99

داوطلبانی که قصد ثبت نام در دانشگاه آزاد را دارند ، باید بدانند که در ازای هر ترم تحصیلی می بایست هزینه ای را به عنوان شهریه آزاد ، پرداخت نمایند. اما مبلغ آن چقدر است؟

به طور کلی شهریه دانشگاه آزاد از دو قسمت ثابت و متغیر تشکیل می شود که بخش ثابت آن معمولا بدون تغییر می ماند و تنها با شروع سال تحصیلی و ورود دانشجویان جدید ، مبلغی بر آن افزوده می شود. اما شهریه متغیر کمی متفاوت است.

شهریه متغیر برای تحصیل در رشته های مختلف ، متفاوت است و دانشجویان در طور دوره تحصیل خود شاهد افزایش مبلغ آن خواهند بود. اما چرا؟ شهریه متغیر در واقع ، هزینه ای است که داوطلب برای واحدهای اخذ شده در یک ترم باید پرداخت کند. بنابراین تعداد واحدهای یک ترم تحصیلی و نوع آن ها (عملی و نظری) را می توان عوامل تعیین کننده بخش متغیر شهریه دانست.

به طور کلی می توان گفت هر ساله حدود 10 الی 15 درصد بر کل میزان شهریه ای که از سوی دانشجویان باید پرداخت گردد ، افزوده می شود. میانگین شهریه ای که دانشجویان دانشگاه آزاد پرداخت می کنند به شرح زیر می باشد.

  • رشته های علوم پایه و انسانی: حدودا بین 1 میلیون و 450 هزار تومان الی 2 میلیون و 300 هزار تومان
  • رشته های فنی مهندسی: حدودا بین 1 میلیون و 750 هزار تومان الی 2 میلیون و 900 هزار تومان

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما رودبار 98 – 99

پیش از هرگونه اقدام جهت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد لازم است ابتدا دفترچه های ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد را با دقت مطالعه کنید تا از لیست رشته های بدون کنکور آزاد واحد مورد نظر مطلع شوید. از این رو ، شما علاقه مندان به تحصیل در واحد دانشگاهی سما رودبار ، می توانید با بررسی جدول زیر ، از رشته های ارائه شده در آن ، آگاه شوید.

لیست رشته های ارائه شده در دانشگاه آزاد واحد سما رودبار در نیمسال اول 98
رشته های کاردانی پیوسته
حسابداریتاسیسات – تهویه مطبوع
امور اداریساخت و تولید – ماشین افزار
نقشه کشی عمومی – نقشه کشی و طراحی صنعتینرم افزار کامپیوتر
نقشه برداری – نقشه برداریگرافیک – گرافیک


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره