خانه کنکور سایت اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳ | sanjesh.org

سایت اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳ | sanjesh.org

لینک مستقیم ورود به سامانه اعلام نتیجه آزمون سراسری 1402

یکی از وظایف مهم سازمان سنجش آموزش کشور اعلام نتایج نهایی کنکور است که همه ساله از همین سایت به نشانی sanjesh.org به صورت اینترنتی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. سازمان سنجش معمولا نتایج اولیه را یک ماه پس از برگزاری و نتایج نهایی را حدودا دو ماه پس از اعلام جواب اولیه منتشر می کند همچنین پس از انجام فرآیند انتخاب رشته، طی اطلایه ای زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور اعلام می نماید که امکان ثبت اعتراض نیز برای متقاضیان ناراضی از نتایج منتشر شده وجود دارد. اما سوال این جاست که چگونه می توان از خدمات سایت سازمان سنجش استفاده کرد؟

 

✅ لینک مستقیم مشاهده کارنامه ملاک عمل کنکور سراسری ۱۴۰۳

(به محض اطلاع رسانی از سوی سازمان سنجش لینک قرار داده می شود.)

 

نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳، از طریق سایت sanjesh.org به داوطلبان اعلام می گردد.

 

لینک های میانبر دسترسی به بخش های مختلف سایت اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۳
اخبار و اطلاعیه های کنکور سراسری
ثبت نام کنکور سراسری 
دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری
مشاهده نتایج کنکور سراسری
برنامه زمانی کنکور سراسری
انتخاب رشته آزمون سراسری
مستندات آزمون سراسری (فایل های راهنما)

معرفی سایت اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳

سایت اعلام نتایج کنکور سراسری

اعلام نتایج کنکور شامل دو مرحله اولیه و نهایی است که جواب مرحله آزمون کتبی و همچنین نتایج داوطلبانی که در فرآیند انتخاب رشته کنکور دانشگاه های سراسری شرکت کرده اند، به صورت اینترنتی از طریق سایت sanjesh.org که در ادامه بخش های مختلف آن شرح داده شده است، قابل دریافت می باشد.

فلش شماره 1

اگر به فلش شماره یک نگاهی بی اندازید، لیستی از موارد زیر را خواهید دید که می بایست روی گزینه اول یعنی “سراسری” کلیک نمایید تا بتوانید لینک مربوط به اعلام نتایج کنکور سراسری را مشاهده کنید.

  • سراسری
  • کارشناسی ارشد
  • کاردانی به کارشناسی
  • کاردانی فنی و حرفه ای
  • جامع علمی کاربردی
  • دکترای تخصصی
  • پیام نور
  • و …

فلش شماره 2

سازمان سنجش مسئول برگزاری طیف وسیعی از رقابت های علمی و آموزشی کشور می باشد که ارائه مراحل مختلف این آزمون ها مانند اعلام نتایج کنکور سراسری را از طریق سامانه خود به انجام می رساند. این سایت شامل بخش های مختلفی می شود که “اخبار ویژه” جز مهمی از آن بوده و افراد می توانند با مراجعه به این بخش، از مهم ترین اطلاعیه های جدید سازمان سنجش آگاه شوند.

هنگامی که در زمان اعلام نتایج کنکور وارد سایت sanjesh.org شوید، با عنوان “نتایج نهایی آزمون سراسری اعلام شد” مواجه خواهید شد.

فلش شماره 3

فلش شماره 3 دارای خدماتی چون: ورود به سیستم پاسخگویی، ارسال درخواست، دریافت شماره پرونده و کدپیگیری و … می باشد که افراد به منظور ثبت اعتراض به نتایج کنکور می توانند با فشردن کلید “ارسال درخواست” که در سمت چپ صفحه وجود دارد، درخواست خود جهت بررسی مجدد نمره مکتسبه را به ثبت برسانند.

فلش شماره 4

در این قسمت نیز به منظور دسترسی سریع و آسان کاربران، اطلاعیه هایی که اخیر منتشر شده، در دسترس عموم قرار می گیرد. همان طور که در تصویر مشاهده می کنید تازه ترین اطلاعیه مربوط به اعلام نتایج کنکور می باشد.

نحوه ثبت نام در سایت اعلام نتایج کنکور 1403 – my.sanjesh.org

امسال علاوه بر دریافت نتایج ازسایت اصلی سازمان نتایج به نشانی sanjesh.org داوطلبان می توانند نتیجه آزمون خود را از طریق سامانه جامع آزمون های سراسری به نشانی my.sanjesh.org نیز دریافت نمایند که مراحل آن به شرح زیر می باشد:

  • ابتدا وارد سامانه جامع آزمون های سراسری به نشانی my.sanjesh.org شده و بر  روی لینک “هنوز ثبت نام نکرده اید؟ ثبت نام کنید” کلیک نمایید.

مرحله اول ثبت نام در سامانه جامع آزمون های سراسری

  • اطلاعات خواسته شده اعم از نام و نام خانواگی، ملیت و… را وارد کرده و در پایان کلید “عضویت” را بفشارید.

مرحله دوم ثبت نام در سامانه جامع آزمون های سراسری

  • عکس پرسنلی خود را با  استناد بر شرایط موجود آپلود نمایید.

مرحله سوم ثبت نام در سامانه جامع آزمون های سراسری

  • در این قسمت لازم است وضعیت سهمیه، و کد سوابق تحصیلی و اط لاعات دیگری که در تصویر مشخص شده را وارد کرده و در پایان کلید “مرحله بعد” را بفشارید.

مرحله چهارم ثبت نام در سامانه جامع آزمون های سراسری

  • اطلاعات تکمیلی مانند وضعیت اشتغال به تحصیل و فاغ التحصیلی آموزش عالی و انتخاب استان و بخش حوزه امتحانی، وضعیت معلولیت و کد محل اشتغال رسمی و پیمانی و… را وارد کرده و در نهایت آیکون “ثبت نهایی اطلاعات” را بفشارید.

مرحله پنجم ثبت نام در سامانه جامع آزمون های سراسری

اگر رمز ورود خود را فراموش کرده یا به همراه ندارید به راحتی می توانید از طریق آیکون موجود در صفحه که برای بازیابی رمز گذاشته شده استفاده کنید و به راحتی به اطلاعات لازم دسترسی پیدا کنید.

نحوه ورود به سایت اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۳

به علت تغییرات کنکور، افراد شرکت کننده در کنکور سراسری می توانند در دو نوبت، نتایج اولیه و نهایی خود را دریافت کنند. زیرا کنکور سراسری اردیبهشت ماه و کنکور تیر 1403 در دو زمان مجزا برگزار شد، پس به همین دلیل، متقاضیان می توانند پس از برگزاری کنکور در این دو بازه زمانی، نتایج خود را از یک سایت مشترک به نام سایت سازمان سنجش دریافت کنند.

دریافت نمره خام و سوابق تحصیلی

نکته: با اینکه نمره کل سوابق تحصیلی در کارنامه اولیه درج شده است اما هم اکنون می توانید نمره مذکور را از طریق سایت مای مدیو به نشانی my.medu.ir و حتی قبل از اعلام سازمان سنجش نیز مشاهده نمایید.

  1. ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و کلیک بر روی گزینه “سراسری”
  2. انتخاب گزینه “مشاهده و پرینت کارنامه اولیه آزمون سراسری 1403 (نوبت اول)”
  3. کلیک بر لینک “مشاهده و پرینت کارنامه اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول)”
  4.  وارد کردن اطلاعات خواسته شده و فشردن کلید “ورود”
  5. آیکون “کارنامه علمی اولیه” را بفشارید.
  6. کلید “نمایش کارنامه” را برای دریافت کارنامه علمی 1403 نوبت اول( اردیبهشت ماه) بفشارید.
  7. کارنامه با قید درصد و نمره هر درس اختصاصی و نمره کل سابقه تحصیلی نمایش داده خواهد شد.

دریافت کارنامه ملاک آزمون سراسری

  1. ابتدا وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و از منوی موجود گزینه “سراسری” را انتخاب نمایید.
  2. از قسمت اطلاعیه های آزمون سراسری گزینه “مشاهده و پرینت کارنامه ملاک عمل آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول)” انتخاب نمایید.
  3. مجدد بر لینک فعال “مشاهده و پرینت کارنامه ملاک آزمون سراسری سال 1403 (نوبت اول)” کلیک کنید.
  4. اطلاعات خواسته شده را وراد کرده و کلید “ورود” را بفشارید.

نکته: توجه داشته باشید با اینکه اعلام نتایج اولیه برای انتخاب رشته در تمامی دانشگاه های کشور در قالب یک کارنامه منتشر می شود ولیکن فرآیند انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد متفاوت بوده و از طریق سایت های مجزایی انجام می شود. به طوری که انتخاب رشته دانشگاه های سراسری از طریق سایت سازمان سنجش و دانشگاه های آزاد به وسیله سایت مخصوص این دانشگاه انجام می شود به جز رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دام پزشکی که انتخاب رشته برای موارد یاد شده صرفا از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود.

دریافت نتایج نهایی کنکور

داوطلبانی که در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ (اردیبهشت ماه)، در آزمون شرکت کرده و اقدام به دریافت نتایج نهایی کنکور می نمایند، می باست طبق راهنمای زیر عمل کنند. لازم به ذکر است از آن جایی که زمان اعلام نتایج نیمه دوم خرداد ماه مشخص شده است، نحوه ورود به سایت اعلام نتایج نهایی کنکور دوره گذشته عنوان شده است.

نکته: مراحل مشاهده نتایج نهایی کنکور نیز مانند مشاهده نتایج اولیه آن می باشد و تنها تفاوت آنها در لینک صفحه دوم سایت بوده که باید بر روی آن کلیک نمایند.

  • ابتدا به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org وارد شده و گزینه “سراسری” را انتخاب نمایید.

مرحله اول دریافت کارنامه نهایی نوبت دوم کنکور سراسری

  • از قسمت اطلاعیه های آزمون سراسری گزینه “مشاهده و پرینت کارنامه نهایی آزمون سراسری سال 1403” انتخاب نمایید.

مرحله دوم دریافت کنکور

  • مجدد بر لینک فعال “مشاهده و پرینت کارنامه نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳” کلیک کنید.

مرحله سوم دریافت کارنامه کنکور

  • اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و کلید “ورود” را بفشارید.

مرحله چهارم دریافت کارنامه نهایی نوبت دوم کنکور سراسری

نکته: توجه داشته باشید با اینکه اعلام نتایج اولیه برای انتخاب رشته در تمامی دانشگاه های کشور در قالب یک کارنامه منتشر می شود ولیکن فرآیند انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد متفاوت بوده و از طریق سایت های مجزایی انجام می شود. به طوری که انتخاب رشته دانشگاه های سراسری از طریق سایت سازمان سنجش و دانشگاه های آزاد به وسیله سایت مخصوص این دانشگاه انجام می شود به جز رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دام پزشکی که انتخاب رشته برای موارد یاد شده صرفا از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود.

نحوه تخمین رتبه کنکور با تراز در سال ۱۴۰۳

امکانات سایت اعلام نتایج کنکور سراسری 1403

سایت اعلام نتایج کنکور شامل بخش های مختلفی بوده که اعلام نتایج کنکور یکی از چند امکانات این سیستم می باشد که در ادامه می خواهیم امکانات این سایت مذکور را ذکر کنیم.

یکی از مهم ترین امنکاناتی که برای داوطلبان در زمان اعلام نتایج کنکور فراهم می شود، پاسخگویی اینترنتی می باشد. به طوریکه متقاضیان پس از اعلام نتایج اولیه می توانند هر سوالی در خصوص نمرات خام آزمون اختصاصی کنکور را از طریق سامانه پاسخگویی اینترنتی به نشانی request.sanjesh.org به این سازمان ارسال نمایند.

امکانات سایت اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳
اعلام نتایج کنکور سراسری
مشاهده نتایج اولیه و نهایی کنکور
مطالعه اطلاعیه های مربوط به اعلام نتایج
ارسال درخواست در خصوص اعتراض به نتایج کنکور

نحوه ثبت اعتراض به نتایج در سایت اعلام نتایج کنکور 1403

شاید شما هم جز آن دسته افرادی باشید که پس از دریافت نتایج کنکور خود، نسبت به آن معترض بوده و احساس می کنید که اشتباهی رخ داده باشد. از این رو سازمان سنجش برای این گونه افراد شرایطی را محیا کرده تا بتوانند در صورت اعتراض به نتایج کنکور، آن را به ثبت برسانند. داوطلبان می توانند از طریق نحوه ثبت ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش و همچنین مراجعه به سامانه darkhast.sanjesh.org درخواست بررسی مجدد خود را ثبت نمایند.

روش اول ثبت اعتراض

  • در روش اول که به صورت تصویری برای شما نمایش داده شده است، ابتدا می بایست وارد پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و بر روی آیکون “پاسخگویی و ارتباط با سازمان” را انتخاب کنید.

مرحله اول ثبت درخواست اعتراض در سایت سازمان سنجش

  • سپس، گزینه “ورود به سیستم” را انتخاب نمایید.

مرحله دوم ثبت درخواست اعتراض در سایت سازمان سنجش

  • در ادامه، با درج اطلاعات لازم وارد سامانه شده و یا عضویت خود را تکمیل نمایید.

مرحله سوم ثبت درخواست اعتراض در سایت سازمان سنجش

  • بعد از ورود به سیستم پاسخگویی، بر روی گزینه “درخواست جدید” ضربه بزنید.

مرحله پنجم ثبت درخواست از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش

  • نوع آزمون و سال مربوطه را انتخاب کنید.

مرحله ششم ثبت درخواست از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش

  • در این بخش که مربوط به درخواست عمومی است را با دقت مطالعه نموده و در کادرهای مشخص شده نوع مشکل، عنوان و پیام خود را یادداشت کنید و در نهایت بر روی کلید “تایید” کلیک کنید.

مرحله هفتم ثبت اعتراض به نتایج انتخاب رشته کنکور

روش دوم ثبت اعتراض

  1. افراد متقاضی می توانند جهت ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1403، به جز سایت سازمان سنجش به سامانه darkhast.sanjesh.org وارد شده و اطلاعات لازم را در کادرهای مشخص درج نمایند.
  2. پس از طی این مراحل، پیامکی از سوی سامانه دریافت خواهند نمود که می بایست آن را در فیلد مربوطه وارد کرده و در نهایت، تصویر منوط به درخواست خود را در سامانه آپلود کنند.
  3. نتایج اعتراضات و درخواست های شما از طریق آدرس اینترنتی rahgiri.sanjesh.org قابل مشاهده و پیگیری خواهد بود.

روش سوم ثبت اعتراض

تماس با شماره تلفن 42163 -021 در ساعات اداری به منظور مطرح نمودن سوال خود در رابطه با مندرجات کارنامه نیز یکی از راه های ثبت اعتراض می باشد.

نحوه بازیابی اطلاعات در سایت اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳

داوطلبان به منظور مشاهده نتایج خود لازم است اطلاعات شماره پرونده، کد پیگیری و… خود را در سامانه درج نمایند چراکه در غیر این صورت نمی توانند به نتایج دسترسی داشته باشند. گاهی ممکن است شرکت کنندگان این اطلاعات را فراموش کرده و یا آن ها را گم کنند اما می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آن ها را مجددا دریافت کنند. در ادامه مطلب نحوه بازیابی این اطلاعات شرح داده شده است.

  • ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و انتخاب گزینه “پاسخگویی و ارتباط با سازمان”

مرحله اول ثبت درخواست اعتراض در سایت سازمان سنجش

  • انتخاب گزینه “دریافت شماره پرونده و کد پیگیری” 

مرحله دوم ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش

  • ورود و یا عضویت در سامانه و ثبت درخواست

مرحله دوم ثبت درخواست از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش

نکته: همچنین متقاضیان می توانند با مراجعه به لینک “ارسال درخواست” به سایر اطلاعات و جواب سوالات خود دست یابند.

 

سوالات متداول

1- نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳ از طریق چه سایتی اعلام می شود؟

نتایج این آزمون به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org منتشر می گردد.

2- چه اطلاعاتی جهت ورود به سایت اعلام نتایج آزمون سراسری نیاز است؟

داوطلبان می توانند با استفاده از اطلاعات هویتی و ثبت نامی خود نسبت به دریافت نتایج اقدام کنند.

3- سایت اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳ شامل چه امکاناتی می شود؟

از طریق این سایت می توان علاوه بر مشاهده نتیجه اولیه و نهایی، فرآیند ثبت اعتراض به نتایج آزمون را نیز به ثبت رساند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۸ نظر
  1. حسین

    برای دیدن نتیایج انتخاب رشته بدون کنکور از همین سایت اقدام کنیم؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، برای مشاهده نتایج می توانید به سایت سازمان مرکزی دانشگاه مدنظرتان ( سامانه سنجش و امور فارغ التحصیلی آزاد و یا سازمان سنجش ) مراجعه نمائید.

  2. Roghayeh

    کد امنیتی هی میزنه اشتباه است درس وارد میکنم باز میگه اشتبا ه است

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، این موضوع به علت شلوغی سایت بوده و حل خواهد شد.

  3. Hani

    سلام نتایج کی میاد ؟مردیم از استرس

    • ایران مشاوره

      با سلام، سایت در حال به روز رسانی است، لذا توصیه می شود در زمان های دیگری مجددا امتحان نمائید.

  4. محیا

    سلام نتایج کی میاد مردیم از استرس

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      در حال حاضر اطلاعیه قطعی مشخص نیست اما به احتمال خیلی زیاد این هفته نتایج منتشر می شود.

مشاوره کنکور پیج کنکور