خانه مدارس ثبت نام کلاس اول در سامانه پادا | pada.medu.ir

ثبت نام کلاس اول در سامانه پادا | pada.medu.ir

نحوه ثبت نام کلاس اول در سامانه پادا
ثبت نام کلاس اول در سامانه پادا

بر اساس دستورالعمل های ابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش کشور، ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی در سال جاری به علت طرح سنجش سلامت در طی دو مرحله حضوری و غیرحضوری انجام می شود. از این رو، فرآیند نام نویسی نوآموزان در این مقطع پس از انجام پیش ثبت نام صورت می پذیرد و در یک جمع بندی کلی می توان چنین گفت که بعد از ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان از طریق سامانه پادا و  سیدا، با مراجعه حضوری والدین به مدارس این فرآیند به اتمام خواهد رسید. در ادامه به جزئیات چگونگی ورود به سامانه پادا و نحوه ثبت نام نوآموزان کلاس اولی خواهیم پرداخت.

لینک مستقیم ورود به سامانه پادا ثبت نام کلاس اول

pada.medu.ir

پس از انجام فرآیند پیش ثبت نام نوآموزان کلاس اولی در سامانه پادا به آدرس pada.medu.ir، پنج اولویت انتخابی با در نظر گرفتن محدودیت جغرافیایی در این سامانه نمایش داده خواهد شد.

 معرفی سامانه ثبت نام کلاس اول

سامانه پادا، سایت پرونده الکترونیکی دانش آموزان می باشد که در راستای تحقق اهدافی چون مشاهده و دریافت اینترنتی کارنامه دانش آموزان، دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی و ثبت نام مدارس شاهد راه اندازی شده است.

همان طور که ذکر شدف دانش آموزانی که می خواهند در پایه اول ابتدایی ثبت نام نمایند، می بایست طی دو مرحله نام نویسی خود را به انجام برسانند که مرحله اول شامل ورود به سامانه پادا به نشانی الکترونیکی pada.medu.ir می باشد.

برای ورود به این سامانه و ثبت نام از طریق آن ابتدا می بایست رمز عبور و نام کاربری دانش آموزان توسط مدیر مدارس و با استفاده از سیدا دریافت شود. بعد از طی مراحل نام نویسی الکترونیکی، والدین می توانند با مراجعه حضوری به مدرسه انتخابی، فرآیند ثبت نام نوآموزان خود را تکمیل نمایند.

راهنمای ثبت نام کلاس اول در سامانه پادا

ثبت نام اینترنتی دانش آموزان کلاس اول ابتدایی از طریق سامانه pada.medu.ir امکان پذیر بوده و برای ورود به این سامانه نیاز به رمز عبور و نام کاربری دانش آموزان می باشد. جهت ایجاد پرونده برای دانش آموزانی که در سامانه پادا فاقد سابقه تحصیلی هستند، مراحل زیر را به ترتیب دنبال نمایید.

نکته: با توجه به این که هنوز این قسمت در سامانه فعال نشده است، در صورت تغییر در مراحل و یا فعال شدن آیکون مخصوص آن، مقاله پیش رو به روز رسانی می شود.

  •  ابتدا به سامانه پادا به نشانی pada.medu.ir مراجعه نموده و بر روی گزینه “ثبت دانش آموزان جدیدالورود” کلیک کنید.

مرحله اول ثبت نام کلاس اول در سامانه پادا

 

  •  پس از ثبت اطلاعات شخصی (کد ملی سرپرست و دانش آموز و شماره تلفن همراه ولی) درون کادرهای مربوطه، دکمه “جستجوی” را بفشارید. توجه داشته باشید که کد ملی دانش آموزان به صورت پیش فرض و از طریق سازمان ثبت احوال در سامانه پادا موجود می باشد و با فشردن کلید “جستجوی” سایر اطلاعات به صورت خودکار در سامانه وارد خواهند شد.

مرحله دوم ثبت نام کلاس اول در سامانه پادا

 

  • پس از ورود به پنل شخصی، سایر اطلاعات مورد نیاز در بخش های “مشخصات فردی”، “اطلاعات تکمیلی”، “آدرس و تماس” و “مقطع و پایه تحصیلی” نمایش داده می شود. در بخش “آدرس و تماس” تکمیل کردن اطلاعاتی همچون آدرس و کد پستی منزل جهت چک کردن و اعتبارسنجی محله های ثبت نام ضروری است. در نهایت نیز بعد از ثبت تمامی اطلاعات بایستی بر روی گزینه “ثبت و ادامه” کلیک نمایید.

مرحله سوم ثبت نام کلاس اول در سامانه پادا

 

در پنجره باز شده با انتخاب استان، منطقه و محله در کادرهای مربوطه، لیست مدارس موجود نمایش داده خواهد شد که با انتخاب یکی از این مدارس می توانید گزینه “ثبت نهایی” را بفشارید. پس از طی مراحل مذکور، در نهایت پیغامی مبنی بر ارسال درخواست شما برای مدرسه انتخاب شده نمایش داده می شود.

شایان ذکر است که تنها پنج اولویت انتخابی با در نظر گرفتن محدودیت جغرافیایی در سامانه پادا نمایش داده خواهد شد. چنانچه دانش آموز منطقه ای خارج از محدوده خود را انتخاب نماید، درخواست صورت گرفته از طریق کارتابل به مسئول ستاد ثبت نام منطقه انتقال یافته و در صورت تایید، امکان نمایش درخواست در لیست ثبت نام مدرسه وجود خواهد داشت. همچنین توجه داشته باشید که به محض تائید ثبت نام نهایی در یک مدرسه، سایر اولویت های انتخابی دانش آموز حذف می شوند.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام الکترونیکی کلاس اول ابتدایی از طریق کدام سامانه انجام می شود؟

فرآیند ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان کلاس اول ابتدایی از طریق سامانه پادا به آدرس pada.medu.ir امکان پذیر می باشد.

2- برای ثبت نام کلاس پایه اول ابتدایی در سامانه پادا چه اطلاعاتی نیاز است؟

تمامی اطلاعات مورد نیاز همراه با جزئیات لازم در متن این مقاله شرح داده شده است.

3- آیا ثبت نام کلاس پایه اول ابتدایی صرفا به صورت اینترنتی از طریق سامانه پادا انجام می شود؟

بعد از ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان از طریق سامانه پادا، والدین می بایست جهت تکمیل فرآیند نام نویسی فرزند خود به مدرسه مورد نظر مراجعه نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴ نظر
  1. نیره دست پیمان

    ثبت نام پایه اول مدارس دولتی شروع نمیشه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، در حال حاضر اطلاعیه ای در ارتباط با زمان ثبت نام مدارس دولتی منتشر نشده است، برای اطلاع از آخرین اخبار عضو ایران مشاوره باشید.

  2. امین

    پس کی سایت واسه ثبت نام راه اندازی میشه ؟؟؟؟؟؟!!!!

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، در حال حاضر لینک های مربوطه فعال شده و امکان ثبت نام وجود دارد.

مشاوره مدارس پیج مدارس