خانه اخبار تحصیلی زمان و نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه ها ۱۴۰۲-۱۴۰۳

زمان و نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه ها ۱۴۰۲-۱۴۰۳

زمان و نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه ها ۱۴۰۲-۱۴۰۳

در چند سال گذشته، شیوع کرونا، موجب تعطیلی دانشگاه ها شد و در نتیجه آن برنامه زمان بندی دانشگاه ها دچار تغییرات زیادی شد. با برگشتن روند عادی برگزاری کلاس های دانشگاه ها در سال گذشته و دو نیمسال تحصیلی 1402-1403، پیش بینی می شود برنامه زمان بندی دانشگاه ها مطابق روند اعلام شده توسط مراکز آموزشی دنبال شود. سوال اصلی دانشجویان با نردیکی به ایام آزمون ها، در خصوص برنامه زمانی امتحانی دانشگاه ها و بازه برگزاری امتحانات نیمسال اول و دوم ۱۴۰۲-۱۴۰۳ دانشگاه های سراسر کشور می باشد.

با توجه به رد شدن از دوره شیوع ویروس کرونا در کشور، برگزاری امتحانات پایان ترم تمامی دانشگاه ها به صورت حضوری می باشد.

زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه ها ۱۴۰۲-۱۴۰۳

با توجه به این که در سال های قبل بر اساس نظر ستاد ملی مدیریت کرونا و بهبود وضعیت جامعه از نظر امنیت بهداشتی و سلامت دانشجویان و اساتید، تصمیم به بازگشایی دانشگاه ها از نیمه آبان ماه گرفته شد، اکنون با دغدغه دیگری یعنی زمان و شیوه برگزاری امتحانات پایان ترم رو به رو هستیم.

 

مطابق با اعلام معاونت وزارت علوم، با این که آموزش الکترونیکی دستاوردهای کارآمدی به همراه داشته اما حرکت تدریجی در جهت آموزش و ارزیابی حضوری دانشگاه‌ ها و موسسه های آموزش عالی را آغاز شده و لذا با بازگشت برنامه زمانی امتحانات نیمسال اول و دوم ۱۴۰۲-۱۴۰۳، امتحانات دانشگاهی نیز مطابق روند عادی و برنامه زمانی اعلام شده از سوی واحد آموزشی برگزار گردد.

 

در حال حاضر زمان برگزاری امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه ها اعلام نشده است که در ماه های آینده با توجه به برنامه آموزشی هر کدام از دانشگاه ها و مقاطع مختلف، زمان و نحوه برگزاری نیز اعلام خواهد شد. برای اطلاع از زمان دقیق امتحانات دانشگاه ها در هر کدام از نیمسال های جاری می توانید عضو کانال تلگرام ایران مشاوره شوید.

نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه ها 1402-1403

در دوسال گذشته به دلیل شیوع بیماری امتحانات دانشگاه ها به صورت مجازی برگزار می شد اما در سال جاری و بر اساس آخرین اعلام وزیر علوم با توجه به کاهش تعداد بیماران کرونایی، واکسیناسیون اکثر دانشجویان و کارکنان و همچنین کاهش شیوع ویروس کرونا، تمامی دانشگاه های کشور موظف اند کلیه امتحانات (دروس عمومی و تخصصی) پایان ترم نیمسال اول و دوم 1402-1403 دانشجویان را به صورت حضوری برگزار نمایند و برگزاری امتحانات به شیوه مجازی غیر ممکن است.

 

همچنین لازم به ذکر است که هرگونه اخبار جدید در خصوص نحوه برگزاری امتحانات، از طریق همین مطلب و نیز کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره اطلاع رسانی خواهد شد.

 

سوالات متداول

1- امتحانات پایان ترم دانشگاه ها ۱۴۰۲-۱۴۰۳ چه زمانی برگزار می شوند؟

هنوز تاریخ دقیقی برای این فرآیند اعلام نشده است که در ماه های آینده جزئیات آن مشخص و اعلام خواهد شد.

2- نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه ها برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به چه صورت می باشد؟

تمامی امتحانات دانشگاه ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

3- دانشگاه های آزاد برای برگزاری امتحانات پایانترم نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ چه برنامه ای دارند؟

امتحانات این دانشگاه ها نیز قطعا به صورت حضوری برگزار شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره