خانه کارشناسی ارشد شرایط ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

شرایط ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

شرایط ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402
شرایط ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402

متقاضیانی که قصد ورود به مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را دارند و از بین دو راه ورود به این دانشگاه یعنی شرکت در کنکور و یا پذیرش به صورت بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی راه دوم را انتخاب می کنند، لازم است دارای یک سری شرایط عمومی و اختصاصی باشند که جزئیات آن از طریق دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از سوی سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. البته توجه داشته باشید که در حال حاضر امکان این نوع پذیرش وجود ندارد اما احتمال جذب دانشجو از این طریق در دوره های آینده وجود خواهد داشت، لذا آگاهی از شرایط تعیین شده می تواند مثمر ثمر واقع گردد.

صرفا متقاضیانی که معدل مقطع کارشناسی آن ها حداقل 12 می باشد، مجاز به ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد هستند.

شرایط ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

هر کدام از داوطلبانی که قصد دارند در فرآیند جذب دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به صورت بدون کنکور و صرفا با توجه به سوابق تحصیلی اقدام نمایند، لازم است پیش از اقدام به نام نویسی ابتدا از شرایط و ضوابط مربوطه مطلع گردند تا در روند نام نویسی و انتخاب رشته خود با مشکل مواجه نشوند. همچنین توجه داشته باشید شرایط اختصاصی ثبت نام دارای تبصره هایی است که امکان دارد هریک یا تعدادی از آن ها شامل حال برخی از افراد شود. شرایط زیر مربوط به دوره پیشین جذب بر اساس سوابق تحصیلی است و موارد جدید هنوز مشخص نشده است. توجه داشته باشید که به احتمال زیاد شرایط تغییر چندانی نخواهد داشت اما به محض انتشار اخبار مرتبط در سال ۱۴۰۲، این مقاله بروزرسانی می شود.

شرایط عمومی

شرایط ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

شراط عمومی
اعتقاد به دین اسلام و یا ادیان عنوان شده در قانون اساسی کشور
عمل به واجبات و دوری از محرمات
عدم مخالفت با نظام جمهوری اسلامی
نداشتن سابقه فعالیت در ساواک
عدم وجود سوء پیشینه اخلاقی
رعایت شئونات مربوط به تحصیل یا اشتغال

شرایط اختصاصی

  • دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد یا دکتری و یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی
  • فارغ التحصیلی حداکثر تا تاریخ 30 بهمن ماه سال 1402 و مورد تایید بودن مدرک مربوطه توسط وزارت علوم و سایر سازمان های مرتبط
  • معدل حداقل 12 برای افرادی که فارغ التحصیل کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته هستند و تمایل به شرکت در این نوع از پذیرش با استفاده از سوابق تحصیلی را دارند، الزامی است.
  • متقاضیان دارای مدارک تحصیلی معادل ملزم به داشتن شروط “آیین نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیررسـمی در آزمون هـای ورودی مقـاطع بالاتر” هستند.
  • داوطلبانی که در حال تحصیل در یکی از رشته های غیر روزانه مقطع کارشناسی ارشد می باشند و قصد ثبت نام در فرآیند پذیرش بدون کنکور این مقطع را دارند، منعی برای نام نویسی و انتخاب رشته ندارند اما در صورت قبولی پس از اعلام نتایج نهایی در رشته تحصیلی مورد نظر می بایست از رشته قبلی خود انصراف دهند.
  • داوطلبانی که در مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکتری فارغ التحصیل شده اند اما مایل به شرکت در این دوره می باشند، ملزم به تکمیل تقاضانامه بر اساس مقطع کارشناسی هستند.
  • دانشجویان دوره روزانه در حال تحصیل در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد قبل از سال 1401 (به جز پذیرفته شدگان دوره روزانه کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ که مجاز به ثبت نام در این مرحله نیستند) لازم است پیش از اقدام به نام نویسی و نهایتا تا پایان مهلت مقرر ثبت نام در این مرحله، نسبت به انصراف از تحصیل خود اقدام نمایند.
  • آن دسته از متقاضیان که در رشته های گروه پزشکی تحصیل می کنند و تمایل به شرکت در پذیرش بدون آزمون ارشد آزاد را دارند، می بایست مواردی از قبیل طرح تعهد خدمت را حل کنند و با اطمینان از اینکه در نظر سازمان مربوطه منعی جهت شرکت آن ها در این نوع پذیرش ندارد، اقدام به ثبت نام نمایند.
  • کسانی که قصد شرکت در فرآیند ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد را دارند و فارغ التحصیل یا دانشجوی رشته هایی دبیری هستند، می بایست پیش از اقدام به نام نویسی، موافقت نامه کتبی آموزش و پرورش را دریافت کنند.
  • آن دسته از داوطلبانی که از مزایای رفاهی دانشگاه استفاده می نمایند، در صورت شرکت و در نهایت قبولی در مقطع جدید این امکان را دارند تا به وسیله تضمینی که مورد تایید صندوق مربوطه باشد، باقی تسویه حساب و تعهد خود را تا پس از اتمام تحصیل به تعویق بیندازند.

شرایط نظام وظیفه

  • داشتن کارت پایان خدمت هوشمند
  • داشتن کارت معافیت دائم
  • دارا بودن بگ آماده به خدمت بدون غیبت برای افراد دارای مشمولیت تحصیلی

 

سوالات متداول

1- آیا افراد می توانند بر اساس سوابق تحصیلی در مقطع ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ مشغول به تحصیل شوند؟

در حال حاضر این امکان وجود ندارد اما پذیرش با این روش در آینده محتمل است.

2- حداقل معدل لازم برای کسانی که قصد شرکت در پذیرش ارشد آزاد ۱۴۰۲ بر اساس سوابق تحصیلی را دارند، چیست؟

در صورت آغاز این نوع پذیرش، حداقل معدل 12 در مقاطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته از جمله شرایط ثبت نام در این فرآیند خواهد بود.

3- شرایط نظام وظیفه جهت تحصیل در مقطع ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ به صورت بدون کنکور به چه شکل است؟

یکی از شرایط تعیین شده دارا بودن معافیت دائم است و سایر شرایط در متن مقاله ذکر شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد