خانه کنکور مصاحبه رشته های نیمه متمرکز ۱۴۰۲

مصاحبه رشته های نیمه متمرکز ۱۴۰۲

راهنمای جامع مصاحبه نیمه متمرکز 1402
مصاحبه رشته های نیمه متمرکز 1402

همان طور که می دانید در دفترچه انتخاب رشته کنکور در کنار برخی رشته ها عبارت “نیمه متمرکز” و در کنار نام برخی دیگر کلمه “متمرکز” قید شده است. ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که منظور از رشته های نیمه متمرکز چیست؟ در این گونه رشته ها داوطلب پس از قبولی در مرحله کتبی آزمون، وارد مرحله بعدی یعنی مصاحبه می شود که برای پذیرش قطعی بایستی نتیجه قابل قبولی را در مرحله گزینش کسب نماید.

از آن جایی که شرط پذیرش داوطلبان رشته های نیمه متمرکز علاوه بر شرکت در کنکور گروه آزمایشی خود، پذیرش در مصاحبه نیز می باشد، لازم است که فرد هنگام گزینش در زمان مقرر به محل مصاحبه مراجعه کند و نکات مهمی را که در این مقاله ذکر شده است، رعایت نماید. برای آگاهی از زمان و محل برگزاری مصاحبه رشته های دارای شرایط خاص با ما همراه باشید.

معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته های نیمه متمرکز بایستی در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نمایند.

زمان و محل برگزاری مصاحبه رشته های نیمه متمرکز 1402

داوطلبانی که در زمان انتخاب رشته کنکور 1402 رشته های تحصیلی دارای شرایط خاص را در یکی از دانشگاه ها یا موسسات آموزش عالی ذیل انتخاب کرده اند، می توانند فهرست اسامی معرفی شدگان را در زمان اعلام نتایج اولیه رشته های نیمه متمرکز 1402 در سایت سازمان سنجش مشاهده نمایند. زمان بندی مصاحبه در دو بازه زمانی برای رشته های مذکور از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود که در ادامه به توضیح هر یک پرداخته شده است.

زمان و محل برگزاری مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

زمان مصاحبه رشته های تحصیلی پردیس های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی سال 1402 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می گردد. داوطلبان می توانند با آماده کردن مدارک مورد نیاز در زمان بندی مورد نظر، وارد پایگاه اینترنتی اداره آموزش و پرورش استان خود شوند و اقدامات لازم را جهت انجام مراحل مصاحبه بکار گیرند.

متقاضیان می توانند جهت اطلاع از زمان دقیق مصاحبه به سامانه اینترنتی دانشگاه مورد نظر خود مراجعه نمایند. با کلیک بر روی لینک زیر می توانید پایگاه های اینترنتی اداره آموزش و پرورش هر استان را جهت شروع فرآیند مصاحبه دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجائی را دریافت نمایید. دقت داشته باشید که این فهرست ارائه شده برای سال گذشته می باشد لذا در صورت انتشار اطلاعیه ای در این خصوص مقاله بروز و لینک زیر فعال خواهد شد.

آدرس سایت مصاحبه رشته های دارای شرایط خاص دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی 1402

زمان و محل برگزاری مصاحبه کاردانی و کارشناسی فوریت های پزشکی

متقاضیان پذیرفته شده در اعلام نتایج اولیه کاردانی و کارشناسی رشته فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی دانشکده های وزارت بهداشت سال 1402 می بایست با توجه به استان و شهرستان محل سکونت خود به دانشگاه های علوم پزشکی مشخص شده مراجعه کنند و طبق اطلاعیه موجود در جدول زیر از زمان و محل مصاحبه آگاه شوند. آدرس و محل ذکر شده برای این دسته از رشته های نیمه متمرکز در سال جاری هنوز منتشر نشده است. در صورت انتشار اطلاعیه ای در این خصوص مقاله بروز و لینک زیر فعال می شود.

محل برگزاری مصاحبه رشته های فوریت های پزشکی کنکور سراسری 1402

زمان و محل برگزاری مصاحبه سایر دانشگاه ها

داوطلبانی که اسامی آن ها در لیست پذیرفته شدگان رشته های دارای شرایط خاص کنکور 1402 به غیر از دانشگاه فرهنگیان و فوریت های پزشکی وجود دارد، می توانند در موعد مقرر وارد سایت سازمان سنجش شده و از جزئیات مصاحبه از جمله زمان و محل برگزاری آن، شرایط عمومی و اختصاصی و همچنین مدارک مورد نیاز اطلاع یابند. قابل ذکر است متقاضیانی که به دو موسسه معرفی شده اند، می توانند در زمان مشخص، در صورت تمایل به یکی از موسسه ها یا هر دو برای انجام مراحل مختلف گزینش بروند.

یادتان باشد که معرفی اسامی متقاضیان چند برابر ظرفیت، به معنی قبولی آن ها نمی باشد و الزامی است که داوطلبان در بازه زمانی مشخص شده توسط موسسات و دانشگاه ها، با توجه به زمان بندی اعلام شده به محل مصاحبه مراجعه نمایند. اسامی و سایت دانشگاه هایی که رشته های دارای شرایط خاص را ارائه می دهند، به محض انتشار در دسترس شما قرار می گیرد.

اسامی و سایت دانشگاه های رشته های دارای شرایط خاص کنکور سراسری 1402

نکات مصاحبه رشته های نیمه متمرکز (دارای شرایط خاص) 1402

برای موفقیت در مصاحبه رشته های نیمه متمرکز بهتر است نکاتی را که در ادامه ذکر خواهیم کرد، در زمان مصاحبه رشته های نیمه متمرکز 1402 رعایت کنید:

  1. نحوه پوشش داوطلبان در جلسه مصاحبه بسیار مهم است. از این رو، سعی کنید در روز مصاحبه لباس رسمی بپوشید.
  2. نوع آرایش مو و صورت داوطلب در جلسه آزمون حائز اهمیت می باشد، بنابراین سعی کنید آرایش صورت و موهایتان ساده و در عین حال مرتب باشد.
  3. نحوه صحبت داوطلب با مصاحبه کنندگان نیز اهمیت بسزایی در پذیرش یا عدم پذیرش وی دارد. سعی نمایید آرام، شفاف و شمرده صحبت کنید.
  4. در جلسه آزمون از داوطلبان سوالات اعتقادی، علمی و روانشناسی پرسیده می شود که نیاز است در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با مشاوران ما در بخش مشاوره تحصیلی تلفنی ایران مشاوره تماس حاصل فرمایید.
  5. تیم مصاحبه کننده ممکن است یک سوال را به دو نوع مختلف مطرح کنند تا صداقت و یا عدم صداقت داوطلب سنجیده شود، بنابراین اگر پاسخ سوالی را نمی دانید، صادقانه بگویید که در حال حاضر حضور ذهن ندارید.
  6. قبل از انجام مصاحبه چند نفس عمیق بکشید و به این موضوع بیندیشید که شما بهترین داوطلب برای این مصاحبه هستید. همچنین سعی کنید لبخند به لب داشته باشید و خود را با اعتماد به نفس نشان دهید.
  7. به سوالاتی که از شما پرسیده می شود دقت کنید و سعی نمایید با تمرکز بالا، پاسخ های درست، منطقی، بی حاشیه و کوتاه دهید و از عجله کردن بپرهیزید.

مدارک مورد نیاز در روز مصاحبه

  • اصل وکپی شناسنامه
  • اصل و کپی کارت ملی
  • اصل و کپی مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی

لازم به ذکر است که در زمان اعلام نتایج نهایی رشته های نیمه متمرکز 1402 اسامی پذیرفته شدگان مصاحبه رشته های نیمه متمرکز دانشگاه های مذکور به علاوه لیست اسامی پذیرفته شدگان رشته های دارای شرایط خاص سایر دانشگاه ها، از طریق سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد و داوطلبان می توانند نتایج نهایی رشته های نیمه متمرکز خود را در سایت مذکور مشاهده نمایند.

 

سوالات متداول

1- مصاحبه رشته های دارای شرایط خاص برای سال ۱۴۰۲ در چه زمانی برگزار می شود؟

زمان مصاحبه رشته های نیمه متمرکز در سال جاری هنوز مشخص نمی باشد.

2- اسامی معرفی شدگان مصاحبه رشته های نیمه متمرکز ۱۴۰۲ را چگونه می توان مشاهده کرد؟

داوطلبان می توانند به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور، لیست معرفی شدگان جهت انجام فرآیند گزینش را مشاهده نمایند.

3- زمان و محل برگزاری مصاحبه دانشگاه فرهنگیان در چه تاریخی اعلام می شود ؟

زمان و محل برگزاری مصاحبه دانشگاه فرهنگیان در سال جاری هنوز مشخص نمی باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک نظر
  1. محمدرضا

    سلام من در یک کانال دیدم که مصاحبه بر اساس حروف الفبا هسته یعنی من که اول فامیلم د هسته باید شنبه میرفتم من نمیدونستم حالا یکشنبه فردا برم مشکلی نداره

مشاوره کنکور پیج کنکور