خانه دانشگاه آزاد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما ساری

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما ساری

ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد 98 - 99
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 98 – 99
در سال های اخیر شاهد ارائه بسیاری از رشته های دانشگاه آزاد می باشیم که به صورت بدون کنکور دانشجو می پذیرند. امکان ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد برای تمامی داوطلبان واجد شرایط وجود دارد ، چه آن ها که در کنکور ثبت نام کنند و چه آن ها که تمایلی به تحصیل در رشته های با آزمون نداشته باشند.

هم چنین داوطلبانی که با هدف تحصیل در رشته های با آزمون دانشگاه های سراسری یا آزاد در کنکور سراسری شرکت می کنند ، ممکن است پس از انتشار و مشاهده کارنامه اولیه متوجه شوند که امکان انتخاب رشته و یا قبولی در رشته مورد نظر را ندارند. این افراد نیز می توانند پس از نتایج کنکور در رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد ثبت نام نمایند.

بنابراین می توان گفت تمامی داوطلبان کنکور سراسری مستقل از ثبت نام کنکور می توانند لیستی از رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد را در سامانه انتخاب رشته این دانشگاه به ثبت برسانند. آن دسته از متقاضیانی که در آزمون سراسری مجاز به انتخاب رشته شده اند نیز ، می توانند دو لیست انتخاب رشته مجزا (رشته های با آزمون ، رشته های بدون آزمون) را در سامانه یا سامانه های مربوطه وارد کنند.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی و از طریق سایت رسمی دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد.

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما ساری 98 – 99

معمولا امکان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد دو مرتبه در سال فراهم می شود ، یکی نیمسال تحصیلی مهر ماه و دیگری نیمسال تحصیلی بهمن ماه. داوطلبانی که قصد ثبت نام در هر یک از ترم های تحصیلی را دارند ، باید در موعد مقرر نسبت به فرآیند نام نویسی و انتخاب رشته خود ، اقدام کنند. زمان ثبت نام بدون کنکور آزاد برای ترم تحصیلی مهر ماه از روز 27 اسفند ماه 97 آغاز شد و تا روز 20 شهریور ماه 98 ادامه داشت. به عبارتی هر داوطلب حدود 6 ماه فرصت داشت تا با بررسی دقیق رشته های ارائه شده در واحدهای دانشگاهی آزاد و مراجعه به سایت انتخاب رشته کنکور آزاد ، لیست انتخابی خود را از میان کد رشته محل های موجود در دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور این دانشگاه استخراج نماید.

مهلت ثبت نام در رشته های بدون کنکور آزاد بهمن ماه سال جاری حدودا 2 ماه در نظر گرفته شده است و مقاضیان می توانند از روز 28 آبان ماه لغایت 30 دی ماه به صورت حضوری ، ثبت نام خود را انجام دهند. پیش بینی می شود زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در سال های آتی نیز به همین منوال باشد. اما باز هم داوطلبان می توانند با عضویت در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی از آخرین اخبار مربوط به این فرآیند مطلع شوند.

داوطلبان جهت ثبت نام در رشته های بدون کنکور نیمسال تحصیلی مهر ماه می بایست بسته به کد رشته محل های انتخابی و گروه آزمایشی آن ها ، یک یا چند کارت اعتباری خریداری کنند. در واقع از این طریق هزینه ثبت نام بدون کنکور آزاد را پرداخت می نمایند تا اجازه ورود به سامانه ثبت نام و انتخاب رشته را داشته باشند.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما ساری 98 – 99

دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور آزاد علاوه بر دارا بودن تمام کد رشته محل های ارائه شده در دوره های کاردانی و کارشناسی ، حاوی جزئیات مربوط به ثبت نام و انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه آزاد می باشد. یکی از پیش نیازهای این فرآیند ، داشتن شرایط لازم برای نام نویسی در دانشگاه آزاد است که در جدول زیر قابل مشاهده می باشد.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 98 – 99
داوطلبی که قصد ثبت نام در نیمسال تحصیلی مهر ماه را دارد باید تا روز 31 شهریور ماه فارغ التحصیل شود.
دارندگان مدرک دیپلم شاخه کاردانی ، فنی و حرفه ای و یا هنرستان نظام قدیم قصد ثبت نام در دوره کاردانی پیوسته را دارند ، باید توجه داشته باشند که مدرک تحصیلی آن ها با رشته انتخابی در دانشگاه ، مطابقت داشته باشد.
دارا بودن مدرک کاردانی جهت ثبت نام در دوره کارشناسی ناپیوسته ، الزامی است.
ثبت نام دارندگان مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی ، در دوره های کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته امکان پذیر است.
حداکثر تعداد انتخاب های مجازی که هر داوطلب می تواند جهت ثبت نام در دوره های کاردانی پیوسته یا کارشناسی ناپیوسته داشته باشد ، یک کد رشته در 20 کد محل است.
تعداد انتخاب های مجاز هر داوطلب جهت ثبت نام در دوره های کاردانی ناپیوسته یا کارشناسی پیوسته ، 20 کد رشته محل می باشد.
داوطلبان آقا ، برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد نباید از لحاظ نظام وظیفه مشکلی داشته باشند.

علاوه بر موارد فوق ، بد نیست بدانید داوطلبانی که سابقه تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته را دارند اما موفق به پایان این دوره نشده و با اخذ مدرک کاردانی از ادامه تحصیل انصراف داده اند ، می توانند به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته بپردازند اما به شرطی که کارت پایان خدمت یا معافیت ، داشته باشند. هم چنین امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته نیز برای افرادی با این شرایط وجود دارد ، اگر از لحاظ خدمت سربازی مشکلی نداشته باشند.

مدارک ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد واحد سما ساری 98 – 99

ثبت نام بدون کنکور آزاد نیز مانند هر فرآیند ثبت نام دیگری نیاز به ارائه برخی مدارک دارد. از جمله مدارک ثبت نام آزاد بدون کنکور می توان به شناسنامه ، کارت ملی ، مدارک تحصیلی مورد نیاز و یک قطعه عکس پرسنلی 3*4 یا 4*6 اشاره کرد. به جز عکس پرسنلی ، باقی مدارک نیازی به بارگذاری در سامانه ثبت نام  و انتخاب رشته بدون کنکور آزاد ندارند و تنها درج اطلاعات لازم آن ها در سامانه مذکور کفایت می کند.

عکسی که داوطلب به هنگام نام نویسی در سامانه مربوطه بارگذاری می نماید باید دارای برخی از ویژگی ها باشد که در ادامه آن ها را بیان می کنیم.

  • تمام رخ و دارای پس زمینه سفید
  • متعلق به سال جاری داوطلب
  • فرمت JPG
  • دارای ابعاد حداقل 200×300 و حداکثر 300×400
  • حجمی کمتر از 70 کیلوبایت
  • فاقد حاشیه زائد و هر گونه اثر مهر ، منگنه و …

داوطلبان هنگام ثبت نام در دوره کارشناسی ناپیوسته باید مدرک فارغ التحصیلی و تاییدیه مدرک کاردانی خود را به دانشگاه ارائه دهند. پس از کسب قبولی در این مقطع باید لیست ریزنمرات خود را نیز به دانشگاه تحویل دهند که برای این امر حداکثر 2 ماه مهلت خواهند داشت.

شهریه دانشگاه آزاد واحد سما ساری 98 – 99

شهریه دانشگاه آزاد از دو قسمت ثابت و متغیر تشکیل شده است که بخش ثابت آن ، معمولا تا پایان دوره تحصیل هر دانشجو بدون تغییر می ماند و علت تفاوت میزان شهریه هر ترم با ترم های دیگر در قسمت متغیر شهریه دانشگاه آزاد نهفته است. چرا که تعداد واحدهایی که هر فرد در یک ترم اخذ می کند و نوع آن ها ، تماما یکسان و مشابه نیستند. به عنوان مثال ممکن است دروس عملی یک ترم بیشتر باشد و ترم بعد عمده واحدهای اخذ شده به دروس پایه اختصاص یابد. طبیعی است که میزان شهریه این دو نوع واحد ، با هم متفاوت است.

به طور کلی نمی توان مبلغ مشخصی برای دانشگاه آزاد تعیین کرد ؛ اما لازم به ذکر است که میزان شهریه این دانشگاه با شروع هر سال تحصیلی حدود 10 الی 15 درصد افزایش می یابد. حدود تقریبی میزان شهریه دانشگاه آزاد در رشته های علوم پایه و انسانی و رشته های فنی مهندسی را در جدول زیر مشاهده می کنید.

شهریه هر ترم تحصیلی دانشگاه آزاد 98 – 99
رشته های علوم پایه و انسانی
حدود 1 میلیون و 450 هزار تومان تا 2 میلیون و 300 هزار تومان
رشته های فنی مهندسی
حدود 1 میلیون و 750 هزار تومان تا 2 میلیون و 900 هزار تومان

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما ساری 98 – 99

تمامی داوطلبان جهت ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد ، ابتدا می بایست دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته دوره های کاردانی و کارشناسی را مطالعه کرده و با آگاهی از رشته های بدون کنکور آزاد نسبت به انتخاب کد رشته محل خود اقدام نمایند.

لیست رشته های ارائه شده در دانشگاه آزاد واحد سما ساری در نیمسال اول 98
رشته های کاردانی پیوسته
مدیریت خانواده – مدیریت خانوادهنقشه کشی معماری – معماری
حسابدارینقشه برداری – نقشه برداری
امور اداریتاسیسات – تبرید
تربیت بدنیمکانیک خودرو – مکانیک خودرو
الکترونیک – الکترونیک عمومیتاسیسات – تهویه مطبوع
الکتروتکنیک – برق صنعتیصنایع فلزی – جوشکاری
الکتروتکنیک – تاسیسات الکتریکینرم افزار کامپیوتر
ساختمان – کارهای عمومی ساختمانگرافیک – گرافیک


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره