خانه مشاوره تحصیلی زمان برگزاری آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی 1400

زمان برگزاری آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی 1400

تاریخ برگزاری آزمون الکترونیک میان دوره پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی 1400
زمان برگزاری آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی 1400

هر یک از آزمون های علوم پایه پزشکی و پیش کارورزی توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور برگزار می گردد و هدف از آن ها ارزیابی دانش و تخصص دانشجویان رشته های پزشکی پیش از ورود به مرحله فیزیوپاتولوژی و دوره کارورزی می باشد.

در واقع دانشجویان با کسب نمره قبولی در این آزمون ها، آمادگی خود را جهت حضور در مرحله ای دیگر از دوران تحصیل خود اعلام می کنند. آزمون های علوم پایه پزشکی و پیش کارورزی در موعد مقرر و به صورت همزمان در مراکز قطب برگزار کننده آزمون های جامع علوم پایه و پیش کارورزی برگزار می شوند.

ساعت دقیق برگزاری آزمون میان دوره علوم پایه پزشکی و پیش کارورزی متعاقبا از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور اعلام خواهد شد.

زمان برگزاری آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی 1400

آزمون های علوم پایه و پیش کارورزی برای داوطلبان تحصیل کرده در داخل و خارج از کشور برگزار می شوند. دانشجویانی که در نیمسال اول موفق به قبولی در دروس علوم پایه شده اند و یا می خواهند وارد دوره کارورزی شوند، در آزمون اسفند ماه و دانشجویان پذیرفته شده در نیمسال دوم می بایست پس از نام نویسی در زمان ثبت نام آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی 1400، در آزمون شهریور ماه سال بعد شرکت نمایند.

در نهایت مطابق با جدیدترین تقویم برگزاری آزمون های علوم پزشکی مرکز سنجش آموزش پزشکی، دوره اول آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی سال 1400 در تاریخ 18 شهریور ماه و نوبت دوم آن نیز در تاریخ 12 اسفند ماه سال جاری برگزار می گردد. توجه نمایید که در صورت تغییر تاریخ آزمون هر کدام از دوره های مذکور، اطلاعات لازم از طریق این مقاله و همچنین کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره در اختیار شما متقاضیان گرامی قرار داده خواهد شد.

زمان برگزاری آزمون الکترونیک میان دوره پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی 1400

آزمون های الکترونیک میان دوره پیش کارورزی و علوم پایه نیز دو بار در سال و معمولا در خرداد ماه و آذر ماه برگزار می شوند. هر یک از این آزمون ها فرصت دوباره ای را به داوطلبان می دهند تا بتوانند بار دیگر در آزمون مورد نظر خود شرکت کنند. همان طور که از نام آن ها پیداست، هر کدام از آزمون های الکترونیک میان دوره به صورت الکترونیکی برگزار شده و شرکت کنندگان می بایست به صورت مجازی به سوالات آزمون پاسخ دهند.

مطابق با آخرین اطلاعیه منتشر شده از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور، اولین دوره آزمون های میان دوره پیش کارورزی پزشکی و دندانپزشکی در صورتی که شرایط کرونایی باعث لغو آن نگردد، در روز جمعه مورخ 21 خرداد ماه 1400 برگزار خواهد شد. همچنین زمان و ساعت دقیق برگزاری متعاقبا به متقاضیان این آزمون از طریق سامانه الکترونیکی این مرکز اطلاع رسانی خواهد شد.

در آخر لازم است بدانید منابع آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی 1400 از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی sanjeshp.ir معرفی شده اند که تمامی آن ها از طریق بخش “منابع آزمون ها” در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. همچنین نمونه سوالات آزمون پیش کارورزی دوره های گذشته نیز از طریق سایت فوق قابل دریافت می باشد که مطالعه آن ها می تواند تاثیر بسزایی در شناخت و آشنایی داوطلبان با سبک طراحی سوالات داشته باشد.

 

سوالات متداول

1- دوره اول آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی 1400 در چه تاریخی برگزار می گردد؟

دوره اول این آزمون در سال 1400 در تاریخ 18 شهریور ماه برگزار می گردد.

2- دوره بعدی آزمون الکترونیک میان دوره علوم پایه و پیش کارورزی سال 1400 در چه زمانی برگزار می شود؟

این آزمون در تاریخ 21 خرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

3- منابع آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی را چگونه می توان دریافت نمود؟

این منابع از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی sanjeshp.ir در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره