خانه مشاوره تحصیلی اعلام نتایج نهایی آزمون وکالت قوه قضائیه ۱۴۰۲

اعلام نتایج نهایی آزمون وکالت قوه قضائیه ۱۴۰۲

زمان اعلام نتایج نهایی آزمون وکالت قوه قضائیه ۱۴۰۲
اعلام نتایج نهایی آزمون وکالت قوه قضائیه 1402

داوطلبان واجد شرایط ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه 1402 پس از اعلام نتایج اولیه این آزمون در صورت کسب حدنصاب نمره به مصاحبه علمی و شخصیتی دعوت می شوند. پس از شرکت آزمون شفاهی و تایید صحت مدارک پذیرفته شدگان مرحله اول، نتایج نهایی این آزمون در موعد مقرر از طریق سایت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه اعلام می گردد.

پذیرفته شدگان مرحله نهایی آزمون وکالت قوه قضائیه می توانند پس از گذارندن دوره کارآموزی و مراحل اداری مربوطه، پروانه وکالت پایه یک خود را دریافت نمایند.

زمان اعلام نتایج نهایی آزمون وکالت قوه قضائیه 1402

اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون وکالت قوه قضائیه ۱۴۰۲ پس از اتمام مراحل مصاحبه از طریق سایت مربوطه منتشر می شود. با توجه به اینکه هنوز مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه زمان دقیق اعلام نتایج نهایی آزمون را اعلام نکرده است. به محض تعیین تاریخ اعلام نتایج مصاحبه آزمون وکالت قوه قضائیه، اخبار مربوطه از طریق کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره اطلاع رسانی خواهد شد.

نحوه مشاهده نتایج نهایی آزمون وکالت قوه قضائیه ۱۴۰۲

به منظور مشاهده نتایج نهایی آزمون وکالت قوه قضائیه 1402 به ترتیب زیر عمل کنید:

  • ابتدا وارد سایت judiciarybar.ir شوید و به منظور ورود به سامانه مرکز سنجش و آزمون دانشگاه پیام نور، روی عبارت “اعلام نتایج آزمون وکالت” کلیک کنید.
  • در صفحه پیش رو، گزینه “اعلام نتایج نهایی آزمون” را انتخاب کنید.
  • در این صفحه پس از وارد کردن کد پیگیری و کد امنیتی می توانید نتایج نهایی آزمون را مشاهده نمایید.

شرکت کنندگانی که در این مرحله پذیرفته شده اند، پروانه کارآموزی دریافت می نمایند و می بایست کارآموزی و مراحل قانونی لازم را برای دریافت پروانه وکالت خود، پشت سر بگذارند.

تکالیف آموزشی لازم پس از قبولی در مصاحبه و اخذ پروانه کارآموزی

به داوطلبان اخذ پروانه وکالت پس از موفقیت در مصاحبه علمی و شخصیتی و احراز صلاحیت ۱۴۰۲، پروانه کارآموزی اعطا می گردد. پذیرفته شدگان موظف اند علاوه بر 18 ماه کارآموزی، به انجام تکالیف آموزشی مربوطه تحت نظر وکیل سرپرست بپردازند. امور آموزشی مذکور به شرح زیر می باشند.

  • این افراد می بایست در دوره های آموزشی کاربردی به مدت دو ماه شرکت نمایند.
  • ارائه تحقیق و مقاله در زمینه های حقوقی اعم از کیفری یا مدنی که از سوی مرکز تعیین می شود.
  • لازم است دارندگان پروانه کارآموزی در جلسات دادگاه های کیفری و حقوقی، چهار جلسه در ماه و با معرفی مرکز به مدت 18 ماه شرکت نمایند.
  • تهیه بیست فقره گزارش از پرونده های حقوقی یا کیفری یکی دیگر از امور آموزشی لازم در این دوره می باشد.
  • حضور در همایش ها و سخنرانی های علمی که توسط مرکز یا هیأت مدیره های استانی برگزار می شود.

به متقاضیانی که بتوانند مراحل فوق را با موفقیت پشت سر بگذارند، پروانه وکالت پایه یک اعطا می گردد. شایان ذکر است هر یک از کارآموزها دارای کارنامه مختص خود می باشند که در این کارنامه حسن اخلاق و عملکرد آن ها در دوره کارآموزی مورد ارزیابی قرار می گیرد. داوطلبانی که موفق به کسب نمره قبولی در دوره کارآموزی نشوند، مدت زمان مذکور برای آن ها به تعداد سه نوبت تمدید خواهد شد و در صورت عدم کسب نتیجه مطلوب در فرصت های اخذ شده، پذیرش آنان باطل می شود.

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره