خانه دانشگاه آزاد edu.iau.ac.ir | سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران مرکز

edu.iau.ac.ir | سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران مرکز

نحوه ورود به سایت آموزشیار دانشگاه آزاد تهران مرکز
سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران مرکز

سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران مرکز به منظور انجام امور آموزشی دانشجویان، اساتید و کادر اداری این دانشگاه مورد استفاده قرار می گیرد. این سامانه بر خلاف سامانه سیدا دانشگاه آزاد که به صورت زیرمجموعه ای از سایت این دانشگاه محسوب می شد و برای هر واحد دانشگاه آزاد لینک ورود متفاوتی داشت، یکپارچه می باشد و برای تمامی واحدهای آن در سراسر کشور، آدرس اینترنتی یکسانی دارد.

درگاه الکترونیکی آسامانه آموزشیار خدمات اینترنتی زیادی به دانشجویان، اساتید و پرسنل دانشگاه آزاد تهران مرکز ارائه می دهد که با ورود به آن، نیازی به مراجعه حضوری به بخش های مختلف دانشگاه از جمله امور آموزشی ندارید. دانشجویان با دسترسی به این سایت از خدماتی مثل پرداخت شهریه، انتخاب و یا ترمیم واحد، ارزشیابی اساتید، مشاهده نمرات، کارنامه خود و… بهره مند می شوند. در این مقاله علاوه بر لینک مستقیم ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران مرکز، نحوه ورود و استفاده از بخش های مختلف آن نیز شرح داده شده است.

لینک مستقیم ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران مرکز

لینک مستقیم ورود به سایت آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد تهران مرکز از سایت آموزشیار به نشانی اینترنتی edu.iau.ac.ir جهت انجام امور آموزشی، پژوهشی و مالی خود استفاده می کنند.

معرفی سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران مرکز

معرفی سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران مرکز

سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد در تاریخ 29 مرداد ماه 99 به منظور رفع نیازهای آموزشی و یکپارچه سازی تمامی واحد های دانشگاه آزاد در سراسر کشور آغاز به کار کرد. دانشگاه آزاد تهران مرکز نیز یکی از واحد های این دانشگاه است و دانشجویان و دانشگاهیان آن از سایت آموزشیار جهت انجام امور آموزشی، پژوهشی و مالی خود استفاده می کنند.

همان طور که گفته شد، سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران مرکز خدمات زیادی اعم از ثبت نام دانشگاه آزاد، پرداخت شهریه، انتخاب واحد، دریافت کارنامه و… را به صورت اینترنتی به کاربران خود عرضه می کند. در ادامه چند مورد از خدمات ویژه ای که این سایت به کاربران خود ارائه می دهد را معرفی کرده ایم.

بخش شماره 1

بخش شماره یک شامل صفحه اصلی، آموزش مجازی وادا، آرشیو اخبار،اطلاعیه ها، سایت آموزش، سیستم پشتیبانی و تماس با ما می باشد که با کلیک بر روی هر یک از آن ها می توانید اطلاعات بارگزاری شده در آن را مطالعه کنید. اما در قسمت اطلاعیه ها شما می توانید مهم ترین اخبار هایی که با واژه قرمز رنگ “مهم” به آن اشاره شده است را مشاهده نموده و در صورت لزوم آن را بررسی کنید. همچنین ارتباط با پشتیبانی سامانه آموزشیار در این قسمت تعبیه شده که به منظور پاسخگویی برخط به سوالات احتمالی واحدهای دانشگاهی و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص کاربری و راهبری سامانه آموزشـیار طراحی و پیاده سازی شده است.

بخش شماره 2

ممکن است عده ای از کاربران در بدو ورود روی آیکون “ورود به سامانه” کلیک کنند. با انتخاب آن، منویی برای شما باز می شود که تمامی اطلاعات مربوط به ورود دانشجویان، اساتید، … و فایل های راهنما برای شما به نمایش در خواهد آمد. همچنین کاربران دیگر اعم از کارمندان می توانند با انتخاب این کلید و درج اطلاعات خواسته شده، به حساب کاربری خود وارد شوند.

بخش شماره 3

این قسمت شامل:

  • راهنمای تصویری پشتیبانی آموزشیار
  • Instagram :@amoozeshyar.official

می باشد که افراد می توانند با مسئولین مربوط به پشتیبانی این سامانه ارتباط برقرار نموده و سوالات خود را درباره این سایت مطرح نمایند. همچنین  در این قسمت کادر “سوالات متداول” می باشد که با انتخاب هر کدام وارد صفحه ای می شوید که اطلاعات کاربردی را در اختیار شما قرار می دهد. لازم به ذکر است مراجعه به بخش سوالات متداول، می تواند تا حد امکان پاسخگوی سوالات احتمالی شما نیز باشد.

بخش شماره 4

در این قسمت دو نرم افزار وجود دارد که یکی از آن ها آموزشیار پلاس و دیگری آیگپ می باشد. شما می توانید این دو برنامه را فقط با یک کلیک و انتخاب پلتفرم مورد نظر دانلود کنید. این کار به دلیل سهولت اطلاع رسانی و دسترسی به خــدمات آتی آموزشـــیار بوده که افراد می توانند از طریق آموزشیار پلاس و پیامرسان آیگپ اقدام نمایند.

سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران مرکز

بخش شماره 5

در این قسمت یک منوی عرضی دیده می شود که شامل راهنمای دانشجویان ورودی قبل، راهنمای داوطلبین جدیدالورود، راهنمای پرسنل، راهنمای اساتید و راهنمای تغییر رمز دانشجویان می باشد. در ادامه مطلب بیشتر به این بخش پرداخته شده است.

بخش شماره 6

شما در این بخش کادر لوزی شکلی را مشاهده می کنید که در آن کلماتی چون دانشجو، پرسنل، استاد و پرسنل سازمانی به نمایش در آمده است. با توجه به این که اکنون در کدام یک از این عناوین مشغول هستید، می توانید آن را انتخاب نموده و به صفحه مورد نظر هدایت شوید. برای مثال هنگام انتخاب کلمه دانشجو شما با منوی ورود دانشجویان _ انتخاب واحد/ حذف و اضافه، ورورد دانشجویان ( پرداخت / سایر خدمات آموزشی و … برخورد خواهید کرد.

بخش شماره 7

این قسمت به پذیرش غیر حضوری پذیرفته شدگان چه ایرانی و چه اتباع برای سال جاری اشاره می کند. همچنین این بخش شامل ورود مستقیم به سیستم پذیرش غیر حضوری با استفاده از شماره دانشجویی موقت می باشد.

قسمت سوم معرفی سایت آموزشیار دانشگاه آزاد تهران مرکز

بخش شماره 8

داوطلبانی که به تازگی نسبت به ثبت نام در این دانشگاه اقدام نموده و می خواهند از این سامانه استفاده نمایند (در واقع جز افراد جدید الورود به شمار میروند) می توانند برای آشنایی با مراحل مربوط به ثبت نام غیر حضوری و مدارک مورد نیاز آن، فایل های راهنمای این بخش را دریافت و مطالعه نمایند.

بخش شماره 9

در این بخش دانشجویان می توانند کلیه زمانبندی های انتخاب واحد و حذف و اضافه نیمسال های تحصیلی دانشگاه آزاد با توجه به سال ورودی دانشجویان را مشاهده نمایند.

بخش شماره 10

این قسمت مربوط به پشتیبانی آموزشیار بوده و زمانی که روی آن کلیک می کنید صفحه ای برای شما به نمایش در می آید که می توانید به طور مستقیم با پشتیبانی آموزشیار ارتباط برقرار نمایید.

نحوه ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران مرکز

همان طور که ذکر شد، دانشجویان می توانند مستقیماً وارد سایت آموزشیار شده و با وارد نمودن نام کاربری و رمز عبور خود به صفحه اصلی هدایت و امور مورد نظر خود را انجام دهند. جهت آشنایی بیشتر و بهتر دانشجویان، در ادامه راهنمای تصویری ورود به سامانه مذکور را قرار می دهیم.

نکته شماره یک: توجه داشته باشید که نام کاربری مورد نیاز به ترتیب از کد واحد دانشگاهی و شماره دانشجویی تشکیل شده است. رمز ورود به سامانه نیر به صورت پیش فرض همان شماره دانشجویی فرد می باشد که البته امکان تغییر آن برای افراد وجود دارد.

نکته شماره دو: تمامی دانشگاهیان اعم از دانشجویان، اساتید و پرسنل برای ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران مرکز نیاز به حساب کاربری دارند. لینک ورود به سایت آموزشیار برای همه واحدهای این دانشگاه در سراسر کشور یکسان است و کاربران واحد تهران مرکز نیز می بایست نام و کد استان، واحد و گروه آموزشی خود را با توجه به راهنماهایی که داخل سامانه است، یادداشت کرده و هنگام ورود به پورتال از آن استفاده نمایند.

نحوه ورود دانشجویان

  • در ابتدا وارد سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد به آدرس الکترونیکی edu.iau.ac.ir شده و گزینه “دانشجو” را برگزینید.

مرحله اول حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1401 – 1402

  • در این قسمت (متناسب با فرآیند مورد نظر خویش) روی یکی از گزینه ها کلیک کنید.

مرحله دوم حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1401 – 1402

  • پس از مطالعه متن موجود در صفحه تیک مربوط به عبارت “موارد فوق را مطالعه کردم و پذیرفتم” فعال نموده و سپس گزینه “تایید مطلب و ورود به سیستم” را انتخاب نمایید.

مرحله سوم حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1401 – 1402

  • مجددا این بخش را نیز مورد مطالعه قرار داده و در نهایت با فعال نمودن تیک مربوطه کلید “تایید مطالب و ورود به سیستم” را بفشارید.

مرحله چهارم حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1401 – 1402

  • بررسی مندرجات صفحه و انتخاب گزینه “تایید مطالب و ورود به سیستم” پس از فعال نمودن تیک مربوطه

  • نام کاربری، کلمه عبور و کد تصویر را در فیلد های مربوطه درج نموده “ورود به سیستم” را انتخاب کنید.

مرحله پنجم حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1401 – 1402

  • در صورتی که نرم افزار آی گپ را نصی کرده باشید، کدی تحت عنوان رمز ورود برای شما ارسال می شود که باید آن را در کادری که با فلش به آن اشاره شده است را وارد کنید و در نهایت دکمه “تایید” را بفشارید.

نکته: در صورتی که کد را دریافت نکرده اید، بر روی گزینه “ارسال دوباره رمز” ضربه زده تا مجددا کد برای شما ارسال شود.

مرحله ششم حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1401 – 1402

  • بعد از طی نمودن مراحل بالا وارد صفحه به نمایش در آمده خواهید شد که می بایست از لیست موجود در منوی سمت راست گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید.

مرحله هشتم ورود به سایت آموزشیار دانشگاه آزاد تهران مرکز

نحوه ورود اساتید

اساتید گرامی به منظور ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران مرکز می بایست مراحل فوق را طی نموده و بعد از موافقت با قوانین، اقدام به پر نمودن کادر های “کلمه عبور” و “نام کاربری” مانند تصویر زیر نمایند.

راهنمای ورود اساتید

ورود کارمندان و پرسنل

افراد کارمند و پرسنل گرامی نیز مانند اساتید مراحل فوق را طی کرده با این تفاوت که می بایست طبق تصویر زیر اقدام به تکمیل کادر های “کلمه عبور” و “نام کاربری” خویش نمایند.

توجه: تمامی پرسنل و پرسنل سازمانی دانشگاه آزاد تهران مرکز جهت ورود به سامانه آموزشیار به کد گروه آموزشی خود نیاز دارند که با کلیک بر روی گزینه “کد و نام گروه آموزشی” می توانند آن را یادداشت نمایند. سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران مرکز به تمامی کاربران خود خدماتی نظیر آنچه که در متن فوق ذکر شد را ارائه می دهد.

ورود کارمندان و پرسنل

نحوه انتخاب واحد و حذف و اضافه

انتخاب واحد و حذف و اضافه در سامانه آموزشیار تعبیه شده است که افراد به منظور انجام این فرایند می توانند از طریق زیر اقدام کنند.

  • در این بخش شما دانشجویان عزیز دانشگاه آزاد می بایست به سامانه آموزشیار به نشانی edu.iau.ac.ir وارد شده و پس از انتخاب گزینه “دانشجو” و طی نمودن مراحل ورود به سامانه و پرداخت شهریه، روی گزینه “درخواست مجوز” کلیک نمایید.

مرحله هفتم حذف و اضافه دانشگاه آزاد تهران مرکز 1401 – 1402

  • پس از انتخاب گزینه درخواست مجوز صفحه ای به نمایش در خواهد آمد که دارای منویی است که افراد می بایست گزینه “انتخاب واحد” و یا “حذف و اضافه” را انتخاب کنند.

مرحله هفتم حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1401 – 1402

  • این قسمت بخش “ارسال درخواست جدید” بوده که می توانید مراحل حذف و اضافه، انتخاب واحد و ویرایش درس های انتخابی را در این قسمت به سر انجام رسانید.

مرحله هشتم حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1401 – 1402

نحوه ثبت نام دانشجویان جدیدالورود

سامانه آموزشیار این امکان را فراهم نموده است تا دانشجویان جدیدالورود که شرایط ثبت نام دانشگاه آزاد را دارا می باشند، جهت ثبت نام دانشگاه آزاد خود از طریق این سامانه اقدام نمایند.

  • دانشجویان جدید الورود می بایست به سایت اینترنتی edu.iau.ac.ir مراجعه نموده و “پذیرش غیر حضوری پذیرفته شدگان 1401” را برگزینند.

مرحله اول ثبت نام دانشجویان جدیدالورود سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران مرکز

  • کد ملی و کد امنیتی را در کادر وارد نموده و سپس گزینه “ورود” را انتخاب کنید.

مرحله دوم ثبت نام دانشجویان جدیدالورود سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران مرکز

  • در این مرحله، نام  محل، نام رشته، نام مقطع و همچنین شماره دانشجویی موقت شما به نمایش در می آید که شما می توانید با انتخاب گزینه “ورود به آموزشیار”، به سایت وارد شوید.

مرحله سوم ثبت نام دانشجویان جدیدالورود سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران مرکز

  • مطالب تاییدیه را بررسی کرده و با تیک زدن عبارت “موارد فوق را مطالعه کرده ام و پذیرفتم”، گزینه “تایید مطلب و ورود به آموزشیار” را انتخاب کنید.

مرحله چهارم ثبت نام دانشجویان جدیدالورود سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران مرکز

  • در مرحله بعد، در کادرهای “نام کاربری” و “کلمه عبور”، شماره دانشجویی موقت خود را وارد نمایید و سپس دکمه “ورود به سیستم” را بفشارید.

مرحله پنجم ثبت نام دانشجویان جدیدالورود سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران مرکز

  • اکنون روی “پذیرش برخط توسط داوطلب” کلیک کنید.

مرحله ششم ثبت نام دانشجویان جدیدالورود سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران مرکز

  • کلیک بر روی گزینه “ثبت مدارک تحویلی توسط متقاضی” کلیک کنید.

مرحله هفتم ثبت نام دانشجویان جدیدالورود سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران مرکز

  • در این قسمت اطلاعات شما به نمایش در آمده و یک سری کادر های خالی وجود دارد که باید آن ها را تکمیل نموده و در نهایت، دکمه “ثبت” را بفشارید.

مرحله هشتم ثبت نام دانشجویان جدیدالورود سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران مرکز

  • این بخش مربوط به ثبت مدارک توسط متقاضی بوده که می بایست آن را در سامانه بارگذاری نماید. قسمت بعد فرم های تعهدنامه وجود دارد، آن را تکمیل نموده و سپس مدارک تکمیلی کارشناسی را در سامانه آموزشیار، اسکن و بارگذاری کنید. لازم به ذکر است تکمیل فرم های مربوط به توانمندی ها و مهارت ها و علایق در زمینه های مذهبی و قرآنی و … الزامی می باشد. در این زمان روی گزینه “اعلام اتمام عملیات توسط متقاضی” به منظور اتمام مراحل ثبت نام، کلیک کنید.

مرحله نهم ثبت نام دانشجویان جدیدالورود سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران مرکز

 

سوالات متداول

1- آدرس اینترنتی سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران مرکز چیست؟

برای ورود به این سامانه می بایست از نشانی اینترنتی edu.iau.ac.ir استفاده کنید.

2- سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران مرکز چه خدماتی به دانشجویان ارائه می دهد؟

سایت آموزشیار خدماتی نظیر پرداخت شهریه، حذف و اضافه، انتخاب واحد و... را به دانشجویان این دانشگاه ارائه می دهد.

3- آیا اساتید و پرسنل دانشگاه آزاد تهران مرکز می توانند از سامانه آموزشیار جهت انجام امور مربوط به خود استفاده نمایند؟

بله، تمامی دانشگاهیان اعم اساتید، دانشجویان و پرسنل دانشگاه آزاد تهران مرکز می توانند از خدمات این سامانه بهره مند شوند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. عتیق الله حیدری

    سلام و وقت بخیر
    عتیق الله حیدری، دانشجوی ارشد جزا و جرم شناسی واحد تهران مرکز
    من توی پاکستان هستم میخواهم وارد سامانه آموزشیار بشم، اما برایم ارور ۴۰۳ میزند، در حالیکه فلترشکن چیزی هم روشن نیست،
    ارورو میگوید که با این IP آدرس وارد شده نمی توانید، من چی کار کنم که وارد بشم۔
    ممنون

    • ایران مشاوره

      با سلام، سایت آموزشیار فقط در کشور ایران قابل دسترسی می باشد و شما خارج از کشور نمی توانید از آن استفاده کنید.

دریافت مشاوره