خانه مدارس مشاوره ثبت نام مدارس

مشاوره ثبت نام مدارس

مشاوره انتخاب مدارس 1401
مشاوره ثبت نام مدارس 1401

انتخاب یک مدرسه مناسب برای ادامه تحصیل بسیار حائز اهمیت است زیرا دانش آموزان مهم ترین ساعات فعالیت خود را در مدرسه می گذرانند. همانطور که می دانید در حال حاضر مدارس از تنوع زیادی برخوردار هستند و انتخاب یک مدرسه که دارای معیار های دانش آموز باشد ، کمی سخت است.

نوع جذب دانش آموز در هر یک از مدارس متفاوت است و برخی از طریق آزمون ورودی و برخی نیز براساس سوابق تحصیلی و معدل ، ثبت نام دانش آموزان را انجام می دهند که لازم است همه ی دانش آموزان ابتدا از چگونگی ورود به مدارس آگاه شوند ، سپس با توجه به شرایط خود یکی از این مدارس را برای ادامه تحصیل انتخاب نمایند.

اکثر مدارس برتر کشور مانند مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان ، از طریق آزمون ورودی دانش آموز جذب می کنند.

چه معیارهایی را برای انتخاب یک مدرسه خوب در نظر داشته باشیم ؟

معیارهایی که دانش آموزان و والدین برای انتخاب یک مدرسه خوب در نظر دارند ، با یکدیگر متفاوت است. برای برخی از دانش آموزان مسافت مدرسه تا منزل مهم ترین معیار و برخی از دانش آموزان نیز کادر آموزشی و سطح علمی مدرسه را معیار قرار می دهند. با این حال مهم ترین معیار هایی که برای انتخاب مدرسه باید در نظر بگیرید ، شامل موارد زیر است :

  • نزدیک بودن مدرسه به محل زندگی شما
  • اگر مسافت مدرسه از محل زندگی شما بسیار زیاد است ، تحقیق کنید که آیا مدرسه دارای سرویس ایاب و ذهاب می باشد یا خیر.
  • هزینه تحصیل در مدرسه (برخی از مدارس از دانش آموزان شهریه دریافت می کنند بنابراین این موضوع را نیز در زمان انتخاب مدرسه در نظر بگیرید)
  • در نظر گرفتن سطح علمی و کادر آموزشی مدرسه
  • وجود امکاناتی مانند آزمایشگاه ، کارگاه و … در مدرسه
  • و …

توصیه می شود که ابتدا لیستی از مدارس منطقه زندگی خویش را فراهم کنید و پس از انجام تحقیقات در مورد آن ها ، در نهایت مدرسه ای را که دارای بیشترین مزیت و متناسب با شرایط شما می باشد ، انتخاب نمایید.

ثبت نام مدارس تیزهوشان 1401 – 1402

مدارس تیزهوشان در همه ی پایه های تحصیلی دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه از دانش آموزان واجد شرایط ثبت نام به عمل می آورند ولی پذیرش دانش آموز در دو مقطع ششم به هفتم و نهم به دهم فقط از طریق شرکت در آزمون امکان پذیر می باشد که نحوه ثبت نام آزمون های ورودی این مدارس به شرح زیر می باشد :

ثبت نام مدارس تیزهوشان ششم به هفتم

برای ورود به پایه هفتم مدارس تیزهوشان ، آزمونی تحت عنوان آزمون سنجش هوش برگزار می گردد که محتوای این آزمون از هیچ یک از کتب درسی پایه پنجم و ششم نمی باشد بلکه سوالات در زمینه بررسی هوش و استعداد تحلیلی دانش آموز است. این آزمون اواخر خرداد ماه برگزار می شود (در سال 1401 در روز پنج شنبه به تاریخ 26 خرداد ماه برگزار شد) و علاقه مندان درفروردین ماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه الکترونیکی hoosh.medu.ir و بارگذاری مدارک لازم ، ثبت نام تیزهوشان ششم را انجام دهند.

ثبت نام مدارس تیزهوشان نهم به دهم

برای تحصیل در دوره دوم متوسطه مدارس تیزهوشان ، آزمونی در پایه نهم به دهم برگزار می شود و دانش آموزان به شرط کسب نمره لازم در این آزمون ، مجاز به تحصیل در مدارس تیزهوشان خواهند بود. زمان ثبت نام تیزهوشان نهم دهه سوم فروردین ماه می باشد و متقاضیان بایستی برای ثبت نام خود به سامانه الکترونیکی azmoon.medu.ir مراجعه نمایند.

میزان شهریه در مدارس تیزهوشان

جدول شهریه مدارس تیزهوشان

دوره تحصیلیحداقلحد اکثر
دوره اول متوسطه3 میلیون و 500 هزار تومان9 میلیون تومان
دوره دوم متوسطه6 میلیون تومان14 میلیون تومان

پذیرش در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان ، به معنای قبولی در سایر پایه ها نمی باشد و جذب دانش آموز در پایه های هشتم ، نهم ، یازدهم و دوازدهم تنها در صورت دارا بودن شرایط لازم امکان پذیر است.

ثبت نام مدارس نمونه دولتی 1401 – 1402

مدارس نمونه دولتی پس از مدارس تیزهوشان در بین داوطلبان از طرفداران بیشتری برخوردار هستند. این مدارس فقط در پایه تحصیلی نهم به دهم آزمون ورودی برگزار می کنند که این آزمون با آزمون مدارس تیزهوشان به صورت مشترک است.

ثبت نام مدارس نمونه دولتی نهم به دهم

همانطور که در بند فوق توضیح داده شد ، تنها شرط ورود به پایه دهم مدارس نمونه دولتی شرکت در آزمون ورودی می باشد. محتوای آزمون مدارس نمونه دولتی که با آزمون مدارس تیزهوشان مشترک است ، از کتب درسی پایه هشتم و نهم می باشد. علاوه بر آن 15 درصد سوالات نیز در زمینه هوش و استعداد تحلیلی مطرح می شود.

 ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم 1401 – 1402 به صورت اینترنتی و از طریق سایت azmoon.medu.ir و در نیمه دوم اردیبهشت ماه انجام می شود و پس از اعلام نتایج و انتشار کارنامه ها ، در صورتی که دانش آموز نمره لازم را کسب کرده باشد بایستی برای انجام ثبت نام حضوری در مدرسه پذیرفته شده اقدام نماید.

ثبت نام مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم

آزمون نمونه دولتی برای پایه ششم به هفتم حذف شده است و نحوه جذب دانش آموز در این پایه از طریق مراجعه حضوری به مدرسه می باشد. در واقع دانش آموزان پایه ششم چنان چه علاقه مند به ثبت نام نمونه دولتی ششم 1401 – 1402  باشند ، بایستی مدارک تحصیلی خود را به مدرسه مورد نظر ارائه دهند و در صورتی که دارای شرایط لازم باشند ، پذیرش آن ها انجام خواهد گرفت.

شهریه مدارس نمونه دولتی 1401 – 1402

جدول شهریه مدارس نمونه دولتی

دوره تحصیلیحداقلحد اکثر
دوره اول متوسطه4 میلیون و 500 هزار تومان9 میلیون و 500 هزار تومان
دوره دوم متوسطه4 میلیون و 500 هزار تومان13 میلیون و 500 هزار تومان

ثبت نام مدارس شاهد 1401 – 1402

مدارس شاهد در پایه های تحصیلی اول ابتدایی ، هفتم و دهم ثبت نام دانش آموزان را انجام می دهند که شرایط ثبت نام برای هر یک از مقاطع به شرح زیر است :

شرایط ثبت نام پایه اول ابتدایی : دارا بودن شرایط عمومی و کسب امتیاز لازم مطابق جدول امتیازبندی موجود در دفترچه ثبت نام مدارس شاهد

شرایط ثبت نام پایه هفتم متوسطه : کسب نمره خیلی خوب در تمام دروس پایه ششم ابتدایی و یا کسب حداکثر یک نمره خوب و مابقی خیلی خوب

شرایط ثبت نام پایه دهم متوسطه : کسب نمره سالانه 15 در تمامی دروس پایه نهم و قبولی خرداد ماه با حداقل معدل 17

جدول زمان بندی ثبت نام و اعلام نتایج مدارس شاهد

دوره تحصیلیاول ابتداییهفتم متوسطهدهم متوسطه
زمان ثبت نام11 الی 28 خرداد ماه21 خرداد الی 10 تیرماه1 الی 20 تیرماه
اعلام نتایج غیرقطعی از طریق سامانه و ارسال پیامک توسط مدیر مدرسه
بررسی مدارک دانش آموزان و تایید در سامانه پادا
اعلام نتایج قطعی به اولیاءمشخص نمی باشدمشخص نمی باشدمشخص نمی باشد

مطابق جدول زمان بندی فوق ، ثبت نام مدارس شاهد 1401 – 1402 از اواسط خرداد ماه آغاز می شود و متقاضیان بایستی با مراجعه به سامانه اینترنتی pada.medu.ir ثبت نام خود را انجام دهند.

شهریه مدارس شاهد 1401 – 1402 

جدول شهریه مدارس شاهد

دوره تحصیلیحداقلحد اکثر
دوره ابتدایی800 هزار تومان1 میلیون تومان
دوره اول متوسطه1 میلیون و 100 هزار تومان1 میلیون و 500 هزار تومان
دوره دوم متوسطه1میلیون و 300 هزار تومان1 میلیون و 700 هزار تومان

البته به این موضوع توجه داشته باشید که این میان از شهریه برای افراد دارای سهمیه می باشد و میزان شهریه دانش آموزان عادی متفاوت می باشد.

ثبت نام مدارس ماندگار البرز 1401 – 1402

راهنمای نام نویسی مدرسه ماندگار البرز 1401 - 1402
ثبت نام مدارس ماندگار البرز 1401 – 1402

دبیرستان ماندگار البرز جزو مدارس هیئت امنایی است و در سال های اخیر برای دوره های اول و دوم متوسطه ثبت نام دانش آموزان را انجام می داد اما در سال گذشته پذیرش دانش آموز فقط در پایه دهم متوسطه صورت گرفت و ممکن است روال ثبت نام در سال های آتی نیز به همین صورت باشد. ثبت نام دبیرستان ماندگار البرز دوم متوسطه ، به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه Azmoon.tehranedu.ir انجام می گیرد و دانش آموزانی که علاقمند به تحصیل در این مدرسه هستند می تواننداز اواسط فروردین ماه برای ثبت نام خود در سامانه فوق ، اقدام نمایند.

جدول شهریه مدارس البرز

دوره تحصیلیحداقلحد اکثر
دوره اول متوسطه700 هزار تومان2 میلیون تومان
دوره دوم متوسطه900 هزار تومان3 میلیون و 500 هزار تومان

لازم به ذکر است که دبیرستان ماندگار البرز فقط در سه رشته ریاضی فیزیک ، علوم تجربی و علوم انسانی جذب دانش آموز را انجام می دهد و متقاضیان بایستی حداقل معدل 18 را در امتحانات نوبت اول پایه نهم کسب کنند.

ثبت نام مدارس فرهنگ 1401 – 1402

مدارس فرهنگ تنها در استان های تهران ، کرمان و اصفهان دارای شعبه هستند و هر ساله با برگزاری آزمون ، در پایه تحصیلی دهم متوسطه و در رشته علوم انسانی دانش آموز پذیرش می کنند.

ثبت نام مدارس فرهنگ

نام مدرسهزمان ثبت نامشرایط و توضیحات لازم
مدارس فرهنگ استان تهراننیمه دوم فروردین ماهثبت نام به صورت حضوری و با ارائه مدارک لازم انجام می گیرد

دارا بودن حداقل معدل 17 در پایه نهم

واریز هزینه ثبت نام به شماره حساب بانک ملی که در سال گذشته این هزینه ، 25 هزار تومان بوده است.

شرکت در آزمون که نیمه اول اردیبهشت ماه برگزار می گردد.

مدارس فرهنگ استان اصفهاناواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماهثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق سامانه service.isfedu.ir انجام می گیرد.

دارا بودن حداقل معدل 18 در پایه نهم

معدل کل و نمره آزمون هر کدام به میزان 50 درصد در پذیرش دانش آموز تاثیرگذار است.

واریز هزینه ثبت نام در سایت مذکور که در سال گذشته این هزینه ، 40 هزار تومان بوده است.

مدارس فرهنگ استان کرماننیمه دوم اردیبهشت ماهثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق سامانه sanjesh.kermanedu.ir انجام می گیرد.

دارا بودن حداقل معدل 17 در پایه نهم

واریز هزینه ثبت نام در سایت مذکور که در سال گذشته این هزینه ، 20 هزار تومان بوده است.

برای پذیرش مدارس فرهنگ استان کرمان ، 80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل کل تاثیرگذار است.

همانطور که در جدول فوق مشاهده می کنید شرایط ثبت نام آزمون مدارس فرهنگ 1401 – 1402 در استان های تهران ، کرمان و اصفهان متفاوت است.

ثبت نام مدارس انرژی اتمی 1401 – 1402

دبیرستان انرژی اتمی از طریق برگزاری آزمون در مقاطع تحصیلی دهم ، یازدهم و دوازدهم و برای رشته های تحصیلی ریاضی فیزیک ، علوم تجربی و علوم انسانی دانش آموز جذب می کند و متقاضیان ثبت نام دبیرستان انرژی اتمی دوم متوسطه می توانند با مراجعه به سایت aehighschool.com پیش ثبت نام اینترنتی خود را انجام دهند. ولی شرایط پذیرش در هریک از مقاطع فوق متفاوت است که به شرح زیر می باشد :

نهم به دهم : اشتغال به تحصیل در پایه نهم و کسب معدل 19 و بالاتر در پایه هشتم و امتحانات نیمسال اول پایه نهم

دهم به یازدهم : اشتغال به تحصیل در پایه دهم و کسب معدل 19 و بالاتر در پایه نهم و امتحانات نیمسال اول پایه دهم

یازدهم به دوازدهم :  اشتغال به تحصیل در پایه یازدهم و کسب معدل 19 و بالاتر در پایه دهم و امتحانات نیمسال اول پایه یازدهم

ثبت نام دوره اول متوسطه مدارس انرژی اتمی به صورت بدون آزمون می باشد و دانش آموزان پسر بایستی برای انجام ثبت نام خود به سایت aeone.ir و دانش آموزان دختر به سایت aehighschool.com مراجعه نمایند. لازم به ذکر است که ثبت نام دوره اول متوسطه دبیرستان های انرژی اتمی از اواخر بهمن ماه آغاز شده و تا آخر اردیبهشت ماه نیز ادامه دارد.

ثبت نام دبیرستان علامه طباطبایی 1401 – 1402

دبیرستان علامه طباطبایی در دوره های اول و دوم متوسطه ، از دانش آموزان واجد شرایط ثبت نام به عمل می آورند. دانش آموزان علاقمند به ادامه تحصیل در دبیرستان های علامه طباطبایی باید ابتدا در آزمون ورودی این دبیرستان شرکت نمایند و پس از آنکه حدنصاب لازم را به دست آورند ، می بایست در مصاحبه ای که توسط خود مدرسه برگزار می شود نیز پذیرفته شوند.

جزئیات ثبت نام دوره اول متوسطه دبیرستان علامه طباطبایی

ثبت نام آزمون دبیرستان علامه طباطبایی دوره اول متوسطه 1401 – 1402 از ابتدای دی ماه آغاز می شود و ثبت نام نیز به صورت اینترنتی و از طریق سامانه alameh.ir  انجام می گیرد. اشتغال به تحصیل در پایه ششم ابتدایی و کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی و نوبت اول پایه ششم ابتدایی ، از شرایط اصلی ورود به این مدارس است.

جزئیات ثبت نام دوره دوم متوسطه دبیرستان علامه طباطبایی

دبیرستان علامه طباطبایی برای جذب دانش آموز در دوره دوم متوسطه از ابتدای دی ماه اطلاعیه ای در سایت www.mat.ir قرار می دهد تا دانش آموزان علاقمند و واجد شرایط با مراجعه به این سامانه برای نام نویسی خود اقدام نمایند. کسب معدل 19 و بالاتر در امتحانات نوبت دوم پایه هشتم و نوبت اول پایه نهم ، از شرایط اصلی ثبت نام دبیرستان علامه طباطبایی دوم متوسطه است.

مدارس فرهنگ انرژی اتمی و علامه طباطبایی جزو مدارس غیر دولتی یا غیر انتفاعی به شمار می روند که میتوان به صورت تقریبی شهریه های این مدارس را به صورت زیر تعریف نمود.

جدول شهریه مدارس فرهنگ، انرژی اتمی و علامه طباطبایی

دوره تحصیلیحداقلحد اکثر
دوره اول متوسطه8 میلیون تومان28 میلیون تومان
دوره دوم متوسطه10میلیون تومان40 میلیون تومان

 

 

سوالات متداول

1- میزان شهریه مدارس تیزهوشان چقدر است؟

میزان شهریه مدارس تیزهوشان در پایه های مختلف مقاله بالا ذکر شده است.

2- آیا مدارس نمونه دولتی در مقطع ابتدایی پذیرش دارد؟

خیر مدارس نمونه دولتی تنها در دو مقطع دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه پذیرش دارد.

3- دانش آموزان چه رشته هایی می توانند در مدره فرهنگ تحصیل نمایند؟

تنها دانش آموزان رشته انسانی می توانند در این مدارس تحصیل نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس