خانه آزمون زبان های خارجی منابع آزمون ETPNU

منابع آزمون ETPNU

منابع مطالعاتی آزمون ETPNU سال 1400
منابع آزمون ETPNU سال 1400

آزمون ETPNU برای سی و سومین نوبت در سال جاری برگزار خواهد شد. اجرا و برنامه ریزی این آزمون بر عهده مرکز سنجش و آزمون دانشگاه پیام نور بوده و معمولا سالانه طی چندین دوره برگزار می گردد. آزمون ETPNU از سه بخش مهارت های حفظ واژگان، گرامر و درک مطلب تشکیل شده است. در این آزمون 100 سوال طرح می گردد و بیشتر از  یک پاسخ به هر سوال برای داوطلب امتیاز منفی به دنبال خواهد داشت. شرکت کنندگانی که ثبت نام آزمون ETPNU را انجام داده اند، برای موفقیت در آزمون مذکور با این سوال مواجه می شوند که چه منابعی را می توانند مورد مطالعه قرار دهند؟ از همین رو، در این مقاله به معرفی چند کتاب جهت کسب آمادگی شما عزیزان برای حضور در جلسه آزمون زبان دانشگاه پیام نور پرداخته ایم.

سوالات آزمون ETPNU را سه مبحث واژگان، گرامر و درک مطلب تشکیل می دهند.

منابع آزمون ETPNU

آزمون ETPNU مخفف عبارت “English Test of Payame Noor University” می باشد که اجرای آن توسط مرکز سنجش و آزمون دانشگاه پیام نور برنامه ریزی می گردد. مدرک این آزمون اعتبار بین المللی ندارد و شرکت کنندگان آن را دانشجویان دکتری دانشگاه پیام نور که می خواهند در آزمون جامع شرکت نمایند، تشکیل می دهند. علاقه مندان به شرکت در این آزمون باید از تمامی جزئیات مربوط به آن آگاه بوده و بر مباحث آزمون کافی تسلط داشته باشند. آزمون ETPNU شامل 100 سوال می باشد که دسته بندی آن عبارت است از:

  • سوالات بخش واژگان: 30 سوال
  • پرسش های قسمت گرامر (قواعد): 30 سوال
  • سوالات درک مطلب: 40 سوال

یکی از دغدغه های شرکت کنندگان هر آزمونی، دستیابی به منابع با کیفیت، موثق و جامعی می باشد که تمامی نیازهای آموزشی آن ها را پوشش دهد. از آن جایی که دانشگاه پیام نور هیچ گونه اطلاعیه ای مبنی بر کتاب ها و منابع آموزشی معتبر جهت شرکت در آزمون ETPNU منتشر نکرده است، استفاده از منابعی که در سایر آزمون های زبان کاربرد دارند، به متقاضیان پیشنهاد می گردد. به جهت آشنایی شما عزیزان با منابع مذکور، تعدادی از آن ها را در ادامه مقاله معرفی کرده ایم. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مبحث فوق، می توانید از کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره کمک بگیرید.

  • کتاب Kaplan TOEFL iBT Premier

این کتاب یکی از منابع جامعی که شامل بخش های نمونه سوال به همراه کلید آن ها و همچینن تکنیک های کسب نمره مطلوب در هر یک از بخش های خواندن، نوشتن و درک مطلب می باشد. مطالعه این کتاب به افرادی که به حد مناسبی از تسلط بر آزمون دست یافته اند، توصیه می شود.

  • کتاب Barrons

این کتاب در بر دارنده تعدادی از واژه های کاربردی و ضروری می باشد و در انتهای هر بخش دارای یک آزمون بوده که با هدف بررسی میزان یادگیری شما طراحی شده است. همچنین کتاب Barrons ارائه دهنده روش هایی برای حفظ بهتر لغات و نحوه استفاده صحیح از دیکشنری می باشد.

  • کتاب Betty Azar – Understanding and Using English Grammar

یکی از بهترین منابعی که می توان برای یادگیری گرامر مورد مطالعه قرار داد کتاب Betty Azar – Understanding and Using English Grammar است. افراد در هر سطحی از دانش زبان انگلیسی که باشند، می توانند از این منبع استفاده نمایند.

علاوه بر منابع نام برده، به علت شباهت سوالات مطرح شده در این آزمون و آزمون تافل، مطالعه کتاب های زیر نیز می تواند مثمر ثمر واقع شود.

  • کتاب 504 واژه ضروری
  • کتاب لغات ضروری تافل
  •  کتاب تافل دکتری مرجع کامل آزمون‌های زبان، انتشارات کتابخانه فرهنگ
  • کتاب تافل کیت

دانشجویانی که می خواهند به شرکت در آزمون دکتری جامع دانشگاه پیام نور بپردازند، می بایست یکی از مدرک های زبان انگلیسی از جمله ETPNU را قبل از زمان برگزاری این آزمون اخذ کنند. برای دریافت این مدرک پس از نام نویسی در سایت ثبت نام آزمون ETPNU لازم است که داوطلبان با استفاده از منابع مطالعاتی قابل اطمینان و جامع، خود را برای رقابت با دیگر شرکت کنندگان آماده نمایند. یکی دیگر از الزامات شرکت در این آزمون، همراه داشتن کارت ورود به جلسه آن می باشد که باید در موعد مقرر و پس از اعلام دانشگاه پیام نور، نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.

سوالات متداول

1- سوالات آزمون ETPNU شامل چه مباحثی است؟

مباحث آزمون ETPNU را سه دسته سوالات واژگان، گرامر و درک مطلب تشکیل می دهند.

2- آزمون ETPNU شامل چند سوال بوده و از هر قسمت چند پرسش مطرح می گردد؟

در این آزمون 100 سوال مطرح می شود که سوالات بخش های واژگان 30 ، گرامر 30 و درک مطلب 40 پرسش را به خود اختصاص می دهند.

3- چه منابعی برای مطالعه آزمون ETPNU مناسب هستند؟

برای کسب موفقیت در این آزمون می توان از منابع جامع و معتبر که بتواند نیازهای آموزشی داوطلبان را پوشش دهد استفاده نمود که تعدادی از این منابع را در متن مقاله پیشنهاد کرده ایم.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره