خانه دانشگاه پیام نور ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد جیرفت

ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد جیرفت

ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه پیام نور واحد جیرفت 98 - 99
ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد جیرفت 98 – 99
دانشگاه پیام نور با هدف ایجاد بستر مناسب برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ، قسمت اعظم رشته های خود را در همه ی گروه های آموزشی علوم پایه ، علوم انسانی ، فنی مهندسی به صورت بدون کنکور ارائه می دهد تا از این طریق فارغ التحصیلان دوره متوسطه بتوانند بر اساس سوابق تحصیلی و به صورت بدون آزمون وارد دانشگاه شوند. رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور فقط در مقطع کارشناسی پیوسته ارائه می شود و دارا بودن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی ، یکی از شروط اصلی ثبت نام این دانشگاه می باشد. داوطلبان برای انتخاب رشته ای مغایر با نوع مدرک فارغ التحصیلی خود هیچ محدودیتی نخواهند داشت و می توانند در هر یک از رشته های ارائه شده ، ثبت نام دانشگاه پیام نور را انجام دهند.

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد جیرفت ، فقط در دوره کارشناسی پیوسته ارائه می شود.

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد جیرفت 98 – 99

ثبت نام نیمسال اول تحصیلی (مهر ماه)

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور برای ترم مهر ، از 27 اسفند 97 الی 28 شهریور 98 می باشد. داوطلبان می توانند در این بازه زمانی به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و پس از ثبت نام اینترنتی در سامانه مربوطه ، کد رشته های انتخابی خود را وارد سازند.

داوظلبان می توانند کد رشته محل های مورد نظر را از دفترچه مربوطه ، استخراج کرده و پس از بررسی دقیق و قطعی شدن تصمیم شان ، 100 رشته را جدا کرده و در سامانه انتخاب رشته بدون آزمون وارد کنند.

ثبت نام نیمسال دوم تحصیلی (بهمن ماه)

با توجه به این که معمولا امکان ثبت نام دانشگاه پیام نور در دو نیمسال مهر و بهمن برای داوطلبان وجود دارد ، پیش بینی می شود در سال جاری نیز این امکان فراهم باشد که افراد بتوانند به عنوان ورودی بهمن این دانشگاه ها ، به تحصیل بپردازند. زمان ثبت نام این ترم معمولا از اواخر دی ماه تا اواسط بهمن ماه به طول می انجامد.

آن دسته از افرادی که تمایل به تحصیل ، در این دانشگاه ها دارند می توانند با عضویت در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی از زمان دقیق ثبت نام و انتخاب رشته مطلع شوند.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد جیرفت 98 – 99

با وجود آنکه تحصیل در دانشگاه پیام نور به صورت بدون آزمون می باشد اما داوطلبان باید برای ورود به این دانشگاه دارای شرایط لازم باشند.از مهم ترین شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور که در دفترچه قید شده است به شرح زیر می باشد :

  1. دارا بودن مدرک دیپلم نظام آموزشی جدید
  2. دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی
  3. دارا بودن مدرک دیپلم نظام قدیم
  4. دارا بودن مدرک کاردانی
  5. داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم فنی حرفه ای یا کاردانش نظام قدیم می باشند ، در صورتی که دارای مدرک کاردانی یا پیش دانشگاهی باشند ، می توانند ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور را انجام دهند.

شرط لازم برای ثبت نام دانشگاه پیام نور ، دارا بودن یکی از مدارک فوق می باشد و داوطلبانی که فاقد این مدارک هستند ، مجاز به ثبت نام نمی باشند

مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد جیرفت 98 – 99

در سال گذشته ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور در ورودی بهمن ماه ، به صورت حضوری انجام گرفت بنابراین این احتمال وجود دارد که ثبت نام برای ورودی مهر ماه سال جاری نیز به صورت حضوری و از طریق مراجعه به واحد دانشگاهی مورد نظر انجام گیرد. چنانچه ثبت نام به صورت اینترنتی باشد ، داوطلبان باید به سایت sanjesh.org مراجعه نمایند ، سپس با تکمیل فرم تقاضانامه و وارد نمودن اطلاعات تحصیلی و شناسنامه ای خود نسبت به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ، اقدام نمایند. مدارک لازم جهت مراجعه حضوری عبارتند از :

  • اصل و کپی از تمام صفحات شناسنامه
  • اصل و کپی از کارت ملی
  • اصل و کپی از آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات (دیپلم ، پیش دانشگاهی ، کاردانی)
  • شش قطعه عکس 4*3

شهریه رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد جیرفت 98 – 99

شهریه دانشگاه پیام نور همانند سایر دانشگاه ها از دو بخش شهریه ثابت و متغیر تشکیل شده است و معمولا سالانه 10 الی 15 درصد به میزان شهریه افزوده می شود. شهریه ثابت بر اساس نوع رشته که از کدام گروه آرمایشی انسانی ، علوم پایه یا فنی مهندسی باشد ، متفاوت است و شهریه متغیر نیز وابسته به تعداد و نوع واحد های انتخاب می باشد. برای مثال شهریه متغیر دروس عملی و تخصصی از شهریه متغیر دروس عمومی و نظری بیشتر است. با توجه به آنکه رشته های دانشگاه پیام نور فقط در مقطع کارشناسی پیوسته ارائه می شود ، بنابراین دانشجویان باید به مدت 8 نیمسال تحصیلی یا به عبارتی 4 سال ، شهریه پرداخت نمایند.

میزان شهریه کارشناسی پیوسته دانشگاه پیام نور واحد جیرفت
گروه آموزشیشهریه ثابت (تومان)شهریه دروس نظری (تومان)شهریه دروس عملی (تومان)
دروس عمومیدروس پایهدروس تخصصیحداقل و حداکثر دروس عملیپایان نامه
علوم انسانی175/00019/00023/00025/000060/000 الی 80/000200/000
علوم پایه175/00019/00026/00028/00080/000 الی 120/000200/000
فنی و مهندسی175/00019/00027/00030/00080/000 الی 120/000200/000
  • شهریه ثابت و متغیر رشته های علوم انسانی برای هر نیمسال تحصیلی حدود 750/00 الی 950/000 تومان می باشد.
  • شهریه ثابت و متغیر رشته های فنی مهندسی و علوم پایه برای هر نیمسال تحصیلی حدود 800/000 الی 1/300/00 تومان می باشد.

اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور

یکی از اساسی ترین سوال داوطلبان در خصوص دانشگاه پیام نور ، اطلاع از میزان اعتبار مدرک این دانشگاه می باشد. به طور کلی همه ی دانشگاه هایی که زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری فعالیت می کنند ، دارای اعتبار می باشند و دانشگاه پیام نور به دلیل آنکه تحت کنترل وزارت علوم می باشد بنابراین مدرکی که به فارغ التحصیلان ارائه می دهد ، کاملا معنبر می باشد و با مدرک فارغ التحصیلی این دانشگاه می توان برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر (ارشد ، دکتری) اقدام نمود. همچنین امکان ادامه تحصیل با مدرک ارائه شده دانشگاه پیام نور ، در کشور های خارج از کشور نیز امکان پذیر می باشد. می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و جامع تر از لینک میزان اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور استفاده کنید.

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد جیرفت 98 – 99

 دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه پیام نور شامل لیست رشته های تحصیلی تمام استان ها و شهرستان ها می باشد که می توانید با دانلود این دفترجه از سایت سنجش ، از رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور جیرفت مطلع شوید.

  • مهندسی صنایع
  • مهندسی کامپیوتر
  • اقتصاد کشاورزی
  • زیست شناسی گیاهی
  • اقتصاد
  • تاریخ تمدن ملل اسلامی
  • جامعه شناسی
  • حسابداری
  • حقوق
  • روانشناسی
  • زبان و ادبیات فارسی
  • علوم تربیتی
  • علوم ورزشی
  • فقه و مبانی حقوق اسلامی
  • مدیریت بازرگانی
  • مدیریت دولتی
  • زبان و ادبیات انگلیسی

چنانچه نیازمند اطلاعات بیشتر بودید ، با مشاوران ما در بخش مشاوره تحصیلی ایران مشاوره در تماس باشید.


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره پیام نور