خانه مدارس ورود به سایت آزمون آغازین | sa.medu.ir

ورود به سایت آزمون آغازین | sa.medu.ir

سامانه مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی
ورود به سایت آزمون آغازین

وزارت آموزش و پرورش کشور زیردامنه های بسیاری از جمله سامانه پادا و سامانه سیدا را راه اندازی نموده است تا به واسطه آن ها بتواند خدمات متنوعی را به صورت غیر حضوری و آنلاین در اختیار کاربران خود قرار دهد. یکی از سامانه های جدید این وزارتخانه سایت مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی می باشد که به منظور ارزیابی اولیه دانش آموزان متوسطه اول و دوم طراحی و راه اندازی شده است. در ادامه سامانه سنجش آغازین را با هم بیشتر بررسی خواهیم کرد و نحوه شرکت در آزمون را شرح خواهیم داد.

لینک مستقیم ورود به سایت آزمون آغازین

دانش آموزان متوسطه اول و دوم برای شرکت در آزمون آغازین باید به آدرس اینترنتی sa.medu.ir مراجعه نمایند.

معرفی سایت آزمون آغازین

ارزیابی اولیه آزمونی است که به منظور سنجش سطح تسلط دانش آموزان به دروس و مباحث سال تحصیلی گذشته و حتی دانستن نقاط ضعف، قوت و کاستی های آموزشی محصلان و برنامه ریزی برای جبران آن ها طراحی شده است. بسیاری از دبیران در روزهای ابتدایی سال تحصیلی اقدام به ارزیابی دانسته های دانش آموزان می کنند تا بتوانند متناسب با آن، برنامه درسی و نحوه تدریس خود را مشخص نمایند.

در ابتدا آموزش و پرورش سامانه هایی همچون سامانه همگام را طراحی و با برگزاری آزمون های مشاوره ای، هدایت تحصیلی پایه نهم را آسانتر کرد. اما این پایان کار نبوده و در ادامه برای خدمت رسانی و کمک به معلمان اقدام به راه اندازی سامانه مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی به آدرس اینترنتی sa.medu.ir نمود تا از طریق آن آزمون آغازین را به صورت کشوری و اینترنتی برگزار نماید. این آزمون در اوایل شروع سال تحصیلی برای پایه های هفتم تا دوازدهم برپا می شود و پس از اتمام آزمون نیز کارنامه دانش آموزان در چهار سطح کلاس، مدرسه، منطقه و استان به مدرسه ارسال می گردد.

زمان بندی برگزاری آزمون آغازین مقاطع مختلف

همانطور که گفته شد، برگزاری آزمون آغازین کاملا به صورت اینترنتی صورت می پذیرد و شرکت در آن برای تمامی محصلان دوره اول و دوم متوسطه الزامی است. آزمون سال 1400 از 5 آبان ماه آغاز گردیده و تا 12 آبان ادامه خواهد داشت و دانش آموزان باید مطابق جدول زیر که در صفحه نخست سایت sa.medu.ir نیز قرار داده شده است به سامانه مراجعه نمایند.

جدول زمانبندی شرکت در آزمون ارزیابی اولیه
مقطع تحصیلیروزتاریخ
پایه دوازدهمچهارشنبه5 آبان ماه 1400
پایه یازدهمپنجشنبه6 آبان ماه 1400
پایه دهمشنبه8 آبان ماه 1400
پایه نهمیکشنبه9 آبان ماه 1400
پایه هشتمدوشنبه10 آبان ماه 1400
پایه هفتمسه شنبه11 آبان ماه 1400
تمامی پایه های فنی و حرفه ای و کاردانشچهارشنبه12آبان ماه 1400

نحوه شرکت در آزمون آغازین

دانش آموزان می توانند از ساعت 8 صبح تا 24 روز مربوط به مقطع تحصیلی خود وارد سامانه شده و مطابق مراحل زیر در آزمون مورد نظر شرکت نمایند.

  • ابتدا وارد سایت مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی به نشانی sa.medu.ir شده و گرینه “ورود به سامانه” را انتخاب نمایید.

مرحله اول ورود به سایت آزمون آغازین

  • در این مرحله، کدملی و سریال 6 رقمی شناسنامه خود را وارد کرده و پس از ثبت کد تصویر در کادر مربوطه، کلید“ورود” را بفشارید.

مرحله دوم ورود به سایت آزمون آغازین

پس از انجام مراحل فوق، آزمون برای شما نمایش داده خواهد شد که می بایست در زمان تعیین شده به آن ها پاسخ دهید. بودجه بندی سوالات برای گروه های مختلف آموزشی توسط مدرسه اطلاع رسانی می گردد و آزمون شامل تمامی دروس سال تحصیلی قبل نیست. برای مثال آزمون مقطع یازدهم ریاضی تنها شامل دروس فارسی، عربی، ریاضی، فیزیک و شیمی می باشد.

نکات آزمون

  • داوطلبان فقط می توانند در تاریخ های تعیین شده وارد سایت شوند و در دیگر روزها با پیغامی مبنی بر مجاز نبودن برای ورود به سامانه مواجه خواهند شد.
  • اطلاعات مورد نیاز برای ورود باید توسط مسئولین مدرسه در سامانه دانش آموزی سیدا ثبت گردیده باشد، بنابراین اگر کدملی و سریال شناسنامه خود را به درستی وارد نموده اید اما با پیام اشتباه بودن آن ها مواجه شدید، می بایست این موضوع را با معاونین مدرسه محل تحصیل خود در میان بگذارید.
  • توجه داشته باشید که بلافاصله پس از اتمام آزمون، کارنامه فردی دانش آموز به مدرسه ارسال می گردد.

خطاهای ورود به سایت آزمون آغازین

دانش آموزان ممکن است حین استفاده از سامانه برگزاری آزمون آغازین، با یک سری ارورها از سوی سایت مواجه شوند که در ادامه برخی از این خطاها را مورد بررسی قرار داده ایم. البته قبل از آن مطمئن شوید که اطلاعات خود اعم از شماره ملی و سریال شناسنامه را به درستی وارد کرده اید.

  1. اگر در هنگام درج موارد خواسته شده، با پیغام “کد ملی یا کد شناسنامه اشتباه است” مواجه شدید، باید با ارقام کیبورد انگلیسی و بدون فاصله یا خط تیر، موارد لازم را ثبت کنید.
  2. در صورتی که پیغام “تاریخ آزمون شما ساعت 7:00 می باشد” را مشاهده کردید، به معنای آن است که هنوز زمان برپایی امتحان شما فرا نرسیده و می بایست مجددا در تاریخ مربوط به آزمون خود به سامانه مراجعه نمایید.
  3. اگر پیام “کد امنینی اشتباه است‌” را دریافت نمودید، می بایست گزینه بارگذاری مجدد را انتخاب کرده و کد امنیتی جدید را به درستی در کادر مربوطه درج فرمایید.
  4. در صورت مشاهده عبارت “The service is unavailable”، لازم است پس از مدت کوتاهی مجددا به سایت آغازین مراجعه کنید، چرا که سامانه به طور موقت از دسترس خارج شده است.

در آخر اگر با وجود ثبت صحیح اطلاعات، مجددا قادر به استفاده از سامانه نبودید، در خصوص صحت اطلاعات خود با مدیر مدرسه ارتباط برقرار نمایید.

 

سوالات متداول

1- سایت آزمون آغازین برای کدام دسته از کاربران طراحی شده است؟

سامانه مذکور برای ارزیابی سطح تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم می باشد.

2- آدرس سامانه شرکت در آزمون آغازین کدام است؟

برای شرکت در ارزشیابی باید مطابق مراحل ذکر شده در مقاله وارد سایت sa.medu.ir شوید.

3- اطلاعات لازم برای ورود به سایت آزمون آغازین کدامند؟

برای ورود به سنجش اولیه، نیاز به درج کدملی و سریال شناسنامه خواهید داشت.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس