خانه مدارس شرایط ثبت نام آزمون دبیرستان ماندگار البرز ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

شرایط ثبت نام آزمون دبیرستان ماندگار البرز ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

شرایط ثبت نام دبیرستان ماندگار البرز 1402 - 1403
شرایط ثبت نام آزمون دبیرستان ماندگار البرز ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

یکی از قدیمی ترین و معتبرترین مدارس استان تهران که از امکانات رفاهی بسیار زیادی برخوردار است، دبیرستان پسرانه ماندگار البرز می باشد. این دبیرستان دانش آموزان خود را از طریق برگزاری یک آزمون ورودی در پایه دهم متوسطه دوره دوم مورد سنجش قرار داده و از این طریق به جذب با استعدادترین آن ها می پردازد. مهم ترین ملاک پذیرش علاقه مندان به تحصیل در این مدارس، کسب حدنصاب نمره لازم در آزمون کتبی و همچنین دارا بودن شرایط ثبت نام می باشد. اما چه شرایطی برای شرکت در این آزمون در نظر گرفته شده است؟

داوطلبان برای شرکت در آزمون دبیرستان ماندگار البرز می بایست در حال تحصیل در پایه نهم سال تحصیلی 1401 – ۱۴۰۲ باشند.

شرایط ثبت نام آزمون دبیرستان ماندگار البرز 1402 – 1403

از آن جایی که ثبت نام در آزمون دبیرستان البرز در سایت اداره کل آموزش و پرورش تهران صورت می گیرد، تمامی اطلاعات لازم در این زمینه نیز از طریق سایت مذکور در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد. وزارت آموزش و پرورش از طریق انتشار شیوه نامه ثبت نام، جزئیات مربوط به پذیرش این مرکز آموزشی در سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ را اعلام کرد. بر اساس اطلاعیه مذکور، متقاضیانی که دارای شرایط عمومی و اختصاصی زیر باشند، مجاز به انجام فرآیند ثبت نام آزمون دبیرستان ماندگار البرز هستند.

  • دارا بودن تابعیت ایرانی
  • اشتغال به تحصیل در پایه نهم سال تحصیلی 1401 – 1402
  • کسب حداقل معدل 18 در امتحانات نوبت اول پایه نهم

نکته ای که متقاضیان می بایست به آن توجه داشته باشند این است که رشته مورد درخواست حتما باید در زمان ثبت نام انتخاب شود و در صورت پذیرفته شدن اجازه تغییر رشته به آن ها داده نخواهد شد.

شرایط پذیرش دبیرستان ماندگار البرز

  • 10 درصد از ظرفیت، به فرزندان همکاران فرهنگی به شرط کسب حداقل 90 درصد نمره تراز شده آخرین فرد پذیرفته شده اختصاص می یابد.
  • 10 درصد ظرفیت پذیرش در این مدرسه متعلق به دانش آموزان شاهد (شامل فرزنـدان شـهدا ، آزادگان و جانبازان بالای 50 درصد) می باشد. البته این دسته از دانش آموزان مشروط به کسب 80 درصد نمره آخرین فرد قبول شده بر اساس اولویت بندی می توانند از این امتیاز بهره مند شوند.)
  • زمان ارائه مدارک و مستندات قانونی به منظور استفاده از سهیمه های فوق، متعاقبا از طریق سایت ثبت نام اعلام می گردد.
  • از متقاضیانی که جزء اقلیت های مذهبی رسمی کشور هستند، سوالات مشترک اقلیت های مذهبی پرسیده خواهد شد.

در صورتی که دارای شرایط نام برده بودید و فرآیند ثبت نام آزمون دبیرستان ماندگار البرز خود را با موفقیت انجام دادید، لازم است مجددا به سامانه ثبت نام به نشانی azmoon.tehranedu.ir مراجعه نموده و از مباحث مطرح شونده در آزمون و منابعی که باید مورد مطالعه قرار دهید اطلاع کسب نمایید. چرا که با توجه به امکانات تحصیلی و کیفیت آموزشی برتر این مدرسه، دانش آموزان زیادی در رقابت برای پذیرش در آن هستند. بنابراین سعی کنید با دقت کامل منابع معرفی شده را تا زمان برگزاری آزمون ورودی دبیرستان ماندگار البرز مورد مطالعه قرار داده و آمادگی لازم برای شرکت در این آزمون رقابتی را به دست آورید.

سوالات متداول

1- آیا برای ثبت نام در آزمون دبیرستان ماندگار البرز ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ شرط معدل وجود دارد؟

بله، متقاضیان می بایست حداقل معدل 18 را در امتحانات نوبت اول پایه نهم باشند.

2- آیا پذیرفته شدگان آزمون دبیرستان ماندگار البرز ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ مجاز به تغییر رشته می باشند؟

خیر، دانش آموزان پذیرفته شده صرفا می توانند در رشته ای که در زمان ثبت نام انتخاب کرده اند ادامه تحصیل دهند.

3- چه سهمیه هایی برای ثبت نام دانش آموزان در آزمون دبیرستان ماندگار البرز ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ تعیین شده است؟

10 درصد ظرفیت به دانش آموزان شاهد و 10 درصد نیز به فرزندان فرهنگیان تحت شرایطی که در متن مقاله ذکر شده است، تعلق می گیرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس