خانه دانشگاه آزاد سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد | azmoon.iau.ir

سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد | azmoon.iau.ir

سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد
سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد

یکی از نیازهای ضروری داوطلبان متقاضی برای پذیرش در دانشگاه آزاد وجود بستری مناسب برای ارتباط با دانشگاه و انجام اعمالی چون ثبت نام، آگاهی از اخبار مربوط به آزمون ها و مشاهده نتایج می باشد. سامانه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با به وجود آوردن یک فضای ساده با رابط کاربری واضح و مشخص، امکان دسترسی راحت داوطلبان به این موارد را فراهم نمود. به عنوان مثال کاربران برای دستیابی به نتایج و اطلاعات موردنظر خود می توانند با ورود به این سامانه و مشاهده قسمت “لیست سامانه ها” نتایج خود را پس از ورود به صفحه اختصاصی آن موضوع و تکمیل اطلاعات داوطلبی، ملاحظه نمایند.

سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد

azmoon.org

نشانی سایت سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد azmoon.org می باشد.

معرفی سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد

سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد بستری برای انجام کلیه امور مربوط به متقاضیان پذیرش در این دانشگاه و گاها نیز دانشجویان و یا فارغ التحصیلان می باشد. به طور کلی می توان این سایت را به سه بخش مختلف تقسیم بندی کرد. قسمت میانی که مهم ترین قسمت سایت است، شامل لیست سامانه ها بوده و حاوی یک سری لینک های فعال می باشد که با کلیک بر روی آن ها، وارد صفحه مرتبط با هر یک خواهید شد. تصویر کلی این سایت را به صورت شماره گذاری شده و با توضیحات مربوط به هر بخش، در ادامه مقاله مشاهده می نمایید.

معرفی سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد

 

بخش شماره 1: این بخش به طور کلی به سه قسمت “عناوین و یا موضوعات اصلی سایت”، “پرتال خبری” و “ارتباط با ما” تقسیم می گردد که قسمت اول گویای حوزه ها و سرفصل هایی است که این سامانه شامل می شود. قسمت دوم تحت عنوان “پرتال خبری” بسیار حائز اهمیت است که با کلیک بر روی این عنوان وارد سایت خبری روابط عمومی مرکز سنجش، پذیرش و امورفارغ التحصیلی دانشگاه آزاد خواهید شد. این قسمت همان طور که از نام آن پیداست جهت اطلاع از عناوین خبری دانشگاه راه اندازی شده و دانشجویان می توانند با ورود به این پرتال از مواردی چون سامانه ها، اطلاعیه ها و رهنمای پذیرفته شدگان آگاهی یابند.

به طور کلی سرفصل هایی که سایت سنجش و پذیرش در بخش شماره 1 در سمت چپ این سایت قسمت بالایی شامل می شود به صورت یک سری عناوین ذکر شده اند را در لیست زیر ملاحظه می کنید.

  • صفحه اصلی
  • کاردانی
  • کارشناسی پیوسته
  • کارشناسی ناپیوسته
  • کارشناسی ارشد
  • دکتری تخصصی
  • ثبت نام و اعلام نتیجه آزمون EPT
  • ثبت درخواست الکترونیکی
  • ارتباط با ما

بخش شماره 2: بخش دوم سایت که از اهمیت بسیاری برخوردار است به دو قسمت تقسیم می شود که قسمت بالا شامل یک معرفی و دو سامانه موردنیاز برای دانشجویان می باشد. به این صورت که ابتدا “معرفی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به تفکیک استان”، سپس “سامانه ثبت درخواست الکترونیکی” و در نهایت “سامانه درخواست استفاده از تسهیلات انتقال فرزندان اعضای هیات علمی پذیرفته شده در دانشگاه آزاد اسلامی (بجز رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی)” می باشد. قسمت دوم آن با عنوان “لیست سامانه ها” بخشی است که مرتبا با توجه به جدیدترین اخبار و اطلاعات، بروز رسانی خواهد شد و داوطلبان می توانند اموری از قبیل مشاهده اعلام نتیجه دوره های با آزمون و بدون آزمون مربوط به دانشگاه آزاد را در این قسمت ملاحظه نمایند.

بخش شماره 3: این بخش حاوی یک سری لینک های مرتبط با سایت می باشد که عموما شامل لینک های “وزارت علوم، تحقیقات و فناوری”، “سازمان سنجش و آموزش کشور” و “سایت اصلی دانشگاه آزاد” می شود که متقاضیان و دانشجویان می توانند با توجه به نیاز خود از آن ها استفاده نمایند.

نحوه ورود به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد

برای ورود به هر یک از لینک های موجود در صفحه ابتدایی سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، ابتدا به آدرس الکترونیکی azmoon.org و یا azmoon.iau.ir مراجعه نموده و مطابق با روند زیر عمل نمایید. (مراحل موجود در ادامه صرفا یک مثال تصویری جهت دسترسی به سامانه های مختلف این سایت می باشد.)

  • در این مرحله برای ورود به “اعلام نتایج آزمون سراسری سال 1400 (به جز رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی)” بر روی عنوان مربوط به آن در لیست سامانه ها کلیک نمایید.مرحله اول ورود به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد

 

  • سپس مطابق تصویر زیر وارد صفحه اصلی “سامانه اعلام نتیجه آزمون سراسری” شده و پس از تکمیل کادرهای مربوط به کد ملی و کد دسترسی (که یک شناسه 7 رقمی می باشد و داوطلبان هنگام اعلام نتایج اولیه زمانی که مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد شده اند این کد را در انتهای کارنامه نتایج اولیه خود مشاهده می کنند)، امکان ورود به پرتال شخصی و مشاهده نتایج وجود خواهد داشت.

مرحله دوم ورود به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد

در نهایت داوطلبان می توانند پس از ورود به صفحه اصلی سایت دانشگاه آزاد با توجه به موضوعی که به دنبال آن هستند مطابق با روند فوق، از بخش لیست سامانه ها بر روی هر یک از لینک های مرتبط با فرآیند مورد نظر خود کلیک کرده و به صفحه اختصاصی آن دسترسی پیدا کنند.

 

سوالات متداول

1- آدرس سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد چیست؟

نشانی سامانه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد azmoon.iau.ir می باشد که البته با ورود به آدرس azmoon.org نیز می توانید به این سامانه دسترسی پیدا کنید.

2- چه امکاناتی در سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد برای داوطلبان وجود دارد؟

خدمات همچون دسترسی به لینک های فعال در لیست سامانه ها، وجود لینک مستقیم ورود به پرتال خبری و ... از طریق سایت مذکور ارائه می گردد که جزئیات آن در متن مقاله ارائه شده است.

3- چه اطلاعاتی برای مشاهده نتایج آزمون های ورودی هر یک از مقاطع تحصیلی دانشگاه آزاد مورد نیاز است؟

این فرآیند از طریق ثبت کد ملی و کد دسترسی در سامانه مذکور امکان پذیر می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره