خانه آزمون زبان های خارجی مشاوره ثبت نام آزمون های زبان

مشاوره ثبت نام آزمون های زبان

ثبت نام انواع آزمون های زبان بین المللی و داخلی
مشاوره ثبت نام آزمون های زبان
همواره آزمون های زبان بسیاری وجود دارند که هر داوطلب بسته به شرایط و توانایی های خود ، می تواند در آن ها به مشارکت بپردازد. اما نحوه شرکت در هر کدام از آن ها به چه نحوی است؟ داوطلبان چه زمانی می توانند جهت ثبت نام در آزمون ها اقدام نمایند؟ هر آزمون مناسب چه قشری از جامعه است و … .در این مقاله قصد داریم به انواع آزمون های معتبر داخلی و خارجی و نحوه ثبت نام آن ها بپردازیم.

یکی از الزامات ورود به دوره دکتری ، دارا بودن مدرک معتبر زبان است که بسته به هر دانشگاه نوع و امتیاز آن می تواند متفاوت باشد.

آزمون های زبان معتبر ملی و بین المللی

همان طور که گفتیم آزمون های زبان متعددی در کشور برگزار می شوند که هر کدام ، شرکت کنندگان خاص خود را دارند. از میان این آزمون ها برخی دارای اعتبار جهانی بوده و برخی تنها در داخل کشور معتبر می باشند. آزمون های ملی ، همگی برای افرادی مناسب هستند که فاقد مدرک زبان بین المللی بوده و تمایل به تحصیل در دانشگاه های داخل کشور دارند و هم چنین بیشتر متقاضیان آزمون های زبان داخلی ، دانشجویان دکتری و افرادی هستند که قصد ورود به مقطع دکتری را دارند. چرا که لازمه پذیرفته شدن در مقطع دکتری ، داشتن یک مدرک معتبر زبان (چه داخلی ، چه بین المللی) می باشد. اما مدارکی که در پی آزمون های داخلی اخذ می شوند در خارج از کشورمان فاقد ارزش هستند.

چنان چه قصد تحصیل یا زندگی در خارج از کشور را دارید ، باید بدانید که داشتن مدرکی معتبر که نشان دهنده تسلط و مهارت شما بر زبان انگلیسی باشد ، الزامی است. اگر مدرکی در سطح بین الملل نداشته باشید ، بسیاری از کشورهای برتر جهان مانند آمریکا یا کانادا ، شما را نخواهند پذیرفت. این آزمون ها معمولا چند بار در سال و توسط سازمان های مربوطه ، در اقصی نقاط جهان به صورت هماهنگ برگزار می شوند.

در این میان کشورهایی هم هستند که جهت ورود به آن ها ، نیازی به ارائه مدرک زبان نیست اما پس از ورود به کشور ، موظف هستید در کلاس های آموزشی شرکت کرده و از همان کشور ، مدرکتان را اخذ نمایید. در ادامه سعی داریم ضمن معرفی این آزمون های داخلی و خارجی ، نکاتی را که می توانند در ثبت نام نیز به شما یاری رسانند ، ذکر کنیم.

آزمون تافل

تافل مخفف عبارت Test of English as a Foreign Language می باشد. یکی از معتبرترین آزمون های بین المللی است که مدرک آن در تمام کشورها پذیرفته می شود. این آزمون چندین مرتبه در سال ، به صورت هماهنگ و تقریبا در 180 کشور ، برگزار می گردد. مسئولیت اجرای این آزمون بر عهده سرویس سنجش تحصیلی (ETS) دانشگاه پرینستون در آمریکا می باشد. داوطلبانی که قصد تحصیل در کشورهای خارج را داشته و شرایط آزمون تافل (TOEFL) را نیز دارند ، در موعد مقرر می توانند جهت ثبت در این آزمون اقدام نمایند.

آزمون تافل به دو صورت کاغذی (PBT) و اینترنتی (IBT)برگزار می شود که به زودی روش کاغذی آن منسوخ شده و همگی به صورت اینترنتی ، در آزمون شرکت خواهند کرد. تفاوت این دو آزمون ، تنها دریک بخش است. آزمون کاغذی شامل سوالاتی در رابطه با ساختار زبان است درحالی که آزمون IBT ، مرحله گفتاری را جایگزین آن قرار داده است.

زمان و نحوه ثبت نام آزمون TOEFL

زمان برگزاری آزمون تافل از طریق سایت مربوطه به نشانی ets.org قابل مشاهده است و با توجه به آن ، زمان ثبت نام آزمون تعیین می گردد. ثبت نام آزمون تافل به صورت اینترنتی و طی دو مرحله انجام می شود. به این صورت که در مرحله اول ، داوطلبان باید در سایت مذکور یک حساب کاربری ایجاد نموده و سپس مراحل ثبت نام را طی کنند. آن دسته از داوطلبانی که از قبل ، این حساب را ایجاد کرده اند نیاز به ثبت حساب جدید ندارند.

پس از این مرحله هم می توانند از سایت اصلی و با روش های پرداختی که وجود دارد ، چه آنلاین و چه از طریق ووچر ، و هم توسط سامانه همکاری برخی از مراکز به نشانی ets.sanjesh.org ، اقدام به پرداخت وجه ثبت نام به مبلغ 2 میلیون 850 هزار تومان ، نمایند. توجه داشته باشید که زمانی ، ثبت نام شما تکمیل خواهد شد که رسید پرداخت را دریافت کرده باشید.

نکات قابل توجه ثبت نام آزمون TOEFL

  • اگر نام کاربری ، رمز عبور و یا مشخصات داوطلب با اطلاعات حساب کاربری آن تطابق نداشته باشند ، موسسه همکار درخواست وی را لغو کرده و در لیست کسانی قرار می گیرد که وجه ثبت نام به آن ها برگردانده می شود. استرداد این مبلغ ، 7 روز کاری به طول می انجامد لذا لازم است اطلاعات مذکور را به دقت در سامانه ثبت نمایید.
  • درصورتی که موسسه همکار ، حداکثر تا 2 روز قادر به ثبت نام داوطلب نباشد ، موظف به استرداد وجه ثبت نام به حساب داوطلب می باشد.
  • به منظور کنترل عرضه و تقاضای داوطلبان ، هر داوطلب ، در طول 2 ماه فقط یک بار مهلت ثبت نام دارد.
  • در انتهای فرآیند ثبت نام ، جزئیات مربوط به آزمون برای شما نمایان می شود. از این صفحه یک نسخه چاپی تهیه کنید چرا که همراه داشتن آن در روز آزمون ، الزامی است.
  • داشتن مدرک تافل برای برخی از کشورها ممکن است اهمیت نداشته باشد اما داوطلبانی که قصد مهاجرت به آمریکا را دارند باید دارای مدرک تافل باشند.

آزمون IELTS

نام این آزمون ، مخفف عبارت International English Language Testing system می باشد. آزمون آیلتس هم یکی از معتبرترین آزمون های بین المللی است که از این طریق سطح تسلط بر زبان انگلیسی افرادی که قصد تحصیل و زندگی در خارج از کشور را دارند مورد سنجش قرار می گیرد. این آزمون دارای دو قسمت مجزای آزمون آکادمیک (Academic Training) و آزمون عمومی (General Training) می باشد. داوطلبانی که هدف آن ها تحصیل در مقاطع کارشناسی و بالاتر کشورهای خارجی می باشد باید در آزمون آکادمیک و سایر افراد که با هدف تحصیل در مقاطع پایین تر و مهاجرت ، به کشورهای با زبان انگلیسی می روند ، می توانند در آزمون های عمومی شرکت نمایند و با تخصیص نمره از 0 تا 9 به نتیجه آزمون آن ها ، مورد اررزیابی قرار گیرند.

زمان و شیوه ثبت نام آزمون آیلتس

داوطلبانی که قصد ثبت نام در آزمون را دارند در ابتدا باید به سایت ielts.org مراجعه کرده و نزدیک ترین مرکز برگزار کننده آزمون را بیایند. در ایران آزمون جهانی آیلتس توسط 8 موسسه برگزار می شود و فعالیت هر مرکز دیگر ، در این زمینه غیرقانونی تلقی می شود. موسسه های مجازی که جهت برگزاری و ثبت نام آزمون IELTS سال 98 مورد تایید سازمان سنجش می باشند عبارتند از :

  • دانشگاه آزاد اسلامی
  • موسسه فرهنگی و هنری ایرسافام ، که دارای 9 شعبه در شهرهای : تهران ، اصفهان ، شیراز ، مشهد ، تبریز ، ساری ، اهواز ، جزیره کیش و کرمان می باشد.
  • موسسه آموزش عالی عصر دین و دانش
  • آیلتس تهران با 4 شعبه در شهرهای : تهران ، کرج ، جزیره کیش و شیراز
  • موسسه آموزش عالی آزاد پروشات نوین (offsite موسسه آیلتس تهران)
  • موسسه پارسیان (offsite موسسه آیلتس تهران)
  • موسسه فرهنگی هنری مهر آریا دانش (offsite موسسه آموزش عالی عصر دین و دانش)
  • موسسه آموزشی علوم و فنون پاراکس (offsite موسسه آموزش عالی عصر دین و دانش)

جهت ثبت نام باید در سایت my.ieltsessentials.com یک حساب کاربری ایجاد کرده و پس از انتخاب مرکز برگزارکننده ، اقدام به پرداخت وجه ثبت نام به مبلغ 2 میلیون و 795 هزار تومان نمایید.

آزمون TOLIMO

ثبت نام آزمون TOLIMO
آزمون TOLIMO

TOLIMO مخفف عبارت The Test of Language by the Iranian Measurement Organization بوده و توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود. شرکت در آن برای تمامی افراد واجد شرایط آزمون تولیمو مجاز است اما بیشتر افراد شرکت کننده ، دانشجویانی هستند که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه های داخل کشور را دارند. چرا که یکی از الزامات دوره دکتری ، داشتن یک مدرک زبان معتبر است. مدرکی که از این آزمون کسب می گردد دارای اعتبار بین المللی نبوده و پس از 2 سال انقضای آن به پایان می رسد. جهت تمدید اعتبار مدرک ، داوطلبان بدون هیچ گونه فاصله زمانی ، باید مجددا در این آزمون شرکت نمایند.

زمان و نحوه ثبت نام آزمون تولیمو

این آزمون در سال ، معمولا هر 2 ماه یک بار برگزار می شود. مهلتی که جهت ثبت نام آزمون TOLIMO در نظر گرفته می شود ، 3 ماه پیش از آزمون ، آغاز شده و تا 15 روز مانده به برگزاری آن به پایان می رسد. تولیمو توسط سازمان سنجش آموزش کشور ، به منظور تعیین سطح زبان انگلیسی افراد برگزار می شود. لذا ثبت نام در این آزمون و تمام فرآیندهای آن ، از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می گیرد.

ثبت نام آزمون TOLIMO به صورت اینترنتی بوده و داوطلبان جهت ثبت نام ، باید در موعد مقرر ، به سایت سنجش مراجعه کرده و ثبت نام خود را آغاز کنند. ثبت نام اولیه ای که انجام می شود به عنوان رزرو ثبت نام در نظر گرفته شده و داوطلبان تا 72 ساعت پس از آن مهلت دارند که وجه ثبت نام آزمون را پرداخت نمایند. بدیهی است که اگر جهت پرداخت وجه اقدامی صورت نگیرد ، رزرو فرد ، باطل شده و خود به خود حذف می گردد. مبلغی که به عنوان وجه ثبت نام ، در دوره های قبل پرداخت شده است 60 هزار تومان بوده و ممکن است در دوره های پیش رو ، با افزایش قیمت همراه باشد.

نکات مرتبط با آزمون TOLIMO

  • ثبت نام در آزمون تولیمو دارای شرایط سنی نبوده و تمامی افرادی که دارای مدرک دیپلم باشند مجاز به شرکت در آزمون هستند.
  • تعداد دفعاتی که می توان در این آزمون شرکت کرد ، محدود نبوده و داوطلبان بسته به نیاز خود ، می توانند به صورت مکرر در این آزمون شرکت نمایند.
  • پس از ثبت نام در آزمون ، به هیچ عنوان ، امکان انصراف یا استرداد وجه وجود ندارد.
  • درصورتی که داوطلب ، به هر دلیلی ، در موعد مقرر قادر به شرکت در آزمون نباشد حداکثر تا 15 روز قبل از زمان برگزاری ، می تواند به پروفایل کاربری خود در سامانه سنجش مراجعه کرده و از قسمت “آزمون های من” زمان آزمون را تغییر دهد.
  • توجه داشته باشید که تغییر زمان آزمون به آزمون دیگری در سال جاری ممکن است اما به آزمونی در سال بعد امکان پذیر نیست.
  • امکان تغییر زمان آزمون و شرکت در آزمون های جلوتر ، درصورتی که زمان ثبت نام آن به پایان رسیده باشد ، وجود ندارد.
  • سامانه ثبت نام هر آزمون ، 15 روز قبل از زمان برگزاری آن بسته می شود.

آزمون EPT

نامی که برای این آزمون در نظر گرفته شده ، مخفف عبارت English Proficiency Test به معنای آزمون مهارت انگلیسی است. آزمون EPT از سوی دانشگاه آزاد برگزار شده و داوطلبانی که قصد ورود به مقطع دکتری در این دانشگاه ها را داشته اما مدرک زبان بین المللی قابل قبول را خیر ، می توانند در آزمون مذکور شرکت نمایند. می توان مدرک EPT را جایگزین مدرک بین المللی نمود و با ارائه آن ، به تحصیل در دانشگاه های آزاد داخل کشور پرداخت. لازم به ذکر است که مدت اعتبار مدرک این آزمون هم ، دو سال می باشد.

این آزمون معمولا هر ماه برگزار شده و داوطلبان دارای شرایط آزمون EPT سال 98 می توانند در آزمون های سال جاری شرکت نمایند. ثبت نام آزمون EPT معمولا یک ماه قبل از تاریخ برگزاری آن آغاز شده و تا یک هفته ادامه دارد. زمان برگزاری هر آزمون از طریق سایت رسمی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی english.iau.ac.ir اعلام خواهد شد.

نکات قابل توجه آزمون EPT

  • هرگز دو نفر را به صورت هم زمان از طریق یک سیستم ، ثبت نام ننمایید. اگر قصد چنین کاری را دارید ابتدا ثبت نام یک نفر را تکمیل کرده و سپس مراحل ثبت نام را برای داوطلب دوم ، طی کنید.
  • توجه داشته باشید که زمانی ثبت نام شما نهایی خواهد شد که مراحل پرداخت وجه ثبت نام به طور کامل انجام شده و شناسه پرداخت را دریافت نمایید.
  • درصورتی که شناسه پرداخت را دریافت نکرده باشید می بایست مجددا ، مراحل فوق را انجام دهید در غیر این صورت ثبت نام شما تایید انجام نمی گیرد.
  • مسئولیت درستی یا نادرستی اطلاعاتی که وارد می کنید بر عهده خودتان است ، بنابراین اطلاعات را با دقت هرچه تمام تر وارد نمایید.
  • درصورتی که مشخصات فردی شما با اطلاعات موجود در سایت ، همخوانی نداشته باشد امکان حضور در آزمون برای شما وجود نخواهد داشت.
  • شرکت در آزمون EPT از محدودیت خاصی برخوردار نبوده و هر داوطلب تا رسیدن به نمره مورد نظر ، می تواند به دفعات در این آزمون شرکت به عمل آورد.
  • حداقل نمره ای که برای این آزمون قابل قبول بوده و داوطلب جهت مصاحبه دکتری می تواند مدرکش را ارائه دهد ، 50 نمره از 100 می باشد.

آزمون UTEPT

این آزمون که توسط دانشگاه تهران برگزار می شود به عنوان آزمون زبان دانشگاه تهران نیز شناخته می شود. مدرک آن تنها در داخل کشور و برای تحصیل در اکثر دانشگاه های تهران و شهرستان ها ، دارای اعتبار می باشد. این آزمون شامل 100 سوال تستی می باشد که 30 سوال آن به گرامر و دستور زبان ، 35 سوال برای درک مطلب و 35 سوال دیگر به واژگان ، اختصاص می یابد. معمولا در ششمین آزمون سال که آخرین آزمون در هر سال هم هست ، آزمونی با عنوان زبان عمومی فرانسه نیز برای داوطلبانی که زبان آن ها فرانسه است برگزار می شود.

زمان برگزاری آزمون مذکور تحت عنوان “تقویم آزمون ها”، از طریق “سامانه ثبت نام آزمون زبان عمومی دانشگاه تهران” به نشانی ltc.ut.ac.ir تعیین می شود اما مهلت ثبت نام هر کدام ، معمولا حدود یک ماه قبل از شروع آزمون آغاز شده و تا دو هفته ادامه می یابد. آزمون UTEPT معمولا 6 مرتبه در سال برگزار می گردد.

شیوه ثبت نام آزمون UTEPT

طریقه ثبت نام آزمون زبان دانشگاه تهران ، به صورت مرحله به مرحله به شرح زیر است.

  • در ابتدا وارد سایت ltc.ut.ac.ir و سپس “صفحه ثبت نام” شوید.
  • مشخصات فردی خود را به زبان فارسی و بدون نقص ، وارد نمایید.
  • دقت داشته باشید درصورتی که ملیت ایرانی دارید ، کد ملی خود و در غیر این صورت باید شماره گذرنامه را در فیلد مربوطه وارد نمایید.
  • درصورتی که دانشجوی دکتری دانشگاه تهران می باشید ، در قسمت خواسته شده ، شماره دانشجویی خود را درج کنید.
  • فایل عکسی که در سایت آپلود می کنید باید دارای سایز 3*4 ، فرمت JPG و حداکثر حجم 70 کیلوبایت باشد.
  • پس از اتمام این مراحل گزینه “نمایش مشخصات” را انتخاب کرده ، اطلاعات را مجددا و با دقت تمام مرور نمایید. اگر اطلاعات مورد تاییدتان بوده و بی نیاز از تغییر ، دکمه ثبت را بفشارید.
  • در این مرحله یک نام کاربری و رمز عبور به آدرس ایمیلی که در فرم ثبت نام وارد کردید ، ارسال خواهد شد.
  • در این مرحله می بایست هزینه ثبت نام آزمون UTEPT را به صورت اینترنتی و از درگاه بانکی که سامانه در نظر دارد انجام دهید و در پایان یک کد پیگیری دریافت نمایید.
  • حداکثر تا یک روز کاری پس از ثبت نام ، پرداخت شما مورد تایید بانکی قرار می گیرد بنابراین از این که وضعیت تایید پرداخت شما در سامانه ، با عنوان “در دست بررسی” است نگران نباشید. پس از تایید به “بله” تغییر وضعیت خواهد داد.

آزمون MSRT

آزمون ام اس آر تی
آزمون MSRT

نام این آزمون مخفف Ministry Of Science, Research And Technology می باشد. آزمون MSRT که سابقا با نام MCHE معرفی می شد ، توسط وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری برگزار شده و در میان آزمون های معتبر زبان ایران ، جزو برترین ها محسوب می شود. در این آزمون ، تمام افرادی که دارای شرایط آزمون MSRT سال 98 می باشند مجاز به شرکت بوده اما درصد کثیری از داوطلبان آن را دانشجویان دکتری و هم چنین دانشجویان رشته های فنی مهندسی و علوم انسانی تشکیل می دهند.

این آزمون معمولا هر ماه برگزار شده و داوطلبان به لحاظ تعداد دفعات شرکت در این آزمون ، محدود نیستند اما اگر در آزمونی نتوانند نمره لازم را کسب کند ، بلافاصله حق شرکت در آزمون ماه بعد را نداشته و باید کمی در انتظار بمانند. نمره قابل قبول این آزمون ، معمولا بیشتر از 50 می باشد. اما باز هم به دانشگاهی که قصد ارائه مدرک به آن را دارید ، بستگی دارد. برای برخی ، نمره 45 هم پذیرفته است درحالی که برخی دیگر با نمره 75 پذیرش می کنند. مدرک این آزمون در تمام دانشگاه های زیر مجموعه وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، دانشگاه های علوم پزشکی و نیز دانشگاه های آزاد ، معتبر و قابل ارائه می باشد.

زمان و نحوه ثبت نام آزمون MSRT

آزمون زبان وزارت علوم ، معمولا بین 7 تا 9 بار در سال برگزار می شود و برای شرکت کنندگان از لحاظ تعداد دفعات شرکت در آزمون ، محدودیتی وجود ندارد و درصورت عدم قبولی می توانند در دوره های بعد شرکت به عمل آورند اما آن دسته از داوطلبان که نمره آن ها بالاتر از 75 باشد به مدت یک سال ، حق شرکت در آزمون را ندارند. چرا که ظرفیت این آزمون برای مراکز دانشگاهی و آموزشی بوده و آخرین حد نصاب آن ها نمره 70 می باشد.

زمان ثبت نام هر آزمون ، معمولا 20 روز قبل از شروع آن ، آغاز می شود. داوطلبان جهت اطلاع از زمان دقیق برگزاری آزمون و شروع ثبت نام می توانند در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی عضو شده و در موعد مقرر ، به ثبت نام در این آزمون بپردازند. اما روند ثبت نام آزمون ام اس آر تی 98 به این صورت است که در ابتدا داوطلب از سامانه سجاد به نشانی portal.saorg.ir باید رزرو آزمون را انجام داده و تا 12 ساعت پس از آن اقدام به پرداخت الکترونیکی وجه ثبت نام به مبلغ 60 هزار تومان نماید. درصورتی که روال ثبت نام داوطلب و پرداخت آن با موفقیت همراه باشد یک کد پیگیری برای وی نمایان خواهد شد که باید تا پایان مراحل مربوط به آزمون نزد خود نگه دارد.

آزمون MHLE

این آزمون از سوی وزارت بهداشت و درمان کشور ، به صورت ویژه برای دانشجویان دانشگاه های دولتی علوم پزشکی برگزار می گردد. چرا که این داوطلبان قبل از شرکت در آزمون دکتری تخصصی باید مدرک آزمون زبان وزارت بهداشت را اخذ نمایند. مدرک این آزمون هم ، در ایران و تنها به مدت 2 سال اعتبار دارد اما توجه داشته باشید که جهت تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد ، این مدرک پذیرفته نیست. لذا توصیه می شود به عنوان جایگزین در آزمون MSRT شرکت نمایید.

وزارت بهداشت و درمان کشور ، 6 مرتبه در سال این آزمون را برگزار می نماید که مهلت ثبت نام آن حدود یک ماه پیش از جلسه آزمون آغاز می شود. جهت اطلاع دقیق از زمان و نحوه ثبت نام می توانید به سایت سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی sanjeshp.ir مراجعه نمایید.

داوطلبان جهت ثبت نام آزمون MHLE سال 98 باید به سایت sanjeshp.ir مراجعه کرده و مراحل لازم را طی کنند. مبلغی که برای این آزمون تحت عنوان هزینه ثبت نام لازم به پرداخت است ، 75 هزار تومان می باشد. دقت داشته باشید که ثبت نام در این آزمون تنها با ارسال مدارک خواسته شده اعم از شناسنامه ، کارت ملی و عکس پرسنلی ، قابل قبول است. در غیر این صورت حتی اگر سایر مراحل به طور کامل انجام گیرد هم بی فایده خواهد بود و به منزله انصراف از آزمون تلقی می شود.

آزمون TOEIC

یکی دیگر از آزمون های بین الملل که تقریبا هم سطح با تافل است ، آزمون زبان TOEIC مخفف عبارت Test of English for International Communication می باشد. توئیک به منظور ارتباطات بین المللی شغلی برگزار می شود و کسانی که در پی فرصت های شغلی مناسب در سراسر جهان هستند ، می توانند در این آزمون شرکت نمایند. آزمون TOEIC هم توسط موسسه ETS کشور انگلستان اجرا شده و شامل بخش های شنیداری ، نوشتاری ، گفتاری و درک مطلب می باشد که در ایران نیز توسط برخی از موسسات خصوصی برگزار می گردد. ثبت نام این آزمون نیز از سایت ets.org امکان پذیر می باشد.

آزمون CAE ، FCE و CPE

این آزمون ها ، از سوی دانشگاه کمبریج برگزار شده و امتیازی که به نسبت سایر مدارک زبان دارند این است که دارای تاریخ انقضا نمی باشند. مدارکی که به موجب قبولی در این آزمون ها کسب می شود توسط تمام دانشگاه ها و موسسات کشور انگلستان قابل قبول می باشد اما ممکن است در تمام سایر کشورها به این شکل نباشد. به عنوان مثال مدرک آزمون FCE در کشورهای استرالیا ، کانادا ، آلمان ، هنگ کنگ ، هلند ، ایالات متحده آمریکا و … اعتبار دارد.

آزمون های زبان دانشگاه کمبریج متاسفانه در ایران تحریم شده و افرادی که تمایل به شرکت در آن ها دارند ، به یکی از کشورهای مجاور برگزارکننده می توانند مراجعه نمایند. جهت ثبت نام آزمون FCE و با هر یک از آزمون های زبان کمبریج ، باید از سایت این دانشگاه به نشانی cambridgeenglish.org اقدامات لازم را انجام دهند.

علاوه بر تمام موارد فوق ، آزمون های دیگری نیز وجود دارند که جهت تحصیل یا اشتغال در کشورهای خارج و یا حتی برای تحصیل در ایران مورد توجه می باشند. از همین رو جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید از لینک های ثبت نام آزمون YOS ، ثبت نام آزمون GRE ، ثبت نام آزمون جی مت ، شرایط آزمون MCAT ، شرایط آزمون SAT بهره ببرید و با انواع بیشتری از آزمون های زبان و شرایط آن ها ، آگاه شوید.


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره