خانه دکتری زمان تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکتری ۱۴۰۲

زمان تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکتری ۱۴۰۲

مهلت و تاریخ تکمیل فرم صلاحیت عمومی (Ph.D) 1402
زمان تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکتری ۱۴۰۲

همانطور که می دانیم پذیرش در مقطع دکتری به صورت نیمه متمرکز بوده و از دو مرحله آزمون دکتری و مصاحبه شفاهی تشکیل شده است. داوطلبانی که موفق به پذیرش در مرحله انتخاب رشته دکتری شده اند، قبل از حضور بر سر جلسه مصاحبه دکتری باید فرمی با عنوان “فرم صلاحیت عمومی دکترای تخصصی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سال 1402” را در مهلت تعیین شده تکمیل نمایند. فرم مذکور یکی از لزومات پرونده ثبت نامی شما خواهد بود، بنابراین بسیار مهم است که از زمان دقیق تکمیل و نحوه دسترسی به آن اطلاع داشته باشید.

مهلت تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکتری ۱۴۰۲ از 6 اردیبهشت تا 21 تیر ماه می باشد.

زمان تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکتری 1402

هر ساله در زمان انتخاب رشته آزمون دکتری سازمان سنجش آموزش کشور دفترچه ای شامل تمامی اطلاعات مورد نیاز برای انتخاب رشته و مراحل بعد از آن بر روی سایت خود منتشر می کند. در این دفترچه مهلت دقیق تکمیل فرم مشخصات بررسی صلاحیت های عمومی نیز ذکر شده است. معمولا لینک مربوط به فرم یاد شده در زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری فعال شده و داوطلبان طبق زمان اعلامی برای درج اطلاعات خود در آن فرصت دارند.

مطابق با دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۲، متقاضیانی که موفق به راه یابی به مرحله مصاحبه شفاهی شده اند، موظفند از تاریخ 6 اردیبهشت تا 21 تیر 1402 نسبت به تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی اقدام نمایند. باید توجه کنید که در صورت عدم ارسال اینترنتی فرم مذکور، از مراحل گزینش حذف خواهید شد.

نحوه دسترسی به فرم صلاحیت عمومی دکتری ۱۴۰۲

فرآیند تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی آزمون دکتری در سال 1402 کاملا به صورت اینترنتی و از طریق سامانه سازمان سنجش صورت می پذیرد. برای دسترسی به فرم مذکور لازم است مبلغ 214 هزار تومان به عنوان هزینه بررسی آن پرداخت نمایید. برای مشاهده این فرم در پروفایل ثبت نامی خود می توانید مطابق مراحل زیر عمل کنید.

  • ابتدا وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شده و از منوی موجود در سمت راست صفحه، گزینه “دکترای تخصصی” را برگزینید.
  • در این مرحله باید روی لینک فعال ” کارنامه انتخاب رشته کنندگان آزمون دکتری سال ۱۴۰۲” کلیک نمایید.
  • پس از وارد کردن اطلاعات خود به یکی از روش های نمایش داده شده، کلید “جستجو” را بفشارید.
  • در صفحه نمایش داده شده لینک مربوط به “فرم صلاحیت عمومی دکتری تخصصی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سال 1402” را انتخاب کنید.

پس از انجام مرحله فوق و پرداخت مبلغ تعیین شده (214 هزار تومان) از طریق درگاه های اینترنتی، فرم مورد نظر برای شما نمایش داده خواهد شد که پس از تکمیل آن باید کد پیگیری صادر شده را نزد خود نگه دارید. توجه داشته باشید آن دسته از متقاضیانی که صرفا داوطلب شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد می باشند، نیازی به تکمیل فرم مذکور ندارند و تکمیل این فرم تنها برای داوطلبان تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه های سراسری الزامی است.

جزئیات فرم صلاحیت عمومی دکتری 1402

احتمال می رود پرسش هایی همچون اطلاعات مورد نیاز برای تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکتری در ذهن شما نیز ایجاد شده باشد. در ادامه می توانید مواردی که لازم است در فرم خود درج نمایید را مشاهده کنید.

  • مشخصات فردی خود
  • اطلاعاتی در رابطه با سوابق شغلی
  • وضعیت شغلی خود
  • آدرس محل سکونت و شماره تماس خود
  • مشخصات کامل همسر در صورت متاهل بودن
  • مشخصات آزمون های دو سال اخیر
  • مشخصات چهار نفر از افراد مورد اعتماد خود
  • اطلاعات مربوط به فعالیت های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و علمی

لازم به ذکر است داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۲ که مجاز به شرکت در مرحله مصاحبه دکتری شده اند اما در موعد مقرر موفق به تکمیل فرم صلاحیت عمومی نشده اند، می بایست جهت تشکیل پرونده و تکمیل فرم خود شخصاً همراه با مدارک شناسایی معتبر از جمله شناسنامه، کارت ملی، یک قطعه عکس و حکم کارگزینی در صورت اشتغال به دبیر خانه هیأت مرکزی گزینش دانشجو، مستقر در سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نمایند.

سوالات متداول

1- زمان تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکتری ۱۴۰۲ به چه صورت می باشد؟

مهلت در نظر گرفته شده از تاریخ 6 اردیبهشت تا 21 تیر ماه ۱۴۰۲ می باشد.

2- چگونه می توان به فرم صلاحیت عمومی دکتری دسترسی پیدا کرد؟

تکمیل این فرم به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام می پذیرد.

3- آیا داوطلبان تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد نیز باید فرم صلاحیت عمومی دکتری را تکمیل کنند؟

خیر، تکمیل این فرم صرفا برای متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه های سراسری الزامی است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری