خانه علمی کاربردی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی لاهیجان 1401

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی لاهیجان 1401

راهنمای نام نویسی بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی واحد لاهیجان 1401
ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی واحد لاهیجان 1401

هر ساله دانشگاه های علمی کاربردی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو جذب می کنند. تمام رشته های این دانشگاه بدون کنکور می باشد و تنها بر اساس علاقه خود می توانید در هر دو نیمسال تحصیلی اول و دوم در مهلت تعیین شده برای زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1401 نام نویسی کنید. در واقع، علاقه مندان واجد شرایط ثبت نام علمی کاربردی بدون توجه به عنوان دیپلم خود می توانند بر اساس علاقه خود از لیست رشته های بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی انتخاب رشته نمایند. از آنجایی که فرآیند ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در سال 1401 به شکل آنلاین انجام می شود، از این رو نام نویسی این دانشگاه با مراجعه به سایت سازمان سنجش انجام می گیرد.

داوطلبان ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی می بایست در زمان مقرر به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی واحد لاهیجان 1401

همان گونه که قبلا به آن اشاره شد، دانشگاه علمی کاربردی در دو نیمسال مهر و بهمن ماه برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور دانشجو می پذیرد. علاقه مندان ثبت نام در این دانشگاه بر اساس جدول زمان بندی که در ادامه آمده است، می توانند نسبت به نام نویسی اقدام نمایند.

زمان ثبت نام مهر ماه

داوطلبانی که تمایل به نام نویسی در رشته های بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی ترم اول هستند، بر اساس معدل مقطع کاردانی یا مقطع متوسطه خویش می توانند در مهلت مشخص شده که در جدول زیر قابل مشاهده می باشد،به سایت مربوطه مراجعه و ثبت نام کنند.

زمانبندی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی واحد لاهیجان مهر ماه 1401
مقطعمهلت اولیه ثبت نامتمدید مهلتمهلت مجدد
کاردانی31 خرداد تا 7 تیر ماه7 تیر تا 14 تیر ماه1 تا 4 شهریور

و

4 تا 8 شهریور

کارشناسی ناپیوسته14 تیر تا 21 تیر ماه21 تیر تا 26 تیر ماه

زمان ثبت نام بهمن ماه

بر اساس توضیحات ذکر شده، این دسته از داوطلبان می توانند در نیمسال تحصیلی دوم این دانشگاه نیز نام نویسی کنند. هرچند زمان دقیق آن هنوز اعلام نشده است ولی سال پیش این پروسه اواخر دی ماه انجام گرفته است. علاوه بر این، متقاضیان برای اطلاع از مهلت تعیین شده ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی، می توانند در کانال تلگرام بدون آزمون ایران مشاوره، عضو شوند.

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی واحد لاهیجان 1401

متقاضیان جهت نام نویسی در این دانشگاه باید مراحلی را طی کنند که در این قسمت جزئیات هر نیمسال تحصیلی به طور جداگانه توضیح داده می شود.

نحوه ثبت نام نیمسال اول

ثبت نام ترم مهرماه دانشگاه علمی کاربردی به شکل آنلاین و با مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی امکان پذیر است. علاقه مندان می توانند با طی کردن مراحل گفته شده و با توجه به راهنمای تصویری زیر، پروسه نام نویسی خود را تکمیل کنند.

  • بعد از مراجعه به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org از منوی سمت راست بر روی گزینه ” جامع علمی کاربردی” بفشارید.

مرحله اول ثبت نام علمی کاربردی 1401

  • پس از آن در این بخش روی لینک فعال “ثبت نام پذیرش دوره (کاردانی ناپیوسته / کارشناسی ناپیوسته) فنی و حرفه ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی مهر ماه سال تحصیلی 1401 “ کلیک نمایید.

مرحله دوم ثبت نام علمی کاربردی 1401

  • حال می توانید با کلیک بر روی گزینه “خرید کارت اعتباری” هزینه ثبت نام را پرداخت کنید.

مرحله سوم ثبت نام علمی کاربردی 1401

  • در این قسمت بایستی کلید عبارت “سریال ثبت نام پذیرش دوره مهندسی و کارشناسی حرفه ای ناپیوسته دانشگاه جامع علمی کاربردی مهر ماه سال 1401” را فعال کرده و گزینه “تایید و ادامه” را بزنید.

مرحله چهارم ثبت نام علمی کاربردی 1401

  • در کادرهای مربوطه اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید و دوباره گزینه “تایید و ادامه” را بفشارید.

مرحله پنجم ثبت نام علمی کاربردی 1401

  • بعد از فعال کردن تیک عبارت “ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام.” عبارت “ادامه روند پرداخت” را انتخاب کنید.

مرحله ششم ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1401

  • در این صفحه اطلاعات کارت بانکی خویش را وارد کرده و گزینه “پرداخت” را بزنید.

مرحله هفتم ثبت نام علمی کاربردی 1401

  • در ادامه باید دوباره به مرحله سوم برگشته و گزینه “تایید و ادامه _ گام بعدی” را انتخاب کرد.

مرحلع هشتم ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

  • حال شماره سریال ثبت نام خریداری شده را در کادر مربوط به آن وارد کرده و بر روی عبارت “ورود به سیستم” را کلیک کنید.

مرحله نهم ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1401

در پایان می توانید فرم نام نویسی خود را با ورود اطلاعات فردی، اطلاعات تحصیلی و کد رشته محل های موردنظر کامل کنید. باید در پایان شماره پرونده 6 رقمی و کد پیگیری ثبت نام 16 رقمی صادر شده توسط سیستم را یادداشت کرده و نزد خود حفظ نمایید.

لازم به ذکر است که، ثبت نام هر دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته نیمسال اول به شکل فوق انجام می گیرد و از لحاظ مراحل مختلف تفاوتی با هم ندارد.

نحوه ثبت نام نیمسال دوم

بر اساس ادوار گذشته امکان دارد نام نویسی ترم بهمن ماه این دانشگاه به شکل حضوری انجام گیرد، ولی اگر ثبت نام نیمسال دوم هم به صورت آنلاین صورت پذیرد، مراحل آن از طریق سایت سازمان سنجش و مشابه نیمسال اول خواهد بود با این تفاوت که ضروری است در مرحله دوم روی لینک مربوط به ثبت نام بهمن ماه کلیک گردد.

شرایط ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی واحد لاهیجان 1401

همانگونه که اشاره شد، اگر متقاضیان دارای مدرک دیپلم در هر رشته ای باشند، می توانند در مقطع کاردانی این دانشگاه ثبت کنند. البته نام نویسی این دانشگاه ها هم نیازمند مستلزم رعایت شرایط عمومی و اختصاصی ذیل است.

شرایط عمومی

  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان مطرح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • عمل به احکام اسلامی (اقلیت های دینی ملزم به اجرای این بند نیستند در صورتی که به شکل علنی به نقص آن نپردازند.)
  • نداشتن عناد با نظام جمهوری اسلامی
  • عدم سابقه عضویت در ساواک، گروه های فراماسونری و عدم احراز فساد اخلاقی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • نداشتن اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی در زمان تحصیل و در هنگام اشتغال

شرایط اختصاصی مقطع کاردانی

  • داشتن دیپلم سه ساله نظام جدید (نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش) یا دیپلم سه ساله نظام ترمی / سالی واحدی (نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش) و یا دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه (چهارساله یا شش ساله نظری و فنی و حرفه ای)
  • دارا بودن شرایط دیگر اعلام شده توسط هر یک از مراکز آموزشی زیر نظر دانشگاه جامع علمی کاربردی
  • داشتن توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی
  • داشتن شرایط نظام وظیفه برای آقایان

شرایط اختصاصی مقطع کارشناسی ناپیوسته

  • داشتن مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته و یا معادل آن، از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش جهت شرکت در دوره کارشناسی ناپیوسته (مدرک داخلی تمامی مراکز و موسسه ها، قابل قبول نیست و مدرک معادل محسوب نمی شود. علاه بر این، تنها افرادی که تا پایان شهریور ماه سال پذیرش (برای ورودی مهر) و تا پایان بهمن ماه سال پذیرش (برای ورودی بهمن) مدرک تحصیلی خود را اخذ کنند، اجازه ثبت نام دارند.)
  • داوطلبان سهمیه آزاد می توانند بر اساس ضوابط، بی توجه به عنوان مدرک کاردانی خود و با توجه به رشته مورد علاقه خود، برای نام نویسی و انتخاب رشته اقدام کنند. (افرادی که در رشته متفاوتی از مدرک کاردانی خود نام نویسی می نمایند، ضروری است کلیه دروس پیشنیاز و یا جبرانی رشته ای که در آن مورد پذیرش قرار گرفته اند را با توجه به گروه آموزشی مربوط و بر اساس سر فصل مصوب بگذرانند.)
  • دانشجویان مقطع کاردانی باید در صورت پذیرش، در زمان نام نویسی، فارغ التحصیل شده باشند و مدرک مربوطه را به مراکز آموزشی مورد نظر ارائه کنند.
  • دارا بودن سایر شرایط اختصاصی اعلام شده توسط هر کدام از مراکز آموزشی زیر نظر دانشگاه جامع علمی کاربردی
  • داشتن کارت معافیت یا پایان خدمت برای داوطلبان آقا

مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی واحد لاهیجان 1401

به منظور نام نویسی در دانشگاه علمی کاربردی متقاضیان بایستی مدارکی را زمان ثبت نام حضوری ارائه کنند. اگرچه برای ثبت نام در مرحله اینترنتی هم درج برخی از اطلاعات فردی و تحصیلی الزام می باشد که در ادامه این موارد به طور کامل توضیح داده شده است.

مدارک ثبت نام اینترنتی

در این مرحله بارگذاری اسکن همه اطلاعات لازم نیست، ولی ضروری است موارد خواسته شده را در سایت سازمان سنجش در زمان نام نویسی اینترنتی وارد کنید.

  • اطلاعات شناسنامه ای از قبیل: نام و نام خانوادگی، شماره و سریال شناسنامه و تاریخ تولد
  • مشخصات فردی شامل: کد ملی، مذهب، ملیت، وضعیت جسمانی، شماره تلفن همراه و ثابت، اسکن عکس 4×3 و مشخص نمودن وضعیت نظام وظیفه برای آقایان
  • اطلاعات تحصیلی همچون: عنوان مدرک، معدل کتبی، تاریخ فارغ التحصیلی مقطع دیپلم یا کاردانی

مدارک ثبت نام حضوری

داوطلبان در هنگام مراجعه جهت ثبت نام حضوری هم باید مدارکی را ارائه دهند که لازم است موارد خواسته شده به دانشگاه تحویل داده شوند. هرچند در بعضی از موارد برای مقاطع کاردانی با کارشناسی ناپیوسته یکسان نباشد که در ادامه آمده است.

  • 6 قطعه عکس 4×3 (تمام رخ مربوط به سال جاری)
  • اصل کارت ملی
  • اصل شناسنامه
  • کارت پایان خدمت یا معافیت مشمولان نظام وظیفه
  • اصل گواهی اشتغال به کار
  • اصل فرم تاییدیه معدل (برای فارغ‌التحصیلانی که گواهینامه پایان تحصیلات برای آن ها صادر نشده است.)
  • اصل مدرک دیپلم متوسطه نظری، فنی حرفه ای و کاردانش یا دیپلم 4 ساله نظام قدیم (برای داوطلبان کارشناسی شامل اصل یا گواهی موقت مدرک کاردانی است.)
  • پرینت صفحه اول دفترچه بیمه

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی واحد لاهیجان 1401

آگاهی از رشته های ارائه شده در واحدهای این دانشگاه، یکی از مهم ترین مواردی است که قبل از نام نویسی بدون آزمون باید به آن توجه داشت، از این رو، در ادامه لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی در مقاطع مختلف به صورت جداگانه آمده است. بدیهی می باشد که بلافاصله پس از انتشار دفترچه نیمسال دوم، رشته های ترم بهمن ماه هم در این بخش قرار خواهد گرفت.

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی واحد لاهیجان مهر ماه 1401
مقطع کاردانی ناپیوسته
کاردانی فنی گیاه پزشکیکاردانی فنی آب و خاک – انتقال و توزیع آب کشاورزیکاردانی فنی آب و خاک – عمران اراضی کشاورزی
کاردانی فنی باغبانی – تولیدات گلخانه ایکاردانی فنی باغبانی – گل و گیاهان زینتیکاردانی فنی باغبانی – گیاهان دارویی و معطر
کاردانی حرفه ای بهداشت یاری دامپزشکیکاردانی فنی شیلات – تکثیر و پرورش ماهیان گرمآبیکاردانی فنی منابع طبیعی – حفاظت و حمایت منابع طبیعی
کارشناسی ناپیوسته
مهندسی فناوری گیاه پزشکی – مدیریت تلفیقی آفاتکارشناسی حرفه ای معماری – طراحی محیط داخلیمهندسی فناوری اطلاعات – فناوری اطلاعات
مهندسی فناوری شیلات – تکثیر و پرورش آبزیانمهندسی فناوری شیلات – تکثیر و پرورش آبزیانکارشناسی حرفه ای حسابداری – حسابداری مالی
مهندسی فناوری مکانیزاسیون کشاورزی – مکانیزاسیون زراعی و باغی

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی واحد لاهیجان 1401

بررسی دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی می تواند جزئیات رشته های موجود مثل ظرفیت پذیرش آن ها و اطلاعات بیشتری درباره شرایط اختصاصی مراکز مختلف آموزشی را در اختیار علاقه مندان قرار دهد و به این افراد کمک کند. بنابراین، با استفاده از لینک دانلود هر دفترچه در جدول های زیر می توانید آن ها را دریافت و مطالعه نمایید. اگرچه دفترچه نیمسال دوم هنوز منتشر نشده است، ولی لینک دانلود دفترچه آن بلافاصله بعد از انتشار فعال می شود.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی واحد لاهیجان 1401
 مهر ماه
دانلود دفترچه ثبت نام کاردانی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی مهر 1401

(جهت دریافت فایل مورد نظر بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.)

دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی مهر 1401

(جهت دریافت فایل، روی لینک مربوطه کلیک نمایید.)

بهمن ماه
دانلود دفترچه ثبت نام کاردانی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی بهمن 1401

(به محض انتشار، لینک فوق فعال خواهد شد.)

دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی بهمن 1401

(به محض انتشار، لینک فوق فعال خواهد شد.)

افرادی که در رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی نام نویسی کرده باشند، می توانند به شکل آنلاین در مهلت مشخص شده از طریق سایت سازمان سنجش، نتایج بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1401 را مشاهده نموده و اگر اسامی آن ها در لیست پذیرش شده ها نباشد، می توانند در دوره تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی 1401، در صورت برگزاری، شرکت کنند.

 

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره