خانه مشاوره تحصیلی زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲

زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲

ثبت نام آزمون نظام مهندسی
زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1402

آزمون نظام مهندسی جهت دریافت پروانه اشتغال برای دارندگان برخی از رشته های مهندسی برگزار می شود. با شرکت در این آزمون در واقع یک شماره خاص (همانند شماره نظام پزشکی) در نظام مهندسی استان به شخص تعلق می گیرد. افراد دارای پروانه اشتغال نظام مهندسی می توانند برای تاسیس شرکت و دفاتر مهندسی اقدام نموده و یا امتیاز سهمیه خود را به شرکت های قانونی فعال در صنعت ساختمان واگذار نمایند.

این آزمون سالانه در دو نوبت و معمولا با فاصله زمانی 6 ماهه برگزار می گردد و داوطلبانی که شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی  را دارا می باشند، می توانند در زمان مقرر نسبت به نام نویسی خود در آزمون اقدام نمایند.

لینک مستقیم ثبت نام آزمون نظام مهندسی دی ماه 1402

(به محض شروع مجدد ثبت نام، لینک فوق فعال می شود.)

آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان های فنی و معماران تجربی ساختمان توسط وزارت راه و شهرسازی – معاونت مسکن و ساختمان، برگزار می گردد و ثبت نام آن نیز به صورت اینترنتی صورت می پذیرد.

زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی نیمسال اول 1402

آزمون نظام مهندسی معمولا هر ساله در دو نوبت و در فواصل زمانی شش ماهه برگزار می شود و داوطلبانی که قصد دارند در هر یک از رشته های آزمون نظام مهندسی شرکت نمایند، لازم است در مدت زمان مقرر به سایت ثبت نام آزمون نظام مهندسی مراجعه نموده و نسبت به تکمیل فرم نام نویسی خود اقدام کنند. از آن جایی که تاکنون زمان نام نویسی این فرآیند برای سال 1402 منتشر نشده، انتظار می رود مانند دوره گذشته در بازه اردیبهشت ماه آغاز گردد. با عضویت در کانال کانال تلگرام آزمون های استخدامی ایران مشاوره می توانید از تازه ترین اخبار مربوط به این فرآیند مطلع شوید.

زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی نیمسال دوم 1402

افرادی که مایل به نام نویسی در آزمون نظام مهندسی 1402 می باشند و به هر دلیلی نتوانستند در آزمون قبلی یعنی شهریور ماه شرکت نمایند، می توانند خود را در زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی نیمسال دوم (دی ماه) آماده نموده و فرایند ثبت نام را به پایان رسانند. زمان نام نویسی در این آزمون مطابق با آنچه وزارت راه و شهرسازی – معاونت مسکن و ساختمان به عنوان مجری برگزاری این آزمون اعلام خواهد کرد، صورت می گیرد. با توجه به آزمون دوره گذشته احتمالا نام نویسی آزمون نیمسال دوم 1402 در بازه بهمن رخ دهد. در صورت انتشار هر گونه خبر مبنی بر مهلت ثبت نام آزمون نظام مهندسی، در کانال تلگرام ایران مشاوره و همچنین همین مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

نحوه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1402

شما متقاضیان عزیز در صورتی که واجد شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی  می باشید، می توانید در بازه زمانی تعیین شده و مطابق راهنمای زیر، نسبت به ثبت نام اینترنتی خود اقدام نمایید.

مهم: قبل از اقدام به تکمیل فرم نام نویسی، دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی را مورد مطالعه قرار دهید تا در حین انجام مراحل ثبت نام، دچار مشکل نشوید.

  • به سایت وزارت راه و شهرسازی – معاونت مسکن و ساختمان، به نشانی inbr.ir مراجعه نمایید و از نوار سمت چپ گزینه “سامانه آزمون های ورود به حرفه”را بفشارید.

  • در این قسمت، گزینه“ثبت نام آزمون ورود به حرفه مهندسان_دی ماه 1402”را برگزینید.

  • بر روی گزینه “خرید کارت” کلیک نمایید.

  • در این مرحله می بایست هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی را با استفاده از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت نمایید. از این رو تیک آبی عبارت “سریال ازمون ورود به حرفه مهندسان (تستی) عمران وتاسیسات، مکانیک، برق، نقشه برداری و معماری، شهرسازی، ترافیک دی ماه 1402” را فعال نموده و سپس کلید “تایید و ادامه” را بفشارید.

  • اطلاعات خواسته شده را در کادرهای مربوطه درج نموده سپس بر روی گزینه “تایید و ادامه” کلیک کنید.

  • بعد ازنمایش نام و نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت و همراه، پست الکترونیک و مشخص نمودن درگاه پرداخت بر روی دکمه “ادامه روند پرداخت” کلیک نمایید.

  • در این قسمت می بایست اطلاعات کارت بانکی را در فیلدهای مخصوص درج نموده و در انتها کلید “پرداخت” را بفشارید.

  • پس از واریز هزینه و دریافت شماره سریال 6 رقمی کارت می توانید به فرم ثبت نام خود دسترسی پیدا کنید که می بایست در انتها این اعداد را در کادرهای مربوطه درج نموده و در آخر گزینه “تایید” را بفشارید.

  • همچنین لازم است پیش از انجام ثبت نام، اسکن یک قطعه عکس پرسنلی خود را به همراه داشته باشید تا در سامانه ثبت نام بارگذاری نمایید و سپس بادرج اطلاعات خواسته شده “تایید” را انتخاب نمایید.
  • پس از تکمیل مراحل نام نویسی، یک کد پیگیری 16 رقمی در اختیار شما قرار داده می شود که لازم است آن را تا پایان مراحل آزمون جهت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی و همچنین مشاهده اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی  نزد خود نگه دارید.

نکات مهم در خصوص زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1402

پیش از اقدام به نام نویسی، دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی را از سایت مربوطه به نشانی inbr.ir دانلود نموده و در صورتی که واجد شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی هستید، اقدامات لازم را در راستای ثبت نام خویش انجام دهید. همچنین توصیه می شود به موارد زیر نیز توجه فرمایید.

  • داوطلبان این آزمون تمامی تلاش خویش را به کار گرفته تا ثبت نام خود را به روز های آخر محول ننمایند زیرا ممکن است به دلایل مختلفی زمان را از دست دهند.
  • در زمان ثبت نام، هنگام طی نمودن مراحل نام نویسی، از فشردن دکمه Back مرورگر و بازکردن بیش از یک صفحه مرورگر اجتناب کنید.
  • ثبت نام متقاضیان زمانی تکمیل خواهد شد که شماره پرونده 6 رقمی و کد پیگیری 16 رقمی را از طریق  سایت ثبت نام نظام مهندسی دریافت نمایند.
  • داوطلبان می توانند در مهلت ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1402 اطلاعات مندرج در فرم ثبت نامی خویش را ویرایش کنند.
  • قبل از اقدام به پرداخت هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی به صورت اینترنتی،  دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی را به خوبی مطالعه نمایید زیرا پس از واریز وجه، به هیچ عنوان نمی توان آن را استرداد کرد.
  • پس از اتمام مهلت در نظر گرفته شده برای ثبت نام آزمون، معمولا فرصت مجددی تحت عنوان تمدید مهلت ثبت نام آزمون نظام مهندسی جهت نام نویسی افرادی که به هر علت از ثبت نام آزمون نظام مهندسی جا مانده اند، در نظر گرفته می شود.

 

سوالات متداول

1- زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی نیمسال دوم ۱۴۰۲ در چه تاریخی می باشد؟

هنوز زمان دقیق این فرآیند اعلام نشده است.

2- از چه طریقی می توان اقدام به ثبت نام آزمون نظام مهندسی کرد؟

از طریق سایت وزارت راه و شهرسازی - معاونت مسکن و ساختمان، به نشانی inbr.ir می توان جهت نام نویسی در این آزمون اقدام کرد.

3- آیا ثبت نام در آزمون نظام مهندسی با پرداخت هزینه همراه است؟

بله، داوطلبان می بایست هنگام نام نویسی، هزینه مربوطه را به صورت اینترنتی پرداخت نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. حسین

    امکان ثبت نام مجدد در این ازمون هست؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، خیر در حال حاضر زمان مجددی برای ثبت نام در آزمون نظام مهندسی سال ۱۳۹۸ در نظر گرفته نشده است. پیشنهاد می شود جهت اطلاع از آخرین اخبار مربوطه عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی شوید.

دریافت مشاوره