خانه دانشگاه آزاد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما ورامین

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما ورامین

ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد 98 - 99
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 98 – 99
هر ساله رشته های زیادی به صورت بدون کنکور ، در دانشگاه های مختلفی ارائه می شوند. یکی از این دانشگاه ها ، دانشگاه آزاد است. می توان گفت پس از اعلام نتایج کنکور که وضعیت مجاز یا غیر مجاز بودن داوطلبان نسبت به انتخاب رشته مشخص می شود ، تقریبا تمامی شرکت کنندگان این آزمون سراسری ، می توانند به ثبت نام بدون کنکور و انتخاب رشته آن ، بپردازند.

تمامی علاقه مندان به ثبت نام کنکور آزاد ، می توانند نسبت به انتخاب رشته های با آزمون و بدون آزمون این دانشگاه اقدام کنند. لازم به ذکر است انتخاب رشته بدون کنکور آزاد در چهار دوره کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته امکان پذیر است. دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته هر کدام از این دوره ها به صورت جداگانه و از سایت رسمی دانشگاه آزاد منتشر می شود و داوطلبان پیش از هرگونه اقدام جهت ثبت نام ، بسته به شرایط خود ، موظف به مطالعه دقیق آن ها می باشند.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی و از طریق سایت رسمی دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد.

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما ورامین 98 – 99

معمولا ثبت نام بدون کنکور آزاد ، در دو نیمسال تحصیلی مهر ماه و بهمن ماه صورت می گیرد. لازم به ذکر است که ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه های آزاد بدون آزمون در هر نیمسال تحصیلی ، به صورت همزمان انجام می شود. بنابراین داوطلبان باید در موعد مقرر به سایت رسمی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org مراجعه کرده و لیست انتخابی خود را در سایت انتخاب رشته کنکور آزاد به ثبت برسانند. جدول زیر زمان ثبت نام بدون کنکور آزاد را در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه را نشان می دهد.

زمانبندی ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد
نیمسال تحصیلی اول (مهر ماه)نیمسال تحصیلی دوم (بهمن ماه)
27 اسفند ماه 97 لغایت 20 شهریور ماه 98اواخر دی ماه لغایت اواسط بهمن ماه

متقاضیان باید دقت داشته باشند که قبل از اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد ، باید هزینه ثبت نام بدون کنکور آزاد را پرداخت نمایند. میزان هزینه ثبت نام هر نیمسال تحصیلی ، در دفترچه مربوط به آن تعیین می شود.

لازم به ذکر است که ثبت نام در رشته های بدون کنکور آزاد بهمن ، همزمان با ثبت نام ترم مهر ماه ، صورت نمی گیرد. علاقه مندان به تحصیل از نیمسال دوم تحصیلی باید به دفترچه مربوط به این ترم ، مراجعه کرده و کد رشته محل های انتخابی خود را استخراج نمایند. داوطلبان می توانند در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی عضو شده و به محض انتشار دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور آزاد ، نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما ورامین 98 – 99

تمامی شرایطی که داوطلبان جهت ثبت نام بدون آزمون ، در دانشگاه آزاد باید داشته باشند ، داخل دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بیان شده است. اما جهت دسترسی آسان شما عزیزان ، آن ها را جمع آوری کرده و در این قسمت ، شرح می دهیم.

  1. متقاضیانی که تا 31 شهریور ماه ، از تحصیل فارغ شوند ، می توانند به ثبت نام رشته های بدون کنکور بپردازند.
  2. افرادی با مدرک دیپلم شاخه کاردانش ، فنی و حرفه ای و یا هنرستان نظام قدیم ، مجاز به نام نویسی و انتخاب رشته در مقطع کاردانی پیوسته می باشند.
  3. افرادی که قصد دارند ، در رشته های مقطع کاردانی پیوسته ، به تحصیل بپردازند ، باید رشته تحصیلی شان با مدرکی که از دوره مدرسه اخذ می نمایند ، مطابقت داشته باشد.
  4. ثبت نام در دوره کارشناسی ناپیوسته ، با داشتن مدرک کاردانی امکان پذیر است و محدودیتی مبنی بر همخوانی رشته کاردانی با رشته انتخابی وجود ندارد.
  5. داوطلبانی که قصد نام نویسی در دوره های کاردانی ناپیوسته و یا کارشناسی پیوسته را دارند ، باید مدارک دیپلم نظام قدیم یا جدید ، پیش دانشگاهی و یا کاردانی را داشته باشند.
  6. ثبت نام در مقطع کاردانی ناپیوسته یا کارشناسی پیوسته برای دارندگان مدرک دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام جدید که مدرک پیش دانشگاهی را ندارند ، امکان پذیر نیست.
  7. حداکثر تعداد انتخاب داوطلبان ، جهت ثبت نام در دوره های کاردانی پیوسته یا کارشناسی ناپیوسته ، یک رشته در 20 کد محل ، می باشد.
  8. داوطلبانی که قصد ثبت نام در مقطع کاردانی ناپیوسته یا کارشناسی پیوسته را دارند ، می توانند حداکثر 20 کد رشته محل را انتخاب نمایند.
  9. داوطلبان آقا ، به هنگام ثبت نام نباید از لحاط نظام وظیفه ، مشکلی داشته باشند.
  10. داوطلبانی که زمانی ، در دوره کارشناسی پیوسته مشغول به تحصیل بوده اما به هر دلیلی از ادامه تحصیل استعفا داده و به اخذ مدرک کاردانی اکتفا نموده اند ، در صورتی که از لحاظ خدمت سربازی مشکلی نداشته باشند ، می توانند در مقطع کارشناسی ناپیوسته به ادامه تحصیل بپردازند. همین افراد ، اگر کارت معافیت و یا پایان خدمت داشته باشند ، می توانند در مقطع کارشناسی پیوسته ، ادامه تحصیل دهند.

مدارک ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد واحد سما ورامین 98 – 99

ثبت نام در رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد نیز ، نیاز به ثبت اطلاعات هویتی و ارائه برخی مدارک دارد. موارد زیر نمونه ای از اطلاعات هویتی لازم ، جهت ثبت نام داوطلبان می باشند.

  • شماره شناسنامه
  • تاریخ تولد
  • اطلاعات مربوط به آخرین مدرک تحصیلی
  • معدل

جهت وارد کردن اطلاعاتی مانند موارد بالا ، بهتر است مدارک مربوط به هر کدام ، در دسترستان باشند تا در حین ثبت نام ، دچار اشتباه نشوید. یکی از مدارک ثبت نام آزاد بدون کنکور که باید در سامانه نام نویسی ، بارگذاری شود ، فایل اسکن شده عکسی با شرایط زیر است که باید:

  • دارای اندازه 3*4 یا 4*6 باشد.
  • فرمت JPG داشته باشد.
  • پس زمینه سفید داشته و تمام رخ باشد.
  • حداقل دارای 70 کیلوبایت حجم باشد.
  • ابعادی بین 200×300 تا 300×400 داشته باشد.
  • عاری از هرگونه اثر مهر ، منگنه و … باشد.
  • بدون حاشیه زائد باشد.

ارائه مدرکی مبنی بر فارغ التحصیلی و تاییدیه مدرک کاردانی ، برای داوطلبانی که قصد ثبت نام در دوره کارشناسی ناپیوسته را دارند ، الزامی است. هم چنین پس از قبولی ، دو ماه به این افراد فرصت داده می شود تا لیست ریزنمرات مقطع کاردانی خود را به دانشگاه ، تحویل دهند.

شهریه دانشگاه آزاد واحد سما ورامین 98 – 99

به طور کلی ، شهریه آزاد متشکل از دو قسمت ثابت و متغیر است که قسمت ثابت آن برای تمام دانشجویان هم ورودی ، یکسان بوده و معمولا تا پایان دوره تحصیل آن ها تغییر نمی کند. آن چه که باعث تفاوت میزان شهریه این دانشگاه در هر ترم و برای هر دانشجو می شود ، قسمت متغیر آن است.

مبلغ شهریه متغیر دانشگاه آزاد برای هر دانشجو ، با توجه به نوع رشته ، تعداد واحدهای اخذ شده در هر ترم و نوع آن ها (نظری ، عملی ، عمومی و …) در نظر گرفته می شود. از همین رو در طول دوره تحصیل ، شهریه هر ترم دانشجویان با ترم قبل ، کمی متفاوت تر خواهد بود.

همان طور که اشاره کردیم ، شهریه ثابت ، تا زمانی که تحصیل دانشجو به اتمام نرسد ، تغییر نمی کند اما با شروع هر سال تحصیلی و برای دانشجویان جدیدالورود به اندازه 10 تا 15 درصد ، افزایش می یابد. شهریه متغیر نیز علاوه بر عوامل مذکور ، با شروع هر سال تحصیلی مشمول افزایش درصدی می گردد.

میانگین شهریه دانشگاه آزاد ، در هر ترم ، به شرح زیر است:

  • رشته های علوم پایه و انسانی: 1 میلیون و 450 هزار تومان الی 2 میلیون و 300 هزار تومان
  • رشته های فنی مهندسی: 1 میلیون و 750 هزار تومان الی 2 میلیون و 900 هزار تومان

لازم به ذکر است که میزان شهریه این دانشگاه ، برای مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ، چندان تفاوتی ندارد. تنها وجه تمایز این دو مقطع ، طول دوره تحصیل آن ها می باشد که دوره کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته ، 2 سال و کارشناسی ناپیوسته 4 سال به طول می انجامد.

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما ورامین 98 – 99

تمامی لیست رشته های بدون کنکور آزاد که برای دوره های کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته ارائه می شوند ، در دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته این دانشگاه وجود دارند. اما جهت سهولت دسترسی شما داوطلبان گرامی ، لیست رشته هایی که در این واحد دانشگاهی ارائه شده است را در قابل جدول بیان می کنیم.

لیست رشته های ارائه شده در دانشگاه آزاد واحد سما ورامین در نیمسال اول 98
رشته های کاردانی پیوسته
حسابداریمکانیک خودرو – مکانیک خودرو
تربیت بدنینرم افزار کامپیوتر
الکترونیک – الکترونیک عمومیگرافیک – گرافیک
الکتروتکنیک – برق صنعتیهنرهای تجسمی – نقاشی
نقشه کشی معماری – معماریطراحی و دوخت – طراحی و دوخت


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره