خانه دکتری سایت انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

سایت انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

سایت انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳
سایت انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

در سال های اخیر با توجه به تصمیم های اتخاذ شده، آزمون دکتری برای دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد به طور هماهنگ توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود. در کارنامه مشترکی که برای داوطلبان هر دو گروه منتشر می گردد، کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد درج شده است تا داوطلبان بتوانند توسط آن کد در  سایت دانشگاه آزاد اقدام به انتخاب رشته نمایند.

داوطلبانی که توانسته اند رتبه و نمره حد نصاب لازم را کسب نمایند و علاقه مند به تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه آزاد هستند، باید در مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403 با مراجعه به سایت دانشگاه نسبت به انتخاب های مورد علاقه خود اقدام نمایند.

 

✅لینک مستقیم ورود به سایت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

(در بازه زمانی انتخاب رشته، لینک فوق فعال خواهد شد)

لینک مستقیم سایت انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد

 

انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1403 از طریق سایت این دانشگاه به نشانی azmoon.org به انجام می رسد.

معرفی سایت انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

متقاضیانی که به ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403 پرداخته اند و در زمان برگزاری آزمون دکتری یعنی در اسفند ماه 1402 شرکت خواهند کرد، در صورت قبولی در این آزمون می بایست جهت ادامه تحصیلات در این مقطع، نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند. برای انجام این امر، مطالعه دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. همچنین تعداد انتخاب های مجاز برای داوطلبان حداکثر 80 کد رشته محل تعریف شده است که انتخاب آن ها مشروط به پرداخت هزینه می باشد.

داوطلبان می توانند در زمان انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org و یا azmoon.iau.ac.ir مراجعه و اقدام به انتخاب کد رشته محل های مورد علاقه خود نمایند. توجه داشته باشید در هنگام انتخاب رشته دقت کافی به خرج دهید؛ چرا که مسئولیت کد رشته های وارد شده کاملا به عهده فرد می باشد. 

راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

همان طور که ذکر شد، ثبت نام کنندگان آزمون دکتری 1403 بعد از مشخص شدن نتایج اولیه و وضعیت قبولی خود می بایست پیش از انجام انتخاب رشته، دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد ۱۴۰۳ را از طریق سایت این دانشگاه دریافت و مطالعه نمایند. متقاضیان می توانند با در دست داشتن اطلاعات لازم و همچنین کد رشته محل های انتخابی، فرم اینترنتی انتخاب رشته خود را تکمیل کنند. با این که لینک مربوط به انتخاب رشته دکتری آزاد سال آینده هنوز در دسترس قرار ندارد، این اقدام طبق مراحلی مشابه سال های قبل انجام می گیرد.

  • ابتدا به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org مراجعه نموده و لینک فعال “سامانه انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی سال 1403” را انتخاب کنید.

مرحله اول انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

  • سپس کد ملی و کد دسترسی را در کادرهای مربوطه درج کرده و دکمه “ورود” را بفشارید.

مرحله دوم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

  • اطلاعات شخصی شما در این صفحه قابل مشاهده است که جهت آغاز فرآیند انتخاب رشته می بایست ابتدا هزینه لازم را بپردازید. بدین منظور بر روی دکمه “پرداخت” کلیک کنید.

مرحله سوم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

 

  • اطلاعات کارت بانکی را در جایگاه های مشخص درج نموده و در نهایت دکمه “پرداخت” را بفشارید.

مرحله چهارم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

در ادامه، نسبت به ثبت 80 کد رشته محل انتخابی خود اقدامات لازم را به انجام برسانید. پس از درج نمودن کدهای مورد نظر، سایت جهت نهایی شدن فرآیند انتخاب رشته، یک “شماره پیگیری” در اختیار شما قرار می دهد که ضروری است آن را تا زمان اعلام نتایج نهایی نزد خود نگه دارید.

نکات مهم سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

  • کسانی که در آزمون دکتری 1403 شرکت کرده و موفق به دریافت نمره قبولی شده اند، مجاز به انتخاب رشته در سایت دانشگاه آزاد هستند. در این صورت، کد دسترسی به قسمت مربوطه سایت در اختیارشان قرار خواهد گرفت.
  • انتخاب رشته از مهم ترین مراحل شرکت در هر آزمونی به شمار می آید، در نتیجه انتخاب های خود را به ترتیب اولویت و علاقه در یک فرم پیش نویس به دقت وارد نمایید و در صورت کسب اطمینان از صحت آن ها، برای ثبت در سایت دانشگاه آزاد اقدام کنید. هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید توسط یکی از کارت های عضو شبکه شتاب در سامانه مربوطه واریز گردد و کد پیگیری مربوط به آن دریافت شود. بدیهی است که عدم پرداخت هزینه و مراجعه به موقع برای انتخاب رشته، به منزله انصراف از پذیرش در دانشگاه آزاد می باشد.
  • متقاضیان پس از پرداخت هزینه، مجاز به انتخاب رشته آزمون مقطع دکتری دانشگاه آزاد خواهند بود. سعی کنید انتخاب های خود را با دقت وارد سامانه کنید و در پایان با فشردن کلید “ثبت” کد پیگیری انتخاب رشته را دریافت نمایید. داوطلبانی که دارای نمره علمی حد نصاب باشند، با توجه به اولویت های رشته محل های انتخابی خود به مصاحبه دعوت خواهند شد.

اگر تمایل دارید اطلاعات کاملی در خصوص میزان تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد به دست آورید، پیشنهاد ما مطالعه لینک ارائه شده است.

سوالات متداول

1- آدرس سایت انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ چیست؟

داوطلبان می توانند با مراجعه به آدرس azmoon.org نسبت به انتخاب رشته دکتری خود در دانشگاه آزاد اقدام کنند.

2- داوطلبان در فرم انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ چند کد رشته محل می توانند وارد کنند؟

داوطلبان در فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد تا سقف 80 کد رشته محل مجاز به انتخاب هستند.

3- داوطلبان جهت انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ به چه اطلاعاتی نیاز دارند؟

داوطلبان با کد ملی و کد دسترسی می توانند نسبت به تکمیل فرم خود اقدام نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری