خانه اخبار تحصیلی شرایط دریافت بورسیه تحصیلی دکتری 97

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی دکتری 97

جزئیات دریافت بورسیه تحصیلی دکتری 97
جزئیات دریافت بورسیه تحصیلی دکتری 97

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره جزئیات دریافت بورسیه تحصیلی دکتری 97 با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099072938

امروزه کشور های توسعه یافته برای دانشگاه های خود اقدام به جذب دانشجو از سر تا سر دنیا می نمایند از سوی دیگر برخی کشور ها نیز برای استفاده از علم و دانش و صنعت این کشور ها دانشجویان خود را به در قالب بورس به این کشور ها می فرستند. داوطلبانی که قصد استفاده از بورسیه در مقطع دکتری را دارند باید در آزمون نیمه متمرکز دکتری شرکت نمایند. بورس برای دانشجویان خواهان تحصیل در خارج از کشور به عنوان یک امتیاز طلایی تلقی می شود. به طور کلی بورسیه به عنوان یک کمک مالی برای هزینه های تحصیل به دانشجویان داده می شود تا دانشجویان بتوانند در مدت تحصیل خود از آن استفاده نمایند. بورسیه معمولا برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری اعطا می شود. درواقع بورسیه به عنوان یک قرار داد است که برای آرامش دانشجویانی که در خارج از کشور در حال تحصیل هستند انجام می شود که بین دانشجو و وزارت علوم کشور بسته می شود. تلاش ما این است در این مطلب اطلاعاتی در باب بورسیه تحصیلی دکتری و شرایط استفاده از بورسیه تحصیلی دکتری را در اختیار شما قرار دهیم.

داوطلبان برای استفاده از بورسیه دکتری باید به شرایط و قوانین ذکر شده دقت نمایند.

جزئیات دریافت بورسیه تحصیلی دکتری 97

وزارت علوم برای دانشجویانی که قصد استفاده از بورسیه و ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند شرایطی قرار داده است که در این مطلب به مواردی از این شرایط اشاره می کنیم :

  1. میانگین معدل داوطلب در مقطع کارشناسی 15 و برای کارشناسی ارشد نا پیوسطه 17 باشد و همچنین میانگین معدل برای دوره های کارشناسی ارشد پیوسته و یا دکتری حرفه ای میانگین کمتر از 17 نباشد. 
  2. سن داوطلب در زمان شرکت در آزمون دکتری نیمه متمرکز بیشتر از 30 سال نباشد. لازم به ذکر است که سن بیشتر برای داوطلب با توجه به شرایط خاص می تواند بیشتر شود. در ادامه به برخی از این شرایط اشاره می نماییم :

الف) مربیان = (رسمی، رسمی آزمایشی ) مربیانی که عضو هیئت علمی دانشگاهی که سهمیه بورسیه دارند حداکثر سن برای این افراد 34 می باشد. 

ب) مربیان = ( رسمی، رسمی آزمایشی ) مربیانی عضو گروه آموزش هنر و عضو هیئت علمی دانشگاهی که سهمیه بورسیه دارند حداکثر سن برای این افراد 36 می باشد. 

ج) ایثارگران = جانبازان و همسر، فرزندان جانبازان 25% و بالاتر – آزادگان و همسر و فرزندان آزادگان – همسر و فرزندان شهدا حداکثر سن برای این افراد 33 می باشد.

شرایط پذیرش بورسیه تحصیلی دکتری 97

  • داوطلبان استفاده از بورسیه تحصیلی و تحصیل در خارج از کشور الزاما باید در آزمون دکتری نیمه متمرکز امسال شرکت نمایند و نمره مورد پذیرش دانشگاهی که فرد قصد تحصیل در آن را دارد باید کسب نماید. همچنین داوطلب بعد از پذیرفته شدن باید نمره  مصاحبه ی علمی و ارزیابی فرد که توسط مراکز دارای سهمیه هستند انجام می شود نمره مورد قبول را دریافت کند.
  • داوطلبان بورسیه تحصیلی مقطع دکتری برای رشته های علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی حداقل نمره MSRT=۵۵ کسب نمایند.
  • داوطلبان بورسیه تحصیلی مقطع دکتری برای رشته علوم انسانی و هنر حداقل نمره MSRT=۶۰ را کسب نمایند. و یا نمره معادل را در آزمون های کسب نمایند. TOEFL، TOLIMO،IELTS
  • داوطلبان باید وثیقه ای براساس قوانین کشور مورد نظر ارائه دهند.همچنین لازم به ذکر است که ارجعیت پذیرش با داوطلبان متاهل خواهد بود.
  • داوطلبان مشغول به تحصیل باید تحصیلات خود را تا 31 شهریور97 به پایان برسانند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره جزئیات دریافت بورسیه تحصیلی دکتری 97 با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099072938

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره