خانه دانشگاه آزاد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد دیر

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد دیر

ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد 98 - 99
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 98 – 99
پس از انتشار نتایج کنکور ، در کارنامه اولیه ، وضعیت مجاز شدن داوطلبان یا غیر مجاز بودن آن ها نسبت به انتخاب رشته های با آزمون و بدون آزمون مشخص می شود. می توان گفت تقریبا تمام شرکت کنندگان در آزمون سراسری ، مجاز به انتخاب رشته و ثبت نام بدون کنکور می شوند. به عنوان یکی از دانشگاه هایی که به صورت بدون آزمون ، دانشجو می پذیرد ، می توان به دانشگاه آزاد اشاره کرد.

افرادی می توانند در رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد ثبت نام کنند که به هر دلیلی ثبت نام کنکور آزاد را انجام نداده و یا مورد قبولی در رشته های با آزمون این دانشگاه واقع نشده اند. علاقه مندان می توانند در بازه زمانی مناسب و با مراجعه به سایت رسمی دانشگاه آزاد ، نسبت به انتخاب رشته در یکی از دوره های کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته بپردازند.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی و از سایت رسمی دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد.

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد دیر 98 – 99

نیمسال اول تحصیلی (مهر ماه)

داوطلبانی که قصد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در نیمسال اول تحصیلی را دارند ، از روز 27 اسفند ماه 97 لغایت 20 شهریور ماه 98 می توانند ، به ثبت لیست رشته های انتخابی خود بپردازند. داوطلبان در این بازه زمانی می توانند به سایت انتخاب رشته کنکور آزاد به نشانی azmoon.org مراجعه نموده و پس از ثبت نام ، به وارد کردن کد رشته محل های مورد نظر بپردازند.

نیمسال دوم تحصیلی (بهمن ماه)

زمان ثبت نام بدون کنکور آزاد برای نیمسال دوم تحصیلی معمولا از اواخر آبان ماه لغایت اواسط بهمن ماه صورت می گیرد. آن دسته از افرادی که به هر دلیلی قصد انتخاب رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن را دارند ، می توانند در این بازه زمانی به سایت رسمی دانشگاه آزاد مراجعه نمایند. اما باید لیست کامل رشته های این ترم تحصیلی را از دفترچه مخصوص بهمن ماه استخراج کرد.

داوطلبان دقت داشته باشند که جهت وارد شدن به سامانه انتخاب رشته ، لازم است ابتدا هزینه ثبت نام بدون کنکور آزاد پرداخت شود. مبلغ پرداختی دوره های بدون آزمون دانشگاه آزاد در دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته ، تعیین می شود. جهت آگاهی از زمان انتشار دفترچه دوره های مختلف در دو نیمسال تحصیلی ، می توانید در کانال تلگرام انتخاب رشته عضو شوید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد دیر 98 – 99

دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور آزاد حاوی تمام شرایط و ضوابطی است که جهت ثبت نام ، در دانشگاه های آزاد بدون کنکور لازم می باشد. اما جهت سهولت دسترسی شما عزیزان ، در این قسمت به شرح آن ها می پردازیم.

  • ثبت نام برای نیمسال تحصیلی اول ، تنها زمانی امکان پذیر است که فرد ، تا پایان شهریور ماه ، فارغ التحصیل شود.
  • امکان ثبت نام در مقطع کاردانی پیوسته ، فقط برای افرادی فراهم است که دارای دیپلم شاخه کاردانش ، فنی و حرفه ای و یا هنرستان نظام قدیم ، باشند.
  • علاقه مندان تحصیل در دوره کاردانی پیوسته ، باید توجه داشته باشند که رشته انتخابی آن ها ، با مدرک تحصیلی دوره مدرسه شان ، همخوانی داشته باشد.
  • جهت ثبت نام در دوره کارشناسی ناپیوسته ، نیازی به تجانس رشته انتخابی با مدرک کاردانی نمی باشد اما داشتن کاردانی ، الزامی است.
  • ثبت نام در دوره های کاردانی ناپیوسته یا کارشناسی پیوسته ، مشروط بر داشتن دیپلم نظام قدیم ، جدید ، پیش دانشگاهی و یا کاردانی می باشد.
  • دارندگان مدرک دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام جدید که مدرک پیش دانشگاهی ندارند ، حق ثبت نام در رشته های مقطع کاردانی ناپیوسته یا کارشناسی پیوسته را نخواهند داشت.
  • برای داوطلبان آقا ، نباید از لحاظ نظام وظیفه ، مشکلی وجود داشته باشد.
  • آن دسته از افرادی که زمانی ، مشغول به تحصیل در دوره کارشناسی پیوسته بوده اما به هر دلیلی امکان ادامه تحصیل نداشته و به اخذ مدرک کاردانی اکتفا نموده اند ، می توانند به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته بپردازند اما مشروط بر این که مشکلی از لحاظ خدمت سربازی نداشته باشند. این افراد در صورت داشتن کارت معافیت و یا پایان خدمت ، نیز می توانند در مقطع کارشناسی پیوسته به تحصیل بپردازند.
  • حداکثر تعداد انتخاب رشته ها ، برای داوطلبان دوره های کاردانی پیوسته و یا کارشناسی ناپیوسته ، یک رشته در 20 کد محل مختلف می باشد.
  • حداکثر انتخاب های علاقه مندان به رشته های مقطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته ، 20 کد رشته محل می باشد.

مدارک ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد واحد دیر 98 – 99

داوطلبی که قصد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را دارد ، باید فایل اسکن شده عکس پرسنلی خود را آماده کرده و به هنگام نام نویسی در قسمت خواسته شده ، بارگذاری کند. پیش از بارگذاری عکس ، موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  • 3*4 یا 4*6 باشد.
  • دارای فرمت JPG باشد.
  • ترجیحا دارای پس زمینه سفید و تمام رخ باشد.
  • دارای حداکثر حجم 70 کیلوبایت باشد.
  • ابعادی مابین 200×300 و 300×400 داشته باشد.
  • هیچ گونه اثر مهر ، منگنه و … بر روی آن موجود نباشد.
  • حاشیه زائد نداشته باشد.

به هنگام ثبت نام ، اطلاعات هویتی داوطلب نیز مورد تقاضا قرار می گیرند اما نیاز به بارگذاری آن ها نیست. بنابراین بهتر است پیش از آغاز نام نویسی ، تمامی مدارک ثبت نام آزاد بدون کنکور را در کنار خود آماده کرده تا از اتلاف وقت و یا بروز اشتباه جلوگیری شود.

داوطلبانی که قصد ثبت نام در دوره کارشناسی ناپیوسته را دارند ، دقت داشته باشند که در صورت قبولی ، می بایست گواهی فارغ التحصیلی و تاییدیه مدرک کاردانی خود را به دانشگاه ارائه کنند. همچنین حداکثر تا 2 ماه مهلت دارند که ریزنمرات مقطع کاردانی خود را آماده کرده و در اختیار دانشگاه قرار دهند.

شهریه دانشگاه آزاد واحد دیر 98 – 99

یکی از سوالاتی که همواره برای متقاضیان ثبت نام در دانشگاه آزاد مطرح است ، میزان شهریه آزاد می باشد. قبل از بیان مبلغ دقیق شهریه هر ترم دانشگاه آزاد ، لازم است بدانید که میزان آن ، به دو قسمت ثابت و متغیر ، تقسیم می شود. شهریه ثابت ، از آغاز دوره تحصیل هر دانشجو تا پایان مدت زمان آن ، ثابت بوده و دچار افزایش یا کاهش نخواهد شد. اما شهریه متغیر ، به هزینه ای گفته می شود که به ازای هر واحد درسی و نوع آن ، برای رشته های مختلف ، متفاوت است. میزان شهریه متغیر در طی دوره تحصیل می تواند کم یا زیاد شود. اما علاوه بر نوسان شهریه ها ، لازم است بدانید که با شروع هر سال تحصیلی حدود 10 الی 15 درصد به مبلغ شهریه سال قبل ، افزوده می شود.

به طور کلی میزان شهریه دوره کاردانی با کارشناسی ، چندان تفاوتی با یکدیگر نداشته و تنها در طول دوره تحصیل است که با هم فرق دارند. دوره های کاردانی ، چه پیوسته و چه ناپیوسته ، دو سال و دوره های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ، به ترتیب ، چهار و دو سال به طول می انجامند.

میانگین شهریه دانشگاه آزاد در هر ترم

  • رشته های علوم پایه و انسانی: 1 میلیون و 450 هزار تومان الی 2 میلیون و 300 هزار تومان
  • رشته های فنی مهندسی: 1 میلیون و 750 هزار تومان الی 2 میلیون و 900 هزار تومان

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد دیر 98 – 99

داوطلبانی که قصد دارند از لیست رشته های بدون کنکور آزاد به طور کامل مطلع شوند ، می توانند از دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته این دانشگاه ، استفاده نمایند. اما توجه داشته باشید که هر یک از دوره های کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته دارای دفترچه های مجزا می باشند. از همین رو می توانید جهت آگاهی از رشته های ارائه شده تمام دوره ها توسط این واحد دانشگاهی ، به جدول زیر مراجعه نمایید.

لیست رشته های ارائه شده در دانشگاه آزاد واحد دیر در نیمسال اول 98
رشته های کاردانی پیوسته
حسابدارینقشه کشی معماری – معماری
الکتروتکنیک – برق صنعتینرم افزار کامپیوتر
رشته های کاردانی ناپیوسته
کاردانی حسابداریکاردانی فنی برق
کاردانی علوم ورزشینرم افزار کامپیوتر
معماری
رشته های کارشناسی پیوسته
حقوق
رشته های کارشناسی ناپیوسته
کارشناسی حرفه ای حقوق – حقوق ثبتیایمنی صنعتی و محیط کار
حسابداریمهندسی نرم افزار کامپیوتر
مهندسی تکنولوژی برق – قدرت


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره