خانه دانشگاه آزاد ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد | edu.iau.ac.ir

ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد | edu.iau.ac.ir

راهنمای ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد، یکی از موفق ترین و پرجمعیت ترین دانشگاه های کشور است. قطعا این دانشگاه برای سهولت در رسیدگی به امور دانشگاهی و ارائه تسهیلات برای دانشجویان خود نیاز به یک سامانه جامع و هماهنگ دارد. این دانشگاه از واحدهای زیادی تشکیل شده که هر کدام از این واحدها زیر نظر سامانه ای جداگانه و مختص به دانشگاه خود، تحت عنوان سامانه سیدا دانشگاه آزاد  قرار می گرفت، اما امروزه به دلیل نیاز دانشجویان به استفاده و بهره مندی از خدمات آنلاین و اینترنتی، سامانه جدیدی به نام آموزشیار به نشانی edu.iau.ac.ir به صورت هماهنگ و سیستماتیک بین تمام واحدهای دانشگاه آزاد راه اندازی شده است که سایر امور اداری و آموزشی را برای دانشجویان و اساتید راحت تر نموده است.

✅ لینک مستقیم ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه آزادلینک مستقیم ورود به سایت آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

 

لینک های میانبر دسترسی به بخش های مختلف سامانه آموزشیار
ورود به سیستم دانشجویان (انتخاب واحد/حذف و اضافه)
ورود به سیستم دانشجویان (پرداخت/سایر خدمات دانشجویی)
ورود به سیستم دانشجویان – سامانه آزمایشی جدید
ورود پرسنل و اساتید
پذیرش غیر حضوری پذیرفته شدگان اتباع
ورود مستقیم به سیستم پذیرش غیر حضوری با استفاده از شماره دانشجویی موقت
آموزش مجازی وادا
آرشیو اخبار
اطلاعیه ها
سایت آموزش
سیستم پشتیبانی

برخی از امکانات مهم سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد به نشانی edu.iau.ac.ir شامل ارزشیابی اساتید، انتخاب واحد، حذف و اضافه، پرداخت شهریه و همچنین اعتراض به نمرات می باشد.

معرفی سایت آموزشیار دانشگاه آزاد

سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد به منظور ارائه و توزیع بهتر خدمات نوین آموزشی در جهت آسودگی و رفع نیازهای دانشجویان، اساتید و پرسنل محترم، دارای بخش های مختلفی است که می توان از جهت عرضه امکانات در این سایت به آن ها اشاره نمود. به همین جهت در ادامه به توضیح هر یک از بخش های آن خواهیم پرداخت.

بخش اول

مطابق تصویر پایین، داوطلبان برای انجام فعالیت های مختلفی می توانند از قسمت ابتدایی این سایت استفاده نمایند که در ادامه به توضیح هر یک از آن ها پرداخته شده است.

قسمت اول معرفی سایت آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

 

 

شماره 1: در نوار نشان داده شده گزینه هایی برای ورود به سیستم پشتیبانی، سایت آموزش، دریافت اطلاعیه ها و آرشیو اخبار، سامانه آموزش مجازی و تماس با مسئولین در نظر گرفته شده است.

شماره 2: دانشجویان و یا کاربران دیگر اعم از کارمندان و اساتید می توانند با انتخاب این کلید و درج اطلاعات خواسته شده، به حساب کاربری خود وارد شوند.

شماره 3: کلیه اطلاعات و راهنمایی های لازم جهت استفاده از سامانه آموزشیار، در این قسمت قرار گرفته است که مراجعه کنندگان می توانند با فشردن هر یک از گزینه های “پشتیبانی آموزشیار” و یا آدرس اینستاگرام با مسئولین مربوط به پشتیبانی این سامانه ارتباط برقرار نموده و سوالات خود را درباره این سایت مطرح نمایند.

بخش دوم

یکی از مهم ترین بخش های سامانه آموزشیار، قسمتی است که در تصویر بالا قابل مشاهده می باشد که شامل مواردی همچون فرآیند های زیر می باشد.

قسمت دوم معرفی سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

شماره 4: کاربران این سایت برای سهولت در دسترسی به اطلاعیه های منتشر شده از سوی دانشگاه و همچنین دریافت خدمات بیشتر می توانند با کلیک بر روی گزینه های این قسمت اپلیکیشن های “آیگپ” و “آموزشیار پلاس” را دانلود و نصب نمایند.

شماره 5: راهنما و نحوه ورود هر یک از کاربران سامانه از قبیل دانشجویان، اساتید، کارمندان و همچنین تغییر رمز در این قسمت گنجانده شده است.

در قسمت راهنمای دانشجویان، اساتید و پرسنل و پرسنل سازمانی فایل هایی تحت عنوان “کد و نام استان ها”، “کد و نام واحد ها”، “کد و نام گروه های آموزشی ارائه شده که جهت تسهیل امور شما عزیزان، در جدول زیر قرار داده شده است.

 دانلود فایل کدها و نام های سامانه آموزشیار
دانلود فایل کد و نام  استان ها
دانلود فایل کد و نام واحد ها
دانلود فایل کد و نام گروه های آموزشی

شماره 6: هر یک از افراد با توجه به نقشی که دارند (دانشجو، استاد و…) می توانند علاوه بر بخش قبلی از این قسمت نیز با انتخاب گزینه های مربوط به خود، وارد سامانه شوند.

شماره 7: دانشجویان جدیدالورود برای انجام فرآیند های مربوط به نام نویسی خود باید از این قسمت اقدام کنند.

بخش سوم

در این بخش نیز کاربران می توانند با توجه به نیاز خود به قسمت های مورد نظر مراجعه نمایند که توضیحان آن ها در ادامه ذکر شده است.

قسمت سوم معرفی سایت آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

 

شماره 8: داوطلبان جدید الورود برای آشنایی با مراحلی که می بایست جهت ثبت نام غیر حضوری طی نمایند و همچنین مدارکی که بدین منظور به آن ها نیاز دارند، لازم است فایل های راهنمای این بخش را دریافت و مطالعه نمایند.

شماره 9: کلیه زمانبندی های انتخاب واحد و حذف و اضافه نیمسال های تحصیلی دانشگاه آزاد بر مبنای سال ورودی دانشجویان در این قسمت قرار می گیرد.

شماره 10: با فشردن این کلید، مراجعه کنندگان می توانند به طور مستقیم با پشتیبانی آموزشیار تماس حاصل نمایند.

اهداف سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد

به دلیل تعداد بسیار بالای دانشجویان و همچنین عدم ایجاد اتلاف وقت و بهینه سازی امور دانشگاهی، سامانه آموزشیار راه اندازی شده و در اختیار کاربران قرار گرفته است لذا برخی از اهدافی که برای سامانه آموزشیار در نظر گرفته شده است را در زیر بیان کرده ایم:

  1. با توجه به تقسیم شدن این سامانه به بخش های مختلف امکان تصمیم گیری در تمامی سطوح مدیریتی تسهیل خواهد شد.
  2. تمامی عملیات ها در سامانه آموزشیار قابل ردیابی و جست و جو می باشد. بنابراین می توان در یک سامانه با بخش های مختلف ارتباط برقرار نمود.
  3. کاهش اطلاعات ورودی کاربران جهت ورود به سامانه نیز از اهدافی است که در راه اندازی سامانه آموزشیار در نظر گرفته شده.

امکانات سیستم آموزشیار دانشگاه آزاد

همان طور که ذکر شد سامانه آموزشیار با اهداف مختلفی ساخته شده است و بنابر آن امکانات گسترده و متنوعی را نیز ارائه می دهد که برخی از این امکانات شامل موارد زیر می باشد:

امکانات سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد
ثبت نام دانشجویان جدیدالوردمشاهده لیست دروس
پرداخت شهریهحذف و اضافه
انتخاب واحدحذف اضطراری
دریافت تسهیلاتمشاهده نمرات
اعتراض به نمراتارزشیابی اساتید
دریافت کارت ورود به جلسه امتحاناتدریافت مجوز
امور فارغ التحصیلانمشاهده زمان برگزاری

نحوه ورود به سایت آموزشیار دانشگاه آزاد

با شروع سال تحصیلی جدید، دانشجویان، اساتید و پرسنل دانشگاه آزاد در تمامی مقاطع و رشته های تحصیلی مختلف برای طی کردن روند آموزشی، پژوهشی و مالی خود می بایست وارد سیستم آموزشیار شده و امور مربوط به این دانشگاه را از طریق سامانه مذکور انجام دهند. حال برای ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد نیازمند به گذراندن مراحلی می باشید که راهنمای تصویری آن در ادامه مقاله ارائه شده است.

ورود دانشجو

توجه داشته باشید که برای ورود دانشجو به سامانه، نام کاربری مورد نیاز به ترتیب از کد واحد دانشگاهی و شماره دانشجویی دانشگاه آزاد  تشکیل شده است. رمز ورود به سامانه نیز به صورت پیش فرض همان شماره دانشجویی فرد می باشد که البته امکان تغییر آن برای افراد وجود دارد. دانشجویان می توانند با دانلود برنامه آموزشیار بر روی گوشی تلفن همراه خود، خدمات مربوط به امور دانشجویی را با سرعت بیشتری پیش ببرند. این برنامه در سه نسخه تحت وب، اندروید و نسخه iOS قابل اجرا است.

• ابتدا لازم است به سایت آموزشیار به آدرس edu.iau.ac.ir وارد شده و آیکون “دانشجو” را از میان گزینه های موجود در صفحه انتخاب کنید.

مرحله اول حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1401 – 1402

  • سپس یکی از گزینه های نشان داده شده متناسب با فرآیند مورد نظر را برگزینید.

مرحله دوم ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

  • اکنون تیک مربوط به عبارت “موارد فوق را مطالعه کردم و پذیرفتم” را فعال نموده و پس از مطالعه متن موجود در صفحه و سپس گزینه “تایید مطلب و ورود به سیستم” را انتخاب نمایید.

مرحله سوم حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1401 – 1402

  • حالا موارد ذکر شده را مجددا مطالعه نموده و پس از آن تیک مربوطه را فعال کرده و کلید “تایید مطالب و ورود به سیستم” را بفشارید.

مرحله چهارم حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1401 – 1402

  • دوباره مندرجات صفحه را بررسی کرده و گزینه “تایید مطالب و ورود به سیستم” را پس از فعال نمودن تیک مربوطه، انتخاب کنید.

مرحله چهارم حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1401 – 1402

  • درنهایت اطلاعات خواسته شده را ثبت و بر روی عبارت “ورود به سیستم” کلیک کنید.

*نکته: توجه کنید که برای تکمیل کادر نام کاربری نیازی به نوشتن edu@ نیست و وارد کردن (کد واحد + شماره دانشجویی) کافی می باشد.

مرحله پنجم حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1401 – 1402

  • اکنون رمز ارسالی یکبار مصرف که از سوی آیگپ دریافت شده را درج و گزینه تایید را بفشارید. (توجه داشته باشید که در صورت عدم دسترسی به برنامه آیگپ می توانید از طریق لینک موجود علامت گذاری شده در صفحه، نسبت به نصب آن اقدام نمایید.)

مرحله ششم حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1401 – 1402

  •  گزینه مورد نظر را از میان زبانه های موجود در قسمت راست صفحه را انتخاب نمایید.

مرحله هشتم ورود به سایت آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

 ورود اساتید

اساتید محترم جهت ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه، می بایست مطابق مراحل ذیل را طی نمایند.

  • به سامانه آموزشیار به نشانی edu.iau.ac.ir وارد شده و گزینه “استاد” را بفشارید.

مرحله اول ورود اساتید به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

  • اکنون اطلاعات خواسته شده اعم از نام کاربری و کلمه عبور را درج و سپس کلید “ورود به سیستم” را برگزینید.

مرحله دوم ورود اساتید به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

ورود کارمندان و پرسنل

ورورد به سامانه آموزشیار برای پرسنل نیز مانند مراحل ورود به سامانه برای اساتید می باشد که راهنمای تصویری آن را در ادامه مشاهده می نمایید.

  • مراجعه به سایت آموزشیار به نشانی edu.iau.ac.ir  و انتخاب گزینه “پرسنل”

مرحله اول ورود پرسنل به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

  • وارد نمودن اطلاعات خواسته شده و برگزیدن کلید “ورود به سیستم”

مرحله دوم ورود اساتید به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

نحوه انتخاب واحد و حذف و اضافه در سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد

یکی دیگر از مهم ترین فرآیند هایی که دانشجویان می توانند از طریق سامانه آموزشیار به انجام برسانند، انتخاب واحد دانشگاه آزاد و حذف و اضافه می باشد که بدین منظور کاربران باید مطابق مراحل زیر عمل نمایند.

  • پس از مراجعه به سامانه آموزشیار به نشانی edu.iau.ac.ir و انتخاب گزینه “دانشجو” و طی نمودن مراحل ورود به سیستم آموزشیار از جمله درج اطلاعات خواسته شده که در توضیحات فوق به آن اشاره شد، در صفحه زیر پس از پرداخت شهریه مشخص شده روی گزینه “درخواست مجوز” کلیک کنید.

مرحله هفتم حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1401 – 1402

  • در منوی ثبت نام دروس دانشجو در سمت راست صفحه گزینه “انتخاب واحد” و یا “حذف و اضافه” را انتخاب نمایید.

مرحله هفتم حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1401 – 1402

  • در این قسمت چنانچه می خواهید برای انتخاب واحد اقدام نمایید از بخش “ارسال درخواست جدید” گزینه انتخاب واحد و در صورت نیاز به حذف و اضافه کلید مربوط به آن را انتخاب نمایید.

مرحله هشتم حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1401 – 1402

در نهایت پس از ثبت مجوز درخواست حذف و اضافه خود باید ار نوار سمت راست از بخش “دروس دانشجو” حذف و اضافه را انتخاب و پس از انجام فعالیت مورد نظر، با فشردن گزینه “ثبت” تغییرات انجام شده را اعمال کنید.

نحوه ثبت نام در سامانه آموزشیار

پیش از این، دانشجویان جدیدالورود برای ثبت در دانشگاه آزاد باید به دانشگاه مورد نظر مراجعه می کردند اما سامانه آموزشیار امکان انجام این فرآیند را به صورت اینترنتی برای افراد فراهم کرده است. به همین دلیل دانشجویان می توانند با داشتن مدارک ثبت نام دانشگاه آزاد و ثبت نام در سامانه آموزشیار، با طی نمودن مراحل ذیل اقدام به ثبت نام غیرحضوری در دانشگاه آزاد مربوطه نمایند.

  • ابتدا به سایت اینترنتی آموزشیار دانشگاه آزاد اسلامی با نشانی edu.iau.ac.ir مراجعه نمایید و سپس بر روی دکمه “پذیرش غیر حضوری پذیرفته شدگان” کلیک کنید.

مرحله اول ثبت نام دانشجویان جدیدالورود سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

  •  در کادر مشخص شده کد ملی خود را وارد نمایید و سپس گزینه “ورود” را انتخاب کنید.

مرحله دوم ثبت نام دانشجویان جدیدالورود سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

  • در این مرحله، رشته هایی که در آن ها موفق به کسب نمره قبولی شده اید نشان داده می شود که در کادر مقابل آن شماره دانشجویی موقت شما قابل رویت می باشد و شما می توانید با انتخاب گزینه “ورود به آموزشیار”، به سایت وارد شوید.

مرحله سوم ثبت نام دانشجویان جدیدالورود سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

  • نکاتی که در صفحه جدید نشان داده می شود را با دقت مطالعه نمایید و با تیک زدن عبارت “موارد فوق را مطالعه کرده ام و پذیرفتم”، گزینه “تایید مطلب و ورود به آموزشیار” را انتخاب کنید.

مرحله چهارم ثبت نام دانشجویان جدیدالورود سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

  • در مرحله بعد، در کادرهای “نام کاربری” و “کلمه عبور”، شماره دانشجویی موقت خود را وارد نمایید و سپس دکمه “ورود به سیستم” را بفشارید.

مرحله پنجم ثبت نام دانشجویان جدیدالورود سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

  • با باز شدن صفحه فوق، کافیست روی “پذیرش برخط توسط داوطلب”، کلیک کنید.

مرحله ششم ثبت نام دانشجویان جدیدالورود سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

  • در این صفحه پس از مشاهده اطلاعات درج شده، روی گزینه “ثبت مدارک تحویلی توسط متقاضی” کلیک کنید.

مرحله هفتم ثبت نام دانشجویان جدیدالورود سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

  • پس از انجام مراحل فوق، فرم اطلاعات شخصی در صفحه باز خواهد شد که دارای یک سری از اطلاعات فردی است و شما می بایست کادرهای دیگر را با اطلاعات مورد نیاز تکمیل نمایید و در نهایت، دکمه “ثبت” را بفشارید.

مرحله هشتم ثبت نام دانشجویان جدیدالورود سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

  • بعد از انجام مراحل فوق، داوطلبان بایستی مدارک فردی خود مانند اسکن کارت ملی و شناسنامه و… را برای ثبت نام دانشگاه، در سامانه بارگذاری نمایند. در مرحله بعد نوبت به تکمیل فرم های تعهدنامه دانشجو می رسد که داوطلبان می بایست با دقت نسبت به تکمیل فرم های مربوطه اقدام نمایند و سپس مدارک تکمیلی کارشناسی را در سامانه آموزشیار، اسکن و بارگذاری نمایند. در نهایت، فرم های مربوط به توانمندی ها و مهارت ها و علایق در زمینه های مذهبی و قرآنی، هنری و ادبی و ورزشی در سامانه وجود دارد که تکمیل این فرم ها الزامی است. در صورتی که تمام مراحل را به درستی و با موفقیت پشت سر گذاشته باشید، لازم است به منظور اتمام روند ثبت نام در سامانه آموزشیار، روی گزینه “اعلام اتمام عملیات توسط متقاضی” کلیک کنید.

مرحله نهم ثبت نام دانشجویان جدیدالورود سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

 

نحوه پرداخت شهریه در سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد

تمامی دانشجویان برای انجام عملیاتی همانند انتخاب واحد، دریافت کارت ورود به جلسه، حذف اضافه، مشاهده کارنامه و… بایستی شهریه واحد های اخذ شده خود را پرداخت نمایند. به همین دلیل نحوه پرداخت شهریه از اهمیت بالایی برخوردار است. لذا افراد بایستی با طی کردن مراحل زیر برای انجام این فرآیند اقدام نمایند.

  • ابتدا به سامانه آموزشیار به نشانی اینترنتی edu.iau.ac.ir مراجعه نموده و سپس از میان آیکون های نمایش داده شده بر روی ” دانشجو “ کلیک نمایید.

مرحله اول پرداخت شهریه دانشگاه آزاد

  • پس از کلیک بر روی آیکون مورد نظر صفحه ای برای شما نمایش داده می شود که لازم است گزینه ” ورود دانشجویان، پرداخت و سایر خدمات آموزشی “ را وارد نمایید.

مرحله دوم پرداخت شهریه دانشگاه آزاد

  • پس از تایید عبارت نشان داده شده آیکون ”  ورود به مطلب و ورود به سیستم ” را بفشارید.

مرحله سوم پرداخت شهریه دانشگاه آزاد

  • در این مرحله نیز کلید “موارد فوق را مطالعه کرده ام” را فعال و سپس ” تایید مطلب و ورود به سیستم ” را بفشارید.

مرحله چهارم پرداخت شهریه دانشگاه آزاد

  • نام کاربردی و کلمه عبور خود را مطابق با موارد بیان شده وارد نموده و آیکون ” ورود به سیستم ” را بفشارید.

مرحله هفتم پرداخت شهریه دانشگاه آزاد

  • رمز ارسالی به تلفن همراه خود از طریق پیام را در کادر مشخص شده وارد نموده و سپس بر روی ” ورود” ضربه بزنید.

مرحله هشتم پرداخت شهریه دانشگاه آزاد

  • از میان منو های سمت راست بر روی ثبت نام دروس دانشجو کلیک نموده و سپس  آیکون ” مدیریت پرداخت ها ” را انتخاب کنید.

مرحله نهم پرداخت شهریه دانشگاه آزاد

  • با روبه رو شدن با صفحه زیر لازم است از منو های پایین صفحه بر روی ” پرداخت الکترونیکی شهریه “ ضربه بزنید.

مرحله دهم پرداخت شهریه دانشگاه آزاد

  • یکی از درگاه های ارائه شده را انتخاب نموده و بر روی ” ادامه “ کلیک کنید.

مرحله یازدهم پرداخت شهریه دانشگاه آزاد

  • مبلغ مورد نظر خود را در کادر سفید درج نموده و بر روی ” پرداخت الکترونیکی ” ضربه بزنید.

مرحله دوازدهم پرداخت شهریه دانشگاه آزاد

  • اطلاعات کارت بانکی عضو شتاب خود را در کادر های خالی وارد نموده و سپس بر روی ” پرداخت ” ضربه بزنید.

مرحله سیزدهم پرداخت شهریه دانشگاه آزاد

نحوه مشاهده کارنامه دانشجویی در سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد

همچنین این امکان برای دانشجویان دانشگاه آزاد فراهم شده است تا از طریق این سامانه بتوانند کارنامه دوران دانشجویی خود را مشاهده نمایند. بدین منظور لازم است تا پس از طی نمودن مراحل فوق الذکر و ورود به جساب کاربری دانشجویی خود، در صفحه زیر روی گزینه “مشاهده کارنامه دانشجویی” کلیک نمایید.

مشاهده کارنامه دانشجویی دانشگاه آزاد از طریق سامانه آموزشیار

نحوه اعتراض به نمره در سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد

همچنین دانشجویان پس از گذراندن هر یک از امتحانات خود می توانند با مراجعه به گزینه “ارسال درخواست اعتراض به نمره در نیمسال جاری” نمراتی که ثبت شده را مشاهده نمایند و چنانچه در این خصوص اعتراضی داشته باشند، از این طریق نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

نحوه اعتراض به نمره دانشگاه آزاد از طریق سامانه آموزشیار

ارزشیابی اساتید در سامانه اموزشیار دانشگاه آزاد

پیش از دریافت کارت ورود به جلسه لازم است دانشجویان به تکمیل فرم ارزشیابی که برای سنجش اساتید در نظر گرفته شده است، پاسخ دهند. بدین منظور می بایست پس از انتخاب کلید “ارزشیابی استاد” با کلیک بر روی نام استاد مربوطه، به وسیله فعال نمودن تیک رتبه مورد نظر خود، اساتید مختلف را ارزیابی نمایند.

نحوه ارزشیابی اساتید دانشگاه آزاد از طریق سایت آموزشیار

شبهات پبرامون ارزشیابی اساتید

در مورد فرم ارزشیابی اساتید همیشه نظرات ضد و نقیض زیاد بوده است. دانشجویان نگران این هستند که حریم خصوصی آن ها نقض شود و اساتید از نتیجه ارزشیابی هر دانشجو مطلع شود. مسئولان دانشگاه معمولا این موضوع را تکذیب می کنند اما به نظر می رسد اساتید واقعا قادر به مشاهده ریز نتایج ارزشیابی می باشند.

نکته دیگری که جای بحث و بررسی دارد میزان تاثیر این ارزشیابی های اجباری در جایگاه حرفه ای اساتید است. به گفته برخی اساتید دانشگاه آزاد، فرم ارزشیابی تا کنون تاثیری بر روند کاری آن ها نداشته است. در حالیکه ادعا می شود این ارزشیابی ها در ارتقا و کاهش رتبه اساتید تاثیر گذار است. به هر حال به نظر می رسد که فرآیند ارزشیابی اساتید نیز همچون بسیاری فرآیندهای دیگر، تنها یک عمل تشریفاتی است.

آیا امتحانات در سایت آموزشیار برگزار می شوند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خیر، امتحانات پایان ترم و میان ترم در سایت آموزشیار برگزار نمی شوند اما در عوض سامانه های مختلفی برای انجام این فرآیند در نظر گرفته شده است که سامانه دان دانشگاه آزاد یکی از آن ها خواهد بود. البته در حال حاضر با توجه به کاهش شیوع بیماری کرونا امتحانات به صورت حضوری برگزار می شوند و لذا در صورت وجود شرایط اضطراری از جمله آلودگی هوا، شیوع آنفلوآنزا و… امکان برگزاری امتحانات در سامانه وادانا دانشگاه آزاد و همچنین سامانه دان وجود خواهد داشت.

5 مشکل رایج سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد

سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد نیز همانند سایر سامانه ها ممکن است با اختلالاتی همراه باشد که به تازگی سعی شده است تا با بروزرسانی های پی در پی این مشکلات برطرف شود. لذا برخی از آنها را در این قسمت برای آشنایی بیشتر شما با پرسخ و پاسخ های مجزا ذکر کرده ایم:

مشکلات رایج سایت آموزشیار دانشگاه آزاد اسلامی
پرسشپاسخ
زمانی که وارد سامانه آموزشیار می شوم و پیام خطا دریافت می کنم باید چه اقداماتی انجام بدهم؟برای حل این مشکل باید مرورگر دستگاه خود را تعویض نموده و مجددا اقدام نمایید. در صورت رفع نشدن مشکل مدتی بعد مجددا تلاش نمایید چرا که در این صورت مشکل از سامانه می باشد.
کد مورد نظر برای ورود به سامانه ارسال نمی شود، باید چه کار کنم؟برای دریافت این کد نیاز به نصب برنامه آیگپ است.
من مشکل خطای 403 دارم و خارج از ایران هستم. از چه راهی می توانم وارد سایت شوم؟برای ورود به سایت نیاز به نصب وی پی ان ایران یعنی آی پی استاتیک است.
وقتی می خواهم شهریه مورد نظر خود را تسویه کنم، گزینه پرداخت الکترونیکی فعال نمی شود. مشکل چیست؟مشکل از سامانه آموزشیار است و برای این منظور باید با واحد دانشگاهی مورد نظر خود تماس حاصل نمایید.
برنامه هفتگی خود را نمی تواند مشاهده کنم. جه اقداماتی باید انجام بدهم؟برای مشاهده برنامه هفتگی خود لازم است که شهریه متغییر خود را به صورت کامل تسویه نمایید.

سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد خدمات دیگری نیز ارائه داده است که ثبت دروس، امکان برگزاری کلاس ها از طریق سایت edu.iau.ac.ir به صورت استانی، تسهیل در فرآیند نقل و انتقال دانشجو بین واحدها، ارائه میزان شهریه دانشگاه آزاد، مدیریت واحد در مدل شبکه‌ای یکپارچه، حذف ترم تحصیلی دانشگاه آزاد، نظارت جامع بر آمار و یکپارچگی و ارتباط داده‌ ها و  وام دانشجویی از جمله ویژگی ‌های سامانه آموزشیار می باشند. به علاوه این که تمام فعالیت‌ های مربوط به پرداخت و تقسیط و سایر امور مالی مربوط به دانشجویان نیز از طریق این سامانه انجام می‌شود.

سوالات متداول

1- برای ورود به سامانه آموزشیار باید به چه آدرسی مراجعه نمود؟

بدین منظور داوطلبان باید به نشانی edu.iau.ac.ir مراجعه نمایند.

2- چه خدماتی در سامانه آموزشیار در دسترس دانشجویان قرار می گیرد؟

در سامانه آموزشیار، خدمات زیادی از جمله ارزشیابی اساتید، ارائه برنامه کلاسی و مشاهده نمرات برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

3- آیا امکان استفاده از این سایت تنها برای دانشجویان وجود دارد؟

خیر، این سایت برای استفاده اساتید و پرسنل آموزشی دانشگاه نیز در نظر گرفته شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲۸ نظر
  1. نیرصبورمقدم

    باسلام
    من فارغ التحصیل رشته مامایی،مقطع کارشناسی ازدانشگاه آزادواحدتبریز ادرسال ۱۳۷۷ هستم،اکنون نیازه ریزنمرات برای تایید وترجمه دارم(مدرک خود رادریافت کرده ام)بنابه دلایلی امکان مراجعه حضور ی برایم فراهم نیست،ممنون میشم راهنماییم بفرمایید.

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، جهت دریافت ریزنمرات دارای مهر و معتبر، باید به دانشگاه مراجعه کنید.

  2. آتنا

    مجوز انتخاب واحد نمیده میگه به علت نقص مدارک مدارکمم اومده ولی اصلا اجازه نمیدن کارناممو ببینم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، به احتمال زیاد شما یکی از مدارکتان مانند اصل مدرک دیپلم را هنوز به آموزش تحویل نداده اید.

  3. زینت

    سلام الان زمان انتخاب واحد ولی سیستم اموزشیاربالا نمیاد چیکارکنیم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در حال حاضر سایت آموزشیار به دلیل ترافیک بالا، به مشکل برخورده است؛ در ساعات آتی مجددا وارد شوید.

  4. Alham

    باسلام
    می خواستم بدونم در سامانه آموزشیار مشخص هست درس حذف شده توسط دانشجو بوده یا آموزش؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، بله، نحوه حذف شدن هر درس مقابل آن، نماش داده خواهد شد.

  5. Kosar.bakhtiary

    سلام اصلا اموزشیار مفید نیست
    خیلی اذیت میکنه
    بعدشم اصلا بروز نیست
    من شهریرو تمامو کمال پرداخت کردم ولی اموزشیار همون مبلغو بالا اورده و هیچکسم جوابگو نیست باید تسویه بشه
    بجا اینکه یکم از لحاظ مالی دانشجویا سامورت بشن تا با ارامش درس بخونن فقط دارین پول مفت میگیرین

    • ایران مشاوره

      با سلام، شما می توانید مشکل خود را با دانشگاه در میان بگذارید تا پیگیری های لازم انجام شود.

  6. امیرحسین

    سلام من گذرواژه خودم را فراموش کرده ام و هرچقدم سعی کردم اصلاح کنم خطا میزند ،تورو خدا کمکم کنید۰۹۳۷۳۲۴۴۹۷۸

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، با پشتیبانی سایت اموزشیار جهت رفع مشکل خود ارتباط بگیرید.

  7. A. O

    سلام. کد پیگیری رو در آموزشیار کجا باید وارد کنم؟ شماره دانشجوییم هنوز نیومده بهم یک کد پیگیری دادن گفتن تو اموزشیار باید وارد کنم ولی نمیدونم کجا باید وارد کنم

    • ایران مشاوره

      با سلام، شما می توانید از شما دانشجویی موقت برای سامانه آموزشیار استفاده نمایید تا زمانیکه شماره دانشجویی اصلی صادر شود.

  8. مرادی

    سلام.من دانشجوی سال ۹۲ هستم که از سال ۹۵ تعداد ۲۳ واحد واسم مونده که مرخصی گرفتم و با مرخصیم موافقت شده و ۲۳ واحد واسم مونده تو صفحه اموزشیارم گزینه انتخاب واحد نیست چیکار باید بکنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، به صورت حضوری به دانشگاه خود مراجعه نمایید.

  9. فاطمه

    سلام من ۲۷ دی در سایت دانشیار ثبت نام کردم ولی تا امروز که ۸بهمن هست هنوز شماره دانشجویی دائم برای من صادر نشده مشکل کجاست؟کجا باید پیگیری کنم

    • ایران مشاوره

      با سلام، شما می توانید با مراجعه به دانشگاه، از وضعیت خود مطلع شوید.

  10. نغمه

    سلام الان ثبت نام موقت دانشگاه ازادو انجام دادیم جواب اصلی کی میاد ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در حال حاضر اطلاعیه ای مبنی بر زمان اعلام نتایج ورود بهمن ماه اعلام نشده است. جهت اطلاع از آخرین خبرها می توانید عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی شوید.

  11. مهدی

    سلام خسته نباشید کارت ملی من هنوز صادر نشده برای ثبت نام فقط یک گواهی به جای کارت ملی دارم می تونم با همون ثبت نام کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، گواهی مورد نظر را در سایت بارگزاری نمایید.

  12. فاطمه

    سلام خسته نباشید.چطوری میتونیم وارد کلاسهای مجازی بشیم؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، با ورود به سامانه ی دان می توانید وارد کلاس های خود شوید.

  13. نگین0002

    سلام ، موقع ثبت نام در سامانه آموزشیار باید شهریه ثابت رو واریز کنیم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در ابتدا ثبت نام خود را در سامانه آموزشیار انجام داده و پس از دریافت شماره دانشجویی دائم، نسبت به پرداخت شهریه ثابت خود از طریق همان سامانه اقدام نمایید.

  14. مبینا

    من در آموزشیار ثبت نام کردم. میخام بدونم چند روز بعدش کد دانشجویی دائم میاد و چه زمانی باید مدارکمونو به دانشگاه پست کنیم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، شما می توانید با مراجعه به سایت دانشگاهی که در آن قبول شده اید، از نحوه ی ثبت نام و مدارک لازم و … مطلع شوید.

دریافت مشاوره